21013, Maasikas, 1983
21013, Maasikas, 1983
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
21013, Maasikas, 1983
Tere kõigile!
Teen teema meie hobiautost mis sai soetatud selle suve alguses.
Masin on pikalt seisnud ja liikluses ammu osalenud ei ole. Soov ja plaan on saada ülevaatus peale, suve nautida ning tasapisi taastada.
Ostuga oleme rahul ning ise hindan masina seisukorda heaks. Peale aastaid seismist panin aku peale ning käima läks ilusti. Esisillas on eelnevalt vahetatud pukse mis on nagu uued. Minu hinnangul on masinat eelnevalt hästi hooldatud.
Ise olen Ladadega kokku puutunud üsna vähe ja nende hingeelu ei tea ning olen südamest tänulik kui siinne rahvas oskab mind rumalate küsimustega ehk aidata.
Siiamaale on tehtud:
Esimesed pidurikettad ja klotsid vahetatud
Tagumised piduriklotsid vahetatud
Kütusepump vahetatud
Anomaaliad mis olen avastanud ning mis vajavad hoolt:
Pidurid on välja vahetatud kuid pedaal käib justkui tühja. Kuskilt nagu lugesin, et siksil jääb salongis pedaal kuidagi kinni? Oskab keegi kommenteerida ning juhendada millest võiks alustada?
Suunatuled ei tööta. Võtsin armatuuri välja, et releed vahetada. Relee on varasemalt vahetatud ning näeb väga värske välja. Vahetasin ära siis suunatule kangid roolisambal. Ära ühendades korra suund vilkus kuid see oli vaid korra, nüüd jälle ei midagi. Olen tänulik juhendamise eest.
Spidoplokk ei tööta korralikult. Ei näita mootori tempi, kütuse kogust jne. Hiljuti sai garaazi vahetatud ning sellega seoses sõidetud ca 18km ning sõidu ajal veidi koputatud plokki siis korra seierid hüppasid kuid endiselt ei näita midagi.
Klaasipesu ei toimi. Pump häält teeb kuid vett välja ei pritsi. Ühendasin süsteemi lahti nii, et paagist tuleb vaid väike voolik välja mõeldes, et äkki on süsteem umbes ning vesi ei jõua klaasini kuid ei midagi, pump teeb häält kuid see ka kõik.
Kui keegi oskab ja tahab mind eelnevate (ja ilmselt ka järgmiste) muredega aidata siis oleksin ülimalt tänulik!
Teen teema meie hobiautost mis sai soetatud selle suve alguses.
Masin on pikalt seisnud ja liikluses ammu osalenud ei ole. Soov ja plaan on saada ülevaatus peale, suve nautida ning tasapisi taastada.
Ostuga oleme rahul ning ise hindan masina seisukorda heaks. Peale aastaid seismist panin aku peale ning käima läks ilusti. Esisillas on eelnevalt vahetatud pukse mis on nagu uued. Minu hinnangul on masinat eelnevalt hästi hooldatud.
Ise olen Ladadega kokku puutunud üsna vähe ja nende hingeelu ei tea ning olen südamest tänulik kui siinne rahvas oskab mind rumalate küsimustega ehk aidata.
Siiamaale on tehtud:
Esimesed pidurikettad ja klotsid vahetatud
Tagumised piduriklotsid vahetatud
Kütusepump vahetatud
Anomaaliad mis olen avastanud ning mis vajavad hoolt:
Pidurid on välja vahetatud kuid pedaal käib justkui tühja. Kuskilt nagu lugesin, et siksil jääb salongis pedaal kuidagi kinni? Oskab keegi kommenteerida ning juhendada millest võiks alustada?
Suunatuled ei tööta. Võtsin armatuuri välja, et releed vahetada. Relee on varasemalt vahetatud ning näeb väga värske välja. Vahetasin ära siis suunatule kangid roolisambal. Ära ühendades korra suund vilkus kuid see oli vaid korra, nüüd jälle ei midagi. Olen tänulik juhendamise eest.
