Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985
Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985
Tervist.
Et kõik ausalt ära rääkida (tsiteerides klassikuid raamatust Agu Sihvka), ütleks ette ära et auto pole üldse minu oma
Aga kuna selle kõnealuse sõiduki valdaja ja haldaja arvas, et kui mul juba Ladaklubis kasutajakonto on ja auto hakkab mu töötoas saama nagunii niiöelda kapitaalmahutuslikke keretöid(kuhu see kõik välja viib lõpuks, kurat seda teab), et siis ma üksiti teeksin pildid tööde protsessist ning targutav jutumaterjal ka sinna juurde.
Et siis on autoga seonduvatel asjaosalistel ka "süüdistusdokument No.2107" olemas.
Et kõik ausalt ära rääkida (tsiteerides klassikuid raamatust Agu Sihvka), ütleks ette ära et auto pole üldse minu oma
Aga kuna selle kõnealuse sõiduki valdaja ja haldaja arvas, et kui mul juba Ladaklubis kasutajakonto on ja auto hakkab mu töötoas saama nagunii niiöelda kapitaalmahutuslikke keretöid(kuhu see kõik välja viib lõpuks, kurat seda teab), et siis ma üksiti teeksin pildid tööde protsessist ning targutav jutumaterjal ka sinna juurde.
Et siis on autoga seonduvatel asjaosalistel ka "süüdistusdokument No.2107" olemas.
Viimati muutis 06VAZ, 28 Sept 2021 19:43, muudetud 2 korda kokku.
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1473
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107, Niva, VFTS
- Kontakt:
Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985
Huvitav, 85' semjorkadel peaks olema veel kapott amordiga, alles 86edasi läks selle rõveda varda peale. Mis kuu väljalase on?
Mis selle masina projekti eesmärk on - lihtsalt taastada või?
Edu!
Mis selle masina projekti eesmärk on - lihtsalt taastada või?
Edu!
Festina lente!
Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985
Turvavööde lipikutele oli vist trükitud 10 august 1985. Nii et eks ta siis vast suve lõpu/sügise alguse auto on. Vist.
Et aga ma jätkaks pildiseeriaga siis edasi, kus eelmine kord pooleli jäi.
Vahepeal sai ka bensupaak ära võetud ja tõdetud et paagialune põhjaplekk paistab ka suht korralik olema. Esiistmetega oli veidi edasi-tagasi logistamist, kuna nad ei tahtnud väga hästi oma kohalt ära tulla. Aga kätte ma nad lõpuks sain.
Põrandavaibaga polnud ka väga viga. Ka see tuli ilma suurema käristamiseta autost välja.
Vaiba all aga ootasid mind kaks punast legendaarset "niiskuseeemaldajat" ning põrandatäis mürasummutusvilti, mis levitas toredat kopituslebra. Kui see eelnev mant oli kasti topitud ja ma end tühjaks röhitsenud, käisin põranda tolmuimejaga üle, et vaadata mis selle "kultuurkihi" alt välja tuleb. Eelarvamusi oli samasuur kuhi kui see kasti topitud kopitushunnik, aga tuli päris viisakas põrand lagedale. Võibolla on siin mõni poole kohaga snaiprist Ladaomanik kel teravam silm, aga mina küll mitte ühtegi roosteauku salongipõhjas ei näinud.
Laepolster sai ka tervelt ja ühes tükkis autost välja võetud. Selle alt tuli nähtavale ühtlase roostekihiga kaetud laeplekk. See tahab muidugi tööd saada igasuguste traatketaste ja keemiatega. Uste sisepindadel polnud ka väga viga. Kõik pool- ja paduroostes kruvid ja mutrid, mis vaja kruvida, tulid ka ilma tõrkumata lahti. Ja lõpetuseks üks pilt pealkirjaga "Pilt taskus" (No "silmi" enam peas pole ju )
Tööd jätkuvad.
Et aga ma jätkaks pildiseeriaga siis edasi, kus eelmine kord pooleli jäi.
Vahepeal sai ka bensupaak ära võetud ja tõdetud et paagialune põhjaplekk paistab ka suht korralik olema. Esiistmetega oli veidi edasi-tagasi logistamist, kuna nad ei tahtnud väga hästi oma kohalt ära tulla. Aga kätte ma nad lõpuks sain.
Põrandavaibaga polnud ka väga viga. Ka see tuli ilma suurema käristamiseta autost välja.
