2101, Siim, 1980

2101, Siim, 1980

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
s
Siim
Foorumi kasutaja
Postitusi: 179
Liitunud: 12 Mär 2002 09:54
Asukoht: Tartu
Autod: 1980 2101

2101, Siim, 1980

Postitus Postitas Siim »

[06.10.2003 - uuendused]

Tegu on paberite järgi minu vanaisale kuuluva 1980 a. 2101-ga. Peamiselt minu kasutusesse läks auto umbes 3 aastat tagasi. Kere kapitaalremondist oli selleks ajaks möödas 10 aastat ja auto nägi välja ja sõitis nagu iga teine üle 20ne aasta vanune (enam-vähem) heas korras Ziguli. Nii läkski 2001 aasta paiku timmimiseks ja praeguseks on tehtud nõndapalju.

Pilt

Välimus

Esimese asjana sai 2001 aasta kevadel koolihoovis auto iluvõrele igavese kõva tuule käes mustad vaiperi triibud tõmmatud (, et auto oleks kiirem). Peagi tuli välja, et triipudest ei olnud siiski miskit tolku (oh-üllatust). Seega tuli mõelda mingitele muudele lahendustele. 2001 varasuvel said ostetud esimesed tuuningjublakad - Kadaka turult küljelaiendid. Küljelaiendite, mis müügionu jutu järgi pidid olema lihtsasti kinnitatavad, paigaldus vältas kuid. Plastikuraiped ei tahtnud isegi kile seest välja pugeda ja selle kaitsekihi koorimine võttis tohutult aega. Põhiline kamm seisnes laiendite kere järgi parajaks lõikamises. Parema poole tegemisel omandatud kogemused võimaldasid vasema külje jupid kiiresti valmis teha. Alguses toimus pidev mõtle-ja-ehita, mida soodustas ka asjaolu, et koopaservad ei olnud sugugi identse kujuga ja seegi, et üks tagumistest ustest ei nõustunud karbilaienditega koostööd tegema. Mõlemasse külge tuli puurida umbes 20 kruviauku muidu ei tahtnud need laiendid, mis pidid olema ka ilma nähtavate kruvikinnitusteta paigaldatavad, sugugi sobida. 01 nägi välja nagu tank: päikese käes helkisid mustadel plastikdetailidel pea poolsada kruvi oma täies hiilguses. Sestap said kruvipead ja laiendite ja kere vahelised praod täidetud silikooniga ning kogu uus kupatus punaseks värvitud. Tulemus tuli üllatavalt ilus. Pilt sellest etapist: http://www.hot.ee/z01/9.JPG Rauast põrkekad taandusid 07-me plastikpõrkekate kartuses. Viimased omandasid samuti kerevärvi. Põrkekate ümberehitusel tulid välja vahetada ka numbrituled (nüüd Sierra omad) ja tagasisõidutuli. Vahetasin välja ka ühe peegli ja lisasin veel teisegi. Peeglid võõpasin punaseks. Ka kollased suunatuled katsin punase lakiga. Et autonina näeks kipam välja ja et oleks valgem sõita, soetasin nagu-päeval sõidutingimuste eest hoolt kandvad Hella lisakaugtuled. Kusjuures lisatulede tulek tähistas triipude kadumist iluvõrelt. 100-kroonine Pühajärvel omandet esispoila annab isegi kenale esiotsale veel viimasel lihvi. Mingil hetkel tundus eriti hea plaan olevat aega viita toonklaasi paigaldamisega. Selle kohta, kuidas mul läks, saate lugeda siit (teisel leheküljel) http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=93

Pilt

Veermik

Esimese asjana said omandet ühelt ringrajasõitjalt valuveljed, mida tal endal enam vaja ei läinud. Kollase 05 all näiteks Pirita ringrajal kilomeetreid mõõtnud Cromadora veljed kolisid kiiresti punase 01 alla ja said endale sõbraks laiemad 175-sed Nokia NRT 175 suvekummid. 700 rahaga omandatud veljed nõudsid lisakulutusi värvimise ja poltide näol. Esimesed rattad istusid kinni standartsete Lada valuveljepoltidega (kui flantsid vahelt ära võtta), tagumistele tuli lasta poldid treida. Laiad veljed ja laiemad kummid täitsid ilusti koopa ära ning rataste serv jäi küljega umbes tasa. Märgatavalt paranesid ka sõiduomadused. Ümmargused veljed ja uued rehvid olid vanadest kandilistest ratastest tublisti tegusamad.

