Juhtumid liikluses.
Juhtumid liikluses.
-
aArvos
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1110
- Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
- Asukoht: Tallinn, Saue
- Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131
Juhtumid liikluses.
Lugedes täna artiklit, milles said nina- ja külgepidi kokku MUNPOL ja Opel ning sinna juurde kuuluvat inimeste arutelu kumb süüdi on, tekkis mõte jagada juhtumeid milles jääb süüdi osapool kes tegelikult on hoopis kannataja. Ehk saab siis neid teades ette vaadata, et ise asjatult süüdlaseks ei jääks. Ehk jagavad kaasliiklejaid oma sellelaadseid teadmisi ja oskame ette vaadata.
Alati tasub kiiresti kohe pärast sündmust võtta kiiresti mõne seda näinud tunnistaja andmed. Või vähemasti märkida üles pealtnägija rollis olnud juhi sõiduki number.
1. Sauel Tule ja Kuuseheki tänava ristis põrkasid kokku Ford Mondeo ja marsruuttakso. Nimetatud ristmik on T kujuline, milles T jalg on Tule tänav ning T katus Kuuseheki. Peatee on Kuuseheki. Mõõda Kuusehekit lähenes vasakult Tule tänavale marsa. Tule tänaval ootas vasakpööret Mondeo. Marsa lükkas parema suuna sisse, andes märku, et keerab paremale. Mondeo sõitis ristmikule välja sooritama vasakpööret. Oli talv ning libedaga marsa ei suutnud parempööret teostada ja libises ristmikule juba välja sõitnud Mondeo küljele sisse. Süüdi jäi Mondeo kuna sõitis peateel liikuvale sõidukile ette. Mis sellest, et tol ajal oli Kuuseheki parem ots tupik ja marsaliingi käib seda kaudu kuhu marsa pöörata üritas. Nagu sain hiljem teada süüdlaseks jäänud Mondeo juhilt, et politsei ei pidanud suunamärguannet millekski. Ka üks avariigrupi vanem selgitas kord, et suunatuld väga ei arvestata, pirn võis läbi põleda enne avariid, anda mitte ühendust jne.
2. Haja autokoolis rääkis ametikoolitusel koolitaja, et nende akna all ülekäiguraja ees olid peatunud sõidukid. Esimese auto roolis olnud tibi oli lükanud tagumise käigu sisse ja raks taga olijale sisse tagurdanud. Pärast väitis tibi, et teine sõitis talle tagant otsa. Kuna tunnistajaid polnud, jäigi tagumine osapool süüdi.
Alati tasub kiiresti kohe pärast sündmust võtta kiiresti mõne seda näinud tunnistaja andmed. Või vähemasti märkida üles pealtnägija rollis olnud juhi sõiduki number.
1. Sauel Tule ja Kuuseheki tänava ristis põrkasid kokku Ford Mondeo ja marsruuttakso. Nimetatud ristmik on T kujuline, milles T jalg on Tule tänav ning T katus Kuuseheki. Peatee on Kuuseheki. Mõõda Kuusehekit lähenes vasakult Tule tänavale marsa. Tule tänaval ootas vasakpööret Mondeo. Marsa lükkas parema suuna sisse, andes märku, et keerab paremale. Mondeo sõitis ristmikule välja sooritama vasakpööret. Oli talv ning libedaga marsa ei suutnud parempööret teostada ja libises ristmikule juba välja sõitnud Mondeo küljele sisse. Süüdi jäi Mondeo kuna sõitis peateel liikuvale sõidukile ette. Mis sellest, et tol ajal oli Kuuseheki parem ots tupik ja marsaliingi käib seda kaudu kuhu marsa pöörata üritas. Nagu sain hiljem teada süüdlaseks jäänud Mondeo juhilt, et politsei ei pidanud suunamärguannet millekski. Ka üks avariigrupi vanem selgitas kord, et suunatuld väga ei arvestata, pirn võis läbi põleda enne avariid, anda mitte ühendust jne.
2. Haja autokoolis rääkis ametikoolitusel koolitaja, et nende akna all ülekäiguraja ees olid peatunud sõidukid. Esimese auto roolis olnud tibi oli lükanud tagumise käigu sisse ja raks taga olijale sisse tagurdanud. Pärast väitis tibi, et teine sõitis talle tagant otsa. Kuna tunnistajaid polnud, jäigi tagumine osapool süüdi.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Ma kah targutaks asja juures, mida alati kõik ei arvesta.
