Probleemid PIDURITEGA (vahetamine, õhutamine, know how'd jne.)
Probleemid PIDURITEGA (vahetamine, õhutamine, know how'd jne.)
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Oletan ka veitsa: sul vist peasilindriga probleem. Jätab kuidagi vaakumi pidurisüsteemi ja siis imeb tasapisi õhu mansettide vahelt sisse.
Proovi kas süstlaga saab piduriõli tagurpidi õhutusniplist läbi peasilindri õlipaaki pressida. Arvan et ülejooksu avad suletud mingi vea või vale reguleeringu tõttu.
AINULT OLETUS.
Proovi kas süstlaga saab piduriõli tagurpidi õhutusniplist läbi peasilindri õlipaaki pressida. Arvan et ülejooksu avad suletud mingi vea või vale reguleeringu tõttu.
AINULT OLETUS.
C
- Kytt
- Ladaklubi Juhatus
- Postitusi: 2067
- Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 4x2102, Jeep & Toyota
mul sihuke teema, et hakkasin täna esimesi pidurisilindreid vahetama, aga suportit(ma oletan, et seda kuhu silindrid kinnitatakse ikka kutsutakse suportiks) maha võttes keerasin poldi "pea" puruks-nii et ainult see keerme-osa jäi alles. vahetasin siis silindrid ära ja panin supporti tagasi. aga kuna ma seda poldijuppi kätte ei saanud sealt, siis lükkasin supporti selle allesjäänud jupi otsa, selle terve poldi keerasin muidugi ka kinni.
ma ise arvan, et kui oleks puruks keeratud alumine polt, millele minu loogika järgi mõjub pidurdades suurem jõud, siis oleks sõitmine suht-võimatu. aga mul on see ülemise poldi pea puudu.
kannatab yldse niimoodi sõita? väikesel proovisõidul igaljuhul mingeid kahtlasi helisi või sõiduomaduste muutust ei täheldanud:puzzled
ma ise arvan, et kui oleks puruks keeratud alumine polt, millele minu loogika järgi mõjub pidurdades suurem jõud, siis oleks sõitmine suht-võimatu. aga mul on see ülemise poldi pea puudu.
kannatab yldse niimoodi sõita? väikesel proovisõidul igaljuhul mingeid kahtlasi helisi või sõiduomaduste muutust ei täheldanud:puzzled
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1733
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
No kui nüüd kõiki füüsikalisi ja mehhaanilisi termineid ja seadusi hakata arvesse võtma, siis poldid hoiavad suportit välja liikumast - et ta ei tuleks oma asendist välja (ei läheks vastu ketast ja et üleüldse ei liiguks)
Suport pidurdamisel ei liigu, kui silindrid liigutavad klotse vastu ketast, sest kettale avaldub mõlemalt poolt võrdne jõud (hõõrdejõud)...see, mis suporti liikuma võib panna on siis, kui toimub pidurdamine suurelt kiiruselt, sest hõõrdejõu toimel avaldub jõud suportile ketta liikumise suunas(loe: ketas tõmbab klotse endaga kaasa ja klotsid ise kinnituvad suporti külge)...kui üks polt on nüüd puudulik või murdunud või lihtsalt lahti, siis avaldub tervele poldile 2 x suurem jõud, mis ta muidu on harjunud taluma...seega katsu see polt sealt välja saada ja asendada uuega...tead kindlamalt, et suurelt kiiruselt pidurdades ei pruugi suport lihtsalt minema lennata
Jube segane jutt...ärge maha lööge:D
Suport pidurdamisel ei liigu, kui silindrid liigutavad klotse vastu ketast, sest kettale avaldub mõlemalt poolt võrdne jõud (hõõrdejõud)...see, mis suporti liikuma võib panna on siis, kui toimub pidurdamine suurelt kiiruselt, sest hõõrdejõu toimel avaldub jõud suportile ketta liikumise suunas(loe: ketas tõmbab klotse endaga kaasa ja klotsid ise kinnituvad suporti külge)...kui üks polt on nüüd puudulik või murdunud või lihtsalt lahti, siis avaldub tervele poldile 2 x suurem jõud, mis ta muidu on harjunud taluma...seega katsu see polt sealt välja saada ja asendada uuega...tead kindlamalt, et suurelt kiiruselt pidurdades ei pruugi suport lihtsalt minema lennata

Jube segane jutt...ärge maha lööge:D
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
See jõud (survejõud) on ainult siis mõlemal pool võrdne kui kolvid pole kinni jäänud. Kui üks kolb kinni siis on väga suur külgjõud suportile.Algselt postitas: PuZuP
kui silindrid liigutavad klotse vastu ketast, sest kettale avaldub mõlemalt poolt võrdne jõud (hõõrdejõud)...