Ühel hetkel otsustati autol vedrud ära vahetada. Originaal 01 vedrude pähe müüdi mingisugused imeasjandused. Tulemus oli see, et auto kere istus maast meetri (ilmne liialdus) kõrgusel (http://www.hot.ee/z01/10.JPG). 2001/2002 talvele läks auto vastu kitsaste plekkvelgedega ja kõrge vedrustusega. Võiks ju arvata, et tegu on talveks hea variandiga, aga kuna amordid osutusid vedrudest lühemaks kippus vedrude ja amortide võitlus viimastele kurnavalt mõjuma. Hiliskevadel lasingi vedrud lühemaks teha ja amordid ära vahetada. Nüüd KYBi gaasiamordid. Kurvide läbimine hakkas autole tublisti enam meeldima kui varem (enne paadiralli!!!).

Hiljuti said autol vahetatud ka esimesed pidurid. Brembo kettaid näksivad nüüd Ferodo nö "punased" klotsid, mis tootja väitel pidavat oluliselt pidurdusteekonda lühendama. Täiesti võimalik, et tootjal on õigus.

Pilt

Sisu

Miskipärast ei olnud mulle meele järgi ka auto sisu. Interjööris domineerisid tumedad toonid ja räsitud ilmega kummivaibad jm katted. Liiatigi oli autol mingi spetsiifiline hais juures. Suvel 2002 saigi koos vennaga kogu see vana põrandakatete jura plekini minema visatud ning asendatud väga popi ja noortepärase sinise kunstmuruga (Vaibamaailmas nimetati seda matiasendajat nõndaviisi). Retrorooli asus agaralt asendama tublisti mugavam sportrool. Sügisel tegid noorenduskuuri läbi ka armatuurlaua näidikud (õigemini vanad rändasid prügikasti ja nende asemele kompunnisin 06 kellad). Sisu kallal on nokitsetud päris tublisti ka edaspidi. 2002 suvel tehtud pilti auto salongist võite näha siin http://www.hot.ee/z01/5.jpg Viimast pilti sisust aga ülal. Niiet hiljem lisandusid pea-asjalikult venna kompunnitud kesk-konsool, kõlaritele kick-panelid (ise vineerist tehtud), väikesed lambid kõlarite all, et põrandalt oleks parem asju otsida ja uued uksepolstrid ja ja ja. Istmed said ka vahetatud välja 07-me omade vastu. Vaadake parem ise ülemise pilti pealt. Leidke 10+ erinevust kui soovite. Heli poole pealt püüavad müradest üle mängida 4 kõlarit.

Pilt

Pagasiruum, kus kord valitses tolm ja kaos, sai maal seltskondliku ettevõtmise tulemusena moodsa ilme ning on auto juures nüüd üks puhtamaid kohti. Lapsevoodi, hunnik kruve ja kõvasti vaipa

Pilt

Mootor

Esimene muutus ässitamaks autot kiiremini edasi liikuma leidis aset õhufiltri korpuse serva mahalõikamise läbi. Mingit kasu sellest lihtsast protseduurist siiski on. Akustiliselt hakkasid kõrvu meelitama karburaatorist tulevad auto hingamishäälitsused. Aga mõne aja pärast ei olnud neid enam kuulda sestet... (aga sellest hiljem)

01 mootor asendus 03 1500cc isendiga, mis tegi Tuhajuhe käe all läbi kapitaalremondi. Tuhajuhe hinnangul polnud ta nii sitast mootorit nagu Kivimehe käest 1000ga (sh transport Türile) omandatu veel näinud. Tuhajuhe tegi mootorile tavapärase kapremondi + plokikaane sisse- ja väljalaskeavade puhastamise, kollektoriga kokku freesimise ja kanalite lihvimise + tellis ploki freesimise (1,5 mm). Sellega kaasnes ka klapi süvendite kolbidele freesimine. Lisaks on kergem hooratas, reguleeritav nukiratas. Mina jäin Tuhajuhe teht töödega väga rahule. Stopperiga mõõdetud kiirendusaeg 100-ni on 12 sek. Kusjuures 50ni jõuab umbes 3 sekiga ja muist sellest ajast kulub ka rehv (kui see peaks kedagi huvitama). Tegelikult on mootor saanud nii hea, et paljud jupid auto juures on hakanud näitama nõrkusemärke (nt tagasild on nata kõveralt all) + käigukast kipub vägisi ära lagunema (praegu teeb mingi laager väga koledat häält juba).

