Karpa vahetus. 1,3 Vs 1,6 L mootoritel
Karpa vahetus. 1,3 Vs 1,6 L mootoritel
Karpa vahetus. 1,3 Vs 1,6 L mootoritel
Tere,
Paigaldasin oma 21063 1600cc mootori aga sellel karpal, mis seal peal oli, tuli ujukiruumi pragu sisse. Samas mu vanal 1300cc mootoril on karpa korralik kuid seal pole karpa soojendust ja mingi lisa bensupump on küljes (kiirenduspump?) Lõõr on 1300 mootori karpal väiksem aga ei tea kas sellega masina tööle saab?
PS! Kellel on 2106 karpa ujukiruumi osa pakkuda müüa siis olen huvitatud KIIRE!!
Paigaldasin oma 21063 1600cc mootori aga sellel karpal, mis seal peal oli, tuli ujukiruumi pragu sisse. Samas mu vanal 1300cc mootoril on karpa korralik kuid seal pole karpa soojendust ja mingi lisa bensupump on küljes (kiirenduspump?) Lõõr on 1300 mootori karpal väiksem aga ei tea kas sellega masina tööle saab?
PS! Kellel on 2106 karpa ujukiruumi osa pakkuda müüa siis olen huvitatud KIIRE!!
-
ppavlik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 163
- Liitunud: 17 Nov 2005 15:29
- Asukoht: Tartu
- Autod: VAZ 21011 '78 / VIS 2346 '03 / ZAZ 965 '61
Kui Lada karpa on ilma jala soenduseta variant, siis on ilmselt tegu OZON tüüpi asjaga ja sel juhul peaks see jubin, mida sa lisakiirenduspumbaks pidasid hoopis teise kambri vaakumajam olema. Tööle saad masina ikka, aga kõiki hobujõude ei pruugi kätte saada. Mul on 1700 cc mootoril ka hetkel peenikese teise lõõriga karpa peal ja pole väga hullu - ainult õigete düüside valimine on omajagu mängimist. Ühes vanas "Tehnika ja Tootmises" oli suur tabel lada karpade eri modifikatsioonide kõigi parameetritega, sealt saab düüside valikul otsa kätte.
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Algselt postitas: pavlik
Mul on 1700 cc mootoril ka hetkel peenikese teise lõõriga karpa peal ja pole väga hullu - ainult õigete düüside valimine on omajagu mängimist. Ühes vanas "Tehnika ja Tootmises" oli suur tabel lada karpade eri modifikatsioonide kõigi parameetritega, sealt saab düüside valikul otsa kätte.
ozoon tüüpi karburaatoreid on laiemas levikus meil kahte tüüpi 2105 ja 2107 koodiga
lõõrid vastavalt 21x25 ja 22x25
2106 karpal on lõõrid 23x24
on olemas veel ka osoon koodiga 2140 millel olid lõõrid suuremad äkki 23x26.
osooni suureks eeliseks on eraldi tühikäigu kanal, mis õhutihedal karpal vähendab küttekulu ja heitgaase..
osooni suurimaks vaenlaseks on õhulekked (solexil parandati see häda ära alumine blokk drosselitega on ühes tükis karburaatori keskosaga.)
kiirenduse kohapealt olen saanud häid tulemusi nii osooni kui weber tüüpi karburaatoritega, kuid siiani parimad tulemused on ikkagi võrdsete kanalitega 21073 koodiga solex (24x24) võrdsemad kanalid tagavad ka veidike ühtlasema segu 1-4 ja 2-3 silindrigruppidele.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
kohapeal avaneb enne mootoriblokk ja keps ulatab terekäe kui abikamber avaneb, koormuse all suure hõrendusega abikambri segusiibri all tuleb piiraja maha ning segusiiber avatakse vedruga.Algselt postitas: Patrioot
Teine lõõr avaneb vaakumiga, proovi auto tööle ja siis anna gaasi, mingite pöörete peal peaks teine siiber ka avanema.
NB! kui karburaatori segusiibrite blokk on kõver=ebatihe siis sealt lekkiva õhuvoolu toimel avaneb 2k kas liiga hilja või ei avane üldse. Ozoon on väga kapriisne õhuleketele ja korralikult käima mootorit ei saagi enne kui sisselasketrakt õhutihe.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Karpa toimimist jälgisin kohapeal töötades. Andsin gaasi põhja ja vaatasin ,et teine siiber ei avane. Selle karpaga mul töötas 1,6 mootor palju ühtlasemalt ja paremini võrreldes sellega, mis mul seal praegu peal on. Hetkel on peal karpa, millel teine lõõr avaneb mehaaniliselt ja mõlemad lõõrid on 32mm.