läheb keema
läheb keema
-
kkompani
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 5
- Liitunud: 19 Juul 2010 10:47
- Asukoht: mõisaküla
- Autod: kuna sõidan ladaga
läheb keema
Oleks küüsimus asjatundjatele,mootor läheb keema,vahetatud radikas,veepump,termostaat läbi puuritud,plokikaane tihend vahetatud ja vent on mehaaniline,miski ei aita.Äkki oskab keegi nõu anda.Mootor o6.
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
kui termostaat on läbi puuritud ja väike ring pidevalt lahti siis sellepärast lähebki keema koguaeg
veel võib olla põhjuseks katlakivi plokis ja kaanes, lootusetult vale süüde, väga korralik sportvõll, liiga madala oktaanarvuga bensiin (mootor detoneerib), riknenud plokikaane tihend või ka plokikaan kõver/praoga..
veel võib olla põhjuseks katlakivi plokis ja kaanes, lootusetult vale süüde, väga korralik sportvõll, liiga madala oktaanarvuga bensiin (mootor detoneerib), riknenud plokikaane tihend või ka plokikaan kõver/praoga..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
aArvos
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1110
- Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
- Asukoht: Tallinn, Saue
- Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131
Jantisime Transitiga. Pärast mootori remonti asus ka hoolega kuumaks minema. Keegi oli enne pannud vale temperatuuri anduri, mis näitas vähem. Seega ei saanudki algul aru, miks plokikaanetihendid kesta ei tahtnud. Kahe kuuga läks kolm plokikaane tihendit. Pärast anduri vahetust oli kohe selge, et läheb kuumaks. Siis sai kõike teha, uut radikat proovitud, termostaate jne;jne. Aitas lõpuks ploki läbipesemine.
Kui miski muu ei aita, proovi ploki jahutussärk läbi pesta, vbl. on selles asi.
Kui miski muu ei aita, proovi ploki jahutussärk läbi pesta, vbl. on selles asi.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
- undu
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 311
- Liitunud: 04 Apr 2010 21:22
- Asukoht: Viljandi/ Tartu
- Autod: Audi 100 C4
aga miks seda siis lahti puuritakse (soovitatakse puurida), endal nimelt täpselt sama jama, kuigi kõik peaks ju töötama (veepump on terve, radikas pole umbes ja vesi liigub vabalt ringi, elektrivent töötab korralikult) ja termostaat on lahti, aga ikka läheb mootor keema, ja mõnikord päris kiiresti kuigi vee taset olen enne igat sõitu kontrollinud ja vajadusel vett lisanud, kuigi tegu on hobirallikaga, mis saab küll rohkem pöördeid aga siiski üle 5000 rpm läheb üliharva ja tavaliselt on sõidu ajal vahemikus 2500-5000 rpm, süüde peaks paigas olema, sest käib korralikult ja kütuseks on 95 euro ja mootor on 1,3Algselt postitas: olaaf
kui termostaat on läbi puuritud ja väike ring pidevalt lahti siis sellepärast lähebki keema koguaeg
veel võib olla põhjuseks katlakivi plokis ja kaanes, lootusetult vale süüde, väga korralik sportvõll, liiga madala oktaanarvuga bensiin (mootor detoneerib), riknenud plokikaane tihend või ka plokikaan kõver/praoga..
[Muudetud: 13-9-2010 undu]
-
mmaalo
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 195
- Liitunud: 01 Aug 2008 22:39
- Asukoht: Tartu / Särevere
- Autod: mälestus BA3 21063
- Kontakt:
puuritakse läbi just selleks, et EI LÄHEKS keema. tegemist siis miski rallimehega, kes arvas et igaks petteks võiks nii teha, et kui paugutama minna, sis on tagatud see, et termostaat kinni ei jää. Sellest ei saa ta kohe kindlasti keema minna.. pigem on veepump see süüdlane, et ei aja vett ringi.. olen näinud juba 3 Lada veepumpa, kus kõik toimib justkui nii nagu peab, kuid võlli otsas labad on lahti..
Lujaa laatua Lada 

