autol pole jõudu
autol pole jõudu
autol pole jõudu
tegu siis 1972 aasta lada 2102-ga ja probla on see,et tal neljast silindrist vaid kolm töötavad ning bena võtab nii mis kole ja jõud peaaegu et puudub,palun andge nõu,milles on probleem ja mida selleks teha,et kõik neli ilusti töötaksid:yllatunud
Enne kui KÕIKSUGU tihendeid ja kolbe hakkad vahetama, kontrolli ikka süütesüsteem üle.vaheta kõiksugu tihendid igaltpoolt. puhasta kollektorid või vaheta uute vastu. pane uued kolvid sisse või ainult uued rõngad. saaled vaheta ka ära
Küünlad, küünlajuhtmed, jagaja(kaan)...
Neid on ju kõige lihtsan ja odavam vahetada
Üks asi veel. Kas sul üldse ühte pütti taga pole või siiski kõrgetel pööretel töötab. Endal oli sama lugu ja päästis klappide reguleerimine.
to slikk: mis oli sinu postituse mõte? "vaheta kõiksugu tihendeid igalt poolt..." no mida kuradit!? Kolvide, rõngaste, saalede vahetamise kohta niipalju, et enne kui mootorit algosadeks lammutama hakata, tuleks ikka süüte- ja toitesüsteem üle vaadata!
-
mmiq
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 122
- Liitunud: 08 Dets 2002 19:24
- Asukoht: Läänemaa
- Autod: 2106&2121
ei hakanud oma mure jaoks uut teemat tegema ja seega postitan selle siia.
nimelt siis järgmine probleem. oli see vist nädal tagasi, kui läksin korra õhtul õue, et autol korraks hääled sisse panna.hüppas ilusti kõigi nelja pütiga käima ja töötas nagu mees.ühel hetkel hakkas hirmsat moodi turtsuma, ja ma olen üpris kindel, et tal siis üks või kaks pütti tagant ära kadusid, kuna masin põhjas gaasiga vaid jeeli-jeeli töötas ja üle noatera välja ei surnud.kuidagimoodi toore ja gaasiga mängides sain ta uuesti normaalselt tööle. tegin väike tiiru küla peal ja parkisin uuesti ära.
eelmine kolmapäev oli vaja korra jällegi sõitu minna. kuna aku oli tühi, siis võtsin "krokodillidega" teise auto pealt voolu ja hops!, käis nagu mees, kõik neli pütti järgi ja värk. minu halvaks üllatuseks aga lõppes järgmisel hetkel bensiin. kuna parasjagu ühtki liikurvahendit käepärast polnud, siis jätsin asja sinnapaika ja otsustasin ära oodata, kuni bensu järgi minna saan. hiljem, kui bensiin ära toodud, sai siis masin nööriotsa võetud ja hakatud seda käima tirima (aku oli ikka veel tühi). u. 10m lasin veol järgi olla ja masin läks käima, kuid jälle samad sümptomid, vaevalt käis ja kõrva järgi töötas vb kahe pütiga ainult ja mingisugusest jõust ei olnud juttugi. sain siis masina vaikselt siduriga libistades liikuma, ja u. 100m pärast sõitma hakkamist läks justkui mootori töö ühtlasemaks (arvavasti tuli 3-s pütt järele vms), kuid õige ei olnud asi ikkagi.veel mõnisada meetrit sõitu ja mootor võttis neljanda püti ka järgi. minul muidugi meel hea ja sai sõitu mindud.
eile tuli siis jälle väike mõte autole hääled sisse ajada.aku oli loomulikult tühi, ja nii sai jällegi sõrpu "krokodille" ja teist autot kasutatud. läks jällegi ilusti nelja pütiga käima ja kõik tip-top. ronisin seejärel autost välja, et võtan juhtmed maha aku pealt. proovisin korra kapoti alla käsitsi gaasi ka anda, kui mootor jälle turtsuma hakkas. hüppasin ruttu rooli tagasi ja jälle sama jama-kaks pütti vaevalt järgi ja töötas jube vaevaliselt vaid gaasi põhjas hoides.
niisiis, kui keski oskab äkki öelda, millest võiks viga otsida-laske aga tulla.
endal tekkis mingi teooria, et kolvirõngad nii kulunud, et külmast peast, kui õli veel paks, hoiavad rõngad õli kinni, aga kui mootor juba tiba soojaks läheb, siis läheb õli niipalju vedelaks, et enam rõngad seda kinni ei pea ja taob õli silindritesse ja kaputt.
