Praegu autol peal 03-e mootor. Plaanis on osta 06-e mootor, et puurida see 1,7-seks.
Müügifoorumis pakub Põletaja 82 mm. Samara kolbe. http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=2636
Mainib veel, et tuleb panna tavalise siguli kepsud.
Küsimused targematele oleks siis järgmised:
Mis vahe on Niva kolbidel ja Samara kolbidel? ( Ilmselt on mingi vahe )
Mis vahe on Niva kepsudel ja "tavalise siguli" kepsudel? ( Kahtlen, kas on vahet. )
Tänan ette!
erinevus on selles, et 1,7 kepsu sõrm on sees stoppritega aga teistel mootoritel sõrmed sisse pressitud ja sellest ka kolbide erinevused niva kolbidel on sõrme stoprid aga samara omadel pole muide 08 kolvid ja kepsud on ka kergemad ja puzkadelgi kasutatakse neid selle pärast ja kui sa teed 1.6 st 1,7 se siis sul on nagunii ju tavalised kepsud järelikult pole ka mingit muret ja niva originaal kolbe saada on väga raske ja samuti ka kepse
Muide,21213 kepsudel puudub õlitusava.Ju siis pole vaja.See tähendab,et ka tavalistel ladadel võiks remondi käigus kepsuõlituskanalid sulgeda.Aitab vähendada õlikulu läbi rõngaste.Uutel tehase kepsusaaledel pole ka õlitusauke.
Esialgne postitaja MossOpel
Äkki keegi teab nende kepsude kaalude erinevust?
sama küsimus ka minu poolt. kas oskab keegi öelda seda..... ehk on oluliselt kergemad.. saaks jälle natuke rohkem teravaks ajada. kuigi tühikäigu pöörded jäävad ilmselt kõikuma.
Oli jutuks et need kepsude õlitusavad on uuematel suletud. Kuidas siis toimub silindri ja kolvi määrimine? Kulumine on sedasi suurem? Kui on soov ikka teha vähe kangem mootor peab õlitus ka kangem olema. Mina arvan et see aukde ära jätmine on lihtsalt vene tööstuse laiskus. Nii on lihtsam ja odavam toota.
ehh, minu meelest on tegemist praakkepsudega,minu teada om see õlitusava väga oluline, sealt pritsib õli kolviseintele, kui seda ava pole, siis kulub mootor palju kiiremini. Ise sattusin ühte mootorit uurima, mis oli väidetavalt 4500 sõitnud,sõi õli ja kütusekulu oli kohutavalt suur, arvasime, et rõngad kinni põlenud,kui vett karburaatorisse uhasime, hakkas tuulutusavast auru välja ajama, siis vaatasime täpsemalt, kolb Ü.S.S. oli justkui uuel mootoril,ilma loksuta ja silinder ilma kraeta, alumises otsas loksus aga peris kõvasti. lahti võetuna nägime, et kepsud olid aukudeta. Teine juhus, 122 mootoril oli esimese silindri kepsuava umbes, tagajärg:esimesel silindril tugev rant ülaservas, teised silindrid ilma randita. Need kaks juhust on minu jaoks piisav tõend et need augud on olulised ja vajalikud. Veel, nende aukude sulgemine ei tohiks õlikulu muuta, õlikulu rohkem seotud lekkimiste ja kolvi/silindri/rõngaste olukorraga
muuseas ostsime ka meie kui ladal mootorit kokku pannes uued kepsud ja alles töökojas avastasime et õlitus auke pole , siis otsustasime ikka vanad 05 kepsud millel õlitusava sees külge kruvida. Ei julgenud riskida , kuna minu ladal ikka pöörde enamusajast vääga kõrgel
Olen lammutanud -96 a 21214 (1,7 niva pritsing) mootorit ls.
300000km(Nival ju 6 kohaline spidomeeter).Kepsudel avad puuduvad,ülemäärast kulumist ei täheldanud.
Kas siis keegi oskab täpselt seletada kuidas toimub või kuidas on mõeldud kolbide ja silindriseina õlitus ilma nende avadeta. Ei tahaks kyll oma mootorit venelase praagi pärast ära rikkuda. Siin eespool kirjutatu ajab hirmu nahka ja paneb mõtlema, kas mitte hoopis minna komisjoni poodidesse neid kepse tagaajama.
Käisin uurimas mootoriremontia juures seda asja. Tema ütles küll et pole see ava seal oluline. Uurisin ka lääne mootorite seda osa. Osadel pidi olema ja osadel mitte. Konkreetselt ütles nissanil ja mazdal on eraldi õliava silindri peale pritsimiseks. Tema väitel kolvisõrme määrimiseks. Volkaril ja mersul ei ole sellist eraldi pritsimist sinna kohta.
Igaljuhul ei ole see vene meeste praak vaid teadlik tegemata jätmine. Praak oleks üksik osa või partii. Aga seal ei ole kepsul ega ka uuematel saaledel seda auku.
Lõppkokkuvõtes iga mees otsustab ise millist versiooni ta usub. Mina igastahes panin omal need augud kinni. Aeg on edasi läinud ja õli kvaliteet tublisti parem kui neil aegadel mil see auk välja mõeldi. Õli pritsib saalede vahelt sinna minu versiooni kohaselt piisavalt.