MuKi14 kirjutas: Kus keps niiviisi kokku pressida saaks?


Kui ma seda viimast vidikut vaatasin, siis oli juba esimene postitus tehtud.
Niikui nägin seda kokkumuljutud kepsu, jahmatsin, et tra ma sellest postituse nii vara (ilma filmi nägemata) ära tegin

, et nagunii keegi hakkab selliseid igatsema

.
*Hülss mõõdus 76,0.
*Plokist oli algul 25 sajandikku maha võetud, et pind oleks sile.
*Hooratas 4,8 kilogrammiseks treitud.
*Väntvõll 2103 originaalmõõdus, kasutatud.
*Kepsud pikkusega 129mm, kokkupressimise teel tavalistest seeriakepsudest lühendatud. Kepsud grammipealt üldkaalus võrdsed, raskuskeskmed samuti grammipealt kõigil võrdsed. Raskuskeskmed pole vist õige termin

. Kepsu ülemise osa kaalumise tulemused olid võrdsed, ütleme siis sedamoodi

. Kepsud on samuti kasutatud, mitte uued.
*Kolvid töödeldud töötamaks lühikese kepsuga. Jäetud on alles kõrgust 53mm mõõdetuna kolvi põhjast sõrme ava all allesjääva osani (et v.võlli vastukaalud mahuksid mööda käima).
Seelikut töödeldud nii, et allesjääv osa on 26mm laiune.
*Mootorit koostades avastati, et kolb jääb ploki pinnast ÜSS-s u.2,1mm allapoole (kuigi eelarvutuste ja ploki raamatuandmete järgi seda ei oleks tohtinud olla - kolvid oleksid pidanud ploki servaga ühele tasapinnale jääma). Sellepärast lihviti plokki veel 2,1mm madalamaks.
*Plokikaas 2101 markeeringuga, suurte jahutusavadega.
Kolm mm õhemaks lihvitud. Põlemiskambris sisselaske klapi ümbruses surnud tsooni vähendatud.
Väljalaskeklapi pesa 28, sisselaskeklapi pesa 33, kanalid samad. Juhtpukside materjal pronks.
Klapi "nööbid" treitud T-kujuliseks.
Enamus jubinaid on kingitud ja saabunud Travnikovi fännidelt projekti toetava kingitusena Venemaa eri paigust.
Kaks videot leidsin, kus vaatluse all on Ibadullajevi mootoriga varustet katsemasina dünaamilised omadused:
http://video.yandex.ru/users/stran06/vi ... an06&cid=2#
http://video.yandex.ru/users/stran06/vi ... an06&cid=2#