ok, pikk jutt, s*tt jutt.
nimelt siis järgmine probleem. oli see vist nädal tagasi, kui läksin korra õhtul õue, et autol korraks hääled sisse panna.hüppas ilusti kõigi nelja pütiga käima ja töötas nagu mees.ühel hetkel hakkas hirmsat moodi turtsuma, ja ma olen üpris kindel, et tal siis üks või kaks pütti tagant ära kadusid, kuna masin põhjas gaasiga vaid jeeli-jeeli töötas ja üle noatera välja ei surnud.kuidagimoodi toore ja gaasiga mängides sain ta uuesti normaalselt tööle. tegin väike tiiru küla peal ja parkisin uuesti ära.
eelmine kolmapäev oli vaja korra jällegi sõitu minna. kuna aku oli tühi, siis võtsin "krokodillidega" teise auto pealt voolu ja hops!, käis nagu mees, kõik neli pütti järgi ja värk. minu halvaks üllatuseks aga lõppes järgmisel hetkel bensiin. kuna parasjagu ühtki liikurvahendit käepärast polnud, siis jätsin asja sinnapaika ja otsustasin ära oodata, kuni bensu järgi minna saan. hiljem, kui bensiin ära toodud, sai siis masin nööriotsa võetud ja hakatud seda käima tirima (aku oli ikka veel tühi). u. 10m lasin veol järgi olla ja masin läks käima, kuid jälle samad sümptomid, vaevalt käis ja kõrva järgi töötas vb kahe pütiga ainult ja mingisugusest jõust ei olnud juttugi. sain siis masina vaikselt siduriga libistades liikuma, ja u. 100m pärast sõitma hakkamist läks justkui mootori töö ühtlasemaks (arvavasti tuli 3-s pütt järele vms), kuid õige ei olnud asi ikkagi.veel mõnisada meetrit sõitu ja mootor võttis neljanda püti ka järgi. minul muidugi meel hea ja sai sõitu mindud.
eile tuli siis jälle väike mõte autole hääled sisse ajada.aku oli loomulikult tühi, ja nii sai jällegi sõrpu "krokodille" ja teist autot kasutatud. läks jällegi ilusti nelja pütiga käima ja kõik tip-top. ronisin seejärel autost välja, et võtan juhtmed maha aku pealt. proovisin korra kapoti alla käsitsi gaasi ka anda, kui mootor jälle turtsuma hakkas. hüppasin ruttu rooli tagasi ja jälle sama jama-kaks pütti vaevalt järgi ja töötas jube vaevaliselt vaid gaasi põhjas hoides.
niisiis, kui keski oskab äkki öelda, millest võiks viga otsida-laske aga tulla.

endal tekkis mingi teooria, et kolvirõngad nii kulunud, et külmast peast, kui õli veel paks, hoiavad rõngad õli kinni, aga kui mootor juba tiba soojaks läheb, siis läheb õli niipalju vedelaks, et enam rõngad seda kinni ei pea ja taob õli silindritesse ja kaputt.
ok, pikk jutt, s*tt jutt.

-
ssamara 1500
- Suletud kasutaja
- Postitusi: 2
- Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00
Nii. Viimase pika oopuse peale hakkab tunduma, et aku või aku kontakt(id)on jama(d).
Mäletan, omal ajal, kui 01-e pidasin, puutusin analoogse asjaga kokku. Tõsi, mitte nii drastiliselt. Lihtsalt mootor ei arendanud täit võimsust ja kippus puterdama. Ei osanud kuskilt konna otsida, kui juhuslikult 03-e isadega kokku sain. Nemad olid selliste asjadega sagedamini kokku puutunud. Millegi pärast avaldus 03-06 mudelitel selline nähtus sagedamini. Kui siis ise kord oma onu 03-ga aku vahetusse läksin, oligi asi tõestatud. Vana akuga oli tühikäik ebaühtlane, jättis vahele jms. Kui uus aku peale sai olid kõik hädad kadunud ja tõmmet kui palju!
Ka nirud kontaktid (k.a. mass keres, mootoris) tekitavad vahel sama nähtuse, eriti kui nad on veid hapet saand.
