Mootori kohta küsimusi Tarkadeklubile.
Mootori kohta küsimusi Tarkadeklubile.
- Qunts
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 367
- Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
- Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
- Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
- Kontakt:
Mootori kohta küsimusi Tarkadeklubile.
Tere.
Palju võib olla maksimaalne lõtk kolvi ja hülsi vahel? (kolb 79)
Palju on maksimmalne pikki lõtk väntvõllil ?
Palju on vända kepsu laagri läbimõõt kui vajab remont mõõtu lihvimist ja sama küsmus raamsaalede kohta.
Palju on originaal väntvõlli tõus 1600 mootoril
Kas kasutada metall plokikaane tihendit või originaali ?
kui originaal siis kust võik osta Tallinnas plokinnane tihendi liimi ?
Millega oleks kõige mõistlikum pesta mootorit seest vanast saastast puhtaks? (Prake claner ei aidanud).
Äkki keegi lisab pildi klappist millest on tehtud frees kolvipesade tegemiseks.
Kindlasti tekkib küsimusi veel mootori koostamisel aga nendele mõtlen hiljem.
Ette tänades.
Palju võib olla maksimaalne lõtk kolvi ja hülsi vahel? (kolb 79)
Palju on maksimmalne pikki lõtk väntvõllil ?
Palju on vända kepsu laagri läbimõõt kui vajab remont mõõtu lihvimist ja sama küsmus raamsaalede kohta.
Palju on originaal väntvõlli tõus 1600 mootoril
Kas kasutada metall plokikaane tihendit või originaali ?
kui originaal siis kust võik osta Tallinnas plokinnane tihendi liimi ?
Millega oleks kõige mõistlikum pesta mootorit seest vanast saastast puhtaks? (Prake claner ei aidanud).
Äkki keegi lisab pildi klappist millest on tehtud frees kolvipesade tegemiseks.
Kindlasti tekkib küsimusi veel mootori koostamisel aga nendele mõtlen hiljem.
Ette tänades.
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1733
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Vastan niipalju kui puusalt oskanQunts kirjutas:Tere.
Palju võib olla maksimaalne lõtk kolvi ja hülsi vahel? (kolb 79)
Palju on maksimmalne pikki lõtk väntvõllil ?
Palju on vända kepsu laagri läbimõõt kui vajab remont mõõtu lihvimist ja sama küsmus raamsaalede kohta.
Palju on originaal väntvõlli tõus 1600 mootoril
Kas kasutada metall plokikaane tihendit või originaali ?
kui originaal siis kust võik osta Tallinnas plokinnane tihendi liimi ?
Millega oleks kõige mõistlikum pesta mootorit seest vanast saastast puhtaks? (Prake claner ei aidanud).
Äkki keegi lisab pildi klappist millest on tehtud frees kolvipesade tegemiseks.
Kindlasti tekkib küsimusi veel mootori koostamisel aga nendele mõtlen hiljem.
Ette tänades.

Palju võib olla maksimaalne lõtk kolvi ja hülsi vahel? (kolb 79) - vastavalt mootori kasutusvajadusele - originaal mälu järgi Sp=0,04
Palju on originaal väntvõlli tõus 1600 mootoril - 80mm
Kas kasutada metall plokikaane tihendit või originaali ? - Oleneb mootori kasutusotstarbest ja toitesüsteemist
"Kaaneliimid" erinevad - oleneb lõppkasutusotstarbest - et vältida tekkida võivat "puhisemist", siis lisan juurde, et kui ehitad tänavamootorit, siis ei ole mõtet hakata rääkima kahekomponentsest liimpastast jne...
Millega oleks kõige mõistlikum pesta mootorit seest vanast saastast puhtaks? (Prake claner ei aidanud). - MOTULIL on selline toode nagu Engine cleaner mootorratastele vms - võtab ka kõige kiuslikuma s**a lahti. Alternatiiv on Polari engine cleaner ja karmide harjastega pintsel.
