ITB-d
ITB-d
ITB-d
Tuli selline plaan, et kahest drosselklapist(gaasiklapp) on vähe, vaja ikka nelja. Kas kellelgi on mingi hea plaan välja pakkuda, kust, või millelt ma saan 40-45mm(ideaal 42mm) 4 drosselklappi?
Ehk mõnel pisikesel automootoril võib leida nii väikseid drosselklappe? Või mõni kaherattaline?
Andke aga ideid ja vihjeid.
Kuna ülekanne liiga kiire ja uus tuleb veel kiirem on vaja mootorist rohkem välja pigistada:D
Kui keegi teab, kust mõistliku hinnaga Megasquirti saada, siis oleks samuti hea teada saada.
Üks "tark" küsimus veel mis on erinevatel Megasquirtidel vahet? Paremad seadistamisvõimalused? Mul vaja 4 eraldi süütepooli juhtida(saaks muidugi ka ühe ja kahega) ja õhulugeja asendada MAP sensonriga.
Jutt siis bmw 1,8IS mootorist. Pole just väga õige foorum, kuid ehk saab siitki abi.
Ehk mõnel pisikesel automootoril võib leida nii väikseid drosselklappe? Või mõni kaherattaline?
Andke aga ideid ja vihjeid.
Kuna ülekanne liiga kiire ja uus tuleb veel kiirem on vaja mootorist rohkem välja pigistada:D
Kui keegi teab, kust mõistliku hinnaga Megasquirti saada, siis oleks samuti hea teada saada.
Üks "tark" küsimus veel mis on erinevatel Megasquirtidel vahet? Paremad seadistamisvõimalused? Mul vaja 4 eraldi süütepooli juhtida(saaks muidugi ka ühe ja kahega) ja õhulugeja asendada MAP sensonriga.
Jutt siis bmw 1,8IS mootorist. Pole just väga õige foorum, kuid ehk saab siitki abi.
.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS

(OIIIIIIO)
.U........U
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1733
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Kui siis ainult mõne tsikli ITB-d, kuna saksast tellides ei ole valmiskujul mudelipõhised ITB-d väga odav lõbu - näiteks IS-i valmiskomplekt ainuüksi 1500.- plusspooleks on nö "bolt-on" sobivus. Lihtsalt ITB, ilma sobivuspõhise kollektorita ca. 300.-
Aga samas tekib küsimus, et mismoodi on kahest vähe? Jään vastuse võlgu originaaldrosselite ristlõike pindalast, aga samas jääb alati variant teha suuremaks orginaal drosselid.
Megasquirdi teema on turboklubi foorumis. Seal mingi aja tagant tehakse kollektiivtellimusi. Tuleb kokkuvõttes hind odavam kui üksi tellida.
MS 3-l on juba hulgaliselt rohkem seadistusvõimalusi ning ka lisamooduleid. Ning komplekt pannakse kokku vastavalt soovile. Ning MAF-ilt MAP-ile üleminek samuti.
Aga samas tekib küsimus, et mismoodi on kahest vähe? Jään vastuse võlgu originaaldrosselite ristlõike pindalast, aga samas jääb alati variant teha suuremaks orginaal drosselid.
Megasquirdi teema on turboklubi foorumis. Seal mingi aja tagant tehakse kollektiivtellimusi. Tuleb kokkuvõttes hind odavam kui üksi tellida.
MS 3-l on juba hulgaliselt rohkem seadistusvõimalusi ning ka lisamooduleid. Ning komplekt pannakse kokku vastavalt soovile. Ning MAF-ilt MAP-ile üleminek samuti.
Tean, et ITB-d pole just odav lõbu, sellepärast otsingi alternatiivi.
See mõte tuli sellest, et nende paigandus oleks küllaltki lihtne ja õhu voolavus paraneks märgatavalt(vähemalt teoorias). Liskas saaks kompaktsema sisselaske kollektori siis teha(mitte, et praegu ei saaks, vaid siis oleks mõtet).
Juba siis sai asi selgeks, kui mõlemad drosselid koos sai liikuma pandud, et see annaks palju juurde mootorile. Gaasipedaalile vajutamisega hakkas mootor palju erksamini elama, kui mõlemad drosselid koos liiguvad.
Üks varjant oleks tõesti üks suur drossel paigaldada, kuid ITB-dega peaks gaaside voolavuse parema saama.
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... 71&page=21 Üks huvitab teema, palju mõtlamisainet.
See mõte tuli sellest, et nende paigandus oleks küllaltki lihtne ja õhu voolavus paraneks märgatavalt(vähemalt teoorias). Liskas saaks kompaktsema sisselaske kollektori siis teha(mitte, et praegu ei saaks, vaid siis oleks mõtet).
Juba siis sai asi selgeks, kui mõlemad drosselid koos sai liikuma pandud, et see annaks palju juurde mootorile. Gaasipedaalile vajutamisega hakkas mootor palju erksamini elama, kui mõlemad drosselid koos liiguvad.
Üks varjant oleks tõesti üks suur drossel paigaldada, kuid ITB-dega peaks gaaside voolavuse parema saama.
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... 71&page=21 Üks huvitab teema, palju mõtlamisainet.
.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS

