ARK?
ARK?
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2509
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
ARK?
Plaanis üks LADA maha kanda.Dokumendid ja reg.numbrid pean siis ARK-i tagastama.
Samal päeval plaan üks teine imporditud auto arvele võtta.Tahaks sellele mahakantud auto reg.numbrid arvele võetavale autole panna.
Põhimõtteliselt olen ju nende reg.numbrite eest juba kunagi maksnud.Kas pean 900 krooni ikkagi maksma?Või on kasutatud numbri eest riigilõiv pool (450.-)?Olen midagi saunas kuulnud,et kasutatud reg.numbri eest peab maksma pool riigilõivu.Tasuta?
Samal päeval plaan üks teine imporditud auto arvele võtta.Tahaks sellele mahakantud auto reg.numbrid arvele võetavale autole panna.
Põhimõtteliselt olen ju nende reg.numbrite eest juba kunagi maksnud.Kas pean 900 krooni ikkagi maksma?Või on kasutatud numbri eest riigilõiv pool (450.-)?Olen midagi saunas kuulnud,et kasutatud reg.numbri eest peab maksma pool riigilõivu.Tasuta?
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13051354
Kui siit sotti ei saa, siis ainsa konkreetse vastuse annab ikkagi ARKi see büroo, kus kavatsed neid toiminguid läbi viia.
Seadused on sigakeerulised, neid tõlgendatakse ja täidetakse igal pool erimoodi.
Igas büroos erinevad onud-tädid tööl ja kõik asjaajamine ei käi kohe mitte ühtset joont mööda stiilis "nii kuis pälinas, nii ka sakalas ja võron".
Kui siit sotti ei saa, siis ainsa konkreetse vastuse annab ikkagi ARKi see büroo, kus kavatsed neid toiminguid läbi viia.
Seadused on sigakeerulised, neid tõlgendatakse ja täidetakse igal pool erimoodi.
Igas büroos erinevad onud-tädid tööl ja kõik asjaajamine ei käi kohe mitte ühtset joont mööda stiilis "nii kuis pälinas, nii ka sakalas ja võron".
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2509
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Tehniline. ulevaatus.
Autoleht,07. 07. 2101 kirjutab. Kui soiduk on toodud Euroopa Liidu liikmesriigist, siis voimalik sellele taotleda kehtiva tehnoulevaatuse ulekandmist. WTF! Kas keegi ( LOG) leiaks selle seadusepugala ules? Eelmine aasta sama asja kohta ARK-i onu kehitas vaid olgu!?
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Seda võib ju tuhnida, aga las läheb veel tiba vett ajamerre ning las natuke harjutakse (instantsid, TÜV punktid, ARK jne..) ning usun, et see hakkab ka täiel rinnal tööle, sest....Algselt postitas: SexSix
Autoleht,07. 07. 2101 kirjutab. Kui soiduk on toodud Euroopa Liidu liikmesriigist, siis voimalik sellele taotleda kehtiva tehnoulevaatuse ulekandmist.
...Niipalju, kui mujal arenenud Euroopas (ma ei arvesta sinna sisse endisi sots.maid v.a. DDR) autosid on nähtud, uuritud-puuritud, siis nonde kehtivat ülevaatust mina isiklikult küll kahtluse alla ei seaks. Eriti mis puudutab maid, kus ise pikemalt viibinud-reisinud e. Saksa- ja Prantsusmaad.
Loomulikult on erandeid ka neis riikides. Just kere välist seisukorda visuaalselt hinnates tekib mõnd isendit nähes küsimus, et kui ausalt see TÜV ikkagi läbitud on, aga no vähemalt endise SaksaLV territooriumil registreeritud masinad taolist kõhklust ei tekita.
Frangis sai nähtud igasuguseid sarasid, kuid üks mis kindel - rool, pidurid, tuled-viled töötasid, heitgaasid korras neil kõigil. Ei kilisenud-kolisenud jooksuosa puksid-amordikad nii nagu mõnel meie autol.
Ja kui otsisin odavat autot, millega kannataks koju sõita, siis oli müügis üsna palju kehtiva ülevaatuseta isendeid. Tavaliseks põhjuseks auklik, keevitust vajav põhi.
Kõik remonditööd, mis auto kallal tehakse, on seal maal roppkallid. Näiteks lasin Polo kaks rehvi ringi lüüa ja maksma läks see "ainult" 40 euri, mis on standarthind