Mingil juhul ei soovita seda asja nii jätta.
C
-
kkillercop
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 52
- Liitunud: 26 Nov 2002 20:06
- Asukoht: hiiumaa jne
- Autod: 2101 72.
tekkis selline kysimus, et aitasin täna jonx666 01-el tagumiste pidurite voolikuid maha võtta ja tahax teada mis asi see seal taga on, paremal pool amordi lähedal....(voolik tuleb peasilindrist, läheb käib sealt "metall junnist" läbi ja siis jaoturisse.....äkki keegi oskab selle asja päris nime anda ja millex see vajalik on...

- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Taha rõhuregulaatorisse lähevad torud mitte voolikud.
Kui rõhuregulaatorit vaja vahelt välja lülitada siis tuleb see eest tulev toru viia otse tagavooliku otsa. See vahepealne osa jääb siis kasutult sinna alla tolknema.
Soovitan poest kohe osta siis uue toru mis taha läheb (maksab umbes 30 eek). Tuleb siis eest peasilindri küljest ots laht teha (keerab alati lahti) ja alt viiia kohe vooliku otsa. Tagant rõhuregulaatori küljest tavaliselt lahti ei keera. Seal asi nii roostes. Vooliku küljest lõikad toru katki ja kuuskant padruniga saab selle siis lahti.
Kui rõhuregulaatorit vaja vahelt välja lülitada siis tuleb see eest tulev toru viia otse tagavooliku otsa. See vahepealne osa jääb siis kasutult sinna alla tolknema.
Soovitan poest kohe osta siis uue toru mis taha läheb (maksab umbes 30 eek). Tuleb siis eest peasilindri küljest ots laht teha (keerab alati lahti) ja alt viiia kohe vooliku otsa. Tagant rõhuregulaatori küljest tavaliselt lahti ei keera. Seal asi nii roostes. Vooliku küljest lõikad toru katki ja kuuskant padruniga saab selle siis lahti.
C
- Jonx
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1409
- Liitunud: 06 Nov 2003 21:53
- Asukoht: Kärdla
- Autod: 2101
- Kontakt:
Sai siis lõpux need tagumiste pidurite voolikud ja torud ära vahetatud.... See nn piduriõhuregulaator sai vahelt välja jäetud.... Pikk toru otse, eest taha vooliku otsa. Aga tekib kysimus et mix seda piduriõhu regulaatorit vaja läheb....
3 tunnise töö tulemusena said siis pidurid rahuldavasse seisu... Aga lihtsalt selline kysimus, et mis nipiga mõlemad tagurattad korralikult pidurdama saada. Õhutad yhepoole ära ja saad rattapidurdama, aga kui hakkad teist ratast tegema siis saad selle timmi ja eelmine ratas enam ei pidurda.... Kas on mingi oma nipp asja juures...
3 tunnise töö tulemusena said siis pidurid rahuldavasse seisu... Aga lihtsalt selline kysimus, et mis nipiga mõlemad tagurattad korralikult pidurdama saada. Õhutad yhepoole ära ja saad rattapidurdama, aga kui hakkad teist ratast tegema siis saad selle timmi ja eelmine ratas enam ei pidurda.... Kas on mingi oma nipp asja juures...