Spidoplokk ei tööta korralikult. Ei näita mootori tempi, kütuse kogust jne. Hiljuti sai garaazi vahetatud ning sellega seoses sõidetud ca 18km ning sõidu ajal veidi koputatud plokki siis korra seierid hüppasid kuid endiselt ei näita midagi.
Klaasipesu ei toimi. Pump häält teeb kuid vett välja ei pritsi. Ühendasin süsteemi lahti nii, et paagist tuleb vaid väike voolik välja mõeldes, et äkki on süsteem umbes ning vesi ei jõua klaasini kuid ei midagi, pump teeb häält kuid see ka kõik.
Kui keegi oskab ja tahab mind eelnevate (ja ilmselt ka järgmiste) muredega aidata siis oleksin ülimalt tänulik!
Viimati muutis Maasikas, 06 Sept 2024 12:36, muudetud 1 kord kokku.
-
oolevtoom
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 34
- Liitunud: 04 Nov 2019 11:11
- Asukoht: Tartu
- Autod: VAZ 2103
Re: VAZ 21013, Maasikas, 1983
Mis siis juhtub, kui klaasipesupumba juhtmed teistpidi panna?
Re: VAZ 21013, Maasikas, 1983
Juhtmed teistpidi panna ei anna mingit tulemust.
Mossel ja sigullil peaks samad pumbad olema? Meenub, et maal vedeleb mosse paak koos pumbaga, proovin ehk seda kui istub.
Mossel ja sigullil peaks samad pumbad olema? Meenub, et maal vedeleb mosse paak koos pumbaga, proovin ehk seda kui istub.
- Kytt
- Ladaklubi Juhatus
- Postitusi: 2070
- Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 4x2102, Jeep & Toyota
Re: VAZ 21013, Maasikas, 1983
Pidurid - peasilinder vahetada
Suunatuled -
1.kas näidikud ja kontroll-lambid, kindalaeka valgustus, tagurdustuli töötavad?
2. Kas suundade releesse särts ruleb?
Spidoplokk - kahtlustan seost suundadega, lisaks võid massi üle vaadata
Klaasipesu - pump õhtal, asenda selle komplektiga

Suunatuled -
1.kas näidikud ja kontroll-lambid, kindalaeka valgustus, tagurdustuli töötavad?
2. Kas suundade releesse särts ruleb?
Spidoplokk - kahtlustan seost suundadega, lisaks võid massi üle vaadata
Klaasipesu - pump õhtal, asenda selle komplektiga

Re: VAZ 21013, Maasikas, 1983
Klaasipesu pumba võlli otsas olev tiivik ei pöörle koos võlliga.
Vanakooli mees
Re: VAZ 21013, Maasikas, 1983
Kas said pidurid heaks ja mis viga oli ? 🫣
Re: VAZ 21013, Maasikas, 1983
Masin on kahjuks hetkel muutusteta.
Eelmise garaažikoha kaotusega kadus ka korralik võimalus auto kallal tööd teha. Kuid pole hullu, auto on ilusti talvitumas.
Pidurite osas on kavas võtta ette pidurisilindri remont. Vaatasin, et siin foorumis on õpetus olemas ning usun, et saan hakkama küll.
Mõnda aega tagasi sai siks välja sõidetud, et igapäeva autol hooldus ära teha. Masin läks väga hästi käima.
Igapäeva autol hooldus tehtud oli aeg siks sisse toimetada. Käima läks ilusti kuid kuna lumi maas, suvekad all ning ka kerge tõus oli vaja ületada siis iseseisvalt sellega hakkama ei saanud. Kuid siks käis pikalt ning ilusti soojaks. Vahepeal hakkas ka salongis tuled põlema, mina neid näppinud ei ole ehk Ming elektri kala on siiski sees mis usun, et mõjutab suundade ja kojameeste tööd. Elekter ei ole üldse mu sõber. Ehk oskab keegi targem mind juhendada kus asuvad massid, et saaksin need üle vaadata. Väga tänulik olen kui keegi kes saab elektriga paremini läbi jagaks õpetusi.
