Voltmeetri paigaldamine 2106-le
Voltmeetri paigaldamine 2106-le
Voltmeetri paigaldamine 2106-le
Sooviks siis paigaldada voltmeetrit 06-le. Voltmeeter umbes sama mis 05-l.2 otsaga, ühel otsal "+"teisel"-". Aga otse akupeale ühendada minuarust ei tohi.
Igatahes 05 elektriskeemist ei saanud aru kuidas se ühendatud on.
Ette tänades:)
Igatahes 05 elektriskeemist ei saanud aru kuidas se ühendatud on.
Ette tänades:)
Mis jalgratast tee siin leiutate. 05-el tuleb voltmeetrisse vool oranzist juhtmest mis nullkuuel on pm iga näidiku taga olemas, näiteks võtad kütusenäidiku tagant, võtad pistikust oranzi(+) ja siis valge musta triibuga(-) valgustuse saab ka sealt samast valgejuhe. Kui voltmeetrit särisedes põhja lööb siis on sul autos kas rohkem kui 16 volti või voltmeeter lühises. Autogauge voltmeeter maksab 10 eur + veel sinna juurde kopsik ~ 3eur.
otse aku peale pannes lööb samamoodi sädemeid:puzzledArvos kirjutas:Sul voltmeeter lühises vbl. Proovi otse aku pealt algatuseks. Kui ongi lühises, ei juhtu vähemasti midagi, ainult voltmeetri viskad minema.
Kuskilt aga meelde jäänud et voltmeetrit ei tohi ühendada otse akule, kuid võin ka eksida.
Voltmeetri mõte on selles et kardan ülelaadimist. Varem lõin pirne läbi. Täna vaatasin akukinnitused ja massid üle, vedasin lisa massi mootorisse, tahaks nyyd teadakuidas akulaadimine on.
Ahjaa seda ka et ülepinge on nii suur et ühel akul keetis mahlad välja:puzzled Vahetanud olen harjasid ja pingeregulaatorit, kuid see ei aidanud midagi:(
http://www.gasgoo.com/auto-products/ele ... 85711.html
Sama asi siis minul.
Aga kuhu ma selle miinusklemmi pean ühendama? Kui ma Geneka + panen siis see näitab maksimum laadimist või eksin?
Ise mõtlesin, et peaksin panema peale laadimisreleed(Must karp kahe otsaga 15 ja 67 klemm)
Sama asi siis minul.
Aga kuhu ma selle miinusklemmi pean ühendama? Kui ma Geneka + panen siis see näitab maksimum laadimist või eksin?
Ise mõtlesin, et peaksin panema peale laadimisreleed(Must karp kahe otsaga 15 ja 67 klemm)
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Keegi on füüsikatundides piljardit mänginud
.
Ega endalgi kõik enam meeles ole, aga sellise põneva asja leidsin: http://www.ene.ttu.ee/leonardo/elektro_ ... isvool.pdf
Ja nii ongi:
http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=36298
(Ma muidugi ei tea nüüd, kas AMF-i registreerimata kasutaja ka seda näeb)

Ega endalgi kõik enam meeles ole, aga sellise põneva asja leidsin: http://www.ene.ttu.ee/leonardo/elektro_ ... isvool.pdf
Ja nii ongi:
Skeemi visand:MargusR kirjutas:See on AMPERMEETER,mitte voltmeeter sul.Võta pluss aku plussilt ja miinus geneka plussilt.Ampermeeter ei vaja massiühendust,vaid läbivat plussi.
http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=36298
(Ma muidugi ei tea nüüd, kas AMF-i registreerimata kasutaja ka seda näeb)
Proovisin nii, nagu seletasid. Ühendasin ära ja panin auto käima. Seier oli nullis, andsin gaasi ja hüppas +20 panin tarbijad peale: täistuled, puhur ja laadimine +15. Kas on palju?MargusR kirjutas:Võib-olla seletasin jah veitsa segaselt,seega ampermeetri plussklemmiga ühenda akust pluss ja ampermeetri miinusklemmiga genekast väljuv plussjuhe(M6 keermega poldi küljes olev).
Proovisin 3 erineva laadimisreleega, ning kõigil oli laadimine sama.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Kui auto saab voolu generaatorist, siis on seier plusspoolel.
Kui auto saab voolu akust, siis on seier miinuspoolel.
Kui auto käivitub, peab seier minema plusspoolele ja mõne aja jooksul tasapisi langema nulli lähedale.