Pilt

Väljalase

Jällegi Tuhajuhe tehtud. Fantastiline kompunn väikestest torujuppidest kollektori tegemisel. 4-2-1 kollektor läheb põhja all üle 50mm toruks ja läks otse tagumisse pütti (ja sealt ka otse läbi). Mõnusad helid olid. AGA liiga valjud. Niisiis sai käidud uuesti Türil, kus Tuhajuhe valmistas vaikusepurgi (resonaatori), mis väljalaskesse komplekteerituna võttis müdinat märksa vaiksemaks ja tegi hääle tsiviliseeritumaks. Sumpast on ka kimmale reaalselt tolku. Kuidas täpselt on raske määratleda (liiga palju asju sai korraga muudetud), kuid mõnda teooriat saab lugeda selle teema järgmistel lehekülgedel.

Pilt

Sumbuti viimane pütt on eriti aukartustäratav ent kippus roostetama, mistap sai see liivapritsi all roostest haljaks lastud ja pulbervärviti tsink-krundiga kokku.

Edaspidi plaanis: auto tuleks tingimata ülevärvida. Kui kellegil on selles osas häid pakkumisi, andke palun märku.

Tänud: isale, vennale, Ilmarile, Tarmole jt

Nii ja nüüd küsige!:D
l
Lauri
Foorumi kasutaja
Postitusi: 69
Liitunud: 09 Juun 2010 00:01
Asukoht: Tartu Viljandi vahel
Autod: Samara 16V

Postitus Postitas Lauri »

Ilus auto sul.Mul endal plaanis hakata 78 21011 ehitama.Mul paar küsimust 1)kust kohast sa selle esispoila said ja mis hinnaga umbes neid pakutakse? 2)Mis auto küljepeeglid sul on kas need on need seest timmitavad(nagu 07 mel) ja veel et see masin oli enne minu kätte jõudmist mingi vanakese käes ja sellel oli mootor 76 bensu pääle tehtud.Muidu tehti seda lihtsalt Al plaadi ja 2 tihendiga aga mõned sepad freesisid ka plokikaane põlemiskambreid suuremax.Tegelt on plokikaanel mingi kiri peale seda 21011 10022134(midagi sellist)AKbm2 et kas see on hea või halb.Kui mu jutt segane oli siis anna ikke teada ma yritan kunagi pildid üles panna.
d
davaz
Suletud kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas davaz »

Mix sa toonklaasi ei taha panna, väga palju annaks välimusele juurde ja suve päikese eest kaitseb ka ? :puzzled
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

"Et kollased suunatuled antud stiiliga ei sobinud, toonisin needki punaseks."

Kuidas seda tegid??


P.S. Siin yks link kus myyakse heli-isolatsioone (äkki saad midagi kasu):
http://www.dc-ice.ee/home/index.php?act ... =119&x=119

Sai kõik Tallinna suuremad ehituspoed läbi turnida, aga heli-isolatsiooni materjale pole. Muidugi saab tellida - kasut. raadiojaamades jne. = RÄMEDALT KALLIS.
n
Nimetu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 91
Liitunud: 24 Mär 2002 22:40
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Nimetu »

Selline küsimus, et kuidas sa pagassis varuratta ära katsid? Minul mahub vaevalt pagasiluuk kinni, kui ratas oma pesas on.
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 846
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Originaali postitas Nimetu
Selline küsimus, et kuidas sa pagassis varuratta ära katsid? Minul mahub vaevalt pagasiluuk kinni, kui ratas oma pesas on.
Sul võib olla liiga kõrge profiiliga kumm, või vastupidi liiga lai, et ei lähe alt päris pessa, vaid jääb poole peale.

Muidugi vaata äkki on varu ratta pesa põhja ka aegade jooksul korralik kultuurikiht kogunenud - ammu kadunud mutrivõtmed, tungraud, surnud rott ja ämma vanad aluspüksid, mis kord täiendava pidurlangevarju ehitamise tarbeks auto peale said tõstetud :)
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
s
Siim
Foorumi kasutaja
Postitusi: 179
Liitunud: 12 Mär 2002 09:54
Asukoht: Tartu
Autod: 1980 2101

Postitus Postitas Siim »

Originaali postitas Lauri
1)kust kohast sa selle esispoila said ja mis hinnaga umbes neid pakutakse? 2)Mis auto küljepeeglid sul on kas need on need seest timmitavad(nagu 07 mel)
1. Esispoila sain 100 raha eest PBP ajal (leppisin eelnevalt kokku - müügikuulutus oli Streetrace foorumis). Üldiselt on sihukesed asjad defka kraam ja hinnad kõiguvad väga palju.

