Kui keegi kunagi peaks ette võtma Venemaa tuuri, siis kindlasti tuleks haakida marsruudile linn, mille bolševikud nimetasid 1924. aastal tuima näoga Sverdlovskiks. Tänaseks on see elanike arvu poolest neljandal kohal olev asundus saanud algse nime tagasi. Jekaterinburg.
Tõsine muuseumite linn. Vaatamist nii seal kui ka sellel FB-lehel, millelt fotod pärit.
Estonia vormelid, Teesalu tsiklid ja palju muud...
Es mõistnu kusagilt mujalt küsida - nimelt pean end ka suuresti Ladade asjatundjaks, kuid hiljaaegu sain kokku kpodanikuga, kes väitis, et algupärased 2105ed olid hoopis 1400-se mootoriga ning kandelise klapikambri kaanega, export variandid ehk. Kas keegi teab midagi sellistest mootoritest ning kui suur kolb seal sees siis oli? Ei tahaks uskuda, et spesial vänt sinna sisse tehti...
Samuti väitis mees, et tema masin oli 1978a. väljalase - samet sisu, plastik polstrid, teistsugune õlifiltri jalg jms.
Kui on infi kellelgi selle kohapealt, siis jagage palun - ei saa enam öösi magada kah.
VäikeMägilane kirjutas:Es mõistnu kusagilt mujalt küsida - nimelt pean end ka suuresti Ladade asjatundjaks, kuid hiljaaegu sain kokku kpodanikuga, kes väitis, et algupärased 2105ed olid hoopis 1400-se mootoriga ning kandelise klapikambri kaanega, export variandid ehk. Kas keegi teab midagi sellistest mootoritest ning kui suur kolb seal sees siis oli? Ei tahaks uskuda, et spesial vänt sinna sisse tehti...
Samuti väitis mees, et tema masin oli 1978a. väljalase - samet sisu, plastik polstrid, teistsugune õlifiltri jalg jms.
Kui on infi kellelgi selle kohapealt, siis jagage palun - ei saa enam öösi magada kah.
Siiani ei tahaks seda uskuda, aga...
Sellel lingil on midagi mootoritest kirjas, eeldan, et need on EXPORT Ladad (mõned).Ehk toodetigi export-e, mille 1200cc mootor puuriti 1400cc peale. Pole eriline asjatundja, kuid see on minu arvamus.
Kui 1200 kuubine lada (2101) jämedamaks puurida, siis saadakse kõigest 1300 kuubine lada (21011). Seda teed ongi tehas läinud. 2105 mootor on sisuliselt rihmaga 21011.
Mis puudutab mingit 1978. aastal tehasest tulnud rihmaga 1400 kuubikulist mootorit, siis minu arvates on see küll väljamõeldis. Kahtlustan, et taat on tootmiseaastaga puusse pannud. Väntvõllidega kannatas muidugi igal ajal mängida, kui toorik treiali lauale jõudis. Olen ise neid vändatoorikuid käes hoidnud ja ühest nukkvõlli algmaterjalist sai Valdzule näiteks aasta projekti mälestuseks monumentki valmis poleeritud. Tehaseliinidel vaevalt et sellise kimaroiga tegeleti.
Esimesed nullviied hakkasid liinilt poodidesse pudenema alles 1979. aasta lõpus, oktoobrist. Tootmine sai suurema hoo 1980. aastal.