Klapifrees - täpselt sama kujuga nagu klappki, ainult et sälgud sees - soovituslikult teha klapp õige tolerantsvaruga, et vältida termodünaamiliste seaduspärasuste alusel eriliigiliste metallide kohtumist suurel kiirusel

Ülejäänud küsimuste koha pealt peaksid siit teemast abi saama: http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=11117
- Qunts
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 367
- Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
- Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
- Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
- Kontakt:
Mootor ei ole tänavasõidu mootor enam, kui kokku saab 
ehs siis plokikaanest 2,6 maha võetud ja toitesüsteemiks tuleb Febber karburaator ja sisselaske kanal tehtud suuremaks ja väljalase saab olema ka 4-2-1.
Klappi freesist võiks ikka mõni pilt olla, et teaksin mille poole vaadata/mõelda.
Mida tähendab õige tolerantsvaruga ?
Nagu aru sain, siis vahe maksimaalselt 0,04 kolvi ja hülsi/silndri vahel ?
Tänud.

ehs siis plokikaanest 2,6 maha võetud ja toitesüsteemiks tuleb Febber karburaator ja sisselaske kanal tehtud suuremaks ja väljalase saab olema ka 4-2-1.
Klappi freesist võiks ikka mõni pilt olla, et teaksin mille poole vaadata/mõelda.
Mida tähendab õige tolerantsvaruga ?
Nagu aru sain, siis vahe maksimaalselt 0,04 kolvi ja hülsi/silndri vahel ?
Tänud.
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1733
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Klapipesa freesisist saad ehk aimu siit - otsest valmis palikat kuskilt osta ei saa, pigem lihtsam ise teha.
http://www.dutra.org/pictures/misc/valve-cutters-cl.jpg
Tolerantsvaru all pean silmas, et materjali mõõtmed muutuvad kui nendes tekib soojuspaisumine.
Vahe maksimaalselt kolvi ja silindri vahel on see jah - mälupildi järgi ütlesin, et Sp=0,04 ja seepärast küsisin ka, et mille jaoks mootorit kasutama hakatakse - vene kolbidel võib soojuspaisumis vahemik olla veel samapalju kui juba ette nähtud. Samas nüüdisaegsel kolvil ei muutu suurt miskit tema mõõtudes.
http://www.dutra.org/pictures/misc/valve-cutters-cl.jpg
Tolerantsvaru all pean silmas, et materjali mõõtmed muutuvad kui nendes tekib soojuspaisumine.
Vahe maksimaalselt kolvi ja silindri vahel on see jah - mälupildi järgi ütlesin, et Sp=0,04 ja seepärast küsisin ka, et mille jaoks mootorit kasutama hakatakse - vene kolbidel võib soojuspaisumis vahemik olla veel samapalju kui juba ette nähtud. Samas nüüdisaegsel kolvil ei muutu suurt miskit tema mõõtudes.
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Meie osakonna mootoritel on paisumispilu 0,06-0,08 - peale pilu suuremaks tegemist säilivad kolvid ka paremini ühes tükis, mitte ei pudene laiali.
tänapäeva Mahle/KS/MS kolvid on kohati täielik pask - materjal poorne, raske kui kurat ja kolvid on kohati 0,02 eri mõõdus, rõngad on erineva diameetriga (samade silindrimõõtude juures on lukuvahed kuni 0,15 erinevad!
Kolvi paisumine surveastme 8-9 (millele kolvid on tehases arvestatud) ning kõrgelt forsseeritud suure erivõimsusega sa=12+ on erinevad!
Millisest kaanest 2,6 maha võeti? Kui suurt mootorit sileda kolviga ehitada siis surveaste saab päris kõrge..
