Walter kirjutas:Aga selle eest saad kapitaal remonditud mootori ja mis on parema minekuga kui originaal. Kui sama too teha laane masinaga on hind kordades kallim.
Samas võib selle raha võrra kallima lääneka osta millel juba on soovitud kw olemas. jääb ehitusega seotud aju***s ära.
Ega see läänekas niisama hopsti lada aiste vahele ise ei hüppa küll.
Rahaliselt ja ajaliselt suht võrdsed kulud, kui võtta kõige lihtsamini poogitav mootor (fiat näiteks).
Kas parendad lada mootorit või lõigud-ehitad kere.
Lääneka all mõeldi ilmselt tervet autot mitte ainult mootorit.
Aga see mootori ehitamine ka kahe otsaga asi. Mõnele on see lõbu ja teisele paljas rahakulu. Selle teise variandi puhul siis tulekski odavam kohe lääne auto võtta.
Isiklikult on mootori tuunimine üks parim ajaviide, teen ise niipalju, kui vähegi võimalik ja proovin teenust mitte sisse osta.
Mul on mitu läänekat olemas aga tahaks midagi erilist ja omapärast.
Midagi millega hallist massist erineda.
Kuna mul endal pole kohta ega ka vastavaid teadmisi ega oskusi siis saab rahakott suure põntsu.
Eks mul on veel aega mõelda ja kaaluda seda asja lähemalt.
Walter kirjutas:Aga selle eest saad kapitaal remonditud mootori ja mis on parema minekuga kui originaal. Kui sama too teha laane masinaga on hind kordades kallim.
Samas võib selle raha võrra kallima lääneka osta millel juba on soovitud kw olemas. jääb ehitusega seotud aju***s ära.
Enda kogemusest: Olen sõitnud igasuguste läänekatega aga seda fanni mis pakub ~100 Kw-se ladaga sõitmine ei suuda pakkuda mitte ükski läänekas!
NB! Ei räägi siin GTR-ist, evo-st või STI/WRX-dest jne.... Ehk võistlus autodest mis lastud tänavatele ja mille hinnad on kordades kordades kallimad!
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
kui raha vähe, siis tasuks esialgu soetada 1700 mootor, parem nukkvõll, teine karpa ja torukolle..
pärast väikest seadistamist on see väga kenasti toimiv komplekt...
hiljem võib siis antud mootorit arendada ja ehitada..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kui hallist massist eralduda vaja, siis pigem juba Volga, mida on suhteliselt vähe liikvel. Ladasid leiab ikka siit ja sealt aga Volgat igapäevaselt liiklemas naljalt ei näe. Lisaks on too veel nõuka aja luks masin.
Tervet autot mõtlesin jah. Ise olen oma valikus üsna juba kahtlema hakanud aga eks näis. Teemaalgataja aga tõmbas omaltpoolt otsad vist kokku. Aga mina kallutaks selle küsimuse natuke teise nurga alla:
Kui nüüd hakata suht tühja rahakoti pealt kilowattide tõstmise mõtteid mõlgutama, siis kas ja kuidas annaks seda jagada nö etappideks?
1. sisse-väljalase
2. toide
3. kaan
et ehk annab teemaalgataja 1500€ jagada mingiteks osadeks, et auto ei jääks mitmeks aastaks garaasi mädanema, juppe, raha ja töid ootama?
eelkõige kaas/sisselase/nukkvõll - need asjad käivad komplektina..
alumise osa remont on kallis, kui õigesti teha - sellest pole pääsu...
üldiselt tuleb ikkagi sport mootorile läheneda komplektina - kõik asjad on teineteisega seotud..
standard aju asemel karpa+jagaja andis okb 52 nukkvõlliga rattast ca 65kw tallinna stendis.
originaal nukk pritsega tegi 49kw rattast
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
ilmselt on jah mõtekas siis juba olaaf nõuannet jälgida ja alustada vaikselt.
Suure kärtsu ja mürtsuga alustades võib tõesti asi mitmeks aastaks seisma ja rahasüsti ootama jääta.