- undu
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 311
- Liitunud: 04 Apr 2010 21:22
- Asukoht: Viljandi/ Tartu
- Autod: Audi 100 C4
““võlli otsas labad lahti““ vabandust lolli küsimuse eest aga kas seda oleks paremini võimalik lahti seletada, äkki on mul midagi siiski kahe silma vahele jäänudAlgselt postitas: maalo
puuritakse läbi just selleks, et EI LÄHEKS keema. tegemist siis miski rallimehega, kes arvas et igaks petteks võiks nii teha, et kui paugutama minna, sis on tagatud see, et termostaat kinni ei jää. Sellest ei saa ta kohe kindlasti keema minna.. pigem on veepump see süüdlane, et ei aja vett ringi.. olen näinud juba 3 Lada veepumpa, kus kõik toimib justkui nii nagu peab, kuid võlli otsas labad on lahti..
-
mmaalo
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 195
- Liitunud: 01 Aug 2008 22:39
- Asukoht: Tartu / Särevere
- Autod: mälestus BA3 21063
- Kontakt:
see ketas, mille küljes labad on, on justkui võlli otsas ja tiirleb ka, kuid pesa on suureks kulunud millegi tõttu ja nt. kui tekib koormus, siis võll käib 3x kiiremini, kui labad.. ilmselt mine vaata howstuffworks.com lehelt "Water pump" siis saad paremini ilmselt aimuAlgselt postitas: undu““võlli otsas labad lahti““ vabandust lolli küsimuse eest aga kas seda oleks paremini võimalik lahti seletada, äkki on mul midagi siiski kahe silma vahele jäänudAlgselt postitas: maalo
puuritakse läbi just selleks, et EI LÄHEKS keema. tegemist siis miski rallimehega, kes arvas et igaks petteks võiks nii teha, et kui paugutama minna, sis on tagatud see, et termostaat kinni ei jää. Sellest ei saa ta kohe kindlasti keema minna.. pigem on veepump see süüdlane, et ei aja vett ringi.. olen näinud juba 3 Lada veepumpa, kus kõik toimib justkui nii nagu peab, kuid võlli otsas labad on lahti..

Siim_S, süüde ei tohiks siin rolli mängida, tähtis ja ilmselt kõige odavam - pane auto käima, sõida, kuni temp. tõuseb. seejärel mootor kinni ja mine katsu lõdvikuid, milline on kuum, milline külm. ja kas üldse on. võimalik, et sul termostaat kinnises asendis või on miski jahutuskanal kinni või siis on andur vigane. proovi enne lihtsamad asjad ära, seejärel saab juba otsustama hakata, kaugele selle defekteerimisega minna. Ehk on kasulik juba terve moto maha tõsta ja ära puhastada.

Kirjuta siia, mis sai.

Lujaa laatua Lada 

Jagaks enda kogemust mootori ülekuumenemise kohta.
Sai siis kõik valmis tehtud esimeseks proovisõiduks ning jahutussüsteem täidetud ja sõitma mindud, pärast lühikest sõitu läks temp. näidik punase peale ning sai tagasi sõidetud. Tuli välja, et radikas on täiesti külm ja olin päris kindel, et asi on termostaadis. Vahetasin isegi mitu korda neid kuna mul oli neid suuremas koguses võtta aga tulemus sama. Vahepeal mõtlesin isegi, et asi veepumbas aga õnneks seda maha kiskuma ei hakanud. Siis tuli meelde, et ma olin salongi radikasse minevatele voolikutele pimeda ette pannud...igatahes sai pime niikauaks eest võetud kui jahutussüsteemi uuesti täitsin ning peale seda ei ole olnud mingit probleemi mootori temperatuuriga. Ühesõnaga asi oli lihtne, kuid mässatud sai ikka omajagu enne kui selle peale tulin.
Äkki kellegile abiks kui sarnased tingimused on:)
Sai siis kõik valmis tehtud esimeseks proovisõiduks ning jahutussüsteem täidetud ja sõitma mindud, pärast lühikest sõitu läks temp. näidik punase peale ning sai tagasi sõidetud. Tuli välja, et radikas on täiesti külm ja olin päris kindel, et asi on termostaadis. Vahetasin isegi mitu korda neid kuna mul oli neid suuremas koguses võtta aga tulemus sama. Vahepeal mõtlesin isegi, et asi veepumbas aga õnneks seda maha kiskuma ei hakanud. Siis tuli meelde, et ma olin salongi radikasse minevatele voolikutele pimeda ette pannud...igatahes sai pime niikauaks eest võetud kui jahutussüsteemi uuesti täitsin ning peale seda ei ole olnud mingit probleemi mootori temperatuuriga. Ühesõnaga asi oli lihtne, kuid mässatud sai ikka omajagu enne kui selle peale tulin.
Äkki kellegile abiks kui sarnased tingimused on:)
-
mmaalo
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 195
- Liitunud: 01 Aug 2008 22:39
- Asukoht: Tartu / Särevere
- Autod: mälestus BA3 21063
- Kontakt:
kogemused on vaid abiks. 
praegu meenub lugu, kui ühel kutil enam radikast midagi läbi ei käinud..

