K.Kuidas mõõta kubatuur
K.Kuidas mõõta kubatuur
-
kkalle666
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 42
- Liitunud: 18 Mär 2010 17:38
- Asukoht: Läänemaa
- Autod: Oman ka VAZ tüüpi autosid.
K.Kuidas mõõta kubatuur
Kuidas teha kindlaks mis on mootori kubatuur,nii et ei pea mootorit lahti võtma.
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1525
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
Ma kujutan ette et siin päris täpselt mõõta on keeruline.
suurusjärgu kas 1700 või 1600 saab teada aga kas 1700 või 1730/40 on eksimus suht suur
palju kolb plokist alla jääb, on tasa, mingi osa läheb ülemise rõnga juurde, kui täpselt sa nivoo saad aetud ja mis on süstla viga jne jne
Kiirelt mõeldes võiks olla mingi min.500ml süstla moodi asi koos tilaga. selle täidad õliga, lased küünla avast sisse kuni plokikaaneni. Vaatad palju kulus ja voilaa
pärast imed selle õli tagasi välja ja mida kätte ei saa...põletad ära vaikselt:) või lased mootorit ringi ja peksab küünlast välja
aga siis on auto must
suurusjärgu kas 1700 või 1600 saab teada aga kas 1700 või 1730/40 on eksimus suht suur
palju kolb plokist alla jääb, on tasa, mingi osa läheb ülemise rõnga juurde, kui täpselt sa nivoo saad aetud ja mis on süstla viga jne jne
Kiirelt mõeldes võiks olla mingi min.500ml süstla moodi asi koos tilaga. selle täidad õliga, lased küünla avast sisse kuni plokikaaneni. Vaatad palju kulus ja voilaa
pärast imed selle õli tagasi välja ja mida kätte ei saa...põletad ära vaikselt:) või lased mootorit ringi ja peksab küünlast välja
aga siis on auto must
Festina lente!
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
lihtsam on plokikaan maha võtta ja mõõta ära silindri mõõt ja käik
kui 213 blokki jäi 80 väntvõll siis pole variante palju:
82x80 = ~1670
82,4x80 = ~1706
82,5x80 = ~1710
82,8x80 = ~1723
83x80 = ~1731
83,5x80 = ~1752
84x80= ~1773
84,5x80= ~1794
kui 213 blokki jäi 80 väntvõll siis pole variante palju:
82x80 = ~1670
82,4x80 = ~1706
82,5x80 = ~1710
82,8x80 = ~1723
83x80 = ~1731
83,5x80 = ~1752
84x80= ~1773
84,5x80= ~1794
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1525
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
Pigem võibolla on idee mõõta kohapeal masinatel seda, et kui keegi protesti annab siis kiirelt aimu saada sisust.
Samas jah, kui lihtsalt enda jaoks teha siis siin ka valem:
V=0,7854xb2xsxn (cm3)
b2- silindri D ruudus
s - vändakäik
n - sil. arv
ehk V 2106 = 0.7854 x (7,9x7,9) x 8 x 4 = 1568,5cm3
Samas jah, kui lihtsalt enda jaoks teha siis siin ka valem:
V=0,7854xb2xsxn (cm3)
b2- silindri D ruudus
s - vändakäik
n - sil. arv
ehk V 2106 = 0.7854 x (7,9x7,9) x 8 x 4 = 1568,5cm3
Festina lente!
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Kuidas ilma plokikaant eemaldamata saab teada b2 ehk siis kolvimõõdu?
Vända käiku saaks ju küünlaavast mõõta, kuid 2mm erinevust on ka siis väga raske kindlaks teha!
Isegi 86mm vänta 80mm vändast on raske eristada kuna kolb liigub ainult 3mm allapoole ja küünlaavast poolviltu mõõtes...
Õliga saab mõõta, kuid kui mootor veidigi hõre saab ulmetulemusi näha - osa õli vajub karterisse kenasti..
Vända käiku saaks ju küünlaavast mõõta, kuid 2mm erinevust on ka siis väga raske kindlaks teha!