Normaaloludes, kui aku on juba uuesti geneka poolt laetud, peab seier masina töötades jäämagi vibreerima nulli ja plusspoole alguse vahele.
Kui tarbijaid järele ühendad ja seier miinuspoolele langeb ning sinna jääbki, tähendab seda, et generaator ei lae piisavalt ning auto tarbib rohkem voolu, kui genekas toota suudab. Ehk siis toimetab rohkem akusse salvestunu najal.
Kui seier peale käivitamist jääbki plusspoolel sinna lõppu, siis laeb generaator liialt üle. Üks sellise seisu põhjuseks võib olla ka riknenud (lühistunud) aku. Lisaks pingeregulaatori mured...
Lühidalt sai olulisem kirja.
Mina soovitan siiski paigaldada voltmeetri. On pilt veel selgem, et kunas kui palju laeb, saab konkreetseid numbreid lugeda
.
Minimum: +13,6V (palju tarbijaid taga)
Maksimum: +14,5V (kohe peale käivitamist)
Keskmine hea ala: +13,8 kuni +14V
Kui auto saab voolu akust, siis on seier miinuspoolel.
Kui auto käivitub, peab seier minema plusspoolele ja mõne aja jooksul tasapisi langema nulli lähedale.
Normaaloludes, kui aku on juba uuesti geneka poolt laetud, peab seier masina töötades jäämagi vibreerima nulli ja plusspoole alguse vahele.
Kui tarbijaid järele ühendad ja seier miinuspoolele langeb ning sinna jääbki, tähendab seda, et generaator ei lae piisavalt ning auto tarbib rohkem voolu, kui genekas toota suudab. Ehk siis toimetab rohkem akusse salvestunu najal.
Kui seier peale käivitamist jääbki plusspoolel sinna lõppu, siis laeb generaator liialt üle. Üks sellise seisu põhjuseks võib olla ka riknenud (lühistunud) aku. Lisaks pingeregulaatori mured...
Lühidalt sai olulisem kirja.
Mina soovitan siiski paigaldada voltmeetri. On pilt veel selgem, et kunas kui palju laeb, saab konkreetseid numbreid lugeda

Minimum: +13,6V (palju tarbijaid taga)
Maksimum: +14,5V (kohe peale käivitamist)
Keskmine hea ala: +13,8 kuni +14V
Suur tänu hea informatsiooni eest.logman kirjutas:Kui auto saab voolu generaatorist, siis on seier plusspoolel.
Kui auto saab voolu akust, siis on seier miinuspoolel.
Kui auto käivitub, peab seier minema plusspoolele ja mõne aja jooksul tasapisi langema nulli lähedale.
Normaaloludes, kui aku on juba uuesti geneka poolt laetud, peab seier masina töötades jäämagi vibreerima nulli ja plusspoole alguse vahele.
Kui tarbijaid järele ühendad ja seier miinuspoolele langeb ning sinna jääbki, tähendab seda, et generaator ei lae piisavalt ning auto tarbib rohkem voolu, kui genekas toota suudab. Ehk siis toimetab rohkem akusse salvestunu najal.
Kui seier peale käivitamist jääbki plusspoolel sinna lõppu, siis laeb generaator liialt üle. Üks sellise seisu põhjuseks võib olla ka riknenud (lühistunud) aku. Lisaks pingeregulaatori mured...
Lühidalt sai olulisem kirja.
Mina soovitan siiski paigaldada voltmeetri. On pilt veel selgem, et kunas kui palju laeb, saab konkreetseid numbreid lugeda.
Minimum: +13,6V (palju tarbijaid taga)
Maksimum: +14,5V (kohe peale käivitamist)
Keskmine hea ala: +13,8 kuni +14V
Hetkel näitab ampermeeter natukene üle + joone ja kui kõik tarbijad peale panna siis jääb ka + peale.
Peab ehituspoest läbi käima ja voltmeetri ostma, siis saab täpselt teada palju laeb.
-
aArvos
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1110
- Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
- Asukoht: Tallinn, Saue
- Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131
Masinate voltmeetrid panevad tihti mõõda näiduga ning kahjuks mitte ainult komakohtadega. Testriga ongi kasulik konkreentne voltmeeter üle kontrollida ning enda jaoks fikseerida koht kus osuti korras laadimisega paikneb. Kui osuti emmale-kummale poole hakkab sellest punktist näitama, on see signaal, et miskit on mäda.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.