Vaiba all aga ootasid mind kaks punast legendaarset "niiskuseeemaldajat" ning põrandatäis mürasummutusvilti, mis levitas toredat kopituslebra. Kui see eelnev mant oli kasti topitud ja ma end tühjaks röhitsenud, käisin põranda tolmuimejaga üle, et vaadata mis selle "kultuurkihi" alt välja tuleb. Eelarvamusi oli samasuur kuhi kui see kasti topitud kopitushunnik, aga tuli päris viisakas põrand lagedale. Võibolla on siin mõni poole kohaga snaiprist Ladaomanik kel teravam silm, aga mina küll mitte ühtegi roosteauku salongipõhjas ei näinud.
Laepolster sai ka tervelt ja ühes tükkis autost välja võetud. Selle alt tuli nähtavale ühtlase roostekihiga kaetud laeplekk. See tahab muidugi tööd saada igasuguste traatketaste ja keemiatega. Uste sisepindadel polnud ka väga viga. Kõik pool- ja paduroostes kruvid ja mutrid, mis vaja kruvida, tulid ka ilma tõrkumata lahti. Ja lõpetuseks üks pilt pealkirjaga "Pilt taskus" (No "silmi" enam peas pole ju )
Tööd jätkuvad.
Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985
Nüüd siis viimase paari päeva töövõidud. Või noh, mis võidud. Ütleme nii et mingi etapp(auto lahti võtmine) hakkab läbi saama, aga see kõik on veel suure asja väike algus. Ei taha ette kujutadagi, mida lähitulevik selle 07-me juures veel toob.
Et aga täna oli siis pioneeriülesanne "Elektrijuhtmestik ja armatuurlaud".
Autoga seonduv(ad) isik(ud) arvas(id) et "kui juba tegemiseks läks, teeb siis nii et... et on tehtud". Teoorias on kõik muidugi ilus ja lihtne.
Auto põrandal oleva juhtmestikuga õnneks midagi keerulist polnud: plastkõriga tüüblid kere küljest lahti kangutada ja jupphaaval auto tagantpoolt salongi poole minnes sain juhtmestiku kätte.
Omaette "Ropp-ooper" (mitte rokk vaid ropp) oli armatuurlaua äravõtmine. Ma teadsin, et see saab üks iiiilge ajude k....p olema, aga et ta niii ilge on, seda ei teadnud. Siis veel. Teadlikuks sain töö käigus, kui ma juba kreeka "e-na" armatuuri all olin ja üritasin pistikuid, kruve jms. kätte saada.
Kõigepealt püüdsin kätte saada esimeste kõlarite katted. Et need nagu kõige lihtsamad asjad ära võtta või nii.
Kui kate võetud, vaatas mulle selline asi vastu: ... mis oli omakorda kinni pandud vot selliste, 4 cm pikkuste kruvidega. Õige kah, sest korralikul tümpsukastil peab korralik kinnitus olema: Ja tegu polnud mingite suvaliste tsiitsitajatega, vaid asjad evisid kaheksatkümmet vatti ja 4 oomi lohises ka veel sabas: Nii et korralik alfade värk ikka.
Selle nähtuse kohta võiks öelda et "Sul võib ju mingisugune Žiguli olla, aga tümakas peab olema."
Ja seda juhtmehunnikut, mis oli kindalaekasse kunagi maki või CD mängija jaoks veetud, oli ikka.... No teda ikka oli.
Mul andis teda tükk aega vandumise saatel lahti harutada ja sikutada. Armatuurlauda jupphaaval edasi lahti harutades jõudsin keskkonsoolini. Tuhatoosi katte tagant tuli välja selline numbrikombinatsioon: Mina lugesin sealt välja "08.06.85" . Seda saab veel vajadusel üle kontrollida, sest et ega see pildikvaliteet ei ole ka kõige parem.
Üüratult kaua võttis aega ka ventsüsteemi lahtivõtmine, sest et see asi oli ikka no nii tuugalt igalt poolt kinni, et oli.
Kes on armatuuri kunagi küljest võtnud, see teab et ega sul seal poolkõverana väga palju liikumise või võtmega keeramise ruumi ei ole.
Siis tegin veel mõned pildid paarist kohast, mida ma arvasin et neid võib ehk tulevikus vaja minna, kui autot kunagi kokku pannakse: Uksed said ka tihenditest ja liistudest põhimõtteliselt lagedaks tehtud. Ainult lukuhoovastik ja klaasitõstukisüsteem jäi külge.
Seda viimast ma ei raatsi väga kruttida, sest et kui see trossisüsteem otsustab mul mingi hetk rulliku(te)lt plagama panna, siis ma pean kusagilt ostma 5 kilo eesli kannatust, et see sasipundar uuesti kokku ja tööle ka veel saada. Ja siin siis tänase päeva lõppresultaat.