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Rõhuregulaator on ette nähtud tühja auto puhul tagarataste blokeerimise ärahoidmiseks. Tagarataste blokeerumine on väga ohtlik asi (tekib auto külglibisemine ja juhitavus kaob).
Ega seal tagaratastel mingit nippi polegi. Õhud kenasti välja ja peab pidama. Kui ei pea siis tuleks viga otsida trumli seest (klotsid, seadistus)
Ega seal tagaratastel mingit nippi polegi. Õhud kenasti välja ja peab pidama. Kui ei pea siis tuleks viga otsida trumli seest (klotsid, seadistus)
C
Oskab keegi öelda, kui palju piduriõli tuleb süsteemist läbi pumbata, et õhk kindlalt välja saada?
Kuskilt nagu hakkas silma, et 0,6L oli süsteemi maht, aga pumbavahetajad said 0,5L pudeliga omaarust hakkama, kuigi probleeme jagub siiani... Omal käel üle 4-5 tiiru ümber masina pole õhutamist teinud, kas võib ka selles piduriõhu põhjus seisneda? Pean ma siis mingi liitri ja rohkem õli varuma ja veel proovima?
Kuskilt nagu hakkas silma, et 0,6L oli süsteemi maht, aga pumbavahetajad said 0,5L pudeliga omaarust hakkama, kuigi probleeme jagub siiani... Omal käel üle 4-5 tiiru ümber masina pole õhutamist teinud, kas võib ka selles piduriõhu põhjus seisneda? Pean ma siis mingi liitri ja rohkem õli varuma ja veel proovima?
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Pane süstla otsa voolik ja siis selle voolikuga ühendad õhutusnipli. Keerad nipli lahti kui voolik on otsas. Nüüd lähed kabiini pedaali vajutama. Mul on nii suur süstal et saab 5 korda vajutada. Siis keeran korra nipli kinni ja pumpan süstla paaki tagasi. Siis jälle otsa ja vajutama. Nii võid teha niipalju tiirusid autole peale kui viitsid. Õli juurde pole vaja.
Õhk peaks süsteemist olema väljunud mingi 15 pedaalivajutuse järel.
Esimesed süstlatäied väga musta õli olen ära visanud. Kui juba õli puhas (uus õli süsteemi läbinud) siis paaki tagasi.
Õhk peaks süsteemist olema väljunud mingi 15 pedaalivajutuse järel.
Esimesed süstlatäied väga musta õli olen ära visanud. Kui juba õli puhas (uus õli süsteemi läbinud) siis paaki tagasi.
C
- berg
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 751
- Liitunud: 31 Mär 2002 13:31
- Asukoht: pealinnas
- Autod: 210V8 - A6 - Chevy Van - Plymouth Valiant - Isuzu Trooper
- Kontakt:
loe see teema läbi ja saadki vastuse
LIHTNE!

CSG AUTOHOOLDUS www.csg.ee Autohooldus, keretööd ja modifitseerimine. 58 100 793
- berg
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 751
- Liitunud: 31 Mär 2002 13:31
- Asukoht: pealinnas
- Autod: 210V8 - A6 - Chevy Van - Plymouth Valiant - Isuzu Trooper
- Kontakt:
Idee järgi, saab mugavama käsipiduri teha ka nii, et kui see lukustus süsteem ära võtta! siis tõmmad kässari peale läbid kurvi ja lased lahti ja kang ise jookseb tagasi! seda saab siis teha ainult põllurallikatel!
PS! Asjamees: ma arvan, vähemalt loodan et sul on ikka kässar ümber tehtud, st et trumlis on muutused ja mõlemad klotsid reageerivad kässarile, mitte ainult tagumine klots???
PS! Asjamees: ma arvan, vähemalt loodan et sul on ikka kässar ümber tehtud, st et trumlis on muutused ja mõlemad klotsid reageerivad kässarile, mitte ainult tagumine klots???
CSG AUTOHOOLDUS www.csg.ee Autohooldus, keretööd ja modifitseerimine. 58 100 793