Klappide reguleerimine
Klappide reguleerimine
-
lLaada
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 260
- Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Nokia, Nolada.
Veelkord rõhutan, et seda tööd ei saa kunagi kvaliteetselt teha sooja mootoriga! Soe mootor jahtub.Esialgne postitaja 2107
Mul olemas VAZ-i kaliibri komplekt koos õpetusega.Külmal mootoril 0,15 mm ja soojal 0,20 mm. Soe mootor alates 40 kraadi.
Muidugi võiks ju, väga suure soovi korral klappe just sooja mootoriga reguleerida, teha seda näiteks termokambris kus pidevalt seda "sooja" temperatuuri hoitakse. 40 kraadi on ilmselgelt vähe, selle temperatuuri juures ei teki nii suuri termopaisumisi, et klapivahe 0,05 mm suurem oleks.
Ja siis saaks ka saatesse "usu või ära usu" kandideerida.
-
lLaada
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 260
- Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Nokia, Nolada.
Tehti küll vanasti mikromeetri abil, kuid kaliibri täpsuset piisab täiesti. Kui õieti teha ja nukk/nookurid korras on.Esialgne postitaja 2107
No kui suurimat täpsust taga ajada ei tohiks vaz-il üldse klappe kaliibriga teha. Vene ajal oli olemas ju rakis kuhu millimeetri kell külge käis.
Eks see rohkem selline teema on, et mulle meeldib nii ja talle naa. Kui minul peaks veel kunagi tulema vajadus klappe reguleerida siis ma seda sooja mootoriga ei tee sest nii ei ole õige. Maitse asi.
Kui sellest teooriast lähtuda siis ei ole enamustel masinatel üldse mõtet klappe reguleerida. Sest nukk,nookur jm kulub reeglina rohkem kui klapi tööpind ja klapipesa ja seetõttu klapivahe tavaliselt väiksemaks ei lähe.Reegel ikka selline, et natuke suurem klapivahe teeb ainult klõbinat, aga väiksem põletab väljalaske klapid ära.
-
kKristo
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 292
- Liitunud: 22 Nov 2002 11:44
- Asukoht: Tartu
- Autod: Auto puudub
"Nuki ja nookuri vaheline paisumispilu peab olema nii sisse- kui ka väljalaskeklapil 0,15mm jahtunud mootori korral ja 0,20mm kuuma mootori korral. Pilu erinevus ei tohi olla üle 0,02-0,03mm."
"Kodustes tingimustes on soovitatav reguleerida pilu JAHTUNUD mootoril."
Väljalõiked raamatust "Sõiduauto ®iguli", autorid U.Soodla ja K. Vainola
"Kodustes tingimustes on soovitatav reguleerida pilu JAHTUNUD mootoril."
Väljalõiked raamatust "Sõiduauto ®iguli", autorid U.Soodla ja K. Vainola
Aga Laada kirjutas enne nii:
Mina pole ka kunagi kuumal mootoril klappe reguleerinud, aga see ei tähenda seda nagu niimoodi ei võiks. Ja kui tehas on teinud selleks otstarbeks tööriistagi vastavalt GOST-ile, siis järelikult on selline meetod tootja poolt aktsepteeritud.
Mis puutub klapi pesade kulumisse ja sellega seoses vahe kadumist, siis selliseid mootoreid näen ma oma igapäevases töös vähemalt korra kuus. Need pole küll VAZ-i tehase toodang, aga ikkagi.
Katsume ikka ühe teema raames ühtset joont ajada.Kindlasti tuleks vältida liiga väikese vahe panekut, pigem siis las klõbiseb pisut.
Mina pole ka kunagi kuumal mootoril klappe reguleerinud, aga see ei tähenda seda nagu niimoodi ei võiks. Ja kui tehas on teinud selleks otstarbeks tööriistagi vastavalt GOST-ile, siis järelikult on selline meetod tootja poolt aktsepteeritud.
