Voltmeetri paigaldamine 2106-le

Voltmeetri paigaldamine 2106-le

Audio, elektrisüsteem, turva
-
-Imelyk-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 228
Liitunud: 11 Mai 2009 07:44
Asukoht: Saaremaa

Voltmeetri paigaldamine 2106-le

Postitus Postitas -Imelyk- »

Sooviks siis paigaldada voltmeetrit 06-le. Voltmeeter umbes sama mis 05-l.2 otsaga, ühel otsal "+"teisel"-". Aga otse akupeale ühendada minuarust ei tohi.
Igatahes 05 elektriskeemist ei saanud aru kuidas se ühendatud on.

Ette tänades:)
e
exideN
Foorumi kasutaja
Postitusi: 109
Liitunud: 01 Juun 2011 14:39
Asukoht: Paide
Autod: Vaz 2103

Postitus Postitas exideN »

Äkki kuidagi süütepoolilt ?
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1110
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Postitus Postitas Arvos »

Pluss võta armatuurist suvalisest kohast, mis läbi süüte. Võid ka süütelukust võtta. Või näiteks laeka valgustusest kui see läbi süüte on. Peaks olema minu arust.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
-
-Imelyk-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 228
Liitunud: 11 Mai 2009 07:44
Asukoht: Saaremaa

Postitus Postitas -Imelyk- »

 
Arvos kirjutas:Pluss võta armatuurist suvalisest kohast, mis läbi süüte. Võid ka süütelukust võtta. Või näiteks laeka valgustusest kui see läbi süüte on. Peaks olema minu arust.
aa ok, ja miinuse võtan siis kerelt või akult.
-
-Imelyk-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 228
Liitunud: 11 Mai 2009 07:44
Asukoht: Saaremaa

Postitus Postitas -Imelyk- »

Proovisin nii, et panin miinuse keresse ja plussi süütelukku ja käis ilge särakas ja lõi voltmeetri põhja:puzzled:puzzled
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1110
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Postitus Postitas Arvos »

Ega sa vastupidi ei ühendanud? Kontrolli ikka ka, milline sul süütevool on süütelukus ja sinna ühenda.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
-
-Imelyk-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 228
Liitunud: 11 Mai 2009 07:44
Asukoht: Saaremaa

Postitus Postitas -Imelyk- »

Misvärvi peab olema süütelukus plussjuhe? Mul on ühel pidev vool ja ühte tuleb vool siis kui süüte sisse keeran. Proovisin ühendada mõlemasse, aga mõlemal juhul oli sädemeid palju.
Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Pärnu
Autod: 2106

Postitus Postitas MuKi14 »

Mis jalgratast tee siin leiutate. 05-el tuleb voltmeetrisse vool oranzist juhtmest mis nullkuuel on pm iga näidiku taga olemas, näiteks võtad kütusenäidiku tagant, võtad pistikust oranzi(+) ja siis valge musta triibuga(-) valgustuse saab ka sealt samast valgejuhe. Kui voltmeetrit särisedes põhja lööb siis on sul autos kas rohkem kui 16 volti või voltmeeter lühises. Autogauge voltmeeter maksab 10 eur + veel sinna juurde kopsik ~ 3eur.
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1110
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Postitus Postitas Arvos »

Sul voltmeeter lühises vbl. Proovi otse aku pealt algatuseks. Kui ongi lühises, ei juhtu vähemasti midagi, ainult voltmeetri viskad minema.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
-
-Imelyk-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 228
Liitunud: 11 Mai 2009 07:44
Asukoht: Saaremaa

Postitus Postitas -Imelyk- »

 
Arvos kirjutas:Sul voltmeeter lühises vbl. Proovi otse aku pealt algatuseks. Kui ongi lühises, ei juhtu vähemasti midagi, ainult voltmeetri viskad minema.
otse aku peale pannes lööb samamoodi sädemeid:puzzled
Kuskilt aga meelde jäänud et voltmeetrit ei tohi ühendada otse akule, kuid võin ka eksida.

Voltmeetri mõte on selles et kardan ülelaadimist. Varem lõin pirne läbi. Täna vaatasin akukinnitused ja massid üle, vedasin lisa massi mootorisse, tahaks nyyd teadakuidas akulaadimine on.

Ahjaa seda ka et ülepinge on nii suur et ühel akul keetis mahlad välja:puzzled Vahetanud olen harjasid ja pingeregulaatorit, kuid see ei aidanud midagi:(
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

On sul ikka voltmeeter, mitte ampermeeter?
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
m
MargusR
Foorumi kasutaja
Postitusi: 244
Liitunud: 20 Apr 2010 21:17
Asukoht: Rakvere
Autod: Subaru Forester 2009

Postitus Postitas MargusR »

See on AMPERMEETER,mitte voltmeeter sul.Võta pluss aku plussilt ja miinus geneka plussilt.Ampermeeter ei vaja massiühendust,vaid läbivat plussi.;)
Vene raud on lollikindel iga ilmaga.
-
-Imelyk-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 228
Liitunud: 11 Mai 2009 07:44
Asukoht: Saaremaa

Postitus Postitas -Imelyk- »

http://www.gasgoo.com/auto-products/ele ... 85711.html


Sama asi siis minul.


