autol pole jõudu

autol pole jõudu

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
k
kuvalda
Suletud kasutaja
Postitusi: 45
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

autol pole jõudu

Postitus Postitas kuvalda »

tegu siis 1972 aasta lada 2102-ga ja probla on see,et tal neljast silindrist vaid kolm töötavad ning bena võtab nii mis kole ja jõud peaaegu et puudub,palun andge nõu,milles on probleem ja mida selleks teha,et kõik neli ilusti töötaksid:yllatunud
s
slikk
Suletud kasutaja
Postitusi: 72
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas slikk »

esiteks puhasta karpa ära. siis kontrolli kompressiooni. vaheta kõiksugu tihendid igaltpoolt. puhasta kollektorid või vaheta uute vastu. pane uued kolvid sisse või ainult uued rõngad. saaled vaheta ka ära(see ei ole ainult niimoodi, et ostad uued saaled ja kohe sisse.)
m
marks
Foorumi kasutaja
Postitusi: 356
Liitunud: 15 Mär 2003 19:41
Asukoht: Kohila
Autod: Audi, BMW, Moškvitch

Postitus Postitas marks »

Kõigepealt vaata kas selle mitte töötava silindri küünla juhtmes vool on. Kui on, vaheta küünal, kui ei ole, vaata jagajat.
s
slikk
Suletud kasutaja
Postitusi: 72
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas slikk »

osta seda special aerosool pudelis rootori kaanealuse ja küünlajuhtmete peale lastavat hooldusvahendit. kui sa juba sealkandis tegutsed, siis õlita rootori laager ka ära.
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Kontrolli voolu! Viga ilmselt selles. Üks mõte on mul veel....milline silinder Sul ei tööta ja mis värvi on see küünal?
a
ats007
Suletud kasutaja
Postitusi: 22
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas ats007 »

Vaata küünlaid. Ega karteris survet ole?
Minu saanil olid samad probleemid, aga oli rõngas katki. Töötas nagu kohviveski, bena ja õli võttis ka nagu ... palju võttis. Panin uued rõngad - nüüd on tiben-toben!
k
kaur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 06 Veebr 2003 14:34
Asukoht: Tartu
Autod: 2106 '80

Postitus Postitas kaur »

vaheta kõiksugu tihendid igaltpoolt. puhasta kollektorid või vaheta uute vastu. pane uued kolvid sisse või ainult uued rõngad. saaled vaheta ka ära
Enne kui KÕIKSUGU tihendeid ja kolbe hakkad vahetama, kontrolli ikka süütesüsteem üle.
Küünlad, küünlajuhtmed, jagaja(kaan)...
Neid on ju kõige lihtsan ja odavam vahetada
Üks asi veel. Kas sul üldse ühte pütti taga pole või siiski kõrgetel pööretel töötab. Endal oli sama lugu ja päästis klappide reguleerimine.

to slikk: mis oli sinu postituse mõte? "vaheta kõiksugu tihendeid igalt poolt..." no mida kuradit!? Kolvide, rõngaste, saalede vahetamise kohta niipalju, et enne kui mootorit algosadeks lammutama hakata, tuleks ikka süüte- ja toitesüsteem üle vaadata!
m
miq
Foorumi kasutaja
Postitusi: 122
Liitunud: 08 Dets 2002 19:24
Asukoht: Läänemaa
Autod: 2106&2121

Postitus Postitas miq »

