Aku läks iseenesest tühjaks ??

Aku läks iseenesest tühjaks ??

Audio, elektrisüsteem, turva
Suletud
s
salta
Suletud kasutaja
Postitusi: 7
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Aku läks iseenesest tühjaks ??

Postitus Postitas salta »

Panin üle-eelmisel pühapäeval auto parklasse. Eile öösel (kolmapäeval) sõber helistas, et oleks vaja ta Hyundai liivast välja tõmmata. Parklas süütevõtit keerates panin tähele, et voolu pole. Proovisin kontrolllambiga otse aku klemmide peal - tühi. Lühistamisel isegi särtu polnud.

Amatuurlaual olid kõik lülitid väljas. Aku on 3 aastat vana. Viimasel kasutamisel näitas amatuurlaua voltmeeter nii nagu peab (rohelises).

Kas oskate öelda, milles asi? Või pean hakkama miinusklemmi akult igakord maha kruvima. Enne seda pole sellist asja veel juhtunud.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

ilmselt jäi generaatori ergutusahel pinge alla (tableti viga) kõige lihtsam ongi juhet maha hakata võtma või elektrilist massilülitit kasutada. mina aga soovitan geneka maha võtta ja korda teha. kahjuks on see 05 generaatorite tüüpviga :(
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
k
kenu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 195
Liitunud: 14 Mai 2002 15:37
Asukoht: Valga
Autod: 05
Kontakt:

Postitus Postitas kenu »

Võib-olla on plaadid sulfateerunud ja tekitavad väikseid sisevooluringe, mis aku tühjaks imevad. Pane paariks kolmeks ööpäevaks hästi väikse vooluga (alla 1A), laadima, peaks aitama

Mul oli juhus, kus 4a vana aku kippus nädalase seismisega iseenesest tühjaks vajuma, nii et starter ei teinud piuksugi. Ükskord vähe vindisena panin laadima ja unustasin ära, nelja päeva pärast sõitma minnes avastasin et laadija taga! Aga pärast seda peab isegi alarmi all olles üle kuu voolu sees. Aku tahab madala vooluga laadimist.
l
Laada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 260
Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
Asukoht: Tallinn
Autod: Nokia, Nolada.

Postitus Postitas Laada »

Kusjuures minu masinal kukkus ka aku praktiliselt päevapealt ära. Muidu toimis ilusti, kuid peale mõnetunnist seismist enam käivitamiseks voolu ei jagunud. Kahtlustasin ka mingit vooluleket, võtsin siis akuklemmi ööseks maha ja asi selge. Uue akuga asi korras. Muidugi on see vaid üks võimalustest.
s
salta
Suletud kasutaja
Postitusi: 7
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas salta »

Pean veel tuttava remondimehega nõu, kuid ma plaanin osta uue genraatori ja uue aku. Hetkel muidugi ainult aku, et saaks vähemalt auto liikuma. Generaatori vahetus jääb juuni (lihtsalt pole aega - kool ju).

Massilüliti oli mul vanasti peal, kuid ta hakkas jamama (lülitas ennast ise välja) ja mul soovitati ta maha kruvida.
a
Allar21
Foorumi kasutaja
Postitusi: 200
Liitunud: 05 Mai 2004 22:09
Asukoht: Saaremaa/Salme
Autod: Mazda 626
Kontakt:

Postitus Postitas Allar21 »

mul oli sama jama. tõmbas ka aku ööga tühjaks kõige lihtsam on vist lihtsalt klemmid maha võtta.
s
salta
Suletud kasutaja
Postitusi: 7
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas salta »

Panin täna tutika 05-e geneka peale (poest ostetud: 900kr). Kuid pinget laeb ikkagi sõltuvalt mootori pööretest: gaasile vajutades hüppab voltmeetri osuti kohe punase lõppu.
Teeninduses öeldi (kapoti alla vaatamata), et arvatavasti on asi pinge jagajas (see mis asub eraldi karbikeses auto kere küljes, mitte generaatoril), kuid mul võeti see juba vähemalt 3 aastat tagasi ära. Probleemid pingega hakkasid aga alles eelmisel augustil. Vahepeal aitas kui vahetasin ära pinge regulaatori. Viimane kord pidas see vastu ainult mõni tund.

Milles ikkagi võib asi olla vaatamata, et peal on uus genekas (05), uus aku ja isegi uus süütepool (see vist asjasse ei puutu)?


{Klemme tõstan ma nüüd küll ööseks maha. Üks öö unustasin ja tõmbas uue aku tühjaks.}
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Ei saa aru misasi on "pinge jagaja".
Sul ilmselt generaatori kontrollvoolu ahel mingi rikkega. Ise panin omale vahereleega ja igasugused hälbed kadusid. Sellest sai ka kusagil täpselt kirjeldus tehtud.
C
s
salta
Suletud kasutaja
Postitusi: 7
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas salta »

Asi sai korda. Võeti lihtsalt 9. kaitse kaitsmeplokist ära. Mulle seletati, et enne (kaitsmega) läks mul "kaks vooluringi" aku +klemmile, nüüd ilma vahelülita üks. Voltmeeter enam ei hüppa gaasi vajutades.

Seistes aku enam ka ei tühjene.
m
Mikk
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1026
Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
Asukoht: Harjumaa, Kose vald
Autod: VIS 23464-10

Postitus Postitas Mikk »

oota, aga milleks see kaite siis seal oli. Ma ei saanud selles hästi aru. Kas see oli selleks, kui sull massilüliti peal oli ja lüliti maha võttes oleks pidanud ka kaitsme maha võtma.(kas sain õigesti aru)
:yllatunud
s
salta
Suletud kasutaja
Postitusi: 7
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas salta »

Massilülitit pole mul juba mingi kolm aastat vähemalt, probleemid hakkasid aga eelmise suve lõpus, seega see ei saanud kuidagi asjasse puutuda.

Seda imestas hooldusemees ka, et kuidas on see võimalik, et ilma kaitsmeta hakkas asi korralikult tööle.

TO: mikk 17 => Ammusel ajal, kui veel massilüliti peal oli, siis sellest välja lülitades küll ei pidanud kaitsmet maha võtma. Ega keegi ei katsetanudki, et mis juhtub kui maha võtta. Teoreetiliselt peaks laadimine katkema.
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

Generaatoril on selline asi ,nagu ergutusmähis need on asjad ,mis kipuvad jamama äkki on viga selles?
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

kuulge mehed. 05 genekal ju pingeregulaator sees. uus genekas ei anna mittemingisugust garantiid et asi töötab kahjuks. tavaliselt on uued veel hullemad. kui laeb sõltuvalt pööretest ja ise midagi teha ei mõista enam vii targema kätte... kui genekarihm korralik ja ilusti pingul siis ei saa genekas (pingeregulaator) massi kätte. 05 genekal reguleeritakse ergutust läbi massi..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
s
salta
Suletud kasutaja
Postitusi: 7
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas salta »

Laadimine on korras. Seda kuidas asi paranes kirjeldasin juba varem. See kaitsmevärk on jah natuke kahtlane, aga peamine on et nüüd töötab.
TEEMA LUKKU.
Suletud