Aga kuhu ma selle miinusklemmi pean ühendama? Kui ma Geneka + panen siis see näitab maksimum laadimist või eksin?
Ise mõtlesin, et peaksin panema peale laadimisreleed(Must karp kahe otsaga 15 ja 67 klemm)
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Keegi on füüsikatundides piljardit mänginud :D.
Ega endalgi kõik enam meeles ole, aga sellise põneva asja leidsin: http://www.ene.ttu.ee/leonardo/elektro_ ... isvool.pdf

Ja nii ongi:

 
MargusR kirjutas:See on AMPERMEETER,mitte voltmeeter sul.Võta pluss aku plussilt ja miinus geneka plussilt.Ampermeeter ei vaja massiühendust,vaid läbivat plussi.;)
Skeemi visand:
http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=36298
(Ma muidugi ei tea nüüd, kas AMF-i registreerimata kasutaja ka seda näeb)
m
MargusR
Foorumi kasutaja
Postitusi: 244
Liitunud: 20 Apr 2010 21:17
Asukoht: Rakvere
Autod: Subaru Forester 2009

Postitus Postitas MargusR »

Võib-olla seletasin jah veitsa segaselt,seega ampermeetri plussklemmiga ühenda akust pluss ja ampermeetri miinusklemmiga genekast väljuv plussjuhe(M6 keermega poldi küljes olev).
Vene raud on lollikindel iga ilmaga.
-
-Imelyk-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 228
Liitunud: 11 Mai 2009 07:44
Asukoht: Saaremaa

Postitus Postitas -Imelyk- »

 
MargusR kirjutas:Võib-olla seletasin jah veitsa segaselt,seega ampermeetri plussklemmiga ühenda akust pluss ja ampermeetri miinusklemmiga genekast väljuv plussjuhe(M6 keermega poldi küljes olev).
Proovisin nii, nagu seletasid. Ühendasin ära ja panin auto käima. Seier oli nullis, andsin gaasi ja hüppas +20 panin tarbijad peale: täistuled, puhur ja laadimine +15. Kas on palju?
Proovisin 3 erineva laadimisreleega, ning kõigil oli laadimine sama.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Kui auto saab voolu generaatorist, siis on seier plusspoolel.
Kui auto saab voolu akust, siis on seier miinuspoolel.
Kui auto käivitub, peab seier minema plusspoolele ja mõne aja jooksul tasapisi langema nulli lähedale.
Normaaloludes, kui aku on juba uuesti geneka poolt laetud, peab seier masina töötades jäämagi vibreerima nulli ja plusspoole alguse vahele.
Kui tarbijaid järele ühendad ja seier miinuspoolele langeb ning sinna jääbki, tähendab seda, et generaator ei lae piisavalt ning auto tarbib rohkem voolu, kui genekas toota suudab. Ehk siis toimetab rohkem akusse salvestunu najal.
Kui seier peale käivitamist jääbki plusspoolel sinna lõppu, siis laeb generaator liialt üle. Üks sellise seisu põhjuseks võib olla ka riknenud (lühistunud) aku. Lisaks pingeregulaatori mured...
Lühidalt sai olulisem kirja.

Mina soovitan siiski paigaldada voltmeetri. On pilt veel selgem, et kunas kui palju laeb, saab konkreetseid numbreid lugeda ;).
Minimum: +13,6V (palju tarbijaid taga)
Maksimum: +14,5V (kohe peale käivitamist)
Keskmine hea ala: +13,8 kuni +14V
-
-Imelyk-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 228
Liitunud: 11 Mai 2009 07:44
Asukoht: Saaremaa

Postitus Postitas -Imelyk- »

 
logman kirjutas:Kui auto saab voolu generaatorist, siis on seier plusspoolel.
Kui auto saab voolu akust, siis on seier miinuspoolel.
Kui auto käivitub, peab seier minema plusspoolele ja mõne aja jooksul tasapisi langema nulli lähedale.
Normaaloludes, kui aku on juba uuesti geneka poolt laetud, peab seier masina töötades jäämagi vibreerima nulli ja plusspoole alguse vahele.
Kui tarbijaid järele ühendad ja seier miinuspoolele langeb ning sinna jääbki, tähendab seda, et generaator ei lae piisavalt ning auto tarbib rohkem voolu, kui genekas toota suudab. Ehk siis toimetab rohkem akusse salvestunu najal.
Kui seier peale käivitamist jääbki plusspoolel sinna lõppu, siis laeb generaator liialt üle. Üks sellise seisu põhjuseks võib olla ka riknenud (lühistunud) aku. Lisaks pingeregulaatori mured...
Lühidalt sai olulisem kirja.

Mina soovitan siiski paigaldada voltmeetri. On pilt veel selgem, et kunas kui palju laeb, saab konkreetseid numbreid lugeda ;).
Minimum: +13,6V (palju tarbijaid taga)
Maksimum: +14,5V (kohe peale käivitamist)
Keskmine hea ala: +13,8 kuni +14V
Suur tänu hea informatsiooni eest.
Hetkel näitab ampermeeter natukene üle + joone ja kui kõik tarbijad peale panna siis jääb ka + peale.
Peab ehituspoest läbi käima ja voltmeetri ostma, siis saab täpselt teada palju laeb.
m
MargusR
Foorumi kasutaja
Postitusi: 244
Liitunud: 20 Apr 2010 21:17
Asukoht: Rakvere
Autod: Subaru Forester 2009

Postitus Postitas MargusR »

Või multitestri.Kui kahtlusi tekib,saad alati pinge ära mõõta.;)Näiteks ühe töökaaslase Audil oli mootori käies voltmeetri seier 16 peal.Panin testri peale ja oli hoopis 14,3 volti ehk normis.
Vene raud on lollikindel iga ilmaga.
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1110
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Postitus Postitas Arvos »

Masinate voltmeetrid panevad tihti mõõda näiduga ning kahjuks mitte ainult komakohtadega. Testriga ongi kasulik konkreentne voltmeeter üle kontrollida ning enda jaoks fikseerida koht kus osuti korras laadimisega paikneb. Kui osuti emmale-kummale poole hakkab sellest punktist näitama, on see signaal, et miskit on mäda.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
Vasta