Mootor ei taha pöördesse minna
Mootor ei taha pöördesse minna
-
eEdel
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 454
- Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
- Asukoht: Lehola
- Autod: VAZ-21061`84, Moskvits-2140`81, Audi A4 1.8 `99
- Kontakt:
Mootor ei taha pöördesse minna
Otsinguga sobivat teemat nagu ei leidnud.
Tegemist siis Lada 1500 mootoriga.
Häda selles,et mootor kogub pöördeid kuidagi aeglaselt ja sõites on täiesti jõuetu. Kohalt hüppab küll hoogsalt minema aga alates 2000p/min kiirendab väga laisalt, vajutad gaasi poole peale või põrandasse,vahet pole.
Muidu peaks tühikäigul gaasi vajutades pöörded kohe hoobilt "lakke" lööma.
Samas kiirendades ei noki ega kaku, pööreid suurendab sujuvalt.
Jama on juba poolest talvest. Et nagunii ei sõitnud siis vea otsimisega ei kiirustanud kuid nüüd oleks vaja ülevaatusele minna.
Karburaator on 2107 1107 010-20 http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/80454917 see oli minu kõige paremini töötav karburaator. Miskil põhjusel võtsin maha karburaatori küljel oleva abikambri seguklappi avava vaakumkambri ja lihvisin sellel kaante tasapinnad siledaks. Peale seda läkski asi täiesti uimaseks. Peale seda proovisin küll mitme teise karburaatori küljest seda detaili asendada aga mootori töö ei muutunud, mootor on endiselt väga uimane.
Lammutasin karburaatori laiali,lihvisin kaante tasapinnad kõik ilusti siledaks ja panin ööpäevaks need nitrolahustisse likku.
Järgmine päev puhusin põhjalikult kõik igalt poolt läbi ja ladusin kokku tagasi,pannes kõik detailid omale kohale kus nad ennem käisid. Tihendid vaatasin üle ja vajadusel asendasin.
Vaatamata kõigele sellele on probleem endiselt üleval.
Reguleerimisest abi pole. Kiirenduspump töötab nii nagu peab. Kapoti all mootori töödates käsisi seguklappi lõppu pöörates näen,kuidas abikamber hakkab aeglaselt lahti minema. Kas peabki nii olema?
Käivitub muidu ilusti.
Muu hulgas lisan veel,et sellist vaakumsüsteemi (nagu on 2105-l) pole sellel Ladal minu käes oleku ajal kunagi peal olnud ja on töödanud laitmatult kuni nüüd viimase talveni.
Kompressiooni pole mõõtnud (eelmine mootor oli "kohvi" aga käis ilusti);
Küünalde vahetus ei muutnud midagi;
Huvi pärast proovisin hiljuti vahetada ka jagaja küljes olevaid kõikvõimalkke jubinaid,muutusi pole;
Täitsa haige olukord. Ma ise pole kunagi karburaatoreid teha osanud ja nüüd olen kimpus.
Tegemist siis Lada 1500 mootoriga.
Häda selles,et mootor kogub pöördeid kuidagi aeglaselt ja sõites on täiesti jõuetu. Kohalt hüppab küll hoogsalt minema aga alates 2000p/min kiirendab väga laisalt, vajutad gaasi poole peale või põrandasse,vahet pole.
Muidu peaks tühikäigul gaasi vajutades pöörded kohe hoobilt "lakke" lööma.
Samas kiirendades ei noki ega kaku, pööreid suurendab sujuvalt.
Jama on juba poolest talvest. Et nagunii ei sõitnud siis vea otsimisega ei kiirustanud kuid nüüd oleks vaja ülevaatusele minna.
Karburaator on 2107 1107 010-20 http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/80454917 see oli minu kõige paremini töötav karburaator. Miskil põhjusel võtsin maha karburaatori küljel oleva abikambri seguklappi avava vaakumkambri ja lihvisin sellel kaante tasapinnad siledaks. Peale seda läkski asi täiesti uimaseks. Peale seda proovisin küll mitme teise karburaatori küljest seda detaili asendada aga mootori töö ei muutunud, mootor on endiselt väga uimane.
Lammutasin karburaatori laiali,lihvisin kaante tasapinnad kõik ilusti siledaks ja panin ööpäevaks need nitrolahustisse likku.