Kui sooritate pöördemanöövrit ühesuunalisele teele, siis ALATI veenduge, et sellel ühesuunalisel teel ei oleks vastassuunas liiklejaid, kellele ette võite mürtsatada.
Jahh, on harjutud sellega, et ühesuunalisel teel toimub liiklus vaid ühes suunas, aga igatsugu hulle ja poolearulisi on terve maailm täis, nii et tasub olla tähelepanelik. See on omaette teema, et miks ta seal valetpidi liigub, aga kui sina talle jalgu jääd, oled ikkagi õnnetuse põhjustaja ning kellel seda jama niiväga ikka vaja on.
Ärgem ajagem oma õigust taga, pigem jõudkem õhtuks ohutult koju ema-isa, naise-laste manu
.
Kui sooritate pöördemanöövrit ühesuunalisele teele, siis ALATI veenduge, et sellel ühesuunalisel teel ei oleks vastassuunas liiklejaid, kellele ette võite mürtsatada.
Jahh, on harjutud sellega, et ühesuunalisel teel toimub liiklus vaid ühes suunas, aga igatsugu hulle ja poolearulisi on terve maailm täis, nii et tasub olla tähelepanelik. See on omaette teema, et miks ta seal valetpidi liigub, aga kui sina talle jalgu jääd, oled ikkagi õnnetuse põhjustaja ning kellel seda jama niiväga ikka vaja on.
Ärgem ajagem oma õigust taga, pigem jõudkem õhtuks ohutult koju ema-isa, naise-laste manu

-
ddasf
- Postitusi: 1057
- Liitunud: 12 Veebr 2003 15:05
- Asukoht: järvamaa-Tallinn
- Autod: 2x2105 2xBMW
- Kontakt:
2. Haja autokoolis rääkis ametikoolitusel koolitaja, et nende akna all ülekäiguraja ees olid peatunud sõidukid. Esimese auto roolis olnud tibi oli lükanud tagumise käigu sisse ja raks taga olijale sisse tagurdanud. Pärast väitis tibi, et teine sõitis talle tagant otsa. Kuna tunnistajaid polnud, jäigi tagumine osapool süüdi.
Seda on võimalik tuvastada ekspertiisiga. Ja vigastused on hoopis teist iseloomu kui tagurdamisega on tegu.
Seda on võimalik tuvastada ekspertiisiga. Ja vigastused on hoopis teist iseloomu kui tagurdamisega on tegu.
- hevi
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 114
- Liitunud: 03 Mai 2010 21:07
- Asukoht: Pärnu/Tartu
- Autod: vaz 21063`85, zaz 968A`77, azlk 408`67 + igapäeva autod.
99% ainuõige lahendus kui peateel sõitvale autole ette sõitis. 90% autojuhtidest ootavad ikka kuni keerav auto on ära keeranud, sest samuti võib juht soovida pärast ristmikku paremale tee äärde sama suunamärguannet kasutades parkida, mitte pööret sooritada. Ja kui keeravast autost teeks keegi möödasõitu oleks ka samad tagajärjed.Arvos kirjutas: 1. Sauel Tule ja Kuuseheki tänava ristis põrkasid kokku Ford Mondeo ja marsruuttakso. Nimetatud ristmik on T kujuline, milles T jalg on Tule tänav ning T katus Kuuseheki. Peatee on Kuuseheki. Mõõda Kuusehekit lähenes vasakult Tule tänavale marsa. Tule tänaval ootas vasakpööret Mondeo. Marsa lükkas parema suuna sisse, andes märku, et keerab paremale. Mondeo sõitis ristmikule välja sooritama vasakpööret. Oli talv ning libedaga marsa ei suutnud parempööret teostada ja libises ristmikule juba välja sõitnud Mondeo küljele sisse. Süüdi jäi Mondeo kuna sõitis peateel liikuvale sõidukile ette. Mis sellest, et tol ajal oli Kuuseheki parem ots tupik ja marsaliingi käib seda kaudu kuhu marsa pöörata üritas. Nagu sain hiljem teada süüdlaseks jäänud Mondeo juhilt, et politsei ei pidanud suunamärguannet millekski. Ka üks avariigrupi vanem selgitas kord, et suunatuld väga ei arvestata, pirn võis läbi põleda enne avariid, anda mitte ühendust jne.
- robi
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 494
- Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 2107 1992
- Kontakt:
Linnaliikluses ikka jälgitakse, et kui peateel liikujal on suund sees, siis teised saavad ristmikul juba teatud manöövreid soovitada.
