Mure siis selline,et mootori kett välja veninud.Pingutamine tulemust ei andnud ,et oleks siis kett vaja ära vahetada ,et andke nõuandeid kuidas oleks seda kõige lihtsama vahetada.Ja mõtlesin ,et vahetaks kah juba ühele poole juba plokikaane tihendi ka ära. Rääkige kuidas ka süüde paika panna tean ja et 1,4surnud seisu silinder 1342on minu arust jagaja tööjärjekord kas ketti vahetamiseks peab ka mootori otsakaane ära võtma.Kõik postitused teretulnud.
P:Mootoriketi vahetus.
P:Mootoriketi vahetus.
-
ffox05
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 25
- Liitunud: 15 Okt 2012 14:21
- Asukoht: Põlva
- Autod: lada 21051 1.5 mitsubishi colt 1.3
P:Mootoriketi vahetus.
Tervist foorumlased.
Mure siis selline,et mootori kett välja veninud.Pingutamine tulemust ei andnud ,et oleks siis kett vaja ära vahetada ,et andke nõuandeid kuidas oleks seda kõige lihtsama vahetada.Ja mõtlesin ,et vahetaks kah juba ühele poole juba plokikaane tihendi ka ära. Rääkige kuidas ka süüde paika panna tean ja et 1,4surnud seisu silinder 1342on minu arust jagaja tööjärjekord kas ketti vahetamiseks peab ka mootori otsakaane ära võtma.Kõik postitused teretulnud.
Mure siis selline,et mootori kett välja veninud.Pingutamine tulemust ei andnud ,et oleks siis kett vaja ära vahetada ,et andke nõuandeid kuidas oleks seda kõige lihtsama vahetada.Ja mõtlesin ,et vahetaks kah juba ühele poole juba plokikaane tihendi ka ära. Rääkige kuidas ka süüde paika panna tean ja et 1,4surnud seisu silinder 1342on minu arust jagaja tööjärjekord kas ketti vahetamiseks peab ka mootori otsakaane ära võtma.Kõik postitused teretulnud.
-
aando
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1166
- Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
- Asukoht: Tartu
- Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif
Allikas ja lisalugemist:hautz kirjutas: Lased jahutusvedeliku välja ja kakud radika maha.
Siis lased geneka rihma lõdvaks ja võtad rihma maha.
Siis kakud õhupuhastaja kopsiku ja klapikambrikaane ära
Keerad väntvõlli surnud seisu(vaata, et ka nukkvõlli märk klapiks)
Siis võtad väntvõlli rihmaratta ära(soovitavalt 4-jas käik sisse)
Siis võtad mootori esimese kaane ära(osad poldid on all ka ,kui karterikaitse on all ,siis tuleb seegi eemadada)
Siis keerad ketipinguti lõdvaks(13 võti) ja surud heebliga vms. keti lõdvaks,see järel keerad pinguti tagsi kinni.
Siis keerad suurte hammasrataste poldid ära
Siis võtad suured hammasrattad ära ja keti ka(väikse hammasratta juurest peab üks polt ära keerama)
Siis tõmbad tõmmistaga alumise hammaratta ära.
Ja tagasi kõik vastupidi,samas soovitan leevendi ja pingutustalla ka kindlasti vahetada.
Aga mileks see ikkagi vajalik on? Kett nii palju veninud??
Äkki pinguti töö lõpetanud?
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=17144
Süüdet olen mina paika pannud nii:
Küünlad kõik maha ja pöial tihkelt esimese silindri küünlaauku ette. Ajad vaikselt mootorit ringi, tark on Ü.S.S lähedalt alustada. Kui surve üles tuleb(käib vuss ja surub su pöialt välja) ja rihmarattal ka märk Ü.S.S-i lubab, siis paned jagaja peale nii, et rootor näitab kaanel oleva 1 silindri juhtme peale. Peenhäälestuse teed sooja mootoriga.
Jõud taga, peab minema.
-
aando
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1166
- Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
- Asukoht: Tartu
- Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif
Alumine rihmaseib on kiilu peal, aga sageli on otsamutter mõnuga kinni keeratud, niiet seal peab veidi fantaasiat kasutama. Soovitaks ka vahetada ära rõngastihendi, mis on rihmaseibi taga. Jagaja on hammasratta peal, ehk kui sa märgid alguses ilusti paika paned ja vahepeal midagi ära ei liiguta, peaks hiljem ilusti töötama. Kui plokikaanetihendil midagi viga ei ole, siis mina ei hakkaks toda näppima.
Erinevate asjade hindu on hea vaadata ja tellida:
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=16775
Erinevate asjade hindu on hea vaadata ja tellida:
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=16775
Jõud taga, peab minema.
-
aando
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1166
- Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
- Asukoht: Tartu
- Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif
Siis juba kasulik lasta ka lihvida. Suvel lasin ühe kaane teha, 25 eur maksis. Vahetada tuleks siis ka kollektoritihendid ning varuda mõned plokikaanepoldid, kui mõni pingutamisel venima hakkab. Kui märgid kõigepealt paika paned ja vaatad jagaja asendi ka ära, siis hiljem peaks olema kõik õigesti tehes võimalik täpselt samma kohta jagaja tagasi pannes kohe täppi panna. Aga seda kohta keegi rohkem teinud peaks täpsustama, ma ise pole veel ketti vahetama pidanud, ainult plokikaas on olude sunnil pagasiruumis rännanud.
Jõud taga, peab minema.
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4926
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Vanatüübi polte enam ei toodeta - mis ajast ei tea.logman kirjutas:
Ma ei lubaks sellist möödalaskmist isegi oma põllurallika kallal mitte, kui taoline rüsa hanges vedelemas oleks.
Kõik uued värsked poldid ja jutul lõpp!
uuetüübi poldid on väga kehva kvaliteediga - tõmbad õhtul läbi häda 100NM peale - hommikul hea kui 80nm on kellal
Kuni 1980ndateni toodetud mootoritest olen omale varuks polte kogunud - korralik vene metall - tõmbad 115nm konkreetselt peale ja püsib..
Keerme pealt on üldiselt näha, kas polti on palju kinni tõmmatud või mitte...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
aando
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1166
- Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
- Asukoht: Tartu
- Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif
Tavaline mutter- päripäeva kinni, vastupäeva lahti. Ehk antud juhul on sul vaja keerata generaatori poole. Lahti väänamiseks on vaja padrun/lehtvõtit, kinni saad keerata kasutades ära vända fikseerimiskõrvu. Mul võtit ei olnud, panin sealt vahelt heebli läbi ja pika toruga keerasin. Jõudu!
Jõud taga, peab minema.