Ei hakka nüüd täpselt selgitama, aga Ladadel (ja teistel elementaarsüütega isenditel) toimib aku nagu toite kondensaator-filter, mis igasugu pingekõikumised jagaja kondensaatoril ära tasandab. Kuivõrd süütenäts sõltub süütekondensaatori laengust, siis igasugune pingelang konde laadimise ajal vähendab vajalikku laengut. Nähtus hakkab ilmnema reeglina vanade süütejuppide puhul, kus loomulik vananemine on sädeme tekitamise viinud kriitilisele tasemele.
P.S. Muuseas, auto pardapinge kõigub tegelikult mitte ainult pingeregulaatori taktis vaid ka tunduvalt kõrgemal sagedusel, mida lihtsa testriga ei registreerigi. See tuleneb geneka harjade sädelemisest ja pingeregulaatori tegevusest. Need kõrgemad sagedused on võrreldavad just süütesädeme "põlemise" sagedustega. Kui ikka kaks võnkumist satuvad samasse faasi ongi tulemuseks sädeme kustumine enne kui segu süttib.
Mäletan, omal ajal, kui 01-e pidasin, puutusin analoogse asjaga kokku. Tõsi, mitte nii drastiliselt. Lihtsalt mootor ei arendanud täit võimsust ja kippus puterdama. Ei osanud kuskilt konna otsida, kui juhuslikult 03-e isadega kokku sain. Nemad olid selliste asjadega sagedamini kokku puutunud. Millegi pärast avaldus 03-06 mudelitel selline nähtus sagedamini. Kui siis ise kord oma onu 03-ga aku vahetusse läksin, oligi asi tõestatud. Vana akuga oli tühikäik ebaühtlane, jättis vahele jms. Kui uus aku peale sai olid kõik hädad kadunud ja tõmmet kui palju!
Ka nirud kontaktid (k.a. mass keres, mootoris) tekitavad vahel sama nähtuse, eriti kui nad on veid hapet saand.
Ei hakka nüüd täpselt selgitama, aga Ladadel (ja teistel elementaarsüütega isenditel) toimib aku nagu toite kondensaator-filter, mis igasugu pingekõikumised jagaja kondensaatoril ära tasandab. Kuivõrd süütenäts sõltub süütekondensaatori laengust, siis igasugune pingelang konde laadimise ajal vähendab vajalikku laengut. Nähtus hakkab ilmnema reeglina vanade süütejuppide puhul, kus loomulik vananemine on sädeme tekitamise viinud kriitilisele tasemele.
P.S. Muuseas, auto pardapinge kõigub tegelikult mitte ainult pingeregulaatori taktis vaid ka tunduvalt kõrgemal sagedusel, mida lihtsa testriga ei registreerigi. See tuleneb geneka harjade sädelemisest ja pingeregulaatori tegevusest. Need kõrgemad sagedused on võrreldavad just süütesädeme "põlemise" sagedustega. Kui ikka kaks võnkumist satuvad samasse faasi ongi tulemuseks sädeme kustumine enne kui segu süttib.
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Samara 1500 kas sa oled mingi tehnikaproffessor. Need ajavad vahel sellist ülitarka juttu mis tegeliku eluga kokku ei lähe. See jutt võib ju kõik õige olla kui ülikooli tasemeni minna (ei tea pole käinud) aga praktikas see ikka vale.
Ladal on ükskama mis aku tal peal on. Kui juba käima saab siis edasi töötab edukalt.
Ja see madalpinge voolu kõikumine kõrgepingega ühes taktis:yllatunud Olen õppinud autoelektrit küll koolis ja täiendõpetel aga selle teema juures olen küll poppi pannud igalpool.
Ühesõnaga vaidleks väga palju aga see pole see koht selleks.
Vea koha pealt nõustun hoopis Laada-ga.
Ladal on ükskama mis aku tal peal on. Kui juba käima saab siis edasi töötab edukalt.
Ja see madalpinge voolu kõikumine kõrgepingega ühes taktis:yllatunud Olen õppinud autoelektrit küll koolis ja täiendõpetel aga selle teema juures olen küll poppi pannud igalpool.

Ühesõnaga vaidleks väga palju aga see pole see koht selleks.
Vea koha pealt nõustun hoopis Laada-ga.