Siia sobiks riputada ka pilt, kuidas näeb välja kerge loomaga kokkupõrke läbinud prantsuse kodaniku ajutine kiirlahendus esitule osas

[Muudetud: 16-7-2010 logman]

- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Teen uue postituse, sest asi mu meelest ikkagi väga tähtis ja meenus nüüd reedeõhtusel saunalaval omaette möödunu üle mõtiskledes.
See, et sissetoodud masina ülevaatust aktsepteerima hakataks, on loomulikult tähtis.
-Aga kellele see tähtis on?
-Ainult mulle ja sulle, auto uuele omanikule.
Ja tähtis on ta vaid selle võrra, et mõjub meie e. auto omanike rahakotile positiivselt.
Hea küll, ühekordselt, nõus, aga ega see jakobson, mis ikkagi alles jääb, mööda külge maha ei jookse. Ostame siis kasvõi selle eest ühe korraliku pigipesu, mida suksuke peale paaripäevast siinsetel bituumenipasast koosnevatel teedel hädasti vajab....
TÜV-punktil jääb aga see raha saamata. Järelikult jääb see raha saamata ka pekiperssest riigiisandal, kes jätkuvalt oma uhke ametiauto istmel tagumikku laiaks istub.
Kuidas tema sellega nõus on?
Aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida
Hoopis suurem probleem on see, et kuidas ja kunas jõuavad asja-ajamised siin juurosojuuzis nii kaugele, et mina, kes kasutades ära tööjõu vaba liikumise võimalust, saaksin hakata ülevaatust tegema selles liikmesriigis, kus parajasti viibin?
Konkreetne jama oli meil just seal, kodust kolm ja pooltuhat kilti kaugel asuvas frangiriigi provintsis.
Kõiki eestlasi vaevas ja vaevab edasigi see probleem, sest tehnikat on sinna üksjagu kokku aetud. Rekkad ja sõiduautod (firmade omad, meil OLI kolm, jäi kaks
) pluss paljudel ka isiklikud, sest algul oli ju "ilge masu aeg"(ajab naerma küll selline utoopia, mida siin aasta otsa inimestele jutlustati
) ja töölisi lausa sunniti isiklike pannidega sinna tulema (kui ei tule, jää koju - lihtne, ussita Eestis töötuna edasi).
Seis on nüüd hetkel selline, et kas sõidad siia, koju, teed ülevaatuse ja siis padavai tagasi (kulutused tulevad suured!) või saadad .... no ei maini sügavamalt toda protsessi - ühesõnaga, lased teha fufloo-ülevaatuse, mis mu meelest pole üldsegi õige teguviis.
Palju rekkaomanikke on seetõttu loobunud sealsest tööst, kuigi vajadus on suur, tööd nigut muda käes ja masinad seisavad nüüd kodus, juhid nokivad nina, sest peremees ei raatsi teha kulutusi, et masin tagasi saaks....
jne.jne.jne....
Muide, ei maksa nende frankmani polismentide kasutada olevat tehnikat üldsegi alahinnata. Neil on elektroonilist andmebaasi otse autost võimalik uurida täpselt samapalju, kui siinsetel liiklusjärelvalve töötajatel. Üle Euroopa.
Tavainimesel on jah netiga sõbrunemine raskendatud, aga riigiametnikel selleks kõik uksed valla, kasvõi kännu otsas istudes leiab kõik su patud ja masina mineviku ülesse.
Nii mõnigi mees (lätlane) sai omad vitsad kevadel kätte.
[Muudetud: 16-7-2010 logman]
See, et sissetoodud masina ülevaatust aktsepteerima hakataks, on loomulikult tähtis.
-Aga kellele see tähtis on?
-Ainult mulle ja sulle, auto uuele omanikule.
Ja tähtis on ta vaid selle võrra, et mõjub meie e. auto omanike rahakotile positiivselt.
Hea küll, ühekordselt, nõus, aga ega see jakobson, mis ikkagi alles jääb, mööda külge maha ei jookse. Ostame siis kasvõi selle eest ühe korraliku pigipesu, mida suksuke peale paaripäevast siinsetel bituumenipasast koosnevatel teedel hädasti vajab....
TÜV-punktil jääb aga see raha saamata. Järelikult jääb see raha saamata ka pekiperssest riigiisandal, kes jätkuvalt oma uhke ametiauto istmel tagumikku laiaks istub.
Kuidas tema sellega nõus on?
Aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida

Hoopis suurem probleem on see, et kuidas ja kunas jõuavad asja-ajamised siin juurosojuuzis nii kaugele, et mina, kes kasutades ära tööjõu vaba liikumise võimalust, saaksin hakata ülevaatust tegema selles liikmesriigis, kus parajasti viibin?
Konkreetne jama oli meil just seal, kodust kolm ja pooltuhat kilti kaugel asuvas frangiriigi provintsis.
Kõiki eestlasi vaevas ja vaevab edasigi see probleem, sest tehnikat on sinna üksjagu kokku aetud. Rekkad ja sõiduautod (firmade omad, meil OLI kolm, jäi kaks


Seis on nüüd hetkel selline, et kas sõidad siia, koju, teed ülevaatuse ja siis padavai tagasi (kulutused tulevad suured!) või saadad .... no ei maini sügavamalt toda protsessi - ühesõnaga, lased teha fufloo-ülevaatuse, mis mu meelest pole üldsegi õige teguviis.
Palju rekkaomanikke on seetõttu loobunud sealsest tööst, kuigi vajadus on suur, tööd nigut muda käes ja masinad seisavad nüüd kodus, juhid nokivad nina, sest peremees ei raatsi teha kulutusi, et masin tagasi saaks....
jne.jne.jne....
Muide, ei maksa nende frankmani polismentide kasutada olevat tehnikat üldsegi alahinnata. Neil on elektroonilist andmebaasi otse autost võimalik uurida täpselt samapalju, kui siinsetel liiklusjärelvalve töötajatel. Üle Euroopa.
Tavainimesel on jah netiga sõbrunemine raskendatud, aga riigiametnikel selleks kõik uksed valla, kasvõi kännu otsas istudes leiab kõik su patud ja masina mineviku ülesse.
Nii mõnigi mees (lätlane) sai omad vitsad kevadel kätte.
[Muudetud: 16-7-2010 logman]
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2509
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Ark!?
Ark, õigemini Eestis kasutatavad seadused on h... Ostsin Rootsist Lada Samara Balticu- 1998. Täna üritasin autot Eestis arvele võtta. EI SAA!!! (Pärast 1998.a. valmistatud sõiduki andmesildilt puudub EÜ kogu sõiduki tüübikinnituse number.) Et saada see peamajast tuleb maksta 3000 vanas rahas!!! On võimalik, et ei pea maksma selle eest aga seda ma ei usu. Kindel olen vaid selles, et selline jaburdus toimib vaid Eestis. Auto on toodetud Soomes. Auto ei ole toodetud Vene Federatsioonis. 1998.a. Eesti ei teadnud EÜ-st veel midagi. Huvitav on veel see... pärast 1998.a. valmistatud... PÄRAST!!!
Seadusepügal. (4) Alates 1. jaanuarist 1998. a esmakordselt kasutusele võetud liiklusregistrisse kantavad sõidukid peavad omama kehtivat riiklikku tüübikinnitust. Siin nagu oleks olemas see nr. See konkreetne auto on 230 yhikut hiljem toodetud.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2#
Seadusepügal. (4) Alates 1. jaanuarist 1998. a esmakordselt kasutusele võetud liiklusregistrisse kantavad sõidukid peavad omama kehtivat riiklikku tüübikinnitust. Siin nagu oleks olemas see nr. See konkreetne auto on 230 yhikut hiljem toodetud.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2#
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2509
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Lahend.
Kuna samasuguseid autosi on arvel Eestis mitmeid, siis ARK andis tüübikinnituse ettenähtud 30 päeva jooksul. Pirka kus on auto kere nr, auto täismass, silla massid ja autorongi täismass, seal peab olema ka tüübikinnituse kood. Minu autol seda ei olnud.
Passis lahe sissekanne; Lubatud kasutada: seerialõpusõiduk.
Passis lahe sissekanne; Lubatud kasutada: seerialõpusõiduk.