ei hakanud oma mure jaoks uut teemat tegema ja seega postitan selle siia.
nimelt siis järgmine probleem. oli see vist nädal tagasi, kui läksin korra õhtul õue, et autol korraks hääled sisse panna.hüppas ilusti kõigi nelja pütiga käima ja töötas nagu mees.ühel hetkel hakkas hirmsat moodi turtsuma, ja ma olen üpris kindel, et tal siis üks või kaks pütti tagant ära kadusid, kuna masin põhjas gaasiga vaid jeeli-jeeli töötas ja üle noatera välja ei surnud.kuidagimoodi toore ja gaasiga mängides sain ta uuesti normaalselt tööle. tegin väike tiiru küla peal ja parkisin uuesti ära.
eelmine kolmapäev oli vaja korra jällegi sõitu minna. kuna aku oli tühi, siis võtsin "krokodillidega" teise auto pealt voolu ja hops!, käis nagu mees, kõik neli pütti järgi ja värk. minu halvaks üllatuseks aga lõppes järgmisel hetkel bensiin. kuna parasjagu ühtki liikurvahendit käepärast polnud, siis jätsin asja sinnapaika ja otsustasin ära oodata, kuni bensu järgi minna saan. hiljem, kui bensiin ära toodud, sai siis masin nööriotsa võetud ja hakatud seda käima tirima (aku oli ikka veel tühi). u. 10m lasin veol järgi olla ja masin läks käima, kuid jälle samad sümptomid, vaevalt käis ja kõrva järgi töötas vb kahe pütiga ainult ja mingisugusest jõust ei olnud juttugi. sain siis masina vaikselt siduriga libistades liikuma, ja u. 100m pärast sõitma hakkamist läks justkui mootori töö ühtlasemaks (arvavasti tuli 3-s pütt järele vms), kuid õige ei olnud asi ikkagi.veel mõnisada meetrit sõitu ja mootor võttis neljanda püti ka järgi. minul muidugi meel hea ja sai sõitu mindud.
eile tuli siis jälle väike mõte autole hääled sisse ajada.aku oli loomulikult tühi, ja nii sai jällegi sõrpu "krokodille" ja teist autot kasutatud. läks jällegi ilusti nelja pütiga käima ja kõik tip-top. ronisin seejärel autost välja, et võtan juhtmed maha aku pealt. proovisin korra kapoti alla käsitsi gaasi ka anda, kui mootor jälle turtsuma hakkas. hüppasin ruttu rooli tagasi ja jälle sama jama-kaks pütti vaevalt järgi ja töötas jube vaevaliselt vaid gaasi põhjas hoides.
niisiis, kui keski oskab äkki öelda, millest võiks viga otsida-laske aga tulla. :rolleyes
endal tekkis mingi teooria, et kolvirõngad nii kulunud, et külmast peast, kui õli veel paks, hoiavad rõngad õli kinni, aga kui mootor juba tiba soojaks läheb, siis läheb õli niipalju vedelaks, et enam rõngad seda kinni ei pea ja taob õli silindritesse ja kaputt.
ok, pikk jutt, s*tt jutt. :D
l
Laada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 260
Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
Asukoht: Tallinn
Autod: Nokia, Nolada.

Postitus Postitas Laada »

Esialgne postitaja miq
Lõhnab väga liiga rikka segu järele. Tooreklapi nupu sisse lükkamine ei päästa midagi? Võibolla nõelklapp laseb kohati läbi?



Ja loomulikult võib ka "elektris" viga olla, kuid kirjelduse põhjal arvab minu vaist muud. Kuid ega kirja teel nagunii sellist viga ei ravi.
h
hullmaks
Foorumi kasutaja
Postitusi: 112
Liitunud: 08 Jaan 2004 14:31
Asukoht: Tallinn, mustamäe
Autod: vaz2105
Kontakt:

Postitus Postitas hullmaks »

sellisel puhul nagu ikka, kõigepäält vaata üle elekter, vaheta kondekas, puhasta kontaktid, sää kontaktivahe õigeks, vaata üle küünlad, küünlajuhtmed, jagajakaan, rootor, siis karburaator, ja kui need asjad ei aita, siis mine ülejäänud mootori kallale
-
s
samara 1500
Suletud kasutaja
Postitusi: 2
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas samara 1500 »