Näiteks Mäepealse ristmik Kadaka puiesteega. Kui 90% autojuhte jääks Mäepealse tänavalt ootama, kuni Kadaka puiesteel kui peateel tekib mõlemas suunas "auk", siis võiks tipptundidel sinna ootama jäädagi. Ikka on nii, et kui näed vasakult läheneval autol sisse lülitatud parempoolset suunatuld, siis arvestad ka sellega, et ära ta pöörab. Eks see usalduse ja kinnituse otsimise teema ole. Saab ju kogenud juht aru, kui peateel liikuja lisaks suunatule sisselülitamisele ka sõidukiirust alandab. Ja kui asi ikka kahtlane tundub, siis ei lähe ise ka liikvele. 90% on aga ikka ülepaisutatud.
Ja möödasõidust niipalju, et ristmikel on möödasõit keelatud. Kui uus liiklusseadus möödasõidu terminit kuidagi teisiti ei kajasta, varasemas versioonis oli igatahes möödasõit eesliikuvast sõidukist vastassuuna kaudu möödumine.
See marsajuht, kes üritas keerata, kuid põrutas otse oli muidugi oma tegemistes siis "aumees" tegelikult oleks pidanud mõlemad oma süüd tunnistama. Eksis ju marsamees teeolude ja pidurdusmaa hindamisega ning sõidukijuht läheneva sõiduki liikumise hindamisega ning võttis riski asuda liikuma.
Huvitav on ka see, et kui tegemist oli libedaga ja marsa "lohises" otse, siis olleks teele ju pidanud ka vastavat manöövrit indikeerivad jäljed jääma - või liikluspolitsei ei arvesta sellise deduktiives asjaoluga ja saab fikseerida vaid eeskirjajärgseid fakte. Seda saavad kommenteerida ikka spetsialistid ja meile jääb vaid oletada.
Keegi liikusteadja kunagi ütles, et "sõida ringi eeldades, et kõik teised liiklejad on idioodid", siis pidi lootust olema, et jääd terveks. Pioneerid pidid ka alati valmis olema
Näiteks Mäepealse ristmik Kadaka puiesteega. Kui 90% autojuhte jääks Mäepealse tänavalt ootama, kuni Kadaka puiesteel kui peateel tekib mõlemas suunas "auk", siis võiks tipptundidel sinna ootama jäädagi. Ikka on nii, et kui näed vasakult läheneval autol sisse lülitatud parempoolset suunatuld, siis arvestad ka sellega, et ära ta pöörab. Eks see usalduse ja kinnituse otsimise teema ole. Saab ju kogenud juht aru, kui peateel liikuja lisaks suunatule sisselülitamisele ka sõidukiirust alandab. Ja kui asi ikka kahtlane tundub, siis ei lähe ise ka liikvele. 90% on aga ikka ülepaisutatud.
Ja möödasõidust niipalju, et ristmikel on möödasõit keelatud. Kui uus liiklusseadus möödasõidu terminit kuidagi teisiti ei kajasta, varasemas versioonis oli igatahes möödasõit eesliikuvast sõidukist vastassuuna kaudu möödumine.
See marsajuht, kes üritas keerata, kuid põrutas otse oli muidugi oma tegemistes siis "aumees" tegelikult oleks pidanud mõlemad oma süüd tunnistama. Eksis ju marsamees teeolude ja pidurdusmaa hindamisega ning sõidukijuht läheneva sõiduki liikumise hindamisega ning võttis riski asuda liikuma.
Huvitav on ka see, et kui tegemist oli libedaga ja marsa "lohises" otse, siis olleks teele ju pidanud ka vastavat manöövrit indikeerivad jäljed jääma - või liikluspolitsei ei arvesta sellise deduktiives asjaoluga ja saab fikseerida vaid eeskirjajärgseid fakte. Seda saavad kommenteerida ikka spetsialistid ja meile jääb vaid oletada.
Keegi liikusteadja kunagi ütles, et "sõida ringi eeldades, et kõik teised liiklejad on idioodid", siis pidi lootust olema, et jääd terveks. Pioneerid pidid ka alati valmis olema

- hevi
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 114
- Liitunud: 03 Mai 2010 21:07
- Asukoht: Pärnu/Tartu
- Autod: vaz 21063`85, zaz 968A`77, azlk 408`67 + igapäeva autod.
