K: Makk & massilüliti

K: Makk & massilüliti

Audio, elektrisüsteem, turva
Vasta
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

K: Makk & massilüliti

Postitus Postitas GTA »

probleem järgmine: nagu teada, tahavad enamik makke saada akult pidevat plussi (kollane juhe), et mälu säiliks. mul on plussid veetud õigesti, kollane otse akult ja punane läbi süüteluku. nüüd kui lülitan välja massilüliti, kaob igasugune vool kogu autost ja mälu tühjeneb. kui aga vedada ka miinus otse akult ja punane juhe ka otse akult (proovitud), läheb miinus kuidagiviisi massi, läbi maki. väljendub selles, et kui lülitan nüüd massi välja, ei kao vool autost, vaid näiteks esituled tõmbuvad tuhmiks ja laadimise signaallamp hakkab hästi tuhmilt põlema...

seega kas saan akult miinust makini vedada nii, et massilüliti funktsioon toimiks? siis kui too anomaalia tekkis, oli makk (auto)kerest isoleeritud, seega (maki) kere kaudu too kindlasti massi ei läinud. kas võib abi olla näiteks dioodi pidevale plussile vahele panemisest (juhib voolu vaid ühes suunas, nagu ma aru saan)? ise olen elektriasjas võõras, seega paluks nüüd sellel kohal targematelt abi...

ette tänades, gta
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
g
GhostRider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 404
Liitunud: 17 Aug 2005 20:37

Postitus Postitas GhostRider »

võta maki toide akult (+/-) ja kontroll juhe pane releega süüte lukku nii et relee üks osa on kontrolli ja aku + ühenduses ja relee teine osa süüte lukuga :P siis ei tohiks kuskilt tekkida valet vooluringi:=?:puzzled
n
napster8
Foorumi kasutaja
Postitusi: 66
Liitunud: 07 Okt 2004 20:06
Asukoht: Viljandimaa, Sultsi
Autod: VW Golf 2
Kontakt:

Postitus Postitas napster8 »

See varjant on jah kõige parem kuna siis + ja - alati ühenduses ja remote ühendab süütelukust. Ise tegin kah sõbra siksil niimodi millel oli kah masslüliti.
Oli kord Niva. :)
b
ben
Suletud kasutaja
Postitusi: 4
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas ben »

Raadiost jookseb sul keresse miinus läbi antennikaabli sest kaabli teine ots kinnitub kere kylge. Kaablil on varjestus ju miinus.
n
napster8
Foorumi kasutaja
Postitusi: 66
Liitunud: 07 Okt 2004 20:06
Asukoht: Viljandimaa, Sultsi
Autod: VW Golf 2
Kontakt:

Postitus Postitas napster8 »

No kui selline probleem on siis tuleb ültse see masslüliti ära võtta, ega see nii tähtis asi ka ei ole, või siis koguaeg sees hoida. Või teha ka antennivarjestuskaabel, see mis makist antenni läheb, kah lülitist sisse lülitavaks, nagu koos masslülitiga.
Oli kord Niva. :)
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

NB!! Selliste katsetuste käigus võib kergesti auto põlema panna.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

no kuulge.. tehasest tulid ladad ikka ilma massilülitita välja.

kui auto korras pole seda vaja..
kui siis ainult pättide eksitamiseks..

enamusele ladadest on paigaldatud massilüliti selleasemel et lekkevoolude põhjustaja üles otsida - mis omakorda viib selleni et varem või hiljem midagi kas enam edasi ei tööta või põleb auto vaikse raginaga maha kuskil valgusfoori taga.

teine põhjustaja on 05 generaator mille tableti rikke tõttu jääb ergutuspinge peale ka süüte väljalülitamisel..
jällegi on enamuse valikuks massilüliti.. :(
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Vasta