Umbes kuu aega tagasi sai endale soetatud selline isend nagu Lada Nova 21053 aastast 93 või 94 (peast ei tea). Ostsin selle siis oma vana sõbra käest eesmärgiga sellest teha talveks jääraja auto. Kui raha üle peaks kõigest muust jääma oleks plaan ka SU klassi sellega sõitma hakata. Nii mõnigi rahvarallur/sprinter teab mind ehk läbi selle, et säärastest üritustest aktiivne osavõtja, küll mitte autoga, vaid fotokaameraga

Paari sõnaga siis minu eelnevatest autodest ennem praeguseni jõudmist:
Päris esimene isiklik auto sai ostetud 5. jaanuar 2008, milleks oli BMW E34 520iA 1994 aasta oma. Teenis see auto mind umbes poolteist aastat kuni keska lõpuni, peale seda jäi seisma kuniks aasta lõpupoole maha müüsin.

Mõnda aega kui peale keskat tööle läksin kulgesin veel ringi 91. aasta Nissan Primeraga(pilti pole), endise pereautoga mis jäi üle kuna majja sai soetatud Audi A4 B5 Facelift, millega ma 07.12.2011 suutsin musta jääga päris pahasti hunnikusse panna Rummu alevikust läbi sõites.

Peale taastamist:

18.03.2011-10.02.2013 oli mul istumise all BMW E39 528i aastast 1998. Ostsin selle raipena, panin ligi 4500 euri auto alla magama, et sellest jälle üks korralik asi saaks ja müüsin lõpuks maha, kuna lihtsalt enam ei suutnud.

28.02.2013-30.07.2014 oli argiautoks Volvo S60 D5 2001 aasta oma. Ei kurda, sinnamaani kuniks korras oli pakkus väga head dünaamikat väga madala küttekulu juures (parematel aegadel u. 5,5l/100km). Kui aga otsustas spetsifilisemate juppide vahetust mult nõudma hakata (klõbisev hooratas, tahmamine, pihustite kõrvaline heli) panin müüki ja rahu majas.

15.08.2014 sai uueks autoks BMW E39 530dA M-pakett aastast 2003...Kahjuks ei suuda ma eriti vaimustuda automaatkastist, aga kõik muu on selle auto juures suht super, läheb edasi nagu loom, kütet tarbib mõistlikult ja siiani peale 5000 km läbimist pole nõudnud kordagi remonti.

Sai nüüd olnud ja olemasolevast autost ühele poole, nüüd siis minu Ladast. Tegu siis 05'ga, mis minumeelest ongi kõikse ilusam Lada keremudel üldse. Peal on tal siis 1500 mootor, millele on peale poogitud mingisugune Nissani karburaator ja koonusfilter. Autol on veel kõigele lisaks 5-käiguline käigukast ja isegi katalüsaatorid ja lambdaandurid on peal, kuna ekspordimasin ja väidetavalt Soomest toodud.
Ostsin ma siis auto sellisel kujul, keretööd tehtud, krundi all ja osaliselt lahti võetud:

Tuttav keretööde mees võttis vaevaks ja värvis mul auto üle. Värviks valisin siis Globo toodangust värvi koodiga Ral 1016, ehk siis kõige heledam kollane. Tahtsin saada miskit omapärast värvi, sest kui see auto kunagi starti ka jõuabki, siis vähemalt pole see üks hallimassi omadest vaid torkab ka siis silma, kui see mingitele tulemustele ühel või teisel põhjusel ei sõida.
Hetkel kokkupanek veel veidi poolik, kuna pole aega ja natuke on ka vidinaid puudu.
Siit ka küsimus suurele ringile: Kas keegi oskab öelda 05 stangetala poltide läbimõõdu ja pikkuse? Kuna need neid mul pole, siis peab uued ostma Würthist või kuskilt.
Veel ka mõned mõtted, mida peaks autoga ennem tegema, et see stardikõlbulikuks saaks:
*Amordid-vedrud uued: Kuskilt kõrvalteemast lugedes hakkas silma, et ette soovitati panna Niva vedrud, piisavalt jäigad ja kõrgus ei muutu, tagasilda ilmselt tuleks madaldusvedrud, et saaks auto tagant madalamaks. Amorte olen ka uurinud, leidub neid igas hinnaklassis, ideaalne oleks Bilstein, aga tk hind 115 eurot ei kutsu neid kohe mitte ostma, ühe tuttavaga asju arutades jõudsime järeldusele, et Plaza sport ei pidavat oluliselt kehvem olema, aga hinnavahe on neil kolmekordne.
*Korralikku plokkdifrit oleks autole kindlasti vaja.
*Natuke tugevam sidur ei teeks paha, olen vaadanud Sachsi toodangu poole ja ilmselt saab auto ka millalgi uue sidurikomplekti.
*Väljalase sportlikumaks. Tuttav lennukimehaanik soovitas teha 55mm torust ja resonaatorid lihtsalt vahele panna. Algselt plaanisin lihtsalt mõne eurooplase pealt summutijooksu võtta (Escort või Astra vms)
*Pidurid: ette mingid kangemad kettad/klotsid, taga peab selle trumli majanduse üle vaatama, selle korrasoleku.
*Sportrooli ära installima. Oli see mul esimene ost peale auto kättesaamist, kuna leidsin hea pakkumise osta.ee, läks see koos saatmiskuluga 15 eurot.
Mootori poole pealt esialgul ei oskagi miskit ette võtta, esialgul jääb see 1500 peale kuna eelmine omanik ütles, et pidi üsna kibeda minekuga olema. Kahjuks pole ise veel meetritki autoga sõitnud ja raske on kommenteerida. Ka ühtlasi puudub mul suurem Ladaga sõitmise kogemus varasemast ajast, võib-olla 2-3 korda kõigest elu jooksul.
Kui kellgil on veel häid mõtteid kuidas toda autot panna kiiremini sõitma siis võib julgelt mulle siia näpunäiteid ja soovitusi jagada.