sumpast pillub tuld ja jahutussüsteemi probleemid
sumpast pillub tuld ja jahutussüsteemi probleemid
- undu
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 311
- Liitunud: 04 Apr 2010 21:22
- Asukoht: Viljandi/ Tartu
- Autod: Audi 100 C4
sumpast pillub tuld ja jahutussüsteemi probleemid
tere, probleem selline et eelmine kord kui tahtsin ladaga lumerajale minna hakkas mootor imelikult käituma,
auto oli küll tükk aega seisnud ja ilm suht külm, panin siis laadija järgi ja valasin toasooja vee radikasse sisse (pärast seisma jätmist lasin välja ka muidugi), pumpasin paar korda bensiini üles ja andsin starterit, käima läks suht kiiresti aga alguses puterdas veidi, lasin siis koha peal käia natuke aega et soojeneks aga siis hakkas järsku radika korgi vahelt auru välja ajama suures koguses aga näidiku järgi ei keenud mootor ja ju ainult paar minutit käinud, panin siis ventika järgi lülitist ja kraad jäi ilusti 90 peale, keerasin radika korgi maha ja vaatasin et kuiv, valasin siis vett juurde aga seegi auras mu meelest välja uuesti, paisupaaki ka pole praegu küljes,
kuna ümberringi oli palju lund oli auto olguses veidi kinni, edasi tagasi nõksutades ja natuke gaasitades oli gaasi maha laskmise juures kuulda sellist heli nagu sumpsist ajaks tuld välja, ja vähesel määral tuligi, mõtlesin siis et mis jama on, isa arvas et liiga rikas segu, et pillub leeke
selliseid jahutussüsteemi jamamisi ja ka töösooja mootori puterdamist on varemgi ette tulnud, seega vahepeal olen mõelnud juba et plokikaane tihend ka äkki läbi
igatahes praegu enne sõita ei julge kui teada milles kala on, kas keegi oskaks nõu anda, samuti kas on erilist vahet kumb on sees radiaatoris kas tosool või vesi, ma mõtlen just jahutuse eesmärgil, samuti kas aitaks originaal radika vahetamine mõne teise automargi pealt suuremaga või ka niva omaga:puzzled
auto on vaz 21063 ja mootor on 1,3
samuti olen mõelnud ka mootorivahetuse peale, kuna selliseid utoopiaid jahutuse, käivitamise ja ka lambist välja suremisega on olnud varemgi, samast jällegi ise suht algaja et kas see mootorivahetus aitaks niiväga, ehks saaks selle samagi paremini käima, sest jõudu on küll ja minekut ka:D
auto oli küll tükk aega seisnud ja ilm suht külm, panin siis laadija järgi ja valasin toasooja vee radikasse sisse (pärast seisma jätmist lasin välja ka muidugi), pumpasin paar korda bensiini üles ja andsin starterit, käima läks suht kiiresti aga alguses puterdas veidi, lasin siis koha peal käia natuke aega et soojeneks aga siis hakkas järsku radika korgi vahelt auru välja ajama suures koguses aga näidiku järgi ei keenud mootor ja ju ainult paar minutit käinud, panin siis ventika järgi lülitist ja kraad jäi ilusti 90 peale, keerasin radika korgi maha ja vaatasin et kuiv, valasin siis vett juurde aga seegi auras mu meelest välja uuesti, paisupaaki ka pole praegu küljes,
kuna ümberringi oli palju lund oli auto olguses veidi kinni, edasi tagasi nõksutades ja natuke gaasitades oli gaasi maha laskmise juures kuulda sellist heli nagu sumpsist ajaks tuld välja, ja vähesel määral tuligi, mõtlesin siis et mis jama on, isa arvas et liiga rikas segu, et pillub leeke