sealt tuli ikka korralik moos välja.
Samuti tasuks meenutada, kas ja kes viimati auto kallal midagi tegi - pole harv juhus ka, kui tehakse "säästukat" ja pannakse vana tihend või mis veel hullem - silikooniga, ja nii julmalt kohe, et see silikoon sealt soojaga ära kaob - jahutuskanalid kinni. See mootor sõitis müstiliselt 2000km niiviisi ja siis oli paugupealt nii kinni, et kolvid tulid välja kuvaldaga.

praegu meenub lugu, kui ühel kutil enam radikast midagi läbi ei käinud..


sealt tuli ikka korralik moos välja.
Samuti tasuks meenutada, kas ja kes viimati auto kallal midagi tegi - pole harv juhus ka, kui tehakse "säästukat" ja pannakse vana tihend või mis veel hullem - silikooniga, ja nii julmalt kohe, et see silikoon sealt soojaga ära kaob - jahutuskanalid kinni. See mootor sõitis müstiliselt 2000km niiviisi ja siis oli paugupealt nii kinni, et kolvid tulid välja kuvaldaga.

Lujaa laatua Lada 

-
ppavlik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 163
- Liitunud: 17 Nov 2005 15:29
- Asukoht: Tartu
- Autod: VAZ 21011 '78 / VIS 2346 '03 / ZAZ 965 '61
See kehtib mitte ainult Lada, vaid kõigi autode kohta: jahussüsteemi täites on mõistlik kõige ülemises positsioonis olev lõdvik (tavaliselt selleks ongi salongi küte) lahti võtta, et õhumulle plokikaande ei jääks. Ei maksa loota sellele, et veepump mullid välja puhub. Kuna õhk teatavasti on halb soojusjuht, siis pole välistatud ka sihukesed olukorrad, kus termomeeter näitab normaalsest madalamat temperatuuri, aga radikas keeb mulinal. Tagajärjeks tavaliselt kõver plokikaas.Algselt postitas: lada
Siis tuli meelde, et ma olin salongi radikasse minevatele voolikutele pimeda ette pannud...igatahes sai pime niikauaks eest võetud kui jahutussüsteemi uuesti täitsin ning peale seda ei ole olnud mingit probleemi mootori temperatuuriga.
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1733
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Esiteks: Termostaati ei puurita läbi, vaid eemaldatakse seest termoklapid ning suletakse väiksesse ringlusse minev väljund. Vastasel juhul ei teki normaalset ringlust ning jahutamist vajav vedelik lükatakse osaliselt plokki tagasi kus see kuumeneb veelgi.
Teiseks: 60% jahutussüsteemi ülekuumenemise põhjusteks on õhk jahutussüsteemis. Ülejäänud 40% moodustavad lekked ning mehaanilised vead nagu termostaat, veepump jne.
Õhk jahutussüsteemis alla käivad ka erinevad ummistused. Kui on tagant ära ühendatud salongiradiaator, siis mitte mingil juhul ei tohi panna radikasse minevat ja tulevat voolikut pimedaks vaid tuleb omavahel ühendada. Vastasel juhul plokikaanest tulev kuum vesi ei saa väljuda, ehk siis sama teed mööda tuleb ka viimane õhk plokikaanest välja. Kui vaadata jahutusskeemi, siis veepump tõmbab salongiradikast vett enda poole ning seejärel surutakse see plokki ja sealt edasi kaande.
Ehk siis korras jahutussüsteemi puhul suudab veepump täiesti edukalt kogu õhu süsteemist väljutada.
Teiseks: 60% jahutussüsteemi ülekuumenemise põhjusteks on õhk jahutussüsteemis. Ülejäänud 40% moodustavad lekked ning mehaanilised vead nagu termostaat, veepump jne.
Õhk jahutussüsteemis alla käivad ka erinevad ummistused. Kui on tagant ära ühendatud salongiradiaator, siis mitte mingil juhul ei tohi panna radikasse minevat ja tulevat voolikut pimedaks vaid tuleb omavahel ühendada. Vastasel juhul plokikaanest tulev kuum vesi ei saa väljuda, ehk siis sama teed mööda tuleb ka viimane õhk plokikaanest välja. Kui vaadata jahutusskeemi, siis veepump tõmbab salongiradikast vett enda poole ning seejärel surutakse see plokki ja sealt edasi kaande.
Ehk siis korras jahutussüsteemi puhul suudab veepump täiesti edukalt kogu õhu süsteemist väljutada.