Tabelist vaadates oli 2mm blokist + 2mm kaanest juba sa=12
Fritexi metalltihend käib väga kenasti (3 kihiline) kui pinnad piisavalt täpselt lihvitud - ainult freesimisest ei piisa.
tänapäeva Mahle/KS/MS kolvid on kohati täielik pask - materjal poorne, raske kui kurat ja kolvid on kohati 0,02 eri mõõdus, rõngad on erineva diameetriga (samade silindrimõõtude juures on lukuvahed kuni 0,15 erinevad!
Kolvi paisumine surveastme 8-9 (millele kolvid on tehases arvestatud) ning kõrgelt forsseeritud suure erivõimsusega sa=12+ on erinevad!
Millisest kaanest 2,6 maha võeti? Kui suurt mootorit sileda kolviga ehitada siis surveaste saab päris kõrge..
Tabelist vaadates oli 2mm blokist + 2mm kaanest juba sa=12
Fritexi metalltihend käib väga kenasti (3 kihiline) kui pinnad piisavalt täpselt lihvitud - ainult freesimisest ei piisa.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
- Qunts
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 367
- Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
- Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
- Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
- Kontakt:
Väike näpukas on sisse tulnud
Peast 2 mm maha võetud.
To. Olaaf- kaane sain Janno käest, äkki tead seda kaant ?
Eile mõõtsin kolvi ja plokki kõrguse vahe ära ja see oli üllatavalt 2,3mm
Plaanis olid panna klappi süvenditega kolvid ja siit ka küsimus kas tasub plokkist maha võtta?
arvestades, et präegu juba kolb nii madalal+tihend.
mõtlesin et võiks kasvõi 0,3, et kindlapeale sile puhas pind
Peast 2 mm maha võetud.
To. Olaaf- kaane sain Janno käest, äkki tead seda kaant ?
Eile mõõtsin kolvi ja plokki kõrguse vahe ära ja see oli üllatavalt 2,3mm
Plaanis olid panna klappi süvenditega kolvid ja siit ka küsimus kas tasub plokkist maha võtta?
arvestades, et präegu juba kolb nii madalal+tihend.
mõtlesin et võiks kasvõi 0,3, et kindlapeale sile puhas pind

Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
keera mõni vana süüteküünal sisse ja mõõda süstlaga põlemiskambri maht ära (1ml=1cc)
kirjuta number siia - siis otsustame, kui palju kust maha võtma peab veel..
kas sul kolvid on pealt siledad või klapipesadega või 3,5cc/4,5cc süvendiga?
kirjuta number siia - siis otsustame, kui palju kust maha võtma peab veel..
kas sul kolvid on pealt siledad või klapipesadega või 3,5cc/4,5cc süvendiga?
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
- Qunts
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 367
- Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
- Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
- Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
- Kontakt:
Mul mootor pulkadeks hetkel ja plaanis on jah uued kolvid süvenditega aga vanad kolvid olid suht siledad jah pealt.
Küsingi sellepärast, et teada mida sinna mootorisse siis lõppuks osta, et saaks hea ja samas mitte selline, et hakkan pärast kütuselisandiga sõitma. (surveaste võiks jääda 10 - 11 kanti)
Nädalavahetusel võin proovida mõõta vana kolvi ja vana tihendiga mittu cc mahub.
Küsingi sellepärast, et teada mida sinna mootorisse siis lõppuks osta, et saaks hea ja samas mitte selline, et hakkan pärast kütuselisandiga sõitma. (surveaste võiks jääda 10 - 11 kanti)
Nädalavahetusel võin proovida mõõta vana kolvi ja vana tihendiga mittu cc mahub.