C
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
to Samara 1500:
olen uurinud siksi laadimispinget ossiga ja peaks mainima, et migeid tugevaid harmoonilisi seal küll polnud.. isegi sagedusel 100Mhz kandis..
ja see faaside jutt tõesti teoorias võimalik kuid puhtfüüsiliselt ebareaalne.. kui sa oled pingeregulaatori skeemi uurinud siis peaksid teadma, et selles on väike konde + ja - vahel - mis just ettenähtud VK filtrina.
muide ega see siksi süütesüsteem nii tundlik olegi. kunagi sai ilma akuta sõidetud häda sunnil - faasid teineteist ei kompenseerinud.
ilmselt oli viga süütepooli suhtelises lahkuhäälestuses.
Samuti vajaks kontrollimist generaatori õlitase ja otsasimmer!!
kui nüüd miq murest rääkida siis elektriasjad ongi tavaliselt sellised, et vahel on ja vahel pole. see et auto külmalt käima läheb ja siis jamama hakkab näitab selgesti näpuga süütesüsteemi poole!!! kontaktid ja konde uus.. sellises olukorras vajab ka süütepool kontrollimist.. vaata ka jagaja ülemine laager üle.. ja rootori raadiomürafilter, ja jagajakaan pane ajutiselt sõbra oma
kõik need eraldi võivad igasugu nalja põhjustada ammugi siis juba mitu koos.
-edu-
olen uurinud siksi laadimispinget ossiga ja peaks mainima, et migeid tugevaid harmoonilisi seal küll polnud.. isegi sagedusel 100Mhz kandis..
ja see faaside jutt tõesti teoorias võimalik kuid puhtfüüsiliselt ebareaalne.. kui sa oled pingeregulaatori skeemi uurinud siis peaksid teadma, et selles on väike konde + ja - vahel - mis just ettenähtud VK filtrina.
muide ega see siksi süütesüsteem nii tundlik olegi. kunagi sai ilma akuta sõidetud häda sunnil - faasid teineteist ei kompenseerinud.
ilmselt oli viga süütepooli suhtelises lahkuhäälestuses.
Samuti vajaks kontrollimist generaatori õlitase ja otsasimmer!!
kui nüüd miq murest rääkida siis elektriasjad ongi tavaliselt sellised, et vahel on ja vahel pole. see et auto külmalt käima läheb ja siis jamama hakkab näitab selgesti näpuga süütesüsteemi poole!!! kontaktid ja konde uus.. sellises olukorras vajab ka süütepool kontrollimist.. vaata ka jagaja ülemine laager üle.. ja rootori raadiomürafilter, ja jagajakaan pane ajutiselt sõbra oma

-edu-
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
ddasf
- Postitusi: 1057
- Liitunud: 12 Veebr 2003 15:05
- Asukoht: järvamaa-Tallinn
- Autod: 2x2105 2xBMW
- Kontakt:
Viga võib olla ka karpas,sest ujuk võib jamada ja mootor saab palju peale siis kaob jõud ära ja auto käib ainult kõrgetel pööretel algul kui auto käima panin käis korralikult kui tahtsin pikemalt sõita kadus jõud ja ka 2 silindrit tagant minul endal oli kord selline juhus soovitan korraks vaheta karpa ära ja vaata mis auto siis teeb kui midagi ei muutu siis mine mootori kallale kohe küll ei soovita mootorit lammutama hakata:kuri
-
kkummisuitsetaja
- Suletud kasutaja
- Postitusi: 22
- Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00
-
mmiq
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 122
- Liitunud: 08 Dets 2002 19:24
- Asukoht: Läänemaa
- Autod: 2106&2121
ma nüüd ei saa päris täpselt aru, mis su jutu point on.Esialgne postitaja Kummisuitsetaja
miq,sul on klapid ebatihedad,silindris sul arvatavasti surve parktiliselt puudub.Soojalt hakkavad klapid paremini pidama.
külmast peast peaksid ju klapid veel ebatihedamad olema.aga külmastpeast töötab normaalselt.

-
kkummisuitsetaja
- Suletud kasutaja
- Postitusi: 22
- Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00
No seda ma ju rääkisingi!!:lolKülmalt klapid nii hästi sul ei pea,kui soojalt!:kuriEsialgne postitaja miqma nüüd ei saa päris täpselt aru, mis su jutu point on.Esialgne postitaja Kummisuitsetaja
miq,sul on klapid ebatihedad,silindris sul arvatavasti surve parktiliselt puudub.Soojalt hakkavad klapid paremini pidama.
külmast peast peaksid ju klapid veel ebatihedamad olema.aga külmastpeast töötab normaalselt.![]()