Järgmine päev puhusin põhjalikult kõik igalt poolt läbi ja ladusin kokku tagasi,pannes kõik detailid omale kohale kus nad ennem käisid. Tihendid vaatasin üle ja vajadusel asendasin.
Vaatamata kõigele sellele on probleem endiselt üleval.
Reguleerimisest abi pole. Kiirenduspump töötab nii nagu peab. Kapoti all mootori töödates käsisi seguklappi lõppu pöörates näen,kuidas abikamber hakkab aeglaselt lahti minema. Kas peabki nii olema?
Käivitub muidu ilusti.
Muu hulgas lisan veel,et sellist vaakumsüsteemi (nagu on 2105-l) pole sellel Ladal minu käes oleku ajal kunagi peal olnud ja on töödanud laitmatult kuni nüüd viimase talveni.
Kompressiooni pole mõõtnud (eelmine mootor oli "kohvi" aga käis ilusti);
Küünalde vahetus ei muutnud midagi;
Huvi pärast proovisin hiljuti vahetada ka jagaja küljes olevaid kõikvõimalkke jubinaid,muutusi pole;
Täitsa haige olukord. Ma ise pole kunagi karburaatoreid teha osanud ja nüüd olen kimpus.
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Siis peab olema mehhaaniline viga, kui oled süütesüsteemis kindel ja süüde on õigesti paika pandud..
Nukvõll pole kellelgi see nädal veel pooleks läinud, liigses kulumises pole süüd?
Ma ise panustaks sellistel juhtudel hiline nukkvõll - hiline süüde (liiga väike kontaktivahe), liiga lahja segu...
osoon tüüpi karburaatoril ei tohi abikamber avaneda kohapeal tuuritades, weber tüüpi karbussil on abikamber mehhaaniline ja avaneb alati samal ajal..
Nukvõll pole kellelgi see nädal veel pooleks läinud, liigses kulumises pole süüd?
Ma ise panustaks sellistel juhtudel hiline nukkvõll - hiline süüde (liiga väike kontaktivahe), liiga lahja segu...
osoon tüüpi karburaatoril ei tohi abikamber avaneda kohapeal tuuritades, weber tüüpi karbussil on abikamber mehhaaniline ja avaneb alati samal ajal..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
eEdel
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 454
- Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
- Asukoht: Lehola
- Autod: VAZ-21061`84, Moskvits-2140`81, Audi A4 1.8 `99
- Kontakt:
Küünlad mustad (tahmased).
Proovisin täna kombineerida 2101 karburaatori ja 2107 jalga,ehitades selle ümber mehhaaniliseks. Selle jala valisin,set tollel on jagaja vaakumvooliku otsik olemas. Proovisin ja ikka samamoodi kiirendades paugub.
Loobusin.
Süüte sedamisel sai vänt- ja nukkvõlli märgid üle kontrollitud,täpselt paigas. Nukkvõll kulunud ei ole.
Niipalju,veel,et õhuklapi kinni tõmmates läheb veelgi uimasemaks.
Võtsin karburaatori 2107 1107010-20 lahti ja panin uued tihendid vahele. Kontaktpinnad kontrollisin üle,ühel oli juba kinnituskõrvad pisut järgi andnud,õgvendasin neid pisut.
Ise kahtlustan,et kusagil liidete vahel võib ikka õhuleke olla,asi on ikka väga uimane ja jõuetu.
Hetkel pole ka tühikäiku. Sellel karburaatoril pole ka seguklapi piirdekruvi ja teistest reguleerimiskruvidest mina tühikäiku paika panna ei oska.
Vaatan,mis ideid nädalavahetuse jooksul veel välja pakutakse. Auto juurde satun jälle esmaspäev ja siis saab veel katsetada. Kui asja ei saa, viin ta mõne pädevama isiku kätte kes asja korda teeb.
Karburaatorit 2107 proovisin talvel enne neid jamasid Mossele peale,puurides kinnitusaugud pisut suuremaks. Kas see ei või mõjutada?