Nii. Viimase pika oopuse peale hakkab tunduma, et aku või aku kontakt(id)on jama(d).
Mäletan, omal ajal, kui 01-e pidasin, puutusin analoogse asjaga kokku. Tõsi, mitte nii drastiliselt. Lihtsalt mootor ei arendanud täit võimsust ja kippus puterdama. Ei osanud kuskilt konna otsida, kui juhuslikult 03-e isadega kokku sain. Nemad olid selliste asjadega sagedamini kokku puutunud. Millegi pärast avaldus 03-06 mudelitel selline nähtus sagedamini. Kui siis ise kord oma onu 03-ga aku vahetusse läksin, oligi asi tõestatud. Vana akuga oli tühikäik ebaühtlane, jättis vahele jms. Kui uus aku peale sai olid kõik hädad kadunud ja tõmmet kui palju!
Ka nirud kontaktid (k.a. mass keres, mootoris) tekitavad vahel sama nähtuse, eriti kui nad on veid hapet saand.
Ei hakka nüüd täpselt selgitama, aga Ladadel (ja teistel elementaarsüütega isenditel) toimib aku nagu toite kondensaator-filter, mis igasugu pingekõikumised jagaja kondensaatoril ära tasandab. Kuivõrd süütenäts sõltub süütekondensaatori laengust, siis igasugune pingelang konde laadimise ajal vähendab vajalikku laengut. Nähtus hakkab ilmnema reeglina vanade süütejuppide puhul, kus loomulik vananemine on sädeme tekitamise viinud kriitilisele tasemele.
P.S. Muuseas, auto pardapinge kõigub tegelikult mitte ainult pingeregulaatori taktis vaid ka tunduvalt kõrgemal sagedusel, mida lihtsa testriga ei registreerigi. See tuleneb geneka harjade sädelemisest ja pingeregulaatori tegevusest. Need kõrgemad sagedused on võrreldavad just süütesädeme "põlemise" sagedustega. Kui ikka kaks võnkumist satuvad samasse faasi ongi tulemuseks sädeme kustumine enne kui segu süttib.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Samara 1500 kas sa oled mingi tehnikaproffessor. Need ajavad vahel sellist ülitarka juttu mis tegeliku eluga kokku ei lähe. See jutt võib ju kõik õige olla kui ülikooli tasemeni minna (ei tea pole käinud) aga praktikas see ikka vale.
Ladal on ükskama mis aku tal peal on. Kui juba käima saab siis edasi töötab edukalt.
Ja see madalpinge voolu kõikumine kõrgepingega ühes taktis:yllatunud Olen õppinud autoelektrit küll koolis ja täiendõpetel aga selle teema juures olen küll poppi pannud igalpool.:P
Ühesõnaga vaidleks väga palju aga see pole see koht selleks.

Vea koha pealt nõustun hoopis Laada-ga.
C
m
miq
Foorumi kasutaja
Postitusi: 122
Liitunud: 08 Dets 2002 19:24
Asukoht: Läänemaa
Autod: 2106&2121

Postitus Postitas miq »

Esialgne postitaja Laada
Lõhnab väga liiga rikka segu järele. Tooreklapi nupu sisse lükkamine ei päästa midagi? Võibolla nõelklapp laseb kohati läbi?
Tooreklapi nupu liigutamine ei muuda midagi. ja segu pole ka veel kordagi sellel autol näppinud.
m
miq
Foorumi kasutaja
Postitusi: 122
Liitunud: 08 Dets 2002 19:24
Asukoht: Läänemaa
Autod: 2106&2121

Postitus Postitas miq »

Esialgne postitaja hullmaks
Ma ise mõtlen nagu seda, et kui auto juba käimara läheb normaalselt, et kuidas siis see elektriasjanud niimoodi äkki saba tahab anda. Kui asi elektris, siis ei tohiks ju üldse käivituda või kuidas?
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

to Samara 1500:

olen uurinud siksi laadimispinget ossiga ja peaks mainima, et migeid tugevaid harmoonilisi seal küll polnud.. isegi sagedusel 100Mhz kandis..

