Tiksumine külma mootoriga koormuse all

Tiksumine külma mootoriga koormuse all

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Pärnu
Autod: 2106

Tiksumine külma mootoriga koormuse all

Postitus Postitas MuKi14 »

Probleem siis järgmine kui auto külmalt käima panna on alguses vaikus, korra pööret tõstes hakkab tiksuma siis jääb vait. Kui koha peal töötab on õrnalt kuulda, kui sõitma hakkata siis madalal pöördel koorumse all tiksub üpris kõvasti ja umbes peale 2800 kaob ära. Kui mootor soe, pole mingil pöördel mitte mingit tikusmist. Klapitiksumine see ei tundu olevat, süütest tulenev tiksumine ka mitte ja kett samuti mitte. Lähiajal võtan klapikambri kaane maha kontrollin klapivahed igaksjuhuks üle äkki paisub sooja mootoriga klapi vahe kinni ja tisumine kaob sp ära. Mis teie arvate?:puzzled
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

soojalt lähevad ladal klapivahed suuremaks, seega klapp sul ei tiksu.

Ma pakun, et tiksub kolvisõrm, mis kolvi paisumise tõttu lõpuks ära kaob. Süüdlase leiad üles silindreid ühekaupa välja lülitades.
Vea saab kõrvaldada kolvi vahetusega.. (parem oleks loomulikult terve kolvigrupp vahetada ja vajadusel silindrid remontmõõtu puurida.)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Pärnu
Autod: 2106

Postitus Postitas MuKi14 »

Seda ei tahaks väga uskuda kuna ennem väntvõlli vahetust ei olnud mingeid hääli ja ükski keps ei loksunud kolvi sees. Liikus ainult külgedele ja nii see ju peabki liikuma.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

õlirõhk on normaalne?
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Pärnu
Autod: 2106

Postitus Postitas MuKi14 »

Õlirõhk on normaalne, nimelt panin õlipumba reduktsiooniklapi vedrule 1 seibi veel alla ja avastasin, et mul jaoturvõlisaale õlitus auk oli ploki omast möödas siis puurisin toda natuke suuremaks. Sooja mootoriga maanteel ~2,5 ühikut(ennem oli alati seier ~0 juures,seieri jagu peale) mida see lada näidik näitab... Kümalt käivitades on ~3 ühikut kui kohapeal töötab.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Kui peale vänvõlli vahetust tekkis tiks siis peab olema mingi mehhaaniline probleem mootoris.
Juhul kui õlitus on normaalne ei saa peale kolvisõrme suurt midagi tiksuda nii, et soojalt ära kaob...
Kas kolvid võtsid blokist välja kui kontrollisid - ainult alt piiludes suht raske aru saada..
Mis viskoossusega õli mootoris on? Ehk uuel (kas poeuus või lihvitud) vändal on mõni õlikanal kinni ja külmalt liuglaagri vahel kehva õlitus??? Jällegi saad murelapse kindlaks teha silindrite ühekaupa välja lülitamise teel...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Pärnu
Autod: 2106

Postitus Postitas MuKi14 »

Kolbe välja võtma ei hakanud, polnud midagi millega need sinna sisse pärast tagasi panna. Mootoris Adinol 10w-40 mineraalne. Väntvõll oli teise mootori seest võetud, üsna hiljuti lihvitud variant. mis oli lihvitud II remontmõõtu. 0.5
Kui juhtub kui see kolvisõrm olema ei hakka kolbe küll kohe vahetama, viskan kõik pulgad teise plokki ümber. 1.7 plokk seisab garaazinurgas... kummaline on see et tolle mootoriga sõitsin ~18000km mingit probla ainult kett oli väljaveninud, karteritihendit vahetades uurisin korra saalesi, need olid väga soonelised siis mõtlesin, et vahetan väntvõlli ja saaled ära, isegi plokikaant ei võtnud maha. Eks selle pärast tundubki, et see tiksumine sellest võib tulla veidi veider...
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Siis on ehk ikkagi mõnel kepsusaalel õli külmalt vähe..
Kui asi läheb ainult hullemaks ja tuleb sisse ka iseloomulik lagin ongi asi ilmselt selles...
Tavaliselt vanadel väntvõllidel kanalid paksu muda täis! Need tuleb alati peale lihvimist avada ja väntvõll seest puhastada..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Pärnu
Autod: 2106

Postitus Postitas MuKi14 »

Avastasin sellise huvitava asja veel, et mootor hakkab kõvemini tiksuma kui süüdet varasemaks keerata.:puzzled
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Siis detoneerib tühikäigul?
Kas tiksuva silindri leidsid üles? Ükshaaval silindreid välja lülitades jääb millalgi vait ka?
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Pärnu
Autod: 2106

Postitus Postitas MuKi14 »

Ei detoneeri, lihtsalt hakkaks nagu tihedamalt tiksuma. Ei ole veel jõudnud avastanud millises silindris see olla võiks, pole aega olnud ainult kalla ja talla. Kohapeal lasen soojaks käia siis ei tee mingit häält kui sõitma hakkan. Selle tiksumisega on nii nagu on, mootor töötab ühtlaselt vahepeal tiksub paar korda siis vait...
m
MargusR
Foorumi kasutaja
Postitusi: 244
Liitunud: 20 Apr 2010 21:17
Asukoht: Rakvere
Autod: Subaru Forester 2009

Postitus Postitas MargusR »

Kepsusaale see küll ei ole kuna endal kogemus olemas.Kepsusaale lagiseb igal temperatuuril ja just pööretega,raamsaale aga koormuse all.Peale sõrme võib tiksuda ka purunenud klapivedru.Aga see on oletus kõigest.Teema on huvitav-nii,et anna teada kui korda saad.Edu!
Vene raud on lollikindel iga ilmaga.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Kui ühegi silindri väljalülitamise järel tiks ei lakka siis on suure tõenäosusega klapiajamis kuskil viga jah..
Kas tiksub nii pöördele minnes, kui pöördelt tulles?
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Pärnu
Autod: 2106

Postitus Postitas MuKi14 »

Tiksumine kadus ära kui 1. silindri järelt ära võtsin. Selle tiksumisega on selline lugu kui mootor töötab külmalt õhuklapiga 1500rpm peal siis tiksub korra kõvemini siis jääb vaikselt vait siis paneb veel paar korda kõvasti. Pööretega ütleks, et nii minnes kui tulles aga üle 2500 on vaikus.
Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Pärnu
Autod: 2106

Postitus Postitas MuKi14 »

Niisiis pingitasin keti ära ja regullisin 1. sinlindri klapivahed ära(1. klapil vahet ei olnudki 2. vahe paigas) enam nagu ei tiksugi. Homme saab teada kas nii ongi või lihtsalt oli nüüd vait.
Vasta