Mosse peal järgmine päev selgus,et abikamber ei lähe lahti. Sai sätitud seguklappide juhtimise detaile aga asi oli mul seal pisut valesti kokku pandud ja siis hakkas peale pedaali tugevalt vajutades gaas peale jääma. Peale seda saigi see abikambrit avav vaakumkamber maha võetud ja pooled lihvitud. Hiljem siis selgus gaasi pealejäämise tegelik põhjus kuid mootor jäigi uimaseks.
Jutt sai jälle pikk aga ehk on ka midagi aru saada:D
Proovisin täna kombineerida 2101 karburaatori ja 2107 jalga,ehitades selle ümber mehhaaniliseks. Selle jala valisin,set tollel on jagaja vaakumvooliku otsik olemas. Proovisin ja ikka samamoodi kiirendades paugub.
Loobusin.
Süüte sedamisel sai vänt- ja nukkvõlli märgid üle kontrollitud,täpselt paigas. Nukkvõll kulunud ei ole.
Niipalju,veel,et õhuklapi kinni tõmmates läheb veelgi uimasemaks.
Võtsin karburaatori 2107 1107010-20 lahti ja panin uued tihendid vahele. Kontaktpinnad kontrollisin üle,ühel oli juba kinnituskõrvad pisut järgi andnud,õgvendasin neid pisut.
Ise kahtlustan,et kusagil liidete vahel võib ikka õhuleke olla,asi on ikka väga uimane ja jõuetu.
Hetkel pole ka tühikäiku. Sellel karburaatoril pole ka seguklapi piirdekruvi ja teistest reguleerimiskruvidest mina tühikäiku paika panna ei oska.
Vaatan,mis ideid nädalavahetuse jooksul veel välja pakutakse. Auto juurde satun jälle esmaspäev ja siis saab veel katsetada. Kui asja ei saa, viin ta mõne pädevama isiku kätte kes asja korda teeb.
Karburaatorit 2107 proovisin talvel enne neid jamasid Mossele peale,puurides kinnitusaugud pisut suuremaks. Kas see ei või mõjutada?
Mosse peal järgmine päev selgus,et abikamber ei lähe lahti. Sai sätitud seguklappide juhtimise detaile aga asi oli mul seal pisut valesti kokku pandud ja siis hakkas peale pedaali tugevalt vajutades gaas peale jääma. Peale seda saigi see abikambrit avav vaakumkamber maha võetud ja pooled lihvitud. Hiljem siis selgus gaasi pealejäämise tegelik põhjus kuid mootor jäigi uimaseks.
Jutt sai jälle pikk aga ehk on ka midagi aru saada:D
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?
-
eEdel
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 454
- Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
- Asukoht: Lehola
- Autod: VAZ-21061`84, Moskvits-2140`81, Audi A4 1.8 `99
- Kontakt:
Rikast segu olen juba ammu kahtlustanud. Hetk enne kui töötamise ajal bensiin otsa saab, hakkab mootor ühtlasemalt käima ja tühikäigupöörded tõusevad. Eile sai ka korra otsa aga sellist mootori käitumist ei täheldanud. Midagi on kindlasti paigast aga minu mõistus seda siiani kinni võtnud ei ole.
Kuidas düüse siia arusaadavas kirjakeeles panna,ei tea. Õhu omad on mõlemad 150 aga kütusel (ujukiruumi põhjas) 125 ja 150. Tühikäigu omad 50 ja 60.
Kütusetase ujukiruumis pisut alla ettenähtud normi (ujuki sättisin umbes 7mm kaugusele kaanest,mõõtevahendiks joonlaud).
Kuidas düüse siia arusaadavas kirjakeeles panna,ei tea. Õhu omad on mõlemad 150 aga kütusel (ujukiruumi põhjas) 125 ja 150. Tühikäigu omad 50 ja 60.
Kütusetase ujukiruumis pisut alla ettenähtud normi (ujuki sättisin umbes 7mm kaugusele kaanest,mõõtevahendiks joonlaud).
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119

1500 mootor 2107 keskmine osa 112/150 150/150 (162/170) vaakum avab 2k
2101 keskmine osa ja 2107 alumine osa miski hea kooslus just pole - lõõrid ei klapi ?!
2101 on 23x23
2103 on 23x24
2107 on 22x25
Jagaja vaakum on tavaliselt esimene asi mille ma omal küljest ära nokin, standardmootoril teeb veidi ökomaks asja kuna suure hõrendusega (väikse koormusega) süüde varasem.
millised on segukoonused karbussis?
