akule dest.vee ja happe lisamine

akule dest.vee ja happe lisamine

Audio, elektrisüsteem, turva
Vasta
t
Tannu78
Foorumi kasutaja
Postitusi: 6
Liitunud: 28 Sept 2009 10:55
Asukoht: Järvamaa
Autod: Lada 21053

akule dest.vee ja happe lisamine

Postitus Postitas Tannu78 »

Olukord siis selline,et auto seisis umbes aasta ja nüüd on aku nii kuiv,et isegi laadimisega eriti ei muutu.Laadisin üks päev 3 tundi kõige madalama astmega ja lõpuks jõudis laadija näitaja 2-e peale.Vaatasin seda vedelikku mis seal sees on ja tahaks natuke juurde panna(päris kuiv ei ole) aga mida(aku happe või dest.vesi) ja mismoodi lisada.
Keemia polnud koolis just tugevam.
Tänud ja vabandust kui liiga loll küsimus sai
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

Üldiselt pannakse ikka dest. vett peale enne laadimist. Akuvedelik ise on segu 25% happest ja 75% dest. veest (jämedalt võttes). Tehakse ka uut akuvedelikku happest ja dest. veest, et akus olev asendada.

Laadimisvool võib olla max 10% aku mahutavusest. 55Ah aku puhul siis 5,5A näiteks. Muidugi kui aku tervis kehva, siis lae pigem võimalikult madala vooluga ja sellevõrra pikemalt. Kolmest tunnist on vähe, las tiksub selle madala astmega ikka päeva või nii. Eriti hea oleks, kui saaksid kuskilt akuhappe tiheduse mõõtja, selline pipett kus erineva raskusega pulgad või üks ujuk sees. Sellega saab hinnata elektrolüüdi tihedust, laetud akul on see näitaja 1,23-1,27 g/kuupsentimeetri kohta.

Üldiselt, kui keemia tugev polnud (nagu ka mul), siis jäta meelde paar asja: hapet valatakse vette, mitte vastupidi ja teiseks tuleb jälgida ohutusnõudeid :D Kanna kindaid kui seal midagi askeldad, parem ka kaitseprille. Ja laadimise ajal soovitaks ma vedeliku korgid lahti keerata. Kõik muidugi nii ei soovita aga ma olen nii teinud. Parem mõõtmist teha ja aku tahab ka paremat õhutust saada auto laadimisest intensiivsema tsükli ajal.
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
a
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 283
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Postitus Postitas allah »

Kasutaja avatar
Oja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 123
Liitunud: 15 Apr 2012 20:07
Asukoht: Järvamaa

Postitus Postitas Oja »

Osta poest destilleeritud vett ja sellise süstlataolise asjaga lase sisse. Ma ei tea kas neid süstlaid poes ka on. Seal mõõt ka peal palju tohib panna. :)
"I live my life a quarter mile at a time." - Dominic Toretto
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1110
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Postitus Postitas Arvos »

Akule valatakse juurde ainult dest. vett. Aurustub dest vesi koostisest. Hape jääb alles. Akuhapet valatakse juurde ainult juhul kui aku on ümber läinud ja akuhape on välja voolanud.
Pikalt seisnud akut laetakse madala vooluga järjest ka paar ööpäeva.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
t
Tannu78
Foorumi kasutaja
Postitusi: 6
Liitunud: 28 Sept 2009 10:55
Asukoht: Järvamaa
Autod: Lada 21053

Postitus Postitas Tannu78 »

Tänud abi ja info eest.
sai akut laaditud madalal võimsusel ja hakkas täitsa tööle.
Sisu mõõtnud ei ole aga auto pani käima
Vasta