Siks käis väljas soojaks ning mingi hetk suretasin välja, et mõelda kuidas ma ta sisse saan. Ja soojast peast ta käima ei läinud.
Rohkem ei ole õnnestunud proovida.
Üldiselt on suur eesmärk saada juuliks auto sinnamaani, et sõuda sellega abiellu registreerima.
Kõiksugu mõtted ja ideed ning õpetused on igati tervitatud.
Eelmise garaažikoha kaotusega kadus ka korralik võimalus auto kallal tööd teha. Kuid pole hullu, auto on ilusti talvitumas.
Pidurite osas on kavas võtta ette pidurisilindri remont. Vaatasin, et siin foorumis on õpetus olemas ning usun, et saan hakkama küll.
Mõnda aega tagasi sai siks välja sõidetud, et igapäeva autol hooldus ära teha. Masin läks väga hästi käima.
Igapäeva autol hooldus tehtud oli aeg siks sisse toimetada. Käima läks ilusti kuid kuna lumi maas, suvekad all ning ka kerge tõus oli vaja ületada siis iseseisvalt sellega hakkama ei saanud. Kuid siks käis pikalt ning ilusti soojaks. Vahepeal hakkas ka salongis tuled põlema, mina neid näppinud ei ole ehk Ming elektri kala on siiski sees mis usun, et mõjutab suundade ja kojameeste tööd. Elekter ei ole üldse mu sõber. Ehk oskab keegi targem mind juhendada kus asuvad massid, et saaksin need üle vaadata. Väga tänulik olen kui keegi kes saab elektriga paremini läbi jagaks õpetusi.
Siks käis väljas soojaks ning mingi hetk suretasin välja, et mõelda kuidas ma ta sisse saan. Ja soojast peast ta käima ei läinud.
Rohkem ei ole õnnestunud proovida.
Üldiselt on suur eesmärk saada juuliks auto sinnamaani, et sõuda sellega abiellu registreerima.
Kõiksugu mõtted ja ideed ning õpetused on igati tervitatud.
Re: VAZ 21013, Maasikas, 1983
Tere! Kui nõelklapp ei pea ,siis võib nii juhtuda (on võimalus : pedaal suruda põhja ja anda starterit ,mõnikord läheb nii veel käima),kontrolliks tuleb õhufiltri kaas maha võtta ja käsitsi pumbata (karburaatorisse vaadates on näha nirisevat bensiini),muidugi peab väntvõll olema õige koha peal. edu.
Vanakooli mees
Re: VAZ 21013, Maasikas, 1983
Vahepeal sai tegeletud piduri silindriga. Lahti võetud, puhastatud ja ootab komplekteerimist. Jäi pooleli kuna ei saanud esimeste pidurite torusid lahti ning hammustasin tangidega need katki ehk lähevad ka need vahetusse.
Peale seda sai jooksvalt tegelema hakatud elektri jamaga. Masside puhastamine, kaitsmekarbis mõned juhtmed paremini ja korralikult sätitud ning suunad, salongi valgustuse, spido sai tööle. Viimase puhul vähemalt näitab kütuse kogust, taustavalgus töötab ja süüdet sisse keerates lööb vajalikud tuled põlema. Pasun ja klaasipesu veel toimima ei saanud.
Esimesed tuled on ka sellised, et kuidagi nad hõõguvad kuid see on ka kõik. Ise arvan, et võiks vaadata üle juhtmed-klemmid, pirnid vahetada.
Peale seda kui soojalt käima ei läinud, ei saanud autot pikalt käivitatud. Nüüd kui auto kallal toimetama läksin ei läinud üldse käima. Ei pööranud tähelepanu, pidurid olid plaanis. Võtsin aku maha ja panin laadima. Mõni tund möödudes läks üsna ilusti käima. Soojalt pole proovinud.