1k peaks olema kas 3,5 või 4,0
2k peaks olema 4,0 või 4,5 aga siis õhudüüs 190
ma usun, et korraliku jagaja ja karbussiga käib nagu lilleke see masin sul.
milline on süüteküünla elektroodi vahe?
milline on ujuki tase - unustada et osoonil ja weberil on see mõõt erinev 6,5-7,0mm seadistatakse kütuse sisseminemis toru taevapoole ja kuulike väljas!
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
eEdel
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 454
- Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
- Asukoht: Lehola
- Autod: VAZ-21061`84, Moskvits-2140`81, Audi A4 1.8 `99
- Kontakt:
Asi sai eile lahenduse. Autotall 59 lahendas selle kotermanni süüte ja karburaatori reguleerimisega. On ikka uskumatu,kui palju võivad paigast ära seaded masina töötamist muuta! Nüüd käib mootor nagu kell, vaid klapid soovitati ära reguleerida.
Mis teha kui ise lihtsalt ei oska siis tahes tahtmata tuleb leida spetsalist!
Tänud kõigile vastajatele ja abi pakkujatele!
Mis teha kui ise lihtsalt ei oska siis tahes tahtmata tuleb leida spetsalist!
Tänud kõigile vastajatele ja abi pakkujatele!
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?
-
mMikk
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1026
- Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
- Asukoht: Harjumaa, Kose vald
- Autod: VIS 23464-10
Loodan, et selle töö eest mingit jubedat hinda ei küsitud. Aga hea meel kuulda, et on ka ametlike töökodasid, kus vanu autosid vastu võetakse selliste probleemidega. Neid töökodasid siin Tallinna ligidal tundub ikka olevat, kes asjaga viitsivad tegeleda kuigi mõningad kuulujutud teisiti väidavad. Klappide reguleerimine on käpas? Kui ei, siis anna aga julgelt teada.
-
eEdel
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 454
- Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
- Asukoht: Lehola
- Autod: VAZ-21061`84, Moskvits-2140`81, Audi A4 1.8 `99
- Kontakt:
Tutvuse kaudu sai see tehtud. Töö hinda ei tea, teeme hiljem lihtsalt vastutööga n.n. tasaarvelduse. Asja sättis paika isik,kes kunagi Estonia vormelitega tegeles.Mikk kirjutas:Loodan, et selle töö eest mingit jubedat hinda ei küsitud. Aga hea meel kuulda, et on ka ametlike töökodasid, kus vanu autosid vastu võetakse selliste probleemidega. Neid töökodasid siin Tallinna ligidal tundub ikka olevat, kes asjaga viitsivad tegeleda kuigi mõningad kuulujutud teisiti väidavad. Klappide reguleerimine on käpas? Kui ei, siis anna aga julgelt teada.
Klappe olen ühel mootoril korra reguleerinud aga see siis kui moto maas oli. Soovitati klapid reguleerida "0,2mm soojalt". Kuulsin õieti? Minumeelest tehakse seda jahtunud mootoril.
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?
-
mMikk
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1026
- Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
- Asukoht: Harjumaa, Kose vald
- Autod: VIS 23464-10
Kõige õigem on jah reguleerida külma mootoriga. Meil siin foorumis selle kohta ka teema olemas. http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=12061
Aga kui sooja mootoriga teha, siis peab tõesti 0,2 kaliibriga teostama. Aga minu puhul ei ole see kunagi head efekti saavutanud. Raamatu järgi on reguleerimine külma mootoriga ja nii olen ka mina kõige parema tulemuse saanud.
Olen nädalvahetusel linnas, seega kui abi vaja, anna teada. Tuleb vaatab üle, mis sul seal toimub.
Aga kui sooja mootoriga teha, siis peab tõesti 0,2 kaliibriga teostama. Aga minu puhul ei ole see kunagi head efekti saavutanud. Raamatu järgi on reguleerimine külma mootoriga ja nii olen ka mina kõige parema tulemuse saanud.
Olen nädalvahetusel linnas, seega kui abi vaja, anna teada. Tuleb vaatab üle, mis sul seal toimub.