Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Tony_2106 kirjutas:Mjah vaatasin, et CodeVaruosadel on ülikiire teenindus. Pani mind hämmastama kohe. 2 päeva umbes ja juba kaup kohaletoomiseks valmis.
Kui kohapeal laoseis olemas, siis oleks patt, kui kauem
Mul sellest nädalast sarnane kogemus. Teisipäeval tellisin ja eile kullerfirma helistas, et täna, reedel saan kätte.
Et nädalapäevad enne seda käisin Veerennis ka uudistamas, siis jäi mulje, et hinnad codes mitmetel detailidel soodsamad.
N. Siin teemas räägitud 05 esivõre oli Veerennis kahte tüüpi nagu müüja mulle seletas nn. "originalnõi", mille alumine ja ülemine pind on krobelise/kareda viimistlusega ja replica, millel siis mainitud pinnad siledad (kriimustusted paistavad rohkem välja). Hind oli mäletamistmööda 12 vs 8 kohalikku.
kristjan92 kirjutas:Puksid kui sellised enda huvides telliks polüretaanist ehk näiteks Mägilane (Lõuna-Eesti) või Vahur (Tallinna külje all).
Viimasel ajal olengi tellinud osasid asju Mägilase käest (Lõuna-Eestist).
Facebookist leidsin hiljuti postituse, kus pakuti Niva plokikaant ja Stingeri väljalaskekollektorit koos ülejäänud väljalaskesüsteemiga. Väideti, et tema oma kontole ligi ei saa, et kandku ma raha ta sõbra arvele. Sai siis nii tehtud, kuna eeldasin, et äkki on tegu alimentide või muuga. Nüüd oli hiljuti saabunud 22-ne kuupäev. Kirjutasin postituse autorile, et ootan siiamaani seda väljalaset. Vabandas ja ütles, et ei olnud kodus, lisas, et homme on plaanis teele panna. Loodan, et see väljalase on ikka tulemas. Loodan, et pole petise otsa sattunud.
Vahepeal, sain kätte ka Saarema poiste tehtud klaasriidest detailid: kapoti, pagasiluugi koos tiivaga, koopalaiendid (esimesed ja tagumised), esispoileri (3-osalise) ning ka uksepolstrite asendused. Viimased pean muidugi ise välja lõikama, kuid pole hullu.
Samuti jõudsid kohale ka Rallipoest tellitud sisselaske kollektori flantsid, torud ja tihendid. Need tuleb mul ise kokku keevitada, kuid siis pean leidma kuskilt mingi joonise, mille järgi kollektor kokku keevitada. Seda ei saa ju lampi kokka lasta - torude kalded ja nurgad peavad olema täpselt tehtud.
DSC_0Dellorto_collect.jpg (83.31 KiB) Vaadatud 11133 korda
Kui sa tahad et see asi töötaks ka siis selle keevitus viguriga mis sul kuskil pildil oli ära küll kollektorit keevitama hakka, punkti kinni ja lase kuskil kellegil korraliku aparaadiga kinni praadida.
Lemz kirjutas:Kui sa tahad et see asi töötaks ka siis selle keevitus viguriga mis sul kuskil pildil oli ära küll kollektorit keevitama hakka, punkti kinni ja lase kuskil kellegil korraliku aparaadiga kinni praadida.
Nojah, sellel kellegil peab ikkagi joonis olema, mille järgi seda teha. Küsisin ka Rallipoest, kas neil on joonist, aga neil polnud, vastati, et on selle tarvis rakis. Mul sellist rakist pole. Kui oleks, siis oleks lihtsam. Ühe aparaadiga punktin kinni ja teisega siis korralik keevitus peale. Mingil ajal silmasin siin foorumis ka üht joonist webberite kollektori kohta, kus olid kalded ja kõik mõõdud peal, aga nüüd seda enam ei leia. Tooona sattusin sellele juhuslikult.
Taaas sai garaaži masinat kallistama mindud. Äge üllatus oli, kui garaažiukse avasin ja masinat piilusin. Nimelt kuna, garaaž on väga-väga-väga niiske, siis masina salongis olevad asjad hallitasid ning osad näpitsad olid kangestunud.
Sai siis maha kistud sisse- ja väljalaske kollektorid, veepumba rihmaratas ja sai üritatud ka alumist rihmaratast eemaldada, kuid tulutult. Pean midagi välja mõtlema, kuidas saada see rihmaratas küljest ära, ilma, et mootor liiguks samal ajal. Kellegil ideid, millega rihmaratast kinni hoida, et mutter lahti saada?
DSC_kolled_maas1.jpg (94.31 KiB) Vaadatud 10768 korda
DSC_al_rihmaratas.jpg (86.31 KiB) Vaadatud 10768 korda
Alguses, kui oli eemaldatud alumine rihmaratas ning esimene kaas, tegin igaks juhuks ka pildi, enne kui hakkasin keti ja hammasrattaid eemaldama.