(Ma ei hakka seda töö käigus kasutatud autoremondisõnastikku enam kordama. Paljud teavad seda niigi). Homse päeva täidab üks suurem koristus ja sisepindade pesu- mootoriruum, salongipõrand ja pagass.
Kuigi auto käis salongipuhastuses(kopitushais oli algul mitmeid kordi suurem kui praegu) ja mootoripesus juba korra ära, siis nüüd peale demontaaži oleks vaja teha veel üks kasimine.
Seda tolmust ja õli-tolmusegust pinda on ikka üksjagu, mis tuleks puhtaks kasida, et üldse näha, mis see auto kere sisepind endast kujutab.
Aga eks näis- kuidas läheb, kas läheb või ei lähe üldse.
Et aga täna oli siis pioneeriülesanne "Elektrijuhtmestik ja armatuurlaud".
Autoga seonduv(ad) isik(ud) arvas(id) et "kui juba tegemiseks läks, teeb siis nii et... et on tehtud". Teoorias on kõik muidugi ilus ja lihtne.
Auto põrandal oleva juhtmestikuga õnneks midagi keerulist polnud: plastkõriga tüüblid kere küljest lahti kangutada ja jupphaaval auto tagantpoolt salongi poole minnes sain juhtmestiku kätte.
Omaette "Ropp-ooper" (mitte rokk vaid ropp) oli armatuurlaua äravõtmine. Ma teadsin, et see saab üks iiiilge ajude k....p olema, aga et ta niii ilge on, seda ei teadnud. Siis veel. Teadlikuks sain töö käigus, kui ma juba kreeka "e-na" armatuuri all olin ja üritasin pistikuid, kruve jms. kätte saada.
Kõigepealt püüdsin kätte saada esimeste kõlarite katted. Et need nagu kõige lihtsamad asjad ära võtta või nii.
Kui kate võetud, vaatas mulle selline asi vastu: ... mis oli omakorda kinni pandud vot selliste, 4 cm pikkuste kruvidega. Õige kah, sest korralikul tümpsukastil peab korralik kinnitus olema: Ja tegu polnud mingite suvaliste tsiitsitajatega, vaid asjad evisid kaheksatkümmet vatti ja 4 oomi lohises ka veel sabas: Nii et korralik alfade värk ikka.
Selle nähtuse kohta võiks öelda et "Sul võib ju mingisugune Žiguli olla, aga tümakas peab olema."
Ja seda juhtmehunnikut, mis oli kindalaekasse kunagi maki või CD mängija jaoks veetud, oli ikka.... No teda ikka oli.
Mul andis teda tükk aega vandumise saatel lahti harutada ja sikutada. Armatuurlauda jupphaaval edasi lahti harutades jõudsin keskkonsoolini. Tuhatoosi katte tagant tuli välja selline numbrikombinatsioon: Mina lugesin sealt välja "08.06.85" . Seda saab veel vajadusel üle kontrollida, sest et ega see pildikvaliteet ei ole ka kõige parem.
Üüratult kaua võttis aega ka ventsüsteemi lahtivõtmine, sest et see asi oli ikka no nii tuugalt igalt poolt kinni, et oli.
Kes on armatuuri kunagi küljest võtnud, see teab et ega sul seal poolkõverana väga palju liikumise või võtmega keeramise ruumi ei ole.
Siis tegin veel mõned pildid paarist kohast, mida ma arvasin et neid võib ehk tulevikus vaja minna, kui autot kunagi kokku pannakse: Uksed said ka tihenditest ja liistudest põhimõtteliselt lagedaks tehtud. Ainult lukuhoovastik ja klaasitõstukisüsteem jäi külge.
Seda viimast ma ei raatsi väga kruttida, sest et kui see trossisüsteem otsustab mul mingi hetk rulliku(te)lt plagama panna, siis ma pean kusagilt ostma 5 kilo eesli kannatust, et see sasipundar uuesti kokku ja tööle ka veel saada. Ja siin siis tänase päeva lõppresultaat.
(Ma ei hakka seda töö käigus kasutatud autoremondisõnastikku enam kordama. Paljud teavad seda niigi). Homse päeva täidab üks suurem koristus ja sisepindade pesu- mootoriruum, salongipõrand ja pagass.
Kuigi auto käis salongipuhastuses(kopitushais oli algul mitmeid kordi suurem kui praegu) ja mootoripesus juba korra ära, siis nüüd peale demontaaži oleks vaja teha veel üks kasimine.
Seda tolmust ja õli-tolmusegust pinda on ikka üksjagu, mis tuleks puhtaks kasida, et üldse näha, mis see auto kere sisepind endast kujutab.
Aga eks näis- kuidas läheb, kas läheb või ei lähe üldse.
Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985
See eelmise nädala kolmapäevane pesupäev muutus sujuvalt kolmepäevaseks plödistamiseks erinevate keemiatega.
Varuks oli võetud punt erineva mõõduga pintsleid, nitrolahusti, silikoonieemaldi ja mootoripesuvedelik.
Enne aga tuli küljest ära võtta lörrav VFTS summuti, et ma pääseks starterile ligi. Too viimane tahab ka ilmselt natuke remonti saada. Peale mitmeid tunde (ja päevi) lõputut pesemist ja nühkimist keemiatega vaatas lõpuks vastu niisugune vaatepilt: Mootoriruum sai ka enam-vähem puhtaks: Ja mootor ilmus ka nähtavale.
Geneka juurest on veel näha seda "kultuurkihti", mis pideva leotamise ja kraapimise tulemusel jupphaaval kahanes. Mootoripesuks kasutasin sellist leotusvahendit: Ja pintslid muutusid tööde käigus sujuvalt tolmuharjadeks: Kuigi mul olid respiraator ja kaitseprillid ees ja töötoa uks ka lahti, et värske õhk toas püsiks, oli see nitrolahusti aur ikka nii vänge kraam, et ma käisin vahepeal tänava peal siniseid metallikvärvi mesilasi kärbsepiitsaga taga ajamas.
Teiselpool mu töötoa seina, autoremonditöökoja tegelane ka küsis et misasja ma värvisin ükspäev. Et sihuke nitrohais oli ta töökotta tulnud läbi vent.torude, et tegelane käis lumelabidaga roosasid kiilitiibadega jõehobuseid hoovi peal nüpeldamas.
Aga nüüd vast enam seda "Auschwitzi filiaali" ei teki. Et need suuremad lebratamised keemiatega on vast möödas.
Varuks oli võetud punt erineva mõõduga pintsleid, nitrolahusti, silikoonieemaldi ja mootoripesuvedelik.
Enne aga tuli küljest ära võtta lörrav VFTS summuti, et ma pääseks starterile ligi. Too viimane tahab ka ilmselt natuke remonti saada. Peale mitmeid tunde (ja päevi) lõputut pesemist ja nühkimist keemiatega vaatas lõpuks vastu niisugune vaatepilt: Mootoriruum sai ka enam-vähem puhtaks: Ja mootor ilmus ka nähtavale.
Geneka juurest on veel näha seda "kultuurkihti", mis pideva leotamise ja kraapimise tulemusel jupphaaval kahanes. Mootoripesuks kasutasin sellist leotusvahendit: Ja pintslid muutusid tööde käigus sujuvalt tolmuharjadeks: Kuigi mul olid respiraator ja kaitseprillid ees ja töötoa uks ka lahti, et värske õhk toas püsiks, oli see nitrolahusti aur ikka nii vänge kraam, et ma käisin vahepeal tänava peal siniseid metallikvärvi mesilasi kärbsepiitsaga taga ajamas.
Teiselpool mu töötoa seina, autoremonditöökoja tegelane ka küsis et misasja ma värvisin ükspäev. Et sihuke nitrohais oli ta töökotta tulnud läbi vent.torude, et tegelane käis lumelabidaga roosasid kiilitiibadega jõehobuseid hoovi peal nüpeldamas.
Aga nüüd vast enam seda "Auschwitzi filiaali" ei teki. Et need suuremad lebratamised keemiatega on vast möödas.
- Manused
-
- IMG_9348.JPG (249.63 KiB) Vaadatud 14883 korda
-
- IMG_9345.JPG (59.11 KiB) Vaadatud 14883 korda
Viimati muutis 06VAZ, 04 Okt 2021 20:01, muudetud 1 kord kokku.
Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985
Hääd uudised said selleks korraks otsa- nüüd hakkavad halvad uudised.
Auto lahtivõtmise käigus jäin vaatama, et miks ta värvipinnal mingid veidrad mullid on. Asja lähemalt uurides selgus et autot on kunagi vähemalt üks kord juba üle värvitud. Kus, kuna ja kuidas seda tehti- ei oska öelda, aga üks paha asi on sellega seoses tekkinud: niiskusemulle on terve auto täis. Nii horisontaalsed kui ka vertikaalsed pinnad.
See tähendab ainult üht: kogu kere tuleb plekini puhtaks võtta. Selle asja tarbeks oli mul varutud värvisurma nimeline asi. Saab teda vist pea igast ehitus- või autokeemiaga tegelevast poest.