Siit tekkis ka küsimus… Auto on pikalt seisnud siis kas oleks mul mõistlik kuidagi karpa ära puhastada? Mida seal üldse vaadata tuleks?
Ja veel kui Teil on mõni hea sõna öelda, et mida seisnud auto puhul oleks mõistlik veel kindlasti ära teha siis olen suur kõrv. (Ei pea silmas õli ja filtrite vahetust)
Peale seda sai jooksvalt tegelema hakatud elektri jamaga. Masside puhastamine, kaitsmekarbis mõned juhtmed paremini ja korralikult sätitud ning suunad, salongi valgustuse, spido sai tööle. Viimase puhul vähemalt näitab kütuse kogust, taustavalgus töötab ja süüdet sisse keerates lööb vajalikud tuled põlema. Pasun ja klaasipesu veel toimima ei saanud.
Esimesed tuled on ka sellised, et kuidagi nad hõõguvad kuid see on ka kõik. Ise arvan, et võiks vaadata üle juhtmed-klemmid, pirnid vahetada.
Peale seda kui soojalt käima ei läinud, ei saanud autot pikalt käivitatud. Nüüd kui auto kallal toimetama läksin ei läinud üldse käima. Ei pööranud tähelepanu, pidurid olid plaanis. Võtsin aku maha ja panin laadima. Mõni tund möödudes läks üsna ilusti käima. Soojalt pole proovinud.
Siit tekkis ka küsimus… Auto on pikalt seisnud siis kas oleks mul mõistlik kuidagi karpa ära puhastada? Mida seal üldse vaadata tuleks?
Ja veel kui Teil on mõni hea sõna öelda, et mida seisnud auto puhul oleks mõistlik veel kindlasti ära teha siis olen suur kõrv. (Ei pea silmas õli ja filtrite vahetust)
Re: VAZ 21013, Maasikas, 1983
Ahh jaa, kindlasti on siin foorumis sellest varasemalt juttu olnud kuid milliseid turvavöösid oleks mõistlik paigaldada nende koormarihmade asemel?



Re: VAZ 21013, Maasikas, 1983
Mul ees 04omad 

Re: VAZ 21013, Maasikas, 1983


Nimelt oli autol peal genekas millel puudus täielikult laadimine. Paigaldatud sai teine genekas. Teise genekaga on laadimine kuskil 12,5 juures. Armatuuris tuli põleb. Kusjuures vana genekaga tuli ei põlenud kuigi laadimine puudus täielikult. Peale geneka paigaldust hakkas tuli põlema mis korra isegi kustus pööret andes kuid süttis uuest siis kui panin suunatule sisse. Oskab keegi aidata?
- Viin
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 863
- Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
- Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
- Autod: BA3 2105, Riva Junior, BA3 21011
- Kontakt:
Re: VAZ 21013, Maasikas, 1983
Generaatoreid on erinevaid. Võibolla saad pilte lisada, mis seal oli ja millega asendasid. Alati pole laadimise mured Ladal generaatoriga ka seotud
.

Re: VAZ 21013, Maasikas, 1983
Tänud vastamast!
Seekord oli tegu siiski generaatori veaga. Algselt sai asendatud väidetavalt korras generaatoriga mis siiski osutus vigaseks. Peale läks siis uus (seekord poest) ja mure lahenes.
Viimased nädalad- päevad on olnud autoga väga kiired, tähtaeg mil sõitma vaja saada on peatselt käes - 22 juuli. Tegelikult sai laupäeval ülevaatusel käidud ja selle edukalt tehtud. Aasta mureta ülevaatuse koha pealt.
Nüüd saab jooksvalt tegelda auto ilu ja tehnilise poolega.
Lisan millalgi pildid ja mis tehtud sai.
Seniks väike list mida võib mulle pakkuda. See muidugi ei ole lõplik…
1. Esimesi turvavöösid 04/05/07 omad. Rullikutega siis. Siinkohal ka küsimus, kas tagumisi saaks samuti asendada rullikutega variantide vastu?