1700 mootor kõlab hetkel mõistlikult.
Kui mina sooviks parema minekuga tagaveolise mootorit:
*1600 toorik mootor
*84mm vänt
*Camshaft - 11.4/10,6 - 268/260°
Saad jupid alla 400 raha kätte, siin foorumis täitsa müüdaval. Mootor peab endast olema. Ainuke tähelepanek millega tuleb arvestada - silindriseinal ei tohi olla kulumisranti, sest nüüd hakkab kolb 2mm kõrgemale käima. Nüüd saab siitmaalt veel edasi areneda kaanetöödega ja kütuse etteandega.
Kogud mõned sotid juurde ja ostad juba värskema 1700 mootori.
Kui detailid on sõitnud siis võimalus väiksem, et varsti puru karteris. Aga kui paned uue venkarite vända sisse siis see protsent kordades suurem.
kui on valida kas 79x84 või 82x80 valiks ma kihutamiseks alati suurema kolvi ja väiksema käigu!
84 vänt on väga raske, kepsu pikkus jääb lühikeseks jne
Kui hakata ehitama käredat mootorit paberil siis 84 kolb, 213 kergendatud keps, 80mm kergendatud 213 täisvastukaalustatud vänt,
suurem kolb tahab saada head plokikaant, et ilusti tööle hakkaks, kuid tulemus on kulutusi väärt...
nukkvõlle on palju valida, tänavale võtaks ma okb583
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Suurem kolb, väiksem käik kihutamiseks ikka parem. Saab kasutada rohkem pöördeid, kepsul väiksem koormus ja kolvi kiirendus väiksem. Teemaalgataja soovis ju tegelikult väiksema raha eest rohkem jõudu oma igapäevaliikurile.
Suurema käiguga vänta soovitasin sellepärast, et siis jäävad ära igasugused bloki ja kaane freesimised/lihvimised. Hoiab sellearvelt kokku ja saab vastutasuks suurema surveastme. Staatiline surveaste tuleb 79x84 motol 10,8. Dünaamiline surveaste on väiksem ja sõltub juba sellest mis nukkvõll paigaldada. Sõitma pead nüüd ainult 98 bensiiniga. Arvan, et isegi selline komplekt koos rohkem hingava nukaga toodab juba 100+ hp.
Kaanetööd kallid ja suurem kolb tõesti tahab avaramaid porte/suuremaid klappe. Eriti veel kui venelane ei teinud 79/82 mm kolbidega mootoritele tehasest avaramat kaant. Miks mitte siis tuunimist alustada 400 rahaga? ja hiljem kui teine 400 võtta - teha lisaks kaane port ja torukolle. Väntvõlli raskuse kohapealt ei oska kommenteerida. Uimasem? Suurem sisekoormus? Samas plussiks on lisa väändemoment. See okb583 ütleb mulle samapalju kui "sportnukk" Klapitõus, kraadid? Oleks vaja ka ülekatet teada, aga kohati seda pole kirjas. Tõsi endal 84mm väntvõlliga kogemusi pole. Sõna võiks sekka öelda keegi, kes asja ära proovinud.
mustdeemon kirjutas:Kuna mul hetkel 2 läänekat ja need mõlemad sõidavad 98 peal siis olen sellega arvestanud.
Põhiline ongi see et, oleks natuke käredam ja fun sõita.
siis tee auto kergeks ja soeta niva 1700 (karpa või pritse valik on sinu), tee õigesti ja heade varuosadega kap.rem koos mingi gramm kangema nukaga (11 tõus, 265-270kraadi), alla 4.3/4.44 koos heade rehvidega + mõnusamad/sportlikumad ammod korralike vedrudega ja peaks hea küll olema.
Kui kere peab jääma standart 'raske vasikas', siis vaja väänet juurde, et kas 84 kolb või 84 vänt sinna 1700 sisse - mõlemat kohe pole vaja.
Edu
PS: minu arvamus personnika - ei kuulu edasi kaebamisele