Mis puutub klapi pesade kulumisse ja sellega seoses vahe kadumist, siis selliseid mootoreid näen ma oma igapäevases töös vähemalt korra kuus. Need pole küll VAZ-i tehase toodang, aga ikkagi.
-
lLaurimetall
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 488
- Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
- Asukoht: Tartu(Ihaste)
- Autod: Vaz 21061
He hee mul kah sama raamat ja sama tekst vist 3 korda sai regullitud aga ikka jäi midagi klõbisema (õrnalt ) oskab keegi ütelda,et kui vahe on nagu korras ,et kuidas see kaliiber nagu olema peaks kas nagu 2 sõrmega liigutatav või natukese takistusega või nii ,et kuidas vahele läheb. sai nagu vist kõiki mooduseid proovitud ja tulemus selline ,et kõige parem on hääl 0.20 ja soojal mootoril ning selline nõrga takistusega kaliibri liikumise korral. Kas keegi oskab paremat nõu anda ,kuidas klõbinat vähendada? sest olen väga hea häälega autosid kuulnud ja tahaks kah sellist häält.
-
kkenu
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 195
- Liitunud: 14 Mai 2002 15:37
- Asukoht: Valga
- Autod: 05
- Kontakt:
Kaliiber peab vahele minema seda raskemini, mida kulunum on mootor. Keskmiselt kulunud mootori korral peab sisse minema meelitades ja välja tõmmates peab umbes kilogrammist jõudu rakendama. kui mootor on väga kulunud (läbisõit veerand mln km) või ära hooratud, siis kaliibriga täpselt paika ei saa. Peab indikaatorkella kasutama
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
isiklik (ja ka klubikaaslaste) kogemus näitab, et kaliiber vahele minna ei tohi peale paika reguleerimist. kui nookurid veidi viltu kulunud siis ka ei saa paika vahet enam korralikult. kaliber tuli ära vahelt tõmmata ~5kg jõugaAlgselt postitas: kenu
Kaliiber peab vahele minema seda raskemini, mida kulunum on mootor. Keskmiselt kulunud mootori korral peab sisse minema meelitades ja välja tõmmates peab umbes kilogrammist jõudu rakendama. kui mootor on väga kulunud (läbisõit veerand mln km) või ära hooratud, siis kaliibriga täpselt paika ei saa. Peab indikaatorkella kasutama
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
A mida sa seal maksad? See ju klassikalisel ladal nii lihtne töö. Iga mees peaks hakkama saama. Väheke jantimist on nende kontratega ,aga tunne sellest vaid rõõmu ,kui oma kallikest saad näppida ikka paremaks ja paremaks...Algselt postitas: Ladarider
Teab keegi palju klappide reguleerimine maksta võib ....
Esivedustel asi väheke keerulisem ,vaja peoga eri mõõdus seibe ,vastavat tööriista ja siis muudkui katsetad ja katsetad...ja mõnuled...

Aga eks ta tunnihind ole jällegi.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Ja minu vastus Põletajale ,et kui remontida ei taha ,siis on ju võimalus osta uus auto (teenistust ju on!) ning sellega teeninduste vahet jõlkuda.
Pole nigu siis ju mõtet pidevalt niblimist vajava Lada poole vaadatagi!
Muide ,klapivahesid soovitatakse kontrollida ja vajadusel timmida Ladal 10000km järelt.....
Pole nigu siis ju mõtet pidevalt niblimist vajava Lada poole vaadatagi!
Muide ,klapivahesid soovitatakse kontrollida ja vajadusel timmida Ladal 10000km järelt.....
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Teemaväline...
Minu postitus teemast:
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 436&page=2
Olen vist nigu jah sedasorti loll ,kes vaid remondiks saani sebinud...
Minu postitus teemast:
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 436&page=2
Olen vist nigu jah sedasorti loll ,kes vaid remondiks saani sebinud...

-
lLaurimetall
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 488
- Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
- Asukoht: Tartu(Ihaste)
- Autod: Vaz 21061