Klappide reguleerimine

Klappide reguleerimine

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
p
parmhot
Foorumi kasutaja
Postitusi: 83
Liitunud: 11 Sept 2003 15:26
Asukoht: Tallinn
Autod: Fiat

Klappide reguleerimine

Postitus Postitas parmhot »

Kas survetakti lõpus oleva silindri klappe võib korraga reguleerida või peab ikkagi järgima tootja juhiseid (1. silinder-klapid 1 ja 3; 2 silinder-klapid 4 ja 7 jne.)?
Cinquecento
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Tegelikult saab kahe tsükliga kõik ära reguleerida.
Ütleme 1 silindri survetakt -Siis esimese mõlemad klapid ja 2ja 3 silindril üks klapp. Üks väljalase ja teisel sisselase. Siis keerad survetakti 4 silindrile. Mõlemad neljanda silindri klapid ja ülejaanud keskmised(mis enne tegemata jäid).
Kõige õigem ikka tehase soovituse järgi.
Seda rats reguleerimist õpetati mulle kunagi Honda esinduses. Nii tehti seal kõik.
C
l
Laada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 260
Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
Asukoht: Tallinn
Autod: Nokia, Nolada.

Postitus Postitas Laada »

Eks see tehnoloogia võib erinevatel masinatel ka erinev olla. Selliseid ratsionaliseerimisvõtteid kasutada ei soovitaks. Mootorit pole ju raske ringi keerata. Mäletan, et vanasti tegid osad ka sellisel "palju korraga" meetodil. Ja olid ka teatud tegelased kelle juures teadjamad klappe reguleerisid. Ladal see töö võrreldes mõnede teiste masinatega natuke hoolikamat suhtumist vajab.
h
hellzix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 50
Liitunud: 16 Mai 2003 13:08
Asukoht: Lõuna Läänemaa
Autod: 85a. 21061

Postitus Postitas hellzix »

Ladal klappe regullida nuki õlitus(nookurite õlitus) aukude järgi kõige lihtsam. Need lähevad ka teh.juhendiga kokku.Vaatad jagaja poolt nuka raami alla ja seal kus õlitus auk paistab seda klappi regulli.Loodan et oli aru saadav
Sinu jaoks on see ainult Ziguli.
NEEGER

http://www.isms.ee/in.php?id=sly
a
asjamees
Foorumi kasutaja
Postitusi: 180
Liitunud: 11 Jaan 2003 21:39
Asukoht: Tallinn
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas asjamees »

mina seda juttu nüüd küll ei usu et sina silma järgi (palju see klapi vahe on igatagahes alla 1mm täpselt ei mälete enam) paika paned. selliseks tööks on olemkas spets kaliibrid, ja Ziguli raamatust saad täpsed juhised millisest klapis pead alustama ja kuidas vända märgid peavad olema.
e
effekt
Foorumi kasutaja
Postitusi: 225
Liitunud: 26 Aug 2003 12:39
Asukoht: kristiine
Autod: 523i sedaan
Kontakt:

Postitus Postitas effekt »

ma arvan, et ta pidas silmas seda, et siis näeb missugune klapp on suletud ja seda saab reguleerida. ja mis 1 mm see vahe on? seda lõginat tahaks kuulda :D

alumise postituse pärast täiendan teksti
arvatavasti ei taha ta reguleerida klappe silma järgi, küsimus seisnes rohkem mis järiekorras klappe reguleerida ja jutt käib arvatavasti sellest, et kui sealt alt vaadata seda auku siis on see klapp õiges asendis ja seda võib reguleerida.
jahil
a
asjamees
Foorumi kasutaja
Postitusi: 180
Liitunud: 11 Jaan 2003 21:39
Asukoht: Tallinn
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas asjamees »

ma ütlesin alla ühe milli. seda on juba silmaga raske paika ajada õige on väljalase/ sisselase 0,15mm
h
hellzix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 50
Liitunud: 16 Mai 2003 13:08
Asukoht: Lõuna Läänemaa
Autod: 85a. 21061

Postitus Postitas hellzix »

Ma mõtlesin jah ikka reguleerimis järjekorda. Klapi vahe on küll 0,15 mm, aga soovitaks väljalaske 0,20 panna. Sigullil väljalaske klapid üks õrn koht on mootoris.
Sinu jaoks on see ainult Ziguli.
NEEGER

http://www.isms.ee/in.php?id=sly
a
Arno
Foorumi kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: 19 Sept 2003 11:43
Asukoht: Saku
Autod: 03

Postitus Postitas Arno »

oot misasja väljalase 0.20 Mootori soenedes ju vahed suurenevad!!!
Töö tegi ahvist inimese. Inimene ostis ?iguli
e
effekt
Foorumi kasutaja
Postitusi: 225
Liitunud: 26 Aug 2003 12:39
Asukoht: kristiine
Autod: 523i sedaan
Kontakt:

Postitus Postitas effekt »

minu teada reguleeritaksegi klappe soojal mootoril :puzzled
jahil
h
hellzix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 50
Liitunud: 16 Mai 2003 13:08
Asukoht: Lõuna Läänemaa
Autod: 85a. 21061

Postitus Postitas hellzix »

Soojenedes detailid ikka paisuvad, siis ju vahed vähenevad.
Sinu jaoks on see ainult Ziguli.
NEEGER

http://www.isms.ee/in.php?id=sly
a
Arno
Foorumi kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: 19 Sept 2003 11:43
Asukoht: Saku
Autod: 03

Postitus Postitas Arno »

siksil on nii et kui mootor soeneb siis just klapivahe paisub aga seda ma ei teagi kuidas parem oleks, mina tegin nii et külma mootoriga regullisin vahe 0,13 mm
Töö tegi ahvist inimese. Inimene ostis ?iguli
a
asjamees
Foorumi kasutaja
Postitusi: 180
Liitunud: 11 Jaan 2003 21:39
Asukoht: Tallinn
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas asjamees »

kui sa klapi vahed liiga väikesed paned ei klapp soojamootoriga korralikult sulguma ja põletab klapipesad ära.. Mina kasutan Lada servise originaal kaliibrit. Ja timmimisel võiks ikka mootor soe olla
a
Arno
Foorumi kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: 19 Sept 2003 11:43
Asukoht: Saku
Autod: 03

Postitus Postitas Arno »

kui sa sooja mootoriga 0.15 regullid siis jahtudes klapivahe väheneb ja võibki juhtuda see et klapid ei sulgu enam korralikult
Töö tegi ahvist inimese. Inimene ostis ?iguli
p
pesl
Suletud kasutaja
Postitusi: 32
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas pesl »

Soenedes asjad ikka paisuvad ja jahtudes tõmbavad kokku!


Tegelt oleks mõnelt teadjalt mehelt vaja konkreetset vastust, et kas peab klappe reguleerima sooja või külma mootoriga. Ise arvan et seda peaks saama teha mõlemal juhul, kui tead arvestada soojuspaisumise, -kahanemisega.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Klappe reguleeritakse külma mootoriga. Temperatuur +20 kraadi. Klapivahed 0,15mm. Ei soovita siin mingisugust isetegevust teha.
Klapivahed võivad soojenedes suureneda ja väheneda. Oleneb mootori tüübist. See sõltub sellest millised detailid rohkem soojenevad ja kuidas on klapimehhanismi ehitus.
Minuteda Ladal klapivahe suurenes soojenedes. Aga sel pole ka vahet kui regullida nii kuidas tehas ette näeb.
C
h
hellzix