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
Vana kolbi ja tihendit pole vaja 
Keera küünal plokikaande ja siis aseta plokikaas tagurpidi loodis pinnale. Ja siis lased süstlaga õli vms. põlemiskambrisse, kuni vedelik on kaane pinnaga tasa.
http://www.youtube.com/watch?v=QVyVgPFJwQQ

Keera küünal plokikaande ja siis aseta plokikaas tagurpidi loodis pinnale. Ja siis lased süstlaga õli vms. põlemiskambrisse, kuni vedelik on kaane pinnaga tasa.
http://www.youtube.com/watch?v=QVyVgPFJwQQ
- Qunts
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 367
- Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
- Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
- Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
- Kontakt:
Väga hea link. Isegi 3 tunniga ei avanenudlogman kirjutas:http://www.google.fr/url?sa=t&rct=j&q=& ... 2401,d.d2k

Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
- Qunts
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 367
- Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
- Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
- Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
- Kontakt:
Hea lugemine aga ei leidnud sealt vastust küsimusele palju peaksin/ei peaks võtma maha plokkist.
Polnud seal ka ühtegi valemit.
Kolvid on nüüd olemas ja klappi süvenditega 3,5 cc (kolb on 79mm ja vänt on originaal 80 tõusuga)
Põlemiskambrisse mahub 30 cc
Kolvi ja plokki kõrgusevahe siis 2,3 mm + tihend.
Seega küsimus: Kas võib plokkist 0,3 maha võtta või ei (või rohkem/vähem)?
Et saaks sõita ka tänaval ja bensiiniga 98
Polnud seal ka ühtegi valemit.
Kolvid on nüüd olemas ja klappi süvenditega 3,5 cc (kolb on 79mm ja vänt on originaal 80 tõusuga)
Põlemiskambrisse mahub 30 cc
Kolvi ja plokki kõrgusevahe siis 2,3 mm + tihend.
Seega küsimus: Kas võib plokkist 0,3 maha võtta või ei (või rohkem/vähem)?
Et saaks sõita ka tänaval ja bensiiniga 98
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Sealt lingilt said teada, mis asi on surveaste.
Nüüd hakkad arvutama.
Põlemiskambri maht on sul teada.
Silindri diameeter on teada.
Kolvi käik on teada.
Kolvi ja ploki ülemise pinna vahele ülemises surnud seisus jääv vaba ruum on teada.
Kokkusurutud tihendi paksus on teada.
Milles küsimus?
Või peab keegi seda sinu eest tegema?
Nüüd hakkad arvutama.
Põlemiskambri maht on sul teada.
Silindri diameeter on teada.
Kolvi käik on teada.
Kolvi ja ploki ülemise pinna vahele ülemises surnud seisus jääv vaba ruum on teada.
Kokkusurutud tihendi paksus on teada.
Milles küsimus?
Või peab keegi seda sinu eest tegema?
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
põlemiskamber 30cc, kolb tasa annab surveastmeks 10,7.
Kui sul põlemiskambrit kõvasti laiemaks freesitud pole, siis pole füüsiliselt võimalik, et sul kaanest 2,6mm maha võeti!!!
Kontrollandmeteks on mul meie oranzi rõugu numbrid:
21011 kaanest -1,8mm maha väikse kaarega sl juures = 24,5cc
Kui sul põlemiskambrit kõvasti laiemaks freesitud pole, siis pole füüsiliselt võimalik, et sul kaanest 2,6mm maha võeti!!!
Kontrollandmeteks on mul meie oranzi rõugu numbrid:
21011 kaanest -1,8mm maha väikse kaarega sl juures = 24,5cc
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
- Qunts
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 367
- Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
- Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
- Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
- Kontakt:
Ma parandasin ennast üleval pool, et - 2mm (näpukas oli)olaaf kirjutas:põlemiskamber 30cc, kolb tasa annab surveastmeks 10,7.
Kui sul põlemiskambrit kõvasti laiemaks freesitud pole, siis pole füüsiliselt võimalik, et sul kaanest 2,6mm maha võeti!!!
Kontrollandmeteks on mul meie oranzi rõugu numbrid:
21011 kaanest -1,8mm maha väikse kaarega sl juures = 24,5cc
ja pülemis kambrit on natuke töödeldud küll.
Nagu aru sain siis plokkist võiksin maha võtta vähemalt 1,3mm
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....