2. Pruuni nahast tagumise istme seljatuge.
3. Uste tihendeid.
4. Korraliku paaki.
5. Korraliku tagumist stanget.
6. Pagasiruumi tihendit.
7. Pagasiruumi katteid (põhjamatt on olemas).
8. Korraliku märki esivõrele.
9. Korraliku esimest võre.
10. Parempoolseid esimest ja tagumist punast ust
Seekord oli tegu siiski generaatori veaga. Algselt sai asendatud väidetavalt korras generaatoriga mis siiski osutus vigaseks. Peale läks siis uus (seekord poest) ja mure lahenes.
Viimased nädalad- päevad on olnud autoga väga kiired, tähtaeg mil sõitma vaja saada on peatselt käes - 22 juuli. Tegelikult sai laupäeval ülevaatusel käidud ja selle edukalt tehtud. Aasta mureta ülevaatuse koha pealt.
Nüüd saab jooksvalt tegelda auto ilu ja tehnilise poolega.
Lisan millalgi pildid ja mis tehtud sai.
Seniks väike list mida võib mulle pakkuda. See muidugi ei ole lõplik…
1. Esimesi turvavöösid 04/05/07 omad. Rullikutega siis. Siinkohal ka küsimus, kas tagumisi saaks samuti asendada rullikutega variantide vastu?
2. Pruuni nahast tagumise istme seljatuge.
3. Uste tihendeid.
4. Korraliku paaki.
5. Korraliku tagumist stanget.
6. Pagasiruumi tihendit.
7. Pagasiruumi katteid (põhjamatt on olemas).
8. Korraliku märki esivõrele.
9. Korraliku esimest võre.
10. Parempoolseid esimest ja tagumist punast ust
Viimati muutis Maasikas, 24 Sept 2025 11:47, muudetud 1 kord kokku.
Re: 21013, Maasikas, 1983
Uurin maad enne kui käed jõuan külge lüüa…
Uksed ei käi üldse korralikult kinni. Tekkis ka küsimus seoses sellega, et kuidagi peaks ka neid reguleerida saama, et nad paremini kinni käiks? Oskab keegi kommenteerida või kogemusi jagada?
Uksed ei käi üldse korralikult kinni. Tekkis ka küsimus seoses sellega, et kuidagi peaks ka neid reguleerida saama, et nad paremini kinni käiks? Oskab keegi kommenteerida või kogemusi jagada?
- Viin
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 863
- Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
- Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
- Autod: BA3 2105, Riva Junior, BA3 21011
- Kontakt:
Re: 21013, Maasikas, 1983
Kui kerejooned istuvad siis saab kerepoolse lukustiga reguleerida nende kinni käimist. Reguleerimisest on kasu siis kui lukk ja vastus töökorras ja kulumata on. Tihti aitab see, et ukselukud määrida siis hakkavad uksed ka käima. Kerepoolses lukuvastuses on vedruga kolmnurk mis vajab ka määrimist, et paremini käiks.
Re: 21013, Maasikas, 1983
Masin läheb peadselt talvekorterisse.
Sellel hooajal palju sõidetud ei saanud kuid põhiline ja kõige tähtsam sõit sai tehtud, mõningate viperusteta kuid siiski. Ise pean väga edukaks ja olin masinaga väga rahul.
Tähtaeg mil masin sõitma saada oli 22. juuli, et minna sellega Haapsallu ning hommikul sealt minna abiellu registreerima. Nagu asjadega ikka jäävad paljud asjad viimasele minutile ning ei olnud seegikord erand. Paar nädalat enne tähtaega sai auto kallal pikad õhtud ja teinekord ka öötunnid veedetud. Samal ajal oli ka vaja ju palgatööl käia. Pinge oli suur kas saab ikka valmis, saad ühe asja korda tuleb järgmine välja jne.
