Silumiinist valmistatakse kolvid ja käigukastide korpused. Karbussi materjaliga see nüüd eriti sarnane just ei ole.
Ma millegipärast kahtlustan, et karbussi korpustes on üsna palju ka tsinki ja/või pliid sees. Materjali vähesuse kohta on ikkagi tegemist üsna raske asjaga.
Viljandi lähedal elas mees, keda kutsuti karbussi-Jaaniks. Timmis ja lappis vaata et terve maakonna hädaliste karpasid.
Tal oli päris arvestatav kogus igatsugu karpasid elamisse kogunenud ja kui küsisin, et miks metalli ei vii, siis vastas, et seal ei taheta neid väga näha. Polevat midagi väärt, taaskasutusse ei kõlbavat.
Veider muidugi, aga nii see just viisteist aastat tagasi oli.
Mootorratta lõõre lasin mina keevitada Kiilis asuvas MR Pluss OÜ-s (http://www.mrpluss.ee/). 8 sellist keevitust tehti, kuna oli vaja ühed "liblikad" eemaldada.
Eksid logman. Karbussid on tehtud silumiinist. Silumiin on alumiiniumi, tsingi ja veel millegisegu ja sulamistemperatuur on veidi üle 300 kraadi C. Kolvid ja kastikorpused tehakse ikka kangematest alumiiniumisegudest. Kolvid kõvemast ja korpused pehmematest segudest.
Puraks aga nimetatakse hoopis Booraksit ehk siis seda valget puru mida kasutatakse vasega jootmisel.
Karbussikorpust on võimalik joota sellise keemiaga mida nimetatakse DURAFIX-iks. Ise ei soovita teha kuna se vajab samuti 295 kraadi sulamistemperatuuri ja kui liiga palju annad sulab karpakorpus ülesse enne kui joodise pealepaned.
Nuvott siis.
Ja mina arvasin (sest niimoodi on ju maailma teaduses kirjas), et silumiin on alumiiniumi (Al /alumiinium) ja räni (Si /siliitsium) sulam.
Silumiin (85 % Al, 10-12 % Si) on happekindel, hästi valatav ja korrosioonikindel sulam ning seda
kasutatakse masinatööstuses, mootorikolbide, käigukastide ja seadmete valmistamiseks. http://www.kristiine.tln.edu.ee/doku/ke ... iinium.pdf