DSC_Vana_keti_paigutus.jpg (118.92 KiB) Vaadatud 10719 korda
Siis sai eemaldatud kett koos muude jubinatega, mis eemaldamist vajas. Vahetasin keti ära, nii juhttalla kui ka pingutitallaga.
DSC_kett_hamakad_eemaldatud.jpg (109.52 KiB) Vaadatud 10719 korda
DSC_nukaratas_kyljest.jpg (77.08 KiB) Vaadatud 10719 korda
Asetasin tagasi ka veidi kõveraks läinud geniaalse julla (pildil märgitud punase ringiga). Pärast, kui olid juba kõik peaaegu paika pandud mõtlesin, et võtan selle ümmarguse, kõveraks läinud detaili uuesti ära mõttega, minna Lada kauplusesse ning soetada uus. Õnnetuseks astus Murphy Seadus mulle varbale ja see detail libises mul näppude vahelt välja ning kukkus õlipanni . Nüüd pean põhimõtteliselt terve mootori välja tõstma, et see sealt panni seest kätte saada. Samas nii või naa, tuleb mul ka sidurikomplekt vahetada.
DSC_julla_kukkus.jpg (119.85 KiB) Vaadatud 10719 korda
Vända seibi mutri lahtilaskmise kõige jõhkram võte on keevitada 38mm padrunile ca 35 cm pikkune lehtraud külge ja see kombo asetada mutrile nii,et vasaku lanseka raamini jääb paarkümmend cm.Siis starterit ja lahti ta ongi.Ise nii korduvalt teinud,aga lanseka raamile enne kummiribakese peale pannud,et värvi minema ei lööks.
RLV kirjutas:Magnetiga ei õnnestu seda karterist kätte saada?
Ketti vahetades nuka ja vända märgid jäid ikka paika?
Miks seda ketti üldse vaja vahetada oli?
Pole magnetiga proovinud, kuna õlivann roostetab ja plaanis on see ka välja vahetada, koos sidurikomplekti, mootoripatjade ning starteriga. Olen üpris kindel, et ketti vahetades ei jäänud, nuka ja vända märgid ikka paika või ei jäänud. MA pole enne Lada mootori kallale läinud, see mu esimene kord ja tarrka mees ka kõrval polnud, kes oleks aidanud. Miks ketti vahetada? Eks ikka sellepärast, et kett teatavasti venib ajapikku välja, mis minu masina mootori puhul oligi juhtunud, keti juht- ning pingutitald olid ka kulunud. Eelmise omanikuna, kasutas masinat naisterahvas, kes vist ei hooldanud masinat korralikult.
Täna jõudis pisike pakk natuke sportlikumate jubinatega minuni.
Flantsid 4x98, 20mm. (1 paar); Reg. nukaratas. ning Hüdrokäsipidur koos silindriga. Kõrgus 45cm.
Tulemas on veel Tugevad sarniirid Lada Sport.; Tugevad mootoripadjad. ; teine paar Flantse 4x98, 20mm ning komplekt tikkpolte koos mutritega (kõigile 4-le rattale).
Hetkel kaalun ma taas mootorit vahetada. 05-e pealt võtaksin selle, 2103 blokiga mootori maha ja lükkaksin valge masina 011 blokiga mootori asemele. 2105-le siis plaanis 2 varjanti, mille vahel hetkel kõhklen: 1.7 või 1.8L.
VäikselMägilasel siis on pakkuda järgmised varjandid: nende vahel valingi
(a)
Niva 21213 1.7L mootori alumine ots, 80mm vänt,(siduriga)
+ Niva 21213 plokikaan koos karpaga, uus plokikaane tihend kaasa
(b)
Niva 2130 1.8L mootori alumine ots, 84mm vänt (siduriga)
+ Niva 21213 plokikaan koos karpaga, + uus plokikaane tihend kaasa
(c)
Uus/kasutamatta Niva 2130 mootoriplokk (2mm kõrgem, kui 213 plokk) - 390.-
+ Niva 21213 plokikaan koos karpaga, uus plokikaane tihend kaasa
Valgele masinale, peaks selle võibolla vaatama:
Uus/kasutamatta 21011 plokikaan, koos klappide/vedrudega - 120.-
Täna hommikul tegin tellimuse Code Varuosad Oü-le. Üllatus ole see, kui kiirelt saadeti arve, mille kohe tasusin ja juba õhtul sain asjad kätte. Saabusid siis järgmised detailid:
Käigukasti padi 5k.k. 2105 - 1 tk.
Rooliotsade vahekinnitus 2101 - 4 tk.
Ülemine õõtshoova polt 2101 - 2 tk.
Alumine õõtshoova polt 2101 - 2 tk.
Esipõlle plekk 2105 - 1 tk.
Esim. vasak. tungraud kronstein lühike 2101 - 1 tk.
Esim. parem. tungraud kronstein lühike 2101 - 1 tk.
Uksekinnitus polt 2101 - 30 tk.
Piduri- ja bensiinitoru düübel 50tk. - 2 tk.
Tungraud 2101 - 1 tk.