selliseid jahutussüsteemi jamamisi ja ka töösooja mootori puterdamist on varemgi ette tulnud, seega vahepeal olen mõelnud juba et plokikaane tihend ka äkki läbi
igatahes praegu enne sõita ei julge kui teada milles kala on, kas keegi oskaks nõu anda, samuti kas on erilist vahet kumb on sees radiaatoris kas tosool või vesi, ma mõtlen just jahutuse eesmärgil, samuti kas aitaks originaal radika vahetamine mõne teise automargi pealt suuremaga või ka niva omaga:puzzled
auto on vaz 21063 ja mootor on 1,3
samuti olen mõelnud ka mootorivahetuse peale, kuna selliseid utoopiaid jahutuse, käivitamise ja ka lambist välja suremisega on olnud varemgi, samast jällegi ise suht algaja et kas see mootorivahetus aitaks niiväga, ehks saaks selle samagi paremini käima, sest jõudu on küll ja minekut ka:D
- undu
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 311
- Liitunud: 04 Apr 2010 21:22
- Asukoht: Viljandi/ Tartu
- Autod: Audi 100 C4
pmst jah ma üritan kirjeldada: külmalt käivitub hästi, ja töötab normaalselt mõnda aega, eks rallides ikka lähevad pöörded veidi kõrgemale aga üle 5000 rpmi harva, kui mootor on korralikult soe siis trosselklapi sisse lükates jääb mingi 1000 rpmi peale käima aga järsemalt gaasi andes hakkab puterdama või võib isegi välja surra ja käima uuesti ei lähe, enne käia aku tühjaks, samuti niimoodi soojalt käies kaob jõud vahest ära kiirendamisel kuskil 4000-5000 rpmi juures, seega ilmselt on jama kas karburaatoris või süütes, samuti niimoodi soojenedes on märgata mumeelest väikest jahutusvedeliku (tavaliselt vesi kadumist), sellepärast kardangi et vist ilma plokikaane tihendi vahetuseta ei pääse, võibolla olen ka lihtsalt sitt juht et ei oska autot soojalt käivitada:P
- undu
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 311
- Liitunud: 04 Apr 2010 21:22
- Asukoht: Viljandi/ Tartu
- Autod: Audi 100 C4
ei tea nii peeneks ei lasknud küünlad on muidu mingi 2 aastat tagasi vahetatud ja peaks olema vist boschi omad, nendega käib muidu küll, ise arvan et vist asi ikkagi karburaatoris ja isa teadis rääkida et kuna sellist jama on varemgi esinenud võivad olla ka neljanda silindri klapid põlenud, niiet vist enne suuremat remonti sõita ei saa
- undu
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 311
- Liitunud: 04 Apr 2010 21:22
- Asukoht: Viljandi/ Tartu
- Autod: Audi 100 C4
sellest mootorist on muidu korraks 8000 rpmi ka välja tulnud, aga nii hullult ma temaga ikka ei sõida, veel tahaks teada kui palju annaks jahutusradika väljavahetus mõne teise margi omaga või niva omaga juurde ja kas plokikaane tihendi vahetamisel on vaja ka mingeid spetsiaalseid tööriistu pmst kas oskamatu tegemise puhul on ka võimalik mootor täiesti tuksi keerata
vahest tulebki korralikult peeneks lasta hakkab puhtmalt tööle. aga selline pull et käima ei lähe ja gaasiandes puterdades välja sureb tuleb sellest et suured düüsid sees ehk või vastu pidi läinud või siis uputab üle. (Trosselklapp on automaatkäigukastidel gaasipedaali asendi andur mis töötab koos tsentrifukaalklapiga.
Ladal on õhuklapp )
[Muudetud: 12-1-2011 MuKi14]

