MÜSTIKA: 06 mootori kett ei sobi

MÜSTIKA: 06 mootori kett ei sobi

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
k
Kam!kaze
Foorumi kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: 27 Nov 2011 21:22
Asukoht: Järvamaa, Väätsa.
Autod: Lada 2105 ja 2106.

MÜSTIKA: 06 mootori kett ei sobi

Postitus Postitas Kam!kaze »

Probleem siis järgmine, et sadatuhat läbi sõitnud 2106 1600ne mootor sai kap. remondi, sh uued hammasrattad ühe komplektina ja uus kett(Kõik asjad MasterSport).

Kokku pannes selgus, et kett nagu ei ulatu, ketipingutit ei ole võimalik sisse panna. On tegelt võimalik pinguti vägisi sisse keerata, aga kett jääb jube suure pinge alla(tõmbab väntvõlli saale õlituse kinni, tuttaval kogemus olemas liigse pingega).

Ketipinguti tald on õige, 06e oma. Proovisime ka vana tallaga mis maatasa kulunud. Ka sellega ei lähe ketipingutaja lõpuni sisse, jääb ca 2mm vahe sisse pingutajale ja kaanele, uue tallaga jäi ca 1cm vahe.

Kett on õige, uus MS pikem kett, 116 lüliga (lühem 114), vanaga kõrvuti pannes täpselt sama pikk. Sai isegi teine uus kett kõrvale ostetud, et äkki ühe keti viga, aga kumbki ei istu.

Kõik on õigesti kokku pandud, hammasratastega ei saa midagi nihu panna, pinguti on võimalikult kokku surutud ja pinguti sissepaneku ajaks keti lõtk jäetud õigele poole ikka, kett jookseb sealt kust peab.

Vana kett istub nii vanade kui uute hammasratastega, ka uue ketipingutus tallaga.

Uued ketid ei ulatu mitte millegiga, ei uute ega vanade hammakatega, ega ka ketipingutus taldadega.

Pinguti ja kaane vahele jääb umbes 1cm vahe, millest alates enam pingutaja sisse ei lähe. Kõik mootori jupid on ikka selle omad, ei pannud teist plokikaant vms, 21011 markeeringuga madalam kaas on originaalis. Uus ja vana kett sama pikad(vana kett mõni 1-2mm pikem kulumisest).

Esimese asjana kahtlustasime, et pingutustalla kummikiht liiga paks, aga no kui maatasa kulunud tallaga ka ei ulatu, siis pole selles viga.

Nüüd kahtlustame, et keti hambumine hammasratastega pole piisavalt sügav, igal hambal jääb võibolla see 0.5mm vahe sisse, ja pikapeale teebki ketti niipalju äkki lühemaks. Samas, lauapeal panin keti peale ja uurisin, istub ilusti hambasse, aru pole midagi saada, et valesti oleks vms.


Mõistus on otsas, kui kellelgi on juhuslikult uus veneaegne 03/06 mootorikett sahtlis vedelemas, siis võiks teada anda. Eelmine mootor läks veneaegse ketiga ilusti kokku ja sõidab siiamaani.
Kasutaja avatar
atzkarik
Ladaklubi Liige
Postitusi: 799
Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
Autod: vaz 2101,2107

Postitus Postitas atzkarik »

Uus kett on ültse niuke riski bisness. Kuulnud jutte, et inimestel/autodel on uus kett purunenud. :o ma väga ei soovitaks panna uut ketti! Eriti veel MS-i oma.

Aga kui soov siis saab ju alati teha vahetüki pinguti ja kaane vahele. Minu auto mootoril on seal 4 mm vahetükki 2*2mm plekist ja pinguti ots ka veel ära lõigatud, et kokku läheks. Aga see ei ole seotud uue ketiga. Vaid natuke teiste asjadega.
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

esialgu saab pingutil selle peenema osa ära lõigata!
tee pinguti otsast palun pilt - ehk on see ise pikendatud paari sendi jagu - see on väga populaarne tuuning siin maailmas..

tõenäoliselt läheb see uus MS kett enne katki kui see vana oleks purunenud, kuid kulunud kett teeb müra jälle..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
k
Kam!kaze
Foorumi kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: 27 Nov 2011 21:22
Asukoht: Järvamaa, Väätsa.
Autod: Lada 2105 ja 2106.

Postitus Postitas Kam!kaze »

Pinguti on originaal, proovisin isegi teise mootori küljest võetud pingutiga. Kunagi sai ise ka ühte pingutit pikendatud, niiet tean, et need ei ole raudselt pikendatud.

Vahe flantsi ja otsa maha lõikamise mõtted käisid peast küll läbi, aga no see ei ole õige jälle... pole väga tore ka kui kett peaks laiali lendama, siis terve mootoriga aidaa ilmselt.

On peale MasterSpordi veel mõne firma toodangut Eestis müügil või pean tõesti vanaisadel uksetaga käima ja veneaegseid juppe küsima?!? :/
Kasutaja avatar
atzkarik
Ladaklubi Liige
Postitusi: 799
Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
Autod: vaz 2101,2107

Postitus Postitas atzkarik »

Ega siis väga palju rohkem varjante ei olegi.

1. Kas pinguti lühemaks.
2. Liiga lühike kett kaasa ja poodidesse (veerenni, toreero kui tallinnas) valima ehk leidad pikema. Ning lootma, et see uus kett kestab!
3. Su enda väljapakutud varjant leida kuskilt uus tehase kett. Mis arvan on päris aega nõudev aga võimalik.
4. Kontakteeruda siit samast foorumist inimestega kes venest varuosi toovad ja nende käest küsida uut ketti (aga see ka pole kindel, et probleemi lahendab)
5. Laagril ja hammasrattaga ketipinguti tald peaks ka asja lahendama. (kindel ei ole)
6. Või otsid garaage nurgast kõik vanad ketid ülesse ning vaatad milline kõige vähem küljepeale normaalolekus paindub ning paned selle sisse ja unustad probleemi :)
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
k
Kam!kaze
Foorumi kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: 27 Nov 2011 21:22
Asukoht: Järvamaa, Väätsa.
Autod: Lada 2105 ja 2106.

Postitus Postitas Kam!kaze »

Sai ühelt vanemalt pere tuttavalt vähekasutatud kett sebitud, pidi olema alla 10 000km sõitnud kett. Keti pingutaja tald oli küll läbi juba.

Sellega ei saa jälle märke paika, aga vist võib olla väntvõlli märk üle natuke kui nukk paigas nagu ma kuulnud olen.

Ehk jääb see kett ellu ka siis uute hammasratastega või pole see ka väga hea idee?
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

märgid paika ikka reg rattaga või siis puurid nukarattale uue tiftiava...
nukk võiks ikka paigas olla, äärmisel juhul veidi varasem kui surveaste madal.
tavanuki võib hiliseks sättida kui surveaste 11+
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Vasta