Igatahes lisan mõned tööd mis on kõik masina juures tehtud ja vahetatud:
Esimesed piduriketta ja klotsid
Tagumised klotsid ja trummlid
Parem pooltelg
Sumpsi jooks
Sumpsi tagumise pütti kinnitusklamber
Küünlad koos juhtmetega
Jagaja
Karpa
Piduri peasilinder
Piduri vedelik
Aknapesupaak koos pumbaga
Genekas koos rihmaga
Vända otsa simmer
KKK tihend
Esimesed piduritorud
Pidurivedelik
Mootoriõli
Õhufilter
Kütusefilter
Paak koos tasemeanduriga
Hulganisti tulede pirne
Külje peegel
Kolmnurkakende klambrid
Korralik salongi puhastus koos naha holdusega
Korralik välipesu koos poleerimise ja vahatamisega (kere + aknad)
Viimase kiiruga veljed valge aerosooliga üle (tuleb kindlasti korralikult üle teha. Prits + värv)
Ilukilbid puhastatud ja poleeritud
Ning kindlasti on nimekirjas veel asju/töid mis kohaselt meelde ei tule.
Igatahes sai masin sinna maale, et aeg ülevaatusele minna. Eelmise päeva öösel veel viimased ettevalmistused. Tuleb kätte ülevaatuse päev. Autol paak täis ja sõitma. Enne kui ülevaatusele jõudsin oli veidi sõitmist ka. Ja auto hakkab jukerdama, ei saaks nagu kütust kätte. Esimene idee, et äkki on filter umbes ja sealt ei käi läbi midagi. Sai kuidagi sõidetud, käsitsi kütust peale pumbatud ja läks masin käima. Nii, sõidud sõidetud ja aeg minna ülevaatuse ukse taha. Ja nimme hakkas uuesti jändama. Ma ei tea mis mul peas oli kuid lasin tanklast värsket küttet peale (tagantjärgi saan aru kui loll idee see oli). Ning ikka hakkas jändama. Seisan ristmikul, masin suri välja ja enam käima ei lähe. Lõpuks sain käima. Ning olen omadega ülevaatuse järjekorras ning masin sureb jälle välja. Selleks ajaks olin endas kindel, paak on mingit sodi täis, tankimine tegi asja hullemaks ning viskas sodi põhjast üles ja hakkas see kõik seal ringi käima. Sain auto tööle ja olen ülevaatuse kanali peal. Ja masin suri mitu korda välja. Endal silmad häbi täis, tulen ülevaatusele vigase masinaga. Kuid ülevaatuse sai tehtud. Kõik oli üldiselt korras. Hakkas sõit kodu poole, pill sureb välja ja enam käima ei lähe. Võtsin teeääres kütusefiltri maha ja puhusin läbi ning filter sodi täis. Siis oli selge, koju ja paak maha ning puhastama. No ja see mis sealt vastu vaatas oli jube.
Puhastasin seda pool päeva, siht oli silme ees, mõne päeva pärast on vaja masinaga Haapsallu minna. Paak sai puhastatud ja uuesti auto kokku laotud. Ja toimis nagu peab. Läks ilusti käima. Sõitis eeskujulikult.
Käes hommik kui tuleb startida Haapsalu poole, ca alla 80km. Endal sees ikka mingi pinge kas läheb kõik hästi. Ees ikkagi pikim sõit mis selle autoga teinud oleme ja veelgi tähtsam oli põhjus miks sõit ette võetud sai. Aga auto pidas ennast eeskujulikult üleval kuni Haapsalu sildini. Siis hakkas jälle sama jama pihta. Selge, paak on omadega täiesti õhtul, seest totaalselt roostes. Kui jõudsime ilusti hotellini. Pulmapäeval sai sõidud ilusti tehtud, ei mingit probleemi. Eks sodi vajus ööga põhja ning pidas päeva ilusti vastu. Jäime ööks veel Haapsallu. Järgmisel päeval suund koju. Enne Haapsalust lahkumist mõtlesin, et hüppan veel poest läbi võtan igaksjuhuks uusi filtreid tagavaraks. Sain poest kaks tükki. Ning väga hea, et poest sai läbi käidud, kulusid teepeal ära. Ehk auto hakkas jukerdama ning olude sunnil sai teeääres filtrid vahetatud. Lõpuks jõudsime koju. Ise jäin sõiduga väga rahule. Kiidan autot selle eest. Paagi jama oli puhtalt enda mõtlematusest. Aastaid seisnud auto, loogiline, et paak tuleb ära puhastada ja üle vaadata. Igatahes, paak oli seest täielikult roostes ja asja temast ei saanud. Nüüd on peal uus paak ning mure murtud.