[Muudetud: 12-1-2011 MuKi14]
-
aaargo
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 164
- Liitunud: 31 Mai 2010 16:02
- Asukoht: Viljandimaa / Tuhalaane
- Autod: Vaz 2107 83a 1,6 / Mazda 626 93a 1,8 78kw
kindluse mõttes võid küünlad ka ära vahetada, sest nh..kaks aastat..päris pikk aeg ikkagi. mul omal oli selline pull et auto seisis kuu aega, kordagi käima ei pannud..polnud lihtsalt põhjust. hakkasin siis käima panema ja..mida ei tulnud ei tulnud pauku
siis ei olnudki muud kui käiasin lõpuks aku tühjaks. siis pidasin plaani et panen aku laadima ja vahetan küünlad ära. said küünlad vahetatud, pool võtmekeeret ja PARTS...auto käis,
nii et ära sa selle peale väga panusta et said vahetatud.


Aga žiguli on ka auto 

- undu
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 311
- Liitunud: 04 Apr 2010 21:22
- Asukoht: Viljandi/ Tartu
- Autod: Audi 100 C4
ok eks uurin neid küünlaid veel, aga selle peenekslaskmisega on niimoodi et ega väga sinna 7000-8000 kanti ei julge vajutada, mine tea jookseb veel kokku või viskab kepsud külje pealt välja nagu üks ütles
ilmselt siis läheb karpa lammutamiseks nii pea kui aega jälle:)
muide ega ta selle kahe aasta jooksul ju palju sõitmist ei saa kui mõni nädalavahetus või vaheajal ainult peamiselt
[Muudetud: 12-1-2011 undu]
ilmselt siis läheb karpa lammutamiseks nii pea kui aega jälle:)
muide ega ta selle kahe aasta jooksul ju palju sõitmist ei saa kui mõni nädalavahetus või vaheajal ainult peamiselt
[Muudetud: 12-1-2011 undu]
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Suur tänu kodanikule 14mukit oma põhjapanevate autoteadmiste avaldamise eest. Siinkohal esitaks ka mõned täpsustavad küsimused, et asi endale ja ka teistele lõpuni selgeks saaks.Algselt postitas: MuKi14
vahest tulebki korralikult peeneks lasta hakkab puhtmalt tööle. aga selline pull et käima ei lähe ja gaasiandes puterdades välja sureb tuleb sellest et suured düüsid sees ehk või vastu pidi läinud või siis uputab üle. (Trosselklapp on automaatkäigukastidel gaasipedaali asendi andur mis töötab koos tsentrifukaalklapiga.Ladal on õhuklapp )
[Muudetud: 12-1-2011 MuKi14]
1. Millistele teaduslikele alustele toetub hüpotees, et raske käivitus just suurtest düüsidest tuleneb?
2. Misasi on Trosselklapp ja kuidas ta samal ajal hoopiski gaasipedaali asendi andur saab olla? Mis puutub siia automaatkäigukast ning miks peab ta töötama koos tsentrifukaalklapiga?
3. Misasi on [tsentrifukaalklapp] ja milline on tema ülessanne?
Viited allikatele, kus on kirjas kuidas suurem enamus asju nimetab ja tunneb.
http://en.wikipedia.org/wiki/Throttle_position_sensor
http://en.wikipedia.org/wiki/Throttle
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
hhumparts
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 123
- Liitunud: 29 Jaan 2010 14:43
- Asukoht: Tartu/Viljandi
- Autod: 21053 ja a4 b6
- Kontakt:
(Trosselklapp on automaatkäigukastidel gaasipedaali asendi andur mis töötab koos tsentrifukaalklapiga.
Ladal on õhuklapp )
[/quote]
Trosselklapp ehk teisisõnu throttle body
See on nii manuaal kui automaatkastiga autodel..
Neid on nii elektroonilisi kui mehhaanilisi.
Elektroonilise versiooni korral .. gaasipedaal all oleva asendi andur annab pedaali alt throttle bodysse info kui palju ta peab avanema st kui palju on pedaali vajutatud.. mehaanilise korral teeb selle töö ära gaasitross.
Link suvalisele throttle body pildile

[/quote]
Trosselklapp ehk teisisõnu throttle body
See on nii manuaal kui automaatkastiga autodel..
Neid on nii elektroonilisi kui mehhaanilisi.
Elektroonilise versiooni korral .. gaasipedaal all oleva asendi andur annab pedaali alt throttle bodysse info kui palju ta peab avanema st kui palju on pedaali vajutatud.. mehaanilise korral teeb selle töö ära gaasitross.
Link suvalisele throttle body pildile
Algselt postitas: olaafSuur tänu kodanikule 14mukit oma põhjapanevate autoteadmiste avaldamise eest. Siinkohal esitaks ka mõned täpsustavad küsimused, et asi endale ja ka teistele lõpuni selgeks saaks.
1. Millistele teaduslikele alustele toetub hüpotees, et raske käivitus just suurtest düüsidest tuleneb?
2. Misasi on Trosselklapp ja kuidas ta samal ajal hoopiski gaasipedaali asendi andur saab olla? Mis puutub siia automaatkäigukast ning miks peab ta töötama koos tsentrifukaalklapiga?
3. Misasi on [tsentrifukaalklapp] ja milline on tema ülessanne?
1. ma lihtsalt pakun, et ehk uputab üle.
2. trosselklapp on hüdraulilise automaatkäigukastil korpuse sees ja toimib kui gaasi vajutada, näiteks põhjavajutades vahetab käigu alla . ma lihtsalt ütlesin mis antuda asi on, rahu.

3. tsentrifukaalklapp asub automaatkäigukastis veetavalvõllil ja selle ülesanne on autokiiruse muutudes käiku üles või alla vahetada.
[Muudetud: 13-1-2011 MuKi14]