ja see faaside jutt tõesti teoorias võimalik kuid puhtfüüsiliselt ebareaalne.. kui sa oled pingeregulaatori skeemi uurinud siis peaksid teadma, et selles on väike konde + ja - vahel - mis just ettenähtud VK filtrina.
muide ega see siksi süütesüsteem nii tundlik olegi. kunagi sai ilma akuta sõidetud häda sunnil - faasid teineteist ei kompenseerinud.

ilmselt oli viga süütepooli suhtelises lahkuhäälestuses.
Samuti vajaks kontrollimist generaatori õlitase ja otsasimmer!!

kui nüüd miq murest rääkida siis elektriasjad ongi tavaliselt sellised, et vahel on ja vahel pole. see et auto külmalt käima läheb ja siis jamama hakkab näitab selgesti näpuga süütesüsteemi poole!!! kontaktid ja konde uus.. sellises olukorras vajab ka süütepool kontrollimist.. vaata ka jagaja ülemine laager üle.. ja rootori raadiomürafilter, ja jagajakaan pane ajutiselt sõbra oma :) kõik need eraldi võivad igasugu nalja põhjustada ammugi siis juba mitu koos.

-edu-
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
d
dasf
Postitusi: 1057
Liitunud: 12 Veebr 2003 15:05
Asukoht: järvamaa-Tallinn
Autod: 2x2105 2xBMW
Kontakt:

Postitus Postitas dasf »

Viga võib olla ka karpas,sest ujuk võib jamada ja mootor saab palju peale siis kaob jõud ära ja auto käib ainult kõrgetel pööretel algul kui auto käima panin käis korralikult kui tahtsin pikemalt sõita kadus jõud ja ka 2 silindrit tagant minul endal oli kord selline juhus soovitan korraks vaheta karpa ära ja vaata mis auto siis teeb kui midagi ei muutu siis mine mootori kallale kohe küll ei soovita mootorit lammutama hakata:kuri
k
kummisuitsetaja
Suletud kasutaja
Postitusi: 22
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kummisuitsetaja »

miq,sul on klapid ebatihedad,silindris sul arvatavasti surve parktiliselt puudub.Soojalt hakkavad klapid paremini pidama.See akujutt on küll jama,vanakoolimasinad käivad ilma akuta samahästi,kui akuga.pritsungiga auto Ei TOHI ilma akuta käia(keerab aju peesse)
See siis minu,kui Soss-sepa jutt;)
m
miq
Foorumi kasutaja
Postitusi: 122
Liitunud: 08 Dets 2002 19:24
Asukoht: Läänemaa
Autod: 2106&2121

Postitus Postitas miq »

Esialgne postitaja Kummisuitsetaja
miq,sul on klapid ebatihedad,silindris sul arvatavasti surve parktiliselt puudub.Soojalt hakkavad klapid paremini pidama.
ma nüüd ei saa päris täpselt aru, mis su jutu point on.
külmast peast peaksid ju klapid veel ebatihedamad olema.aga külmastpeast töötab normaalselt. :puzzled
k
kummisuitsetaja
Suletud kasutaja
Postitusi: 22
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kummisuitsetaja »

Esialgne postitaja miq
Esialgne postitaja Kummisuitsetaja
miq,sul on klapid ebatihedad,silindris sul arvatavasti surve parktiliselt puudub.Soojalt hakkavad klapid paremini pidama.
ma nüüd ei saa päris täpselt aru, mis su jutu point on.
külmast peast peaksid ju klapid veel ebatihedamad olema.aga külmastpeast töötab normaalselt. :puzzled
No seda ma ju rääkisingi!!:lolKülmalt klapid nii hästi sul ei pea,kui soojalt!:kuri
h
hullmaks
Foorumi kasutaja
Postitusi: 112
Liitunud: 08 Jaan 2004 14:31
Asukoht: Tallinn, mustamäe
Autod: vaz2105
Kontakt:

Postitus Postitas hullmaks »

selline sümptom võib vihjata väikestele klapivahedele, sooja mootoriga klapid enam ei sulgu korralikult
-
Vasta