2. Peeglid on mingid suht suvakad - poest 70 raha eest (tk) ostetud. Tagumine osa on neil mul endal punaseks värvitud. Seest timmitavad on nad nõndapalju, et klaasi saab alla kerida ja käe vaevata aknast välja pista. A teised on küllalt väiksed ja toonitud peeglipinnaga - parempoolne on pea kasutu.
Originaali postitas Nimetu
Selline küsimus, et kuidas sa pagassis varuratta ära katsid?
Varuratta peale tuli vineer + vaip (umb cm kokku). Kui sul pump olemas on pole ju probleemi - varuratas tuleb lihtsalt törts tühjemaks lasta. Kui päris aus olla ei mahu mul ka pagassiluuk väga hästi kinni kui 155 DIAGONAAL rehv täis on. Radiaaliga seda muret pole. Vaibatamine ja selgepiirine pagass on muidu väga hea asi - pagass oleks muidu jube tolmune.
Originaali postitas Valdz
"Et kollased suunatuled antud stiiliga ei sobinud, toonisin needki punaseks."
Kuidas seda tegid??
Punaseks toonimist ei saa tegelt eriti soovitada. Selleks vajaminev Motip tulelakk (müüakse ka musta ja rohelist) plekib 100 krooni (seda jääb väga palju üle). Vot sellega katadki suunatule 2-3 kihiga. Tulemus peaks olema punane tuli, mis plingib kollaselt, aga tegelikult on nüüd punane tuli, mis plingib oranzilt. Njah, selline lugu siis.



[Edited on 7-8-2002 by Siim]
l
Lauri
Foorumi kasutaja
Postitusi: 69
Liitunud: 09 Juun 2010 00:01
Asukoht: Tartu Viljandi vahel
Autod: Samara 16V

Postitus Postitas Lauri »

Tänan igatahes.Äkki oskate öelda kas on tartus näiteks raadil vahest selliseid esispoilasid saada.Üldsegi kas raadil midagi veel toimub olen seal kaind laupäeval ja pühapäeval nii kella 12-14 vahel siis pole kyll enam miskit.
s
Siim
Foorumi kasutaja
Postitusi: 179
Liitunud: 12 Mär 2002 09:54
Asukoht: Tartu
Autod: 1980 2101

Postitus Postitas Siim »

Mess kirjutas kunagi, et tema vanad klassivennad tegelevad spoilandusega. Mess, mis värk sellega siis nüüd on - üks ladaklubi style esispoila oleks kindlast kuum kaup? Raadil olen käinud, aga Sigullivendi seal enam vist pole (Mingi üks säga ainult).
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 846
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

No krt kuum kaup.
Ma siin räägin tükk aega juba, et palju huvilisi oleks, et siis võiks vendadele tellimuse anda, siis tasuks neil vormi tegemine/muretsemine ära, muidu nad ette võtta ei tahaks. Mida rohkem, seda odavam meilegi. Aga siiani pole keegi huvi üles näidanud. :(
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
n
Nimetu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 91
Liitunud: 24 Mär 2002 22:40
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Nimetu »

Kui hind on mõistlik, siis mina olen poolt :)
s
Siim
Foorumi kasutaja
Postitusi: 179
Liitunud: 12 Mär 2002 09:54
Asukoht: Tartu
Autod: 1980 2101

Postitus Postitas Siim »

Ok, sellel teemal on varuosade ostu/müügi foorumis väike teada. Pange siis sinna ilusti nimed kirja.
l
Lauri
Foorumi kasutaja
Postitusi: 69
Liitunud: 09 Juun 2010 00:01
Asukoht: Tartu Viljandi vahel
Autod: Samara 16V

Postitus Postitas Lauri »

Rääkisid et kunagi olevat vedrudega mingi jama olnud.Mis täpsemalt.Ma ise panin ka ette uued kõvemad vedrud ja kyb super(õli+gaas) amordid nyyd esiots nagu volgal:) Ei tea kas vajub ära või kakkub amortide kinnitused ära.Vedrude pakil oli kirjas kyll et 01,02,03 jne sobivad.Viitsid siis ole hea ja räägi sellest vedrustusest.
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

