Klappide reguleerimine
Klappide reguleerimine
Klappide reguleerimine
Kas survetakti lõpus oleva silindri klappe võib korraga reguleerida või peab ikkagi järgima tootja juhiseid (1. silinder-klapid 1 ja 3; 2 silinder-klapid 4 ja 7 jne.)?
Cinquecento
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Tegelikult saab kahe tsükliga kõik ära reguleerida.
Ütleme 1 silindri survetakt -Siis esimese mõlemad klapid ja 2ja 3 silindril üks klapp. Üks väljalase ja teisel sisselase. Siis keerad survetakti 4 silindrile. Mõlemad neljanda silindri klapid ja ülejaanud keskmised(mis enne tegemata jäid).
Kõige õigem ikka tehase soovituse järgi.
Seda rats reguleerimist õpetati mulle kunagi Honda esinduses. Nii tehti seal kõik.
Ütleme 1 silindri survetakt -Siis esimese mõlemad klapid ja 2ja 3 silindril üks klapp. Üks väljalase ja teisel sisselase. Siis keerad survetakti 4 silindrile. Mõlemad neljanda silindri klapid ja ülejaanud keskmised(mis enne tegemata jäid).
Kõige õigem ikka tehase soovituse järgi.
Seda rats reguleerimist õpetati mulle kunagi Honda esinduses. Nii tehti seal kõik.
C
-
lLaada
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 260
- Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Nokia, Nolada.
Eks see tehnoloogia võib erinevatel masinatel ka erinev olla. Selliseid ratsionaliseerimisvõtteid kasutada ei soovitaks. Mootorit pole ju raske ringi keerata. Mäletan, et vanasti tegid osad ka sellisel "palju korraga" meetodil. Ja olid ka teatud tegelased kelle juures teadjamad klappe reguleerisid. Ladal see töö võrreldes mõnede teiste masinatega natuke hoolikamat suhtumist vajab.
-
eeffekt
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 225
- Liitunud: 26 Aug 2003 12:39
- Asukoht: kristiine
- Autod: 523i sedaan
- Kontakt:
ma arvan, et ta pidas silmas seda, et siis näeb missugune klapp on suletud ja seda saab reguleerida. ja mis 1 mm see vahe on? seda lõginat tahaks kuulda 
alumise postituse pärast täiendan teksti
arvatavasti ei taha ta reguleerida klappe silma järgi, küsimus seisnes rohkem mis järiekorras klappe reguleerida ja jutt käib arvatavasti sellest, et kui sealt alt vaadata seda auku siis on see klapp õiges asendis ja seda võib reguleerida.

alumise postituse pärast täiendan teksti
arvatavasti ei taha ta reguleerida klappe silma järgi, küsimus seisnes rohkem mis järiekorras klappe reguleerida ja jutt käib arvatavasti sellest, et kui sealt alt vaadata seda auku siis on see klapp õiges asendis ja seda võib reguleerida.
jahil
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Klappe reguleeritakse külma mootoriga. Temperatuur +20 kraadi. Klapivahed 0,15mm. Ei soovita siin mingisugust isetegevust teha.
Klapivahed võivad soojenedes suureneda ja väheneda. Oleneb mootori tüübist. See sõltub sellest millised detailid rohkem soojenevad ja kuidas on klapimehhanismi ehitus.
Minuteda Ladal klapivahe suurenes soojenedes. Aga sel pole ka vahet kui regullida nii kuidas tehas ette näeb.
Klapivahed võivad soojenedes suureneda ja väheneda. Oleneb mootori tüübist. See sõltub sellest millised detailid rohkem soojenevad ja kuidas on klapimehhanismi ehitus.
Minuteda Ladal klapivahe suurenes soojenedes. Aga sel pole ka vahet kui regullida nii kuidas tehas ette näeb.
C
-
lLaada
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 260
- Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Nokia, Nolada.
Klapivaheks 0,2mm pannes jääb asi reeglina juba klõbisema. Ikka kindlasti 0,15, jahtunud mootoriga ja hoolikalt paika sättida.
Ja mis veel üsna oluline: lada puhul tuleks kasutada laia kaliibrit kuna seal mõõdetakse pilu nukkvõlli ja nookuri vahelt. Kindlasti tuleks vältida liiga väikese vahe panekut, pigem siis las klõbiseb pisut. Üldiselt see töö ilma eelneva mutrikeeramise kogemuseta ei tarvitse hästi õnnestuda. Nagu mainisin olid ka omal ajal tegelased kes seda tööd tegid ja teised tegelased kes seda tööd hästi teha oskasid.
Ja mis veel üsna oluline: lada puhul tuleks kasutada laia kaliibrit kuna seal mõõdetakse pilu nukkvõlli ja nookuri vahelt. Kindlasti tuleks vältida liiga väikese vahe panekut, pigem siis las klõbiseb pisut. Üldiselt see töö ilma eelneva mutrikeeramise kogemuseta ei tarvitse hästi õnnestuda. Nagu mainisin olid ka omal ajal tegelased kes seda tööd tegid ja teised tegelased kes seda tööd hästi teha oskasid.