Jah, ta on üüratult aeganõudev tegevus, see vana värvi kiht-kihi haaval maha kraapimine, aga see on ka ainuke variant, kui tahta kereplekkide kuju säilitada. Mis selle pealekantud värvi all omakorda peidus on, ei oska küll ennustada. Aga eks see selgub tööde käigus. Kapott hakkab juba ilmet võtma: Ja üks külg läks ka ülepintseldamisse: Tööd jätkuvalt jätkuvad.
Auto lahtivõtmise käigus jäin vaatama, et miks ta värvipinnal mingid veidrad mullid on. Asja lähemalt uurides selgus et autot on kunagi vähemalt üks kord juba üle värvitud. Kus, kuna ja kuidas seda tehti- ei oska öelda, aga üks paha asi on sellega seoses tekkinud: niiskusemulle on terve auto täis. Nii horisontaalsed kui ka vertikaalsed pinnad.
See tähendab ainult üht: kogu kere tuleb plekini puhtaks võtta. Selle asja tarbeks oli mul varutud värvisurma nimeline asi. Saab teda vist pea igast ehitus- või autokeemiaga tegelevast poest.
Jah, ta on üüratult aeganõudev tegevus, see vana värvi kiht-kihi haaval maha kraapimine, aga see on ka ainuke variant, kui tahta kereplekkide kuju säilitada. Mis selle pealekantud värvi all omakorda peidus on, ei oska küll ennustada. Aga eks see selgub tööde käigus. Kapott hakkab juba ilmet võtma: Ja üks külg läks ka ülepintseldamisse: Tööd jätkuvalt jätkuvad.
Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985
See nädal on möödunud töö ja surma saatel. Värvisurma saatel ma mõtlesin siis ikka.
Päris surmani on veel aega, nagu ütles Muhv Kingpoolele multifilmist "Naksitrallid", enne kui keeduspiraali autost järve viskas et vett keema ajada.
Vahepeal võtsin katuse ette et vaadata, kui hästi või halvasti talt see värv lahti tuleb. Üks suuremaid detaile ka või nii.
Peale esimest plätserdamiskorda värvisurmaga oli näha, et midagi nagu hakkab toimuma: Tegin pahtlilabidaga ühe kraapimise ja läks peale järgmine kiht värvisurma. Vaatepilt muutus juba paremaks: Ning pärast katuse puhastamist labida ja surma abil sai sellest värvist ja krundist niisugune piklik kalmuküngas: Niikaua kuni katus sõit... ei, "keetis", tõmbasin värvisurmaga üle ka parema külje detailid.
(Ega see värvisurma "hingus" hakkas enda katust ka vaikselt mõjutama.) Üks huvitav nähtus oli selle keemia-alase eksperimendiga: Kapott, esitiivad ja katus said selle värvisurma abiga suhteliselt haljaks, aga kõik neli ust, tagatiivad ja luuk, milledel oli peal see tumepunane (täitevkrunt ? Epoksiidkrunt ? kinnitiga toonkrunt ? KST. ) krunt, ei avaldanud mingeid reageeringuid surma suhtes.
Ega ei jäänudki midagi muud üle, kui tuli varustada end erinevate lihv-, traat-, ja kärgketastega ning hakata pindasid mehaaniliselt töötlema.
Lihvimise käigus selle tumepunase kurat-seda-teab-mis-krunt-see-on alt hakkas jupphaaval välja kooruma keretööde ajalugu: Ja samas sain tööde käigus kerkinud küsimustele ka vastuse, miks kapotilt, katuselt ja esitiibadelt värv ja krunt värvisurmaga lihtsamini eemaldus kui ülejäänud detailidelt- see auto on kunagi kas mingi tõsise avarii läbinud või on talle mingi suur puu vms. asi peale kukkunud.
Lisaks kapotile on vahetatud katus. C-piilarilt tulid sellised tõendid nähtavale ning esiklaasi ava serv on seest keevituspunktidega palistatud: Ja esitiivad samuti. Siin pildil võib veel natuke näha seda tehase musta aluskrunti: Aga mis põhjusel tagatiibadel nii paks pahtlikiht peal oli ja kas need olid ka koos katuse ja esiotsaga samal ajal viga saanud ?
Võib ainult oletusi teha, ehk jälle- KuratSedaTeab.
Päris surmani on veel aega, nagu ütles Muhv Kingpoolele multifilmist "Naksitrallid", enne kui keeduspiraali autost järve viskas et vett keema ajada.
Vahepeal võtsin katuse ette et vaadata, kui hästi või halvasti talt see värv lahti tuleb. Üks suuremaid detaile ka või nii.