Kas esiklaasile on see riba kleebitud või ostisd koos klaasiga? Mis maksma läks?
s
Siim
Foorumi kasutaja
Postitusi: 179
Liitunud: 12 Mär 2002 09:54
Asukoht: Tartu
Autod: 1980 2101

Postitus Postitas Siim »

Vedrudest

Vaat need vedrud said ostetud sealt tasulise parkla putka-poest (mess ostis endale ka sealt). Mul nad küll madalamaks ei vajunud (üle aasta olid all). Samas väideti seal, et siiski kunagi nad ää vajuvad (ja siis prauhti). Sharniiridele pidavat kõrge nina kohutavalt halvasti mõjuma ja samuti kiskusid vedrud amordi otsa (tookord veel 01 originaalid) kere küljest ülevalt alatasa lahti. KYB-id said alla pandud pärast seda kui vedrud lühemaks sai lastud teha. Muidugi lisab vedrude lühendamine veelgi jäikust. Amortidega (KYBidega) on vist selline lugu, et alguses on nad eriti jäigad ja tasapisi töötavad nad ennast sisse (muutuvad pehmemaks). Vedrustuse kõrguse muutmisega pidavat ka amorte vahetama - põhjus selles, et amort on harjunud teatud kõrgusel (teatud ulatuses) töötama. Algselt all olnud 01 originaal amordid muutusid kõrge vedrustusega näiteks juba suht kasututeks... Niiet kui amordid veel suht uued, siis tuleks sul, Lauri, ehk mõelda vedrude lühemakslõikamise peale (amortide ja sharniiride huvides). Samas võivad vedrud tõepoolest olla PÄRIS originaalid (selle saad alles hiljem teada) ja siis on nende pehmemate vedrudega edasisõitmine ilmselt parem mõte (eriti kere seisukohast). Ma arvan, et kui kere just roostes pole, ei juhtu madalamast/jäiegemast vedrustusest kerega suurt miskit - samas igasugused muud asjad saavad ka ju rohkem vatti. Mina olen ise praeguse lahendusega küll väega rahul... Eks sa ise otsusta.

Klaasist:

Seal ei ole mingit riba. Tegu on tehasetooniga (ilmselt mingi roheline tint). Seega tuli koos klaasiga - hinda ei oska kuidagi pakkuda (väga ammu ostetud klaas). Edumeelne peaks olema toonkile (70% läbipaistev) sirmiks kleepimine. See peaks muide isegi seadusega kooskõlas olema.
k
kassu
Suletud kasutaja
Postitusi: 33
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kassu »

Välimus on küllaltki kena aga oleks vist aeg hakata mootorile rõhku panema või mis?

Samas ei saa ma aru, et miks sa nende sumpanduse värgis nii arg oled? Korralik avar sumpa peaks olema ju üldse esimene asi mis autol teha: See ei maksa ju midagi, hääl läheb megaks ja kiirendusgi paraneb. Need joonised mis siin kuskil väljas on ei loe midagi, lase see endale mingis suvalises sumbutitega tegelevas kohas meisterdada.

muidu edu!
s
starter
Suletud kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

re:

Postitus Postitas starter »

Siim kle, palju läks sul maksma see vaip põrandal. Ja teine kys: Palju KYB amordid plekkisid?
b
burnout
Foorumi kasutaja
Postitusi: 7
Liitunud: 17 Veebr 2009 18:29
Asukoht: viljandi
Autod: VAZ 2107

re:

Postitus Postitas burnout »

mindki huvitaks palju nende amortide hind oli?
s
Siim
Foorumi kasutaja
Postitusi: 179
Liitunud: 12 Mär 2002 09:54
Asukoht: Tartu
Autod: 1980 2101

Postitus Postitas Siim »

KYB punased gaasikad 1500 4 tk.
Vaipu on mitmeid. See sinine põrandal maksis kokku mingi 250 umbes (ülejääkidest tehtud)
Kasutaja avatar
berg
Foorumi kasutaja
Postitusi: 751
Liitunud: 31 Mär 2002 13:31
Asukoht: pealinnas
Autod: 210V8 - A6 - Chevy Van - Plymouth Valiant - Isuzu Trooper
Kontakt:

Postitus Postitas berg »

sõnu pole vaja. See kopikas on lihtsalt ülikena :)
CSG AUTOHOOLDUS www.csg.ee Autohooldus, keretööd ja modifitseerimine. 58 100 793
Vasta