Aku õige laadimine

Aku õige laadimine

Audio, elektrisüsteem, turva
l
ladakas
Suletud kasutaja
Postitusi: 24
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas ladakas »

mul oleks selline küsimus et kas auto akut tohib laadida kui aku dest vesi on jääs
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Aku peab olema sulanud ,st. jäätunud või jäätükke sisaldav aku pane sooja ,oota kuniks jää sulanud ja siis saad õigesti laadima hakata.
l
ladakas
Suletud kasutaja
Postitusi: 24
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas ladakas »

See küsimus ei lähe küll nüüd sellesse teemasse, aga ei hakka sellepärast nüüd uut postitust ka tegema.
küsimus siis selline, et kui aku läheb jäässe ja ta lahti sulatada kas siis võib aku katki minna, mul läks aku jäässe, lasin tal siis ära sulada, panin laadima (laadis 2 päeva), nüüd siis panin aku autole peale ja aku ketrab vaevalt mootoritgi ringi, kaugel sellest et käima läheb. :(
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Kas laadimise juures ei märkanud midagi erilist? Et hakkas tavatult kiiremini mulksuma või ei tahtnud voolu sisse võtta (A-meeter ei liikunud eriti). Sõltub ka aku vanusest ja külmumise tasemest. Loogiliselt võttes võis kõva külm ka plaadid laiali paisata ja nüüd kogu kupatus plaatide vahele settinud. Plaadid lühises ,aku mokas.
Vaata ka aku pinget V-meetriga. Laetud akul vähemalt 12,6V.
l
ladakas
Suletud kasutaja
Postitusi: 24
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas ladakas »

kuna terve aeg aku juures ei passinud siis ei tea täpselt rääkida, aga mingit mulksumist küll kuulda ei olnud kui kontrollimas käisin, kuna akulaadia on selline natuke uuem ja odavam siis ei ole tal ei A meetrit ega V meetrit on ainult punane kollane roheline tuluke mis peaksid näitama aku laetust aku on muidu cenra plus 72ah ja 710 A. aga kas asi ei võind olla seles et aku vett oli natuke vähem kui pidi aga plaadid olid vee all.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Võimsa aku sebinud....:o
See argument "vett natuke vähem ,kui pidi olema" ei pea paika ,sest kui plaadid uputatud ,siis asi korras. Nojah ,üle plaatide peaks olema tegelikult...:puzzled
Kui praegust aku pinget ei tea ,siis oletada kah raske. Kui pinge alla 12,6V ,on selge ,et kas vähe laetud või aku läbi. Kui pinge õige ja ikka ei vea ,tuleks vaadata ,kui kiiresti peale käivituskatset pinge taastub. Saab auto juures teha seda kõike.
Samas on ka võimalus minna oma laetud akuga kuskile poodi või keskusesse ,kus akusid müüakse ja testida seal spets testri peal. Korralikes müügipunktides on tester olemas. Sellega tehakse kiirelt läbi mitu protsessi ,mis näitavad ,kui hästi võtab aku voolu sisse ,milline on tegelik käivitusvõimsus ,kui kiirelt aku taastub jne....
Olen seda kasutanud oma linnas ,ei maksnud midagi ,sain vähemalt teada ,kas aku on õhtal ,minemise peal või korras ja viga peab starterist otsima.

http://www.akukeskus.ee/index.php?id=22 ... 5a8a71b736
http://www.akukeskus.ee/index.php?id=22 ... l2&lang=lv

>>Külmkäivituse jõudlus

Aku esmaseks funktsiooniks on mootori käivitamine. Selle saavutamiseks paneb aku väntvõlli pöörlema (käivitamine) ja annab süütesüsteemile elektritoidet, kuni toimub süttimine ja mootor käivitub. Selleks on lühikese aja jooksul vaja tugevat voolu. Et voolutarve on külma mootori korral suurem ja aku jõudlus külmana väiksem, defineeritakse käivituse nimiväärtust järgmiselt:

Külmkäivituse voolutugevus (EN) on voolutugevus amprites (A) mida aku suudab anda temperatuuril -18 C 10 sekundi jooksul tühjenemiseni kuni 7,5 voldini ja 90 sekundi jooksul kuni 6,0 voldini. DIN normatiivi korral vastavalt 30 sek 9,0 V ja 150 sek 6,0 V.

Külmkäivituse voolutugevuse lühendiks on sageli CCA (Cold Cranking Amperes).<<
l
ladakas
Suletud kasutaja
Postitusi: 24
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas ladakas »

tänud logmanile põhjalike vastuste eest eks ma nädalavahetusel üritan minna kuhudi aku poodi.
Vasta