Inimlikust poolest jah teine juht süüdi, aga juriidiliselt peab siiski peateel olijale teed andma. Tallinna linnaliikluses igapäevaselt sõitnud pole ja kaasarääkida ei oska. Lähtusin sellest, mis kunagi autokoolist õpetati, et peateel olev autojuht võib ära pööramise asemel soovida parkida pärast ristmikku tee äärde v. suund niisama sisse ununeda. ARK-i eksamil oleks antud eelduse tegemisel, et juht pöörab ära, ristmikule sõites eksamilt läbikukkunud. Antud asja omalajal rõhutati nii palju, et ei saand mitte vaiki olla.
Teemasse ka. Ise olen kokkupuutunud juhusega, kus ülekäiguraja ees pidurdanud autole sõitis teine juht tagant sisse. Tagumine juht soovis kohe politsei kutsuda ja asja ära vormistada. Kui mundrimehed kohale jõudsid siis nentis tagumine juht asjaolu, et eesliikujal oli taguminr udutuli sees. Ei tea, aks avariiga v. kogemata sisse lülitand ning kokkuvõttes jäigi esimene juht süüdi, sest "pimestas". Siin ka inimlikult ikka tagant sissesadanud juht süüdi, aga juriidiliselt udutuli pimestas tagasõitjat.
Teemasse ka. Ise olen kokkupuutunud juhusega, kus ülekäiguraja ees pidurdanud autole sõitis teine juht tagant sisse. Tagumine juht soovis kohe politsei kutsuda ja asja ära vormistada. Kui mundrimehed kohale jõudsid siis nentis tagumine juht asjaolu, et eesliikujal oli taguminr udutuli sees. Ei tea, aks avariiga v. kogemata sisse lülitand ning kokkuvõttes jäigi esimene juht süüdi, sest "pimestas". Siin ka inimlikult ikka tagant sissesadanud juht süüdi, aga juriidiliselt udutuli pimestas tagasõitjat.
-
aArvos
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1110
- Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
- Asukoht: Tallinn, Saue
- Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131
Tagumised udutuled on suureks nuhtluseks. Silmi hakkavad küll pimedas. Vaja neid praktiliselt üldse pole. Mõni aga sõidab nendega igal pool, ka linnas. Nagu Hr. Allan Muuk ühes oma STOP saates mainis, et mõnel on auto ostmisest saadik tagumise uduka lüliti sees. Juht ise ei teagi seda.
Mainitud otsasõidu lahendus on aga küll huvitav.
Mainitud otsasõidu lahendus on aga küll huvitav.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
-
kkopec
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 314
- Liitunud: 17 Mai 2003 21:32
- Asukoht: Kui kodus,siis Rakvere!
- Autod: japs
Meenub kuskilt loetud või kuuldud lugu, väidetavalt tõsilugu.
Kaks sõiduautot tegid möödasõitu poolhaakest (kes andis enne suunaga märku, et tee on vaba) nii nagu peab. Kui mõlemad olid tagasi reastunud tänas esimese auto juht veokajuhti ohutuledega, millepeale tagumise juht sattus paanikasse ja vajutas pidurid põhja. Muidugi ei saanud poolhaage pidama ja tõmbas väiksele kolinaga tagant sisse.
Süüdi jäi seekord esimese sõiduka juht, kes andis ohumärguande ja põhjustas kokkupõrke.
Loo moraal on selles: ohutuledega tänamine on küll viisakas, kuid iganenud. Tänapäeval tänatakse suunatulede vilgutamisega Vasak-parem-vasak.
Olgem eestlased, kuid saagem eurooplasteks!;)
Kaks sõiduautot tegid möödasõitu poolhaakest (kes andis enne suunaga märku, et tee on vaba) nii nagu peab. Kui mõlemad olid tagasi reastunud tänas esimese auto juht veokajuhti ohutuledega, millepeale tagumise juht sattus paanikasse ja vajutas pidurid põhja. Muidugi ei saanud poolhaage pidama ja tõmbas väiksele kolinaga tagant sisse.
Süüdi jäi seekord esimese sõiduka juht, kes andis ohumärguande ja põhjustas kokkupõrke.
Loo moraal on selles: ohutuledega tänamine on küll viisakas, kuid iganenud. Tänapäeval tänatakse suunatulede vilgutamisega Vasak-parem-vasak.
Olgem eestlased, kuid saagem eurooplasteks!;)
Ära osta omale autot,mida sa lükata ei jaksa!-Al Bundy