P: Mootor jääb käima pärast süüte väljakeeramist

P: Mootor jääb käima pärast süüte väljakeeramist

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
-
-Imelyk-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 228
Liitunud: 11 Mai 2009 07:44
Asukoht: Saaremaa

P: Mootor jääb käima pärast süüte väljakeeramist

Postitus Postitas -Imelyk- »

Juhtub vahest siis nii, et kui süüte välja keeran siis mootor töötab edasi sekund-paar. Seda juhtub ainult vahest.
Eile kadus paar pütti ka ära, podises hirmsasti, kuni suretasin välja ja peale seda kõik jälle korras. Vahetatud on küünlad ja uued küünla juhtmed.
r
Risto14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 111
Liitunud: 29 Jaan 2008 19:37
Asukoht: Võru

Postitus Postitas Risto14 »

Detoneerib, ehk siis küttesegu süttib ilma küünla sädemeta.
Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Pärnu
Autod: 2106

Postitus Postitas MuKi14 »

Nüüd on küsimus kas ta töötab edasi või lihtsalt detoneerib?
v
Veiko_
Foorumi kasutaja
Postitusi: 67
Liitunud: 25 Aug 2011 18:08

Postitus Postitas Veiko_ »

 
Risto14 kirjutas:Detoneerib, ehk siis küttesegu süttib ilma küünla sädemeta.
Tegemist on hoopis hõõgsüütega. Hõõgsüüde ja detonatsioon ei ole samad asjad.

Hõõgsüüde on kütusesegu iseeneslik süttimine sisepõlemismootori silindris, hõõguvatest (tahma)osadest

Detonatsioon on kütusesegu plahvatuslik süttimine temperatuuri ja rõhu mõjul (ehk siis ennem süüteküünla poolt tekitatud sädet). Normaalne kütusesegu põlemiskiirus mootoris on 10...30 m/s, detoneeriv põlemine toimub kiirusel 1500...2000 m/s (ehk siis 100x kiiremini).

Detonatsiooni korral on kuulda mootorist tugevat metalse kõlaga kloppimist. Hõõgsüüte korral mingeid väga ebaharilikke helisid ei pruugi olla, mootor võib töötada praktiliselt nii, nagu tavaliselt.
Mul endal mõlemad asjad läbi elatud mootorrattaga. Detonatsioon kõlas umbes nagu keegi toksiks haamriga vastu kolbi/silindrit. Hõõgsüüte korral muid tundenärke polnud, lihtsalt ei saanud mootorit seisma jätta.

Kui küünlad vahetatud ja on ka õiged küünlad (ei ole liiga "kuumad", vene tähistuses mida väiksem nuber, seda "kuumem", näit. A11, A17, A23...), siis võibolla põlemiskamber tahmane ning tahm hakkab hõõguma. Tahmaseks võib ta saada kui õli satub palju silindrisse kulunud/kinni kiilunud kolvirõngaste tõttu või küttesegu niivõrd rikas, et põhjustab tahmamist.
Millised küünlad peal on?
a
ando
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1166
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif

Postitus Postitas ando »

Kunagi on seda teemat arutatud, äkki on abiks:
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=3178
Jõud taga, peab minema.
-
-Imelyk-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 228
Liitunud: 11 Mai 2009 07:44
Asukoht: Saaremaa

Postitus Postitas -Imelyk- »

Küünaldeks on Küünlad NGK BP6ES (2101 - 2109, 2121) 4 tk - 7,29 EUR
See edasitöötamine on väga harva, aga ikka vahest. Korra või kaks kuus. Ebaharilikke helisi küll ei kostu.
-
-Imelyk-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 228
Liitunud: 11 Mai 2009 07:44
Asukoht: Saaremaa

Postitus Postitas -Imelyk- »

Mootor iseenesest on suht heas korras, surved sai suve algul mõõdetud ja olid üle 10.
Karpa on tavaline st. ilma maknetklapita ja teine siiber toimib vaakumiga.
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1110
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Postitus Postitas Arvos »

Kogemused puuduvad aga detonatsioon pidi ohtlik asi olema ja võivat mootori lõhkuda. Otstarbekam sel juhul koheselt käiguga seisma jätta.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
v
Veiko_
Foorumi kasutaja
Postitusi: 67
Liitunud: 25 Aug 2011 18:08

Postitus Postitas Veiko_ »

 
Arvos kirjutas:Kogemused puuduvad aga detonatsioon pidi ohtlik asi olema ja võivat mootori lõhkuda. Otstarbekam sel juhul koheselt käiguga seisma jätta.
Nii see on, õnneks teemaalgataja autol tegemist kõigest hõõgsüütega.
Mul mootorratas sai detonatsiooni tunda mitmeid kordi, kokku võibolla umbes minuti või üle sellegi. Õnneks midagi ei juhtunud. See oli 2-taktiline mootor, millegipärast arvan, et 4-taktilisele võib rängemalt mõjuda.:puzzled
-
-Imelyk-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 228
Liitunud: 11 Mai 2009 07:44
Asukoht: Saaremaa

Postitus Postitas -Imelyk- »

kuidas sellest hõõgsüütest lahti saada?
v
Veiko_
Foorumi kasutaja
Postitusi: 67
Liitunud: 25 Aug 2011 18:08

Postitus Postitas Veiko_ »