Peale esimest plätserdamiskorda värvisurmaga oli näha, et midagi nagu hakkab toimuma: Tegin pahtlilabidaga ühe kraapimise ja läks peale järgmine kiht värvisurma. Vaatepilt muutus juba paremaks: Ning pärast katuse puhastamist labida ja surma abil sai sellest värvist ja krundist niisugune piklik kalmuküngas: Niikaua kuni katus sõit... ei, "keetis", tõmbasin värvisurmaga üle ka parema külje detailid.
(Ega see värvisurma "hingus" hakkas enda katust ka vaikselt mõjutama.) Üks huvitav nähtus oli selle keemia-alase eksperimendiga: Kapott, esitiivad ja katus said selle värvisurma abiga suhteliselt haljaks, aga kõik neli ust, tagatiivad ja luuk, milledel oli peal see tumepunane (täitevkrunt ? Epoksiidkrunt ? kinnitiga toonkrunt ? KST. ) krunt, ei avaldanud mingeid reageeringuid surma suhtes.
Ega ei jäänudki midagi muud üle, kui tuli varustada end erinevate lihv-, traat-, ja kärgketastega ning hakata pindasid mehaaniliselt töötlema.
Lihvimise käigus selle tumepunase kurat-seda-teab-mis-krunt-see-on alt hakkas jupphaaval välja kooruma keretööde ajalugu: Ja samas sain tööde käigus kerkinud küsimustele ka vastuse, miks kapotilt, katuselt ja esitiibadelt värv ja krunt värvisurmaga lihtsamini eemaldus kui ülejäänud detailidelt- see auto on kunagi kas mingi tõsise avarii läbinud või on talle mingi suur puu vms. asi peale kukkunud.
Lisaks kapotile on vahetatud katus. C-piilarilt tulid sellised tõendid nähtavale ning esiklaasi ava serv on seest keevituspunktidega palistatud: Ja esitiivad samuti. Siin pildil võib veel natuke näha seda tehase musta aluskrunti: Aga mis põhjusel tagatiibadel nii paks pahtlikiht peal oli ja kas need olid ka koos katuse ja esiotsaga samal ajal viga saanud ?
Võib ainult oletusi teha, ehk jälle- KuratSedaTeab.
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2506
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985
Tehas pole kunagi kasutanud musta krunti.
Võta raamat ette ja vaata millistest plekitükkidest on kere koostatud.
Ole hea ja tee C - piilaritest salongipoolt pilte.
Kiire piltide vaatlusega, esimene parem tiib on vahetatud.
Võta raamat ette ja vaata millistest plekitükkidest on kere koostatud.
Ole hea ja tee C - piilaritest salongipoolt pilte.
Kiire piltide vaatlusega, esimene parem tiib on vahetatud.
Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985
Jätkame siis poolelijäänud kohast edasi.
Kuigi katus on tal vahetatud, pole ka too detail päris defektivaba. Servades pahtlit ikka leidus. Järgneb väike pildiseeria, mida auto juures tehakse: Viimaselt pildilt võib näha, et kui tolmune see pahtli ja vana värvi eemaldamine ikkagi on.
Seda ma tiibade lihvimise käigus mõtlesin et mis jama see on- udu aiva tiheneb mul prillide ees. Ja kui korraks üle prillide õue vaatasin, siis polnudki nagu midagi vaadata. Töötoa ukseava oli paksult lihvimistolmu täis.
Siis mingi moment vaatasin, et mul hakkab sellest värvirookimisest kõht nagu täis saama. Et asi liiga üksluiseks ei muutuks, otsustasin et vahelduse mõttes prooviks traatketastega erinevaid kohti värvist või roostest puhastada.
Selle töö jaoks on mul niisugune asi: Vihmaveerennid, klaasitihendite raamid, sooned, õnarused, sisenurgad- ühesõnaga, sihukesed "kitsaskohad" saab selle masinaga ära puhastada.
Ma tegin ühe seeria pilte, stiilis "enne" ja "pärast". Mõne koha peal on erinevus ikka märgatav küll.
Kuigi katus on tal vahetatud, pole ka too detail päris defektivaba. Servades pahtlit ikka leidus. Järgneb väike pildiseeria, mida auto juures tehakse: Viimaselt pildilt võib näha, et kui tolmune see pahtli ja vana värvi eemaldamine ikkagi on.
Seda ma tiibade lihvimise käigus mõtlesin et mis jama see on- udu aiva tiheneb mul prillide ees. Ja kui korraks üle prillide õue vaatasin, siis polnudki nagu midagi vaadata. Töötoa ukseava oli paksult lihvimistolmu täis.
Siis mingi moment vaatasin, et mul hakkab sellest värvirookimisest kõht nagu täis saama. Et asi liiga üksluiseks ei muutuks, otsustasin et vahelduse mõttes prooviks traatketastega erinevaid kohti värvist või roostest puhastada.