(OIIIIIIO)
.U........U
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1733
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
ITB-st üksi ainult ei piisa, et saaksid piisavalt laias vahemikus optimaalseima voolavuse. Ütleme siis nii, et kõik mis on mõeldud igapäevasõidukitena on mõeldud töötama alumises pööretediapasoonis ning üldjuhtudel seda tüüpi mootorid veedavad enamuse oma ajast madala pöörde vahemikus, ehk siis sealt ka nende momendikõver ning ka sisselaskekollektori ehituslik omapära - primaartoru on nö. pikk. Paigaldades ITB-d, tuleks neile eelnev sisselase olema projekteeritud vastavalt kasutuslikule vajadusele. Rusikareegel - lühem -> kõrgem; pikem -> madalam - momendikõvera nihutus pööretevahemikus.
Kuna pole hetkel vastavasisulist kirjandust, siis mis mõõdus on praegused segusiibrid ? Mõlema pöördklapi ava läbimõõt millimeetrites?
Kuna pole hetkel vastavasisulist kirjandust, siis mis mõõdus on praegused segusiibrid ? Mõlema pöördklapi ava läbimõõt millimeetrites?
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1733
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Arvutuslikult peaks siis olema Sul praegu segusiiber, mis on 61,05 mm2. See siis kui kahe asemel oleks üks samasuure ristlõikepindalaga. Seega ei olegi väga väikese ristlõikepindalaga.
Kui suurendada originaalsiibreid näiteks 5 mm võrra *(raadiuse peale 2,5mm) siis saaksime summaarpindalaks 67,95 mm2.
Isiklikult püüaks kasutada kaht väiksemat kui ühte suurt seoses õhuvoolu kiiruse langemisega.
Kui suurendada originaalsiibreid näiteks 5 mm võrra *(raadiuse peale 2,5mm) siis saaksime summaarpindalaks 67,95 mm2.
Isiklikult püüaks kasutada kaht väiksemat kui ühte suurt seoses õhuvoolu kiiruse langemisega.
Leidsin ajutise lahenduse. Häiris, et auto liigub ainult gaas põhjas. Järjest hullemaks asi läks. Viga selles, et gaasihoovastik kulunud. Suur klapp lihtsalt ei avanenud korralikult.
Enne oli nii asi, et mõlemad siibrid siiski päris koos ei liikunud. Väike tuli 1-2mm lahti ja siis hakkas suur tulema. Nüüd peab harjuma natuke sellega, et kui gaasi juba natuke vajutab, siis teeb auto kohe nõksu ja hakkab liikuma.
Ega midagi õiget asja seal pole, vaja uus trossel sebida.
Kui nüüd kaine peaga mõelda, siis on palju muid kohti, kuhu ITB-de raha panna. Alustuseks oleks kõige mõtekam mootoriremont. Päris palju seda mootorit peenestatud ja ega ta enne minu kätte jõudmistki uus polnud. Kompressioon küll veel vägagi ühtlane. Külma mootoriga kõigis silindrites 14,5bar.
Avastasin just, et e36 318is peaks töötama 98-ga e30 318is 95-ga.
Suht siiber sellest originaal sissepritse juhtimisest. Auto töötab küll ja sõidab, kuid seadistusvõimalus ainult õhulugejast. Küttesegu võib ainult ennustada.
Ma millegipärast usun, et minul, kui MS-ga mitte kokkupuutunud isikul läheks auto korralikult töölesaamiseks MS-ga aega mitu-mitu nädalat.
Enne oli nii asi, et mõlemad siibrid siiski päris koos ei liikunud. Väike tuli 1-2mm lahti ja siis hakkas suur tulema. Nüüd peab harjuma natuke sellega, et kui gaasi juba natuke vajutab, siis teeb auto kohe nõksu ja hakkab liikuma.
Ega midagi õiget asja seal pole, vaja uus trossel sebida.
Kui nüüd kaine peaga mõelda, siis on palju muid kohti, kuhu ITB-de raha panna. Alustuseks oleks kõige mõtekam mootoriremont. Päris palju seda mootorit peenestatud ja ega ta enne minu kätte jõudmistki uus polnud. Kompressioon küll veel vägagi ühtlane. Külma mootoriga kõigis silindrites 14,5bar.
Avastasin just, et e36 318is peaks töötama 98-ga e30 318is 95-ga.

Suht siiber sellest originaal sissepritse juhtimisest. Auto töötab küll ja sõidab, kuid seadistusvõimalus ainult õhulugejast. Küttesegu võib ainult ennustada.
Ma millegipärast usun, et minul, kui MS-ga mitte kokkupuutunud isikul läheks auto korralikult töölesaamiseks MS-ga aega mitu-mitu nädalat.
.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS

(OIIIIIIO)
.U........U