elektrimured tühikäigul (auto kipub välja surema)
elektrimured tühikäigul (auto kipub välja surema)
-
lleinz
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 22
- Liitunud: 28 Veebr 2010 17:09
- Asukoht: Tallinn
- Autod: VAZ 21063
elektrimured tühikäigul (auto kipub välja surema)
Paar kuud tagasi oli kõik korras. Siis hakkas pinge järjest rohkem kõikuma (lõpuks kõikus 11 ja 17 voldi vahel ning selle peale kulus 3 pirni). Koos pinge vahe suurenemisega hakkas ka mootor tühikäigul välja surema (pinge langes seejuures 11-12 voldi peale).
Nüüd vahetasin lõpuks pingeregulaatori ära ja pinge on normis 12-14 volti (eile siis). Sõitsin mõnikümmend kilomeetrit ühe jutiga ära kuid linnas foori taga kippus ikka seisma jääma (mõtlesingi, et aku vajab natuke laadimist sõitmisel). Täna hommikul sõitsin maanteel auto soojaks (6 km umbes) ning linnas esimese foori taga vaatasin, et pinge püsib isegi rohelisel alal ilusti. Järgmise foori taga pidin kauem seisma ja pinge vajus seismise lõpuks valgele alale ja auto kippus ära surema.
Tundus, et tühikäigul võetakse suurem osa voolu akult ja see koormab poole minutiga akut sedavõrd, et pinge langeb ja auto tahab ära surra.
Kas tühikäigul ei peaks generaator piisavalt voolu tootma või on mingi jama veel? Või tuleks akut korralikult laadida?
Nüüd vahetasin lõpuks pingeregulaatori ära ja pinge on normis 12-14 volti (eile siis). Sõitsin mõnikümmend kilomeetrit ühe jutiga ära kuid linnas foori taga kippus ikka seisma jääma (mõtlesingi, et aku vajab natuke laadimist sõitmisel). Täna hommikul sõitsin maanteel auto soojaks (6 km umbes) ning linnas esimese foori taga vaatasin, et pinge püsib isegi rohelisel alal ilusti. Järgmise foori taga pidin kauem seisma ja pinge vajus seismise lõpuks valgele alale ja auto kippus ära surema.
Tundus, et tühikäigul võetakse suurem osa voolu akult ja see koormab poole minutiga akut sedavõrd, et pinge langeb ja auto tahab ära surra.
Kas tühikäigul ei peaks generaator piisavalt voolu tootma või on mingi jama veel? Või tuleks akut korralikult laadida?
-
mmess
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 846
- Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
- Asukoht: Tartu
- Autod: '95 Audi A6
- Kontakt:
Aku laadimine ei tee iseenesest paha, aga kui sa igal hommikul eriti praeguste ilmadega auto omal jõul käima saad, siis ei tohiks probleem akus olla. Viga tundub ikka kas genekas või pingeregulaatoris olema. See, et uus ei pidada tähendama, rahvasuu räägib, endal küll kogemus puudub selles osas.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
-
lLaurimetall
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 488
- Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
- Asukoht: Tartu(Ihaste)
- Autod: Vaz 21061
-
lleinz
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 22
- Liitunud: 28 Veebr 2010 17:09
- Asukoht: Tallinn
- Autod: VAZ 21063
Sõites on püsivalt 13-14 voldi vahel ja võrreldes eelnevaga, on pinge vägagi stabiilne. Tühikäigul on pinge alguses 13 volti, kuid poole minuti jooksul langeb 11-12 voldi vahele. Tegin pikemait sõite ja jälgisin mootori pöördeid tühikäigul. Pinget näitas 13 volti, kuid mootori pöörded näitasid ikka 0'i... ilmselt oleks natuke oodates pinge jälle langema hakanud.
Soovitati üle vaadata ka juhe, mis karburaatorisse läheb. See oli natuke õrnalt kinni küll, kuid peale pigistamist paremaks ei läinud. Kas keegi seletaks, mis juhe see on (mingi tühikäigu juhe minu teada), kust ta tuleb ja mida ta teeb?
Soovitati üle vaadata ka juhe, mis karburaatorisse läheb. See oli natuke õrnalt kinni küll, kuid peale pigistamist paremaks ei läinud. Kas keegi seletaks, mis juhe see on (mingi tühikäigu juhe minu teada), kust ta tuleb ja mida ta teeb?
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1733
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Vot sellist juhet tahaks minagi nähaAlgselt postitas: arvejomm
...kaval juhe mis olles mitte voolu all sulgeb kütuse voolu...

Tegelikult on jutt magnetklapist, mida juhtmest läbi jooksva elektriga juhitakse: vool peal(süüde sees) - klapp lahti...vool katkestatud(süüde väljas) - klapp kinni...
Klappi saad kontrollida lihtsalt voolu peale andmisega...muidugi klapi korpuse pead maandama...kui käib klõps siis klapp liigub...ja ka tõenäoliselt töötab...
Ja muideks, ei mõista ma mida puutub see magnetklapp ja tema juhe üldse laadimisse?
-
lleinz
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 22
- Liitunud: 28 Veebr 2010 17:09
- Asukoht: Tallinn
- Autod: VAZ 21063
Oli lihtsalt üks kord juhus, et auto suri tühikäigul kohe välja - tuli välja, et olin selle juhtme ühendamata unustanud. Mõtlesin, et äkki mingi sarnane viga ja oli lootus, et viga polegi generaatoris. Aga ilmselt peab ikkagi kuidagi need harjad üle vaatama - kas keegi teab lihtsat moodust selle töö teostamiseks (kui põhja kaitset just maha ei ürita võtta, siis peaks kuidagi peegliga mässama)?
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1733
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
No aga kas selle poripleki mahavõtt on siis nii raske töö?
Asi rohkem kättevõtmises ju...kokku oli minu mälu järgi 8 polti/kruvi millega see kinni on...geneka kättesaamiseks kaks mutrit lahti keerata ja üks polt välja lüüa...seda kas karterikaitse ette jäi, ei mäleta...
Raske töö see nüüd külle ei ole...
P.S. Kui magnetklapi juhe lähti, siis loomulikult mootor ei ole nõus koostööd tegema...mina ka tühja kõhuga eriti koostööaldis pole
Asi rohkem kättevõtmises ju...kokku oli minu mälu järgi 8 polti/kruvi millega see kinni on...geneka kättesaamiseks kaks mutrit lahti keerata ja üks polt välja lüüa...seda kas karterikaitse ette jäi, ei mäleta...
Raske töö see nüüd külle ei ole...

P.S. Kui magnetklapi juhe lähti, siis loomulikult mootor ei ole nõus koostööd tegema...mina ka tühja kõhuga eriti koostööaldis pole

Äkki oskab veel keegi enne teema lukku panekut öelda milles probleem, kui tühikäigul(enne foori pidurdades) tekib järsku pingelangus (makist kaob hääl ja pilt, sooja puhur töötab aeglasemalt jne...) Kuna ka lisa pidurituled, siis sellest saaksin aru, aga probleem selles, et tahhomeetri seier hakkab samal ajal kah seinast seina käima ja pöörded langevad pisut.
-
lLaurimetall
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 488
- Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
- Asukoht: Tartu(Ihaste)
- Autod: Vaz 21061