Selle töö jaoks on mul niisugune asi: Vihmaveerennid, klaasitihendite raamid, sooned, õnarused, sisenurgad- ühesõnaga, sihukesed "kitsaskohad" saab selle masinaga ära puhastada.
Ma tegin ühe seeria pilte, stiilis "enne" ja "pärast". Mõne koha peal on erinevus ikka märgatav küll.
Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985
Tagapaneelil otsustasin ennem need sooned jms. kohad selle apastraadiga ära teha:
Ja siin siis pildid C-piilaritest:
- TiitR
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 101
- Liitunud: 30 Sept 2021 18:10
- Asukoht: Tartumaa
- Autod: 1985 VAZ 21063; 2009 BMW X5 xDrive 30d; 2012 VW Passat 2.0tdi DSG; 2005 Škoda Octavia 2.0tdi DSG
Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985
Katus kunagi vahetatud? Piltidelt nagu mõlemalt piilarilt jätk näha?
- kristjan92
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 838
- Liitunud: 08 Jaan 2007 22:14
- Asukoht: Tamsalu
- Autod: Lada Nova 21053 92' , Seat Cordoba 01'
Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985
Kas peale piltide vaatamist teemat ka loetakse?
Tehnika lolli käes on vanaraud!
Autosõit on nagu keeleoskus – seda tuleb praktiseerida; lõputult praktiseerida.
Autosõit on nagu keeleoskus – seda tuleb praktiseerida; lõputult praktiseerida.
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2506
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985
Seal peabki jätkukoht olema. See ei ole tekkinud katuse vahetusega!
- TiitR
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 101
- Liitunud: 30 Sept 2021 18:10
- Asukoht: Tartumaa
- Autod: 1985 VAZ 21063; 2009 BMW X5 xDrive 30d; 2012 VW Passat 2.0tdi DSG; 2005 Škoda Octavia 2.0tdi DSG
Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985
Kusjuures täitsa loen siinseid teemasi ja huviga lausa. Hetkelgi loen ühte 063 teemat, kus on 20 lk juttu...huvitav lugemine igatahes.
Aga ok, olen siis midagi maha maganud või lugemata jätnud? Minu postitus oligi ju küsimärgiga tehtud.
Kuna minu jaoks tundus see ühendus seal detailidel väga robustne, siis sealt ka see küsimus. Aga vb. Vene autodel nii ongi ja tehtigi, juba tehasest.
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2506
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985
Alates 2.07 näha katuse ja C - piilari jätkukoht.
https://www.youtube.com/watch?v=MfOxnO2 ... 0%98%D0%AF
https://www.youtube.com/watch?v=MfOxnO2 ... 0%98%D0%AF
Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985
Julgen siin teema autoriga nõustuda ja öelda, et see katus pigem on vahetatud. Robustset keevitus tehti tehasest ka, aga esiklaasi ülaserv ja kortsus C-piilari plekid viitavad mingile hilisemale instsidendile.
Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985
Vahepeal toimunu kohta niipalju, et kere on laias laastus haljaks võetud ja tagatiivad õnnestus ühe tegelase abiga tagasi trimmi saada. Teadupärast nondel oli selline muljetavaldav pahtlikiht peal, mida mõni postitus tagasi võib piltidelt näha.
Kui pahtel sai eemaldatud, siis juhipoolne tagatiib oli väljapoole punnis ja parempoolne sissepoole lohkus(u. 4-5 mm).
Plekitööde tegelasel kulus terve päev, et tiivad tagasi kujusse saada ja et plekk peale spotteri ja söepulgaga töötlemist plõnnima ka ei jääks.
(Pilte plekitööde protsessist mul pole, kuna ma lihtsalt unustasin neid teha.)
Enne üldvaate esitlemist paar pilti vahetatud esitiibadest.
Ma ei tea, aga ju siis mingi põhjus tookord oli, miks parempoolne esitiib oli vahetatud nii: Juhipoolne aga see-eest hoopis niiviisi: Tegelikult ega sellest teadmisest ei olenegi midagi, kuskohast täpselt on relakaga lõigatud või keevispunkt peale pandud, sest et millalgi tuleb nendele pindadele ka nagunii nö. kaubanduslik väljanägemine anda.
Aga päris head tööd on see plekksepp teinud, kesiganes neid esitiibasid kunagi kusagil vahetas.
Kapott sai küll vanast värvist ja krundist puhtaks, aga huvitaval kombel ilmusid eelmainitud kihtide alt välja väikesed roostepesad.