Talveks jätame auto seisma.
Kuid targemad, andke nõu. Tahtsin jõuda ka autol vahetada jahutusvedeliku. Kes teab mis ajast see seal sees on ning kui palju tal neid omadus alles on (auto muidugi keema ei läinud). Kuid kahjuks ei jõudnud seda ning tuleb uuel hooajal see kindlasti ette võtta.
Siinkohal ka küsimus. Kas tuleks süsteemi midagi lisada, et vältida talvel lõhki külmumist või muudmoodi pahandusi jahutussüsteemis. Tegelikult ma ei tea kas see üldse reaalne on või mõtlen üle, kuid sellised küsimused pähe tekkisid. Auto on talvel kütteta ruumis ehk sama külm või soe kui on väljas.
Võib muidugi jagada ka teisi soovitusi kuidas auto talvitumiseks ette valmistada.
Tänud tähelepanu eest!
Sellel hooajal palju sõidetud ei saanud kuid põhiline ja kõige tähtsam sõit sai tehtud, mõningate viperusteta kuid siiski. Ise pean väga edukaks ja olin masinaga väga rahul.
Tähtaeg mil masin sõitma saada oli 22. juuli, et minna sellega Haapsallu ning hommikul sealt minna abiellu registreerima. Nagu asjadega ikka jäävad paljud asjad viimasele minutile ning ei olnud seegikord erand. Paar nädalat enne tähtaega sai auto kallal pikad õhtud ja teinekord ka öötunnid veedetud. Samal ajal oli ka vaja ju palgatööl käia. Pinge oli suur kas saab ikka valmis, saad ühe asja korda tuleb järgmine välja jne.
Igatahes lisan mõned tööd mis on kõik masina juures tehtud ja vahetatud:
Esimesed piduriketta ja klotsid
Tagumised klotsid ja trummlid
Parem pooltelg
Sumpsi jooks
Sumpsi tagumise pütti kinnitusklamber
Küünlad koos juhtmetega
Jagaja
Karpa
Piduri peasilinder
Piduri vedelik
Aknapesupaak koos pumbaga
Genekas koos rihmaga
Vända otsa simmer
KKK tihend
Esimesed piduritorud
Pidurivedelik
Mootoriõli
Õhufilter
Kütusefilter
Paak koos tasemeanduriga
Hulganisti tulede pirne
Külje peegel
Kolmnurkakende klambrid
Korralik salongi puhastus koos naha holdusega
Korralik välipesu koos poleerimise ja vahatamisega (kere + aknad)
Viimase kiiruga veljed valge aerosooliga üle (tuleb kindlasti korralikult üle teha. Prits + värv)
Ilukilbid puhastatud ja poleeritud
Ning kindlasti on nimekirjas veel asju/töid mis kohaselt meelde ei tule.
