tagaveolise karpide vahetus

tagaveolise karpide vahetus

Välimusega ja salongiga seonduvad teemad
Vasta
l
lada772
Foorumi kasutaja
Postitusi: 92
Liitunud: 31 Jaan 2008 19:36
Asukoht: Valga MK Sangaste
Autod: lada 2101

tagaveolise karpide vahetus

Postitus Postitas lada772 »

oleks vaja rallikal ette võtta küljekarpide vahetus oleks hea kui kellelgi oleks pilte kuidas keegi on vahetanud . kas tiiva alumised ääred tuleb ka lahti lõigata??
a
ando
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1166
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif

Postitus Postitas ando »

Via kopika näide lehekülje keskosas: http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 161&page=3
Äkki on abiks.
Jõud taga, peab minema.
l
loonik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 142
Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
Asukoht: Aruküla, Harjumaa
Autod: Vaz 21013

Postitus Postitas loonik »

 
lada772 kirjutas:oleks vaja rallikal ette võtta küljekarpide vahetus oleks hea kui kellelgi oleks pilte kuidas keegi on vahetanud . kas tiiva alumised ääred tuleb ka lahti lõigata??
Sai just selle tööga lõpetatud. Püüan siis natuke kirjeldada seda protsessi.
Tegelikult koosnevad karbid kolmest plekist (osast). On välimine karp ja sisemine karp. Nende vahel on veel aukudega vaheleht. Väilimise pleki vahetuseks tuleb teoorias tiivad ka nurgast lahti lasta. Freesid või puurid keevituspunktid läbi. Vaata, et ikka kõik saaksid puuritud. Siis on hea kasutada suruõhu meislit. Kui seda pole, siis tavalist või elektritrelli SDS piiki näiteks. Käes ta lõpuks ongi.
Saab ka nii, et lõikad karbi lühemaks ja tiibasid kahti ei lõhu. Tavaliselt aga rooste ka seal otstes (tiibade all) mis sellisel juhul vahetamata jäävad. Vahelehe saab vajadusel samuti siis koos välimise karbiga uue panna.
Sisemise karbi vahetus on aga suur töö. Põrandaplekk, uksepost ja istmetalad vaja kõik lahti puurida. Plus eelnev töö välimise kohta.

Jõudu tööle.
Kasutaja avatar
siim789
Foorumi kasutaja
Postitusi: 734
Liitunud: 07 Apr 2006 18:56
Asukoht: Rapla, Alu
Autod: Vaz 2107 90a, Ford Taunus 81a, BMW e39 530dA Touring 00a

Postitus Postitas siim789 »

Minu teemas kah mõned pildid, kuidas endal sai tehtud.
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 385&page=4

Kõik sai rellakaga puhastatud, ma ei puurinud midagi. Karbi ja põhja alumine osa sai vanadest elektrikapi ustest tehtud, hea tugev paks metall ja sobiv valts kah kohe küljes:) Tungikohad kaotasin ära, kuna koguvad ilmaasjata soppa ja roostet.
p
pavlik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 17 Nov 2005 15:29
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 21011 '78 / VIS 2346 '03 / ZAZ 965 '61

Postitus Postitas pavlik »

Kuna Lada kere ei ole just ülearu jäik, siis sisemise karbi (koos välimisega st) vahetuseks on mõistlik masinat ka põhja alt toetada - pruss piki autot põhja alla ja tungiga kerge pinge taha. Muidu võib pärast juhtuda, et auto on peale karpide vahetust mitu mm pikem. Uste uuesti (normaalselt) käima saamine võib siis paras peavalu olla.
Vasta