Neid ei saanud muidugi pleki sisse jätta. Nii et tuli järjekordselt traatketas ligi võtta ja asuda plekipinda veelkord puhastama: Ja katusega oli sama lugu: Kuigi vaatasin kohtvalgustiga, ma ülejäänud keredetailidel selliseid roostetäppe küll ei märganud. Kui, siis ehk oli kusagil mõni üksik siin-seal. Siin siis see probleemne juhipoolne tagatiib seestpoolt. Olgugi et ta jääb varuratta taha, tuleb see ka millalgi ära lihvida ja sirgeks voolida. Ja juhipoolne külg:
Kui pahtel sai eemaldatud, siis juhipoolne tagatiib oli väljapoole punnis ja parempoolne sissepoole lohkus(u. 4-5 mm).
Plekitööde tegelasel kulus terve päev, et tiivad tagasi kujusse saada ja et plekk peale spotteri ja söepulgaga töötlemist plõnnima ka ei jääks.
(Pilte plekitööde protsessist mul pole, kuna ma lihtsalt unustasin neid teha.)
Enne üldvaate esitlemist paar pilti vahetatud esitiibadest.
Ma ei tea, aga ju siis mingi põhjus tookord oli, miks parempoolne esitiib oli vahetatud nii: Juhipoolne aga see-eest hoopis niiviisi: Tegelikult ega sellest teadmisest ei olenegi midagi, kuskohast täpselt on relakaga lõigatud või keevispunkt peale pandud, sest et millalgi tuleb nendele pindadele ka nagunii nö. kaubanduslik väljanägemine anda.
Aga päris head tööd on see plekksepp teinud, kesiganes neid esitiibasid kunagi kusagil vahetas.
Kapott sai küll vanast värvist ja krundist puhtaks, aga huvitaval kombel ilmusid eelmainitud kihtide alt välja väikesed roostepesad.
Neid ei saanud muidugi pleki sisse jätta. Nii et tuli järjekordselt traatketas ligi võtta ja asuda plekipinda veelkord puhastama: Ja katusega oli sama lugu: Kuigi vaatasin kohtvalgustiga, ma ülejäänud keredetailidel selliseid roostetäppe küll ei märganud. Kui, siis ehk oli kusagil mõni üksik siin-seal. Siin siis see probleemne juhipoolne tagatiib seestpoolt. Olgugi et ta jääb varuratta taha, tuleb see ka millalgi ära lihvida ja sirgeks voolida. Ja juhipoolne külg:
Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985
Hetkeseisuga võiks öelda et mingi etapp on selle 07-me kere juures ühel pool- lõpuks sai see haljas kereplekk epoksiidkrundi alla.
Veel viimased pildid kere senisest olukorrast kinnikaetud kujul: Epoksiidkrundiks läks peale selline komplekt: Ning mingi aja möödudes, kui see "Auschwitz" oli ruumist ära lahtunud, avanes natuke teist tooni vaatepilt: Olenevalt pealekantud kihtide arvust ja paksusest vajab see epokrunt tahenemiseks kuni 16 tundi.
Kuna kerele läks peale suht rammusad kaks kihti, siis ma lasin krundil lõpuni läbikuivamiseks seista isegi natuke rohkem kui 16 tundi.
Ehk nagu tsiteerides klassikuid:
Veel viimased pildid kere senisest olukorrast kinnikaetud kujul: Epoksiidkrundiks läks peale selline komplekt: Ning mingi aja möödudes, kui see "Auschwitz" oli ruumist ära lahtunud, avanes natuke teist tooni vaatepilt: Olenevalt pealekantud kihtide arvust ja paksusest vajab see epokrunt tahenemiseks kuni 16 tundi.
Kuna kerele läks peale suht rammusad kaks kihti, siis ma lasin krundil lõpuni läbikuivamiseks seista isegi natuke rohkem kui 16 tundi.
Ehk nagu tsiteerides klassikuid:
Viimati muutis 06VAZ, 27 Okt 2021 12:49, muudetud 4 korda kokku.
Re: Projekt "VAZ 2107", 06VAZ, 1985
Väga tubli töö ja kõva pühendumine!
Kas tagatiival oligi sellina lauspahtel vajalik?
Kui juba paks krunt oli all, siis oleks saanud pika tallaga kergelt lihvides madalad-kõrged kohad nähtavale tuua.
Mitte, et lauspahtel saatanast oleks, aga endal nii lihtsam...
Kas tagatiival oligi sellina lauspahtel vajalik?
Kui juba paks krunt oli all, siis oleks saanud pika tallaga kergelt lihvides madalad-kõrged kohad nähtavale tuua.
Mitte, et lauspahtel saatanast oleks, aga endal nii lihtsam...