Igatahes sai masin sinna maale, et aeg ülevaatusele minna. Eelmise päeva öösel veel viimased ettevalmistused. Tuleb kätte ülevaatuse päev. Autol paak täis ja sõitma. Enne kui ülevaatusele jõudsin oli veidi sõitmist ka. Ja auto hakkab jukerdama, ei saaks nagu kütust kätte. Esimene idee, et äkki on filter umbes ja sealt ei käi läbi midagi. Sai kuidagi sõidetud, käsitsi kütust peale pumbatud ja läks masin käima. Nii, sõidud sõidetud ja aeg minna ülevaatuse ukse taha. Ja nimme hakkas uuesti jändama. Ma ei tea mis mul peas oli kuid lasin tanklast värsket küttet peale (tagantjärgi saan aru kui loll idee see oli). Ning ikka hakkas jändama. Seisan ristmikul, masin suri välja ja enam käima ei lähe. Lõpuks sain käima. Ning olen omadega ülevaatuse järjekorras ning masin sureb jälle välja. Selleks ajaks olin endas kindel, paak on mingit sodi täis, tankimine tegi asja hullemaks ning viskas sodi põhjast üles ja hakkas see kõik seal ringi käima. Sain auto tööle ja olen ülevaatuse kanali peal. Ja masin suri mitu korda välja. Endal silmad häbi täis, tulen ülevaatusele vigase masinaga. Kuid ülevaatuse sai tehtud. Kõik oli üldiselt korras. Hakkas sõit kodu poole, pill sureb välja ja enam käima ei lähe. Võtsin teeääres kütusefiltri maha ja puhusin läbi ning filter sodi täis. Siis oli selge, koju ja paak maha ning puhastama. No ja see mis sealt vastu vaatas oli jube.
Puhastasin seda pool päeva, siht oli silme ees, mõne päeva pärast on vaja masinaga Haapsallu minna. Paak sai puhastatud ja uuesti auto kokku laotud. Ja toimis nagu peab. Läks ilusti käima. Sõitis eeskujulikult.
Käes hommik kui tuleb startida Haapsalu poole, ca alla 80km. Endal sees ikka mingi pinge kas läheb kõik hästi. Ees ikkagi pikim sõit mis selle autoga teinud oleme ja veelgi tähtsam oli põhjus miks sõit ette võetud sai. Aga auto pidas ennast eeskujulikult üleval kuni Haapsalu sildini. Siis hakkas jälle sama jama pihta. Selge, paak on omadega täiesti õhtul, seest totaalselt roostes. Kui jõudsime ilusti hotellini. Pulmapäeval sai sõidud ilusti tehtud, ei mingit probleemi. Eks sodi vajus ööga põhja ning pidas päeva ilusti vastu. Jäime ööks veel Haapsallu. Järgmisel päeval suund koju. Enne Haapsalust lahkumist mõtlesin, et hüppan veel poest läbi võtan igaksjuhuks uusi filtreid tagavaraks. Sain poest kaks tükki. Ning väga hea, et poest sai läbi käidud, kulusid teepeal ära. Ehk auto hakkas jukerdama ning olude sunnil sai teeääres filtrid vahetatud. Lõpuks jõudsime koju. Ise jäin sõiduga väga rahule. Kiidan autot selle eest. Paagi jama oli puhtalt enda mõtlematusest. Aastaid seisnud auto, loogiline, et paak tuleb ära puhastada ja üle vaadata. Igatahes, paak oli seest täielikult roostes ja asja temast ei saanud. Nüüd on peal uus paak ning mure murtud.
Talveks jätame auto seisma.
Kuid targemad, andke nõu. Tahtsin jõuda ka autol vahetada jahutusvedeliku. Kes teab mis ajast see seal sees on ning kui palju tal neid omadus alles on (auto muidugi keema ei läinud). Kuid kahjuks ei jõudnud seda ning tuleb uuel hooajal see kindlasti ette võtta.
Siinkohal ka küsimus. Kas tuleks süsteemi midagi lisada, et vältida talvel lõhki külmumist või muudmoodi pahandusi jahutussüsteemis. Tegelikult ma ei tea kas see üldse reaalne on või mõtlen üle, kuid sellised küsimused pähe tekkisid. Auto on talvel kütteta ruumis ehk sama külm või soe kui on väljas.
Võib muidugi jagada ka teisi soovitusi kuidas auto talvitumiseks ette valmistada.
Tänud tähelepanu eest!

Viimati muutis Maasikas, 12 Okt 2025 23:43, muudetud 1 kord kokku.