Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Jällegi 10'000 km sai läbitud, ölivahetuse aeg, ühtlasi ka uus öhufilter.
Kokku on auto peale kapremonti läbinud ca 36'000 km. Tallinnlaste ning siksi iga päev kasutajatele on see kindlasti naeruväärselt väike läbisöit, mulle aga juba päris suur. Seda seetöttu, et pool oma ajast olen ju merel tööl ning enamus asjaajamise asju kodus söitsin teiste söidukitega. 2107 oli nagu rohkem "Pühapäeva auto". Alates selle aasta kevadest on ta alles igapäeva söidukiks saanud. Seega ... "Pühapäevasöitude" kohta on see suur läbisöit.
Juhipoolne kojamehe varre liigutamise völl oli juba peale kapremonti väikse loksuga, nüüdseks oli see päris suureks muutunud, hakkas häirima. Sobrasin siis kuuris varude kallal ning noppisin välja köige väiksema loksuga hoovastiku. Sellele tegin täishoolde (puhastasin, määrisin) ja panin paika. Nüüd kojamehed liiguvad kui kellavärk ilma loksudeta.
ARK-s oli veel kaks sellist tähelepanekut tol hetkel, kui nad mo auto mitmevärvilisust hindasid. Ekspert pani loomulikult kohe tähele, et mul tagumine reg. nr ei ole originaalses kohas. Koheselt uurima hakkas ta seda, et kas sellel ikka valgustus on, kuna lambid ju niisama stange seest ei paista. Käe alla pistes tundis ta lampe ning muhevil näoga jäi rahule. Kapoti poole liikudes jäi talle silma ka sportrool, mis mul algusest pääle küljes. Mainis vaid, et sellega ei saa ma ülevaatuselt läbi. Kostsin selle kohta kohe aga, et too ju tehase originaal (tavainimestele ütlen lisaks alati, et "Vasja" liini peal pulli pärast kruvis külge ning nii ta tehasest sellega tuligi, kuid eksperdile ei maininud toda nalja). Selle pääle tegi ekspert sammud tagasi ning vaatas rooli uuesti pöhjalikuma pilguga. Ning jäi rahule, töesti Lada originaal sportrool ning pole mingit paberimajandust tollele vaja rohkem. Need teistmoodi asjad sain siis tookord südameraskuselt maha, ARK-le meeltmööda.
Vötsin siis isu kokku ja hakkasin viiekäigulist kasti alla panema. Sai teine ostetud juba mitmed kuud tagasi, aga siiani pole isu olnud alla panna. Saarel söites ei tunne viiendast käigust puudus, kuna söita on ca 20 km otsad. Aga kui mandril käin siis alati mötlen, et too viimane käik on puudu.
Niisiis, alustuseks tuli asjandus puhtaks pesta, et meeldivam oleks omal tööd teha:
Käigukangitoru hooval on ots ära murdunud, selle andis mulle Motamees uue oma kokkupanemist ootavast 5 kk karbist, peaks too minema kastikale. Teda see murdunud ots ei häirivat, oli nöus mulle terve andma:
Osta tuli too kasti kummipuks, mis läeb klassikule kere kinnitusele ja 5 kk külge. Samuti kui kasti maha vötan vahetan ühtlasi mootoril väntvölli tagumise simmeri, mis juba uuest peast örnalt lekib. Ka sidur läeb uus sest vana on kindlasti öhemaks kulunud ja kui tihti see kast siis ikka maas käib. Öli veel utt kohe sisse ei pane. Kui käigukastile uue öli panen siis ühtlasi uus öli ka tagasilda, 30'000 km näeb raamat selle elueaks sääl ette.
Homme ehk jöuan niikaugele, et saab kasti alla.
Kindlasti on see kuskil teemas jutuks ka olnud, aga kui palju öli tuleb panna viiesele kastile, kas 1,35 l nagu neljasel ja sinna kontrollava allaääreni vöi rohkem (äkkist on öli maht viiese kasti passis kirjas suurem, mul pole seda raamatus)?
Viiese kasti puhul olen kuulnud soovitusi auto kaldtee peale ajada või üles tõsta nii, et käigukasti läheks normist rohkem õli sisse. Muidu pidavat viies käik kuivale jääma.
Raamatu järgi 1,55 l, kuid soovitaks veelgi rohkem panna, üle kontrollava serva kindlasti.
Algselt postitas: overspeed
Kindlasti on see kuskil teemas jutuks ka olnud, aga kui palju öli tuleb panna viiesele kastile, kas 1,35 l nagu neljasel ja sinna kontrollava allaääreni vöi rohkem (äkkist on öli maht viiese kasti passis kirjas suurem, mul pole seda raamatus)?
mina ei saa ka aru, miks see ava on viiesel kastil nii madalal. See viies käik reeglina õlipuuduse tõttu ära surebki ja kõik vannuvad, et kuramuse käik, jälle peksab välja
Tänan.
Sai siis pool päevast garaaziz oldud. Jöudsin siis tagantpoolt järjest juppe küljest eemaldades väntvölli simmerini välja. Vana välja ja uus paika. Simmerit vaadates tundus justkui viga olevat selles, et tööpind pole öieti üldse kulunud, järelikult ei surunud piisavalt vastu völli ja immitses läbi. Nüüd siis peaks saama mootorialuse kuivaks.
Nelja inimesega autos, vastutuult ja kiirteel, siis kippus salongi tulema kerge siduri kärssamise hais. Arvasin, et sidur on niivördpalju öhemaks kulunud, et suurtel koormustel libiseb örnalt läbi. Eksisin. Ketast vaadates tundub see vägagi ok. Korvil libisemispinda vaadates paistis, et ta polnud täispinnaga terve ringi ulatuses tööd teinud, miks ... ei mötlenud välja.
Kui köik osad olid lahti antud, v.a. sumbuti mida oleks ka ikka pidanud tegema ... tekitas pisut komplikatsioone hiljem, jäi üle vaid vana kast maha tösta. Kuna üksi päris Rambot mängida ei tahnud jäin Motameest ootama, kes oli tol hetkel parasjagu "külapääl kohvi joomas". Ajaviiteks käisin poes vedelikku ostmas. Autodata järgi selline viskoosus ning kuna tagasild vötab 1,5 ja kast ise vähemalt 1,55 ei jäänud muud üle kui 4 l osta.
Kardaani laager ei vaja vahetust, nagu lootsin, kuid tagumine rist läeb vahetusse, varsti hakkaks häält tegema. Veel tuleb kkastile osta uus tagurduskäigulüliti, vana ei toimi. Miskit nipet näpet oli veel.
Kas kurvi läbimine läks ka paremaks selle tagumise stabika paigaldamisega?
Mind just huvitabki see, et saaks kurvist normaalselt läbi sõita, ilma et küljepeegel maad puudutaks.
Ise mõtlesin, et paigaldan ette topeltstabika, kuid mõistlik oleks ka tagaotsaga midagi ette võtta ja kui see stabikas seal ennast ära tasub siis võiks mõelda sellele.(ei olegi soovi kurvist jube suure kiirusega läbi lennata vaid tahaks lihtsalt et auto nii palju ei kalduks)
Muidu auto kohta ei ole midagi halba öelda, tore vaadata kuidas täiustatakse:)