Isegi 86mm vänta 80mm vändast on raske eristada kuna kolb liigub ainult 3mm allapoole ja küünlaavast poolviltu mõõtes...
Õliga saab mõõta, kuid kui mootor veidigi hõre saab ulmetulemusi näha - osa õli vajub karterisse kenasti..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1525
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
Valem on lihtsalt selleks, kui tahetakse arvutada:)
otseselt mitte teemasse küll...aga ehk abiks ikka.
Kui tahetakse täpsemalt asja mõõta, siis tuleb ilmselt uurida maailma avarustest ja ehk on keegi juba sellise riistapuu leiutanud, küünal maha - kaamera koos mõõteskaalaga sisse ja arvutab sealt kust aga tahad, ise asi mis sellise asja hind oleks...
otseselt mitte teemasse küll...aga ehk abiks ikka.
Kui tahetakse täpsemalt asja mõõta, siis tuleb ilmselt uurida maailma avarustest ja ehk on keegi juba sellise riistapuu leiutanud, küünal maha - kaamera koos mõõteskaalaga sisse ja arvutab sealt kust aga tahad, ise asi mis sellise asja hind oleks...
Festina lente!
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Kusagilt telest (Discovery vms) nägin, et lennukite kere sisemuses mingeid avasid kontrolliti lasermõõdikuga. Vist olid ka mingid torud, aga avad, kust sond sisse pandi olid vast isegi väiksemad kui küünlaauk. Sond lasti sisse ning laserpea nö kaardistas sisemuse. Deformatsiooni tuvastamiseks oli vajalik täpsus kindlasti alla millimeetri (0,x mm).
Umbes taolist asja olen näinud (jällegi telest) kasutatavat ka mingite sõjaväeliste tehnikate puhul.
Nüüd tõesti Mägilase küsimus, kust taolist asja saab ja mis selle hind:)
Umbes taolist asja olen näinud (jällegi telest) kasutatavat ka mingite sõjaväeliste tehnikate puhul.
Nüüd tõesti Mägilase küsimus, kust taolist asja saab ja mis selle hind:)
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1525
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
no võibolla sõbrad kamraadid hiinas on seda hinda suutnus nüüdseks mõne suurjusjärgu võrra vähendada:)
tasub ikka otsida.
nt. oma töös oli ühe vajaliku el.seadme hind ameerikas 1800daala
Hiinast saime samalaadse asja 230-ga ja töötab tänini, muidugi risk tuleb võtta aga... jänesed šampust ei joo
tasub ikka otsida.
nt. oma töös oli ühe vajaliku el.seadme hind ameerikas 1800daala
Hiinast saime samalaadse asja 230-ga ja töötab tänini, muidugi risk tuleb võtta aga... jänesed šampust ei joo
Festina lente!
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Üldiselt peaks rõhuma kaasvõistlejate aususele ja austusele.
Mõtleme nüüd tagasi paari aasta taha, kus Alari oma 1200 kopikaga (tõsi hiljem küll 1300) loputas kenasti ka suuri mootoreid raplas
Ei anna see 37 kuupsentimeetrit juurde reaalselt sekundit.
Kui jutt oleks 1300 klassis sõitvatest 1800 masinatest saaks ma aru, aga 1700 ja 1740 vahe on nii imaginaarne suurus et nutt tuleb peale.
Niikuinii võidetakse võidusõit plokikaane/nukkvõlli ja sisse/väljalaske trakti hea kokkusobitamisega!
Mõtleme nüüd tagasi paari aasta taha, kus Alari oma 1200 kopikaga (tõsi hiljem küll 1300) loputas kenasti ka suuri mootoreid raplas

Ei anna see 37 kuupsentimeetrit juurde reaalselt sekundit.
Kui jutt oleks 1300 klassis sõitvatest 1800 masinatest saaks ma aru, aga 1700 ja 1740 vahe on nii imaginaarne suurus et nutt tuleb peale.
Niikuinii võidetakse võidusõit plokikaane/nukkvõlli ja sisse/väljalaske trakti hea kokkusobitamisega!
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."