tagaveolise karpide vahetus
tagaveolise karpide vahetus
-
llada772
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 92
- Liitunud: 31 Jaan 2008 19:36
- Asukoht: Valga MK Sangaste
- Autod: lada 2101
tagaveolise karpide vahetus
oleks vaja rallikal ette võtta küljekarpide vahetus oleks hea kui kellelgi oleks pilte kuidas keegi on vahetanud . kas tiiva alumised ääred tuleb ka lahti lõigata??
-
aando
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1166
- Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
- Asukoht: Tartu
- Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif
Via kopika näide lehekülje keskosas: http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 161&page=3
Äkki on abiks.
Äkki on abiks.
Jõud taga, peab minema.
-
lloonik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 142
- Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
- Asukoht: Aruküla, Harjumaa
- Autod: Vaz 21013
Sai just selle tööga lõpetatud. Püüan siis natuke kirjeldada seda protsessi.lada772 kirjutas:oleks vaja rallikal ette võtta küljekarpide vahetus oleks hea kui kellelgi oleks pilte kuidas keegi on vahetanud . kas tiiva alumised ääred tuleb ka lahti lõigata??
Tegelikult koosnevad karbid kolmest plekist (osast). On välimine karp ja sisemine karp. Nende vahel on veel aukudega vaheleht. Väilimise pleki vahetuseks tuleb teoorias tiivad ka nurgast lahti lasta. Freesid või puurid keevituspunktid läbi. Vaata, et ikka kõik saaksid puuritud. Siis on hea kasutada suruõhu meislit. Kui seda pole, siis tavalist või elektritrelli SDS piiki näiteks. Käes ta lõpuks ongi.
Saab ka nii, et lõikad karbi lühemaks ja tiibasid kahti ei lõhu. Tavaliselt aga rooste ka seal otstes (tiibade all) mis sellisel juhul vahetamata jäävad. Vahelehe saab vajadusel samuti siis koos välimise karbiga uue panna.
Sisemise karbi vahetus on aga suur töö. Põrandaplekk, uksepost ja istmetalad vaja kõik lahti puurida. Plus eelnev töö välimise kohta.
Jõudu tööle.
- siim789
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 734
- Liitunud: 07 Apr 2006 18:56
- Asukoht: Rapla, Alu
- Autod: Vaz 2107 90a, Ford Taunus 81a, BMW e39 530dA Touring 00a
Minu teemas kah mõned pildid, kuidas endal sai tehtud.
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 385&page=4
Kõik sai rellakaga puhastatud, ma ei puurinud midagi. Karbi ja põhja alumine osa sai vanadest elektrikapi ustest tehtud, hea tugev paks metall ja sobiv valts kah kohe küljes:) Tungikohad kaotasin ära, kuna koguvad ilmaasjata soppa ja roostet.
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 385&page=4
Kõik sai rellakaga puhastatud, ma ei puurinud midagi. Karbi ja põhja alumine osa sai vanadest elektrikapi ustest tehtud, hea tugev paks metall ja sobiv valts kah kohe küljes:) Tungikohad kaotasin ära, kuna koguvad ilmaasjata soppa ja roostet.
-
ppavlik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 163
- Liitunud: 17 Nov 2005 15:29
- Asukoht: Tartu
- Autod: VAZ 21011 '78 / VIS 2346 '03 / ZAZ 965 '61
Kuna Lada kere ei ole just ülearu jäik, siis sisemise karbi (koos välimisega st) vahetuseks on mõistlik masinat ka põhja alt toetada - pruss piki autot põhja alla ja tungiga kerge pinge taha. Muidu võib pärast juhtuda, et auto on peale karpide vahetust mitu mm pikem. Uste uuesti (normaalselt) käima saamine võib siis paras peavalu olla.