Kui on õiged küünlad, siis võibolla põlemiskambrid tahma täis ja peaks ära puhastama. See muidugi pole just väga lihtne, sest peab plokikaane maha võtma. Samas tundub imelik, et tahma palju saaks olla kui nii harva niimoodi teeb. Äkki ikkagi küünlad jäävad hõõguma millegipärast, võiks proovida teise firma küünlaid ja võibolla nõks külmemaid.
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1110
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Postitus Postitas Arvos »

Aga mingit jama kütuse sisse valada mis puhastab? Sellega muidugi on kohe oht, et peseb kõik paagi ja torustiku seintele kogunenud kõntsa ka lahti ja siis on karbuss pidevalt umbes. Nii on mõnel juba juhtunud ja häda pärast palju.
Mina paneks teised küünlad esialgu. Kui nimetatud probleem harva ilmub ja ka pärast küünalde vahetust jätkub, no las ta siis olla.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
m
madis1080
Foorumi kasutaja
Postitusi: 155
Liitunud: 01 Mär 2010 20:50
Asukoht: Märjamaa
Autod: Et kommenteerida teiste Ladasid ja kunagi mõned juppid Ladale maha müüa.

Postitus Postitas madis1080 »

Kuskilt olen midagi lugenud, et 3000 pöörde juures vett karbussist sisse lasta hästi vähe haaval. Ise pole proovinud, las targemad komenteerivad.
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1110
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Postitus Postitas Arvos »

 
madis1080 kirjutas:Kuskilt olen midagi lugenud, et 3000 pöörde juures vett karbussist sisse lasta hästi vähe haaval. Ise pole proovinud, las targemad komenteerivad.
Seda oled ehk ka lugenud, milleks seda kunagi tehti ja mida sellega üritati? Kui pole, siis - rõngaste lahti ehmatamiseks kui oli kahtlus, et need kinni on.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

 
Arvos kirjutas: Seda oled ehk ka lugenud, milleks seda kunagi tehti ja mida sellega üritati? Kui pole, siis - rõngaste lahti ehmatamiseks kui oli kahtlus, et need kinni on.
Vesi teeb mootori nii puhtaks seest, nagu oleks uued kolvid sisse pandud hiljuti. Kui mul Fiati mootoril plokikaas kõver oli ja mootori lahti võtsin, siis üks kolb läikis ilusti, teised tahmased.
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
-
-Imelyk-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 228
Liitunud: 11 Mai 2009 07:44
Asukoht: Saaremaa

Postitus Postitas -Imelyk- »

Vahest tekib ka selline probleem et mootor soojalt ei käivitu, tahab pikka käiamist. Vahest jälle süüde ja kohe töötab.
Sumpast musta ei tule, küllmalt tuleb halli auru ja soojalt ei tule pm midagi.

Eks ma proovin siis uued küünlad muretseda.
Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2368
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 4 x Lada

Postitus Postitas reiner »

Mul on olnud hõõgsüüdet 3 erineva Lada mootoriga. Alati on abiks olnud korralik kütus. Iga mootoriga proovisin mingi hetk 95 sõita. Nii kui seda kasutasin tekkis hõõgsüüde. 98 on selle probleemi igakord lahendanud.
Lower your standards and you'll never be disappointed!
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Mootor iseenesest on suht heas korras, surved sai suve algul mõõdetud ja olid üle 10.
Kompresioon peaks ikkagi olema 11,5 ja 12 vahel.

Hõõgsüüde on väga keeruline probleem ning enamasti on probleemiks vale küttesegu koostis (tahmane silinder) õli põlemine silindris (kulunud klapisääred/tihendid ja või kolvigrupp), madala kvaliteediga kütus, vale süüte ajastus, tänu millele töötab mootor ebaefektiivselt. Samuti võib mõni klapitaldriku serv hõõguma jääda näiteks, hilise süüte korral..

Hõõgsüüte probleemi leevendamiseks tekitati 2103/2106/2107 karburaatoritele magnetklapp..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
-Imelyk-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 228
Liitunud: 11 Mai 2009 07:44
Asukoht: Saaremaa

Postitus Postitas -Imelyk- »

Mul on olemas 07 karburaator, millel see magnetklapp olemas, kas peaks siis karpa ära vahetama?
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

 
olaaf kirjutas: Samuti võib mõni klapitaldriku serv hõõguma jääda näiteks, hilise süüte korral..


Täpselt nii toimus, kui vahetasin 1,6 sierral originaalkaane (vigane, surve veesärgis) remonditu vastu.
Taat, kellelt ostsin oli lihvinud ja soveldanud klapid, vahetanud klapisääretihendid. Vaatasin kohe alguses, et klappide servad on üsna õhukeseks jäänud, aga tol korral oli sellise kaane soetamine hinna poolest ainuõige variant.
Kõik töötas suurepäraselt, surved korralikud, klapid pidasid väga hästi, üleliigsest rõhust veesärgis sain kah lahti. Kokkuvõttes oli oma 6,5l sajale üsnagi öko pill. Super!
Aga jahh, see seismajätmine oli probleemne. Jahuta, kuidas tahad, aga hõõgsüüde toimetas täie raha eest. Igal korral.
Lihtsalt pidingi sedamoodi tegutsema, et koos süüte katkestamisega vabastasin ka esimese käigu sees olles siduri ja teise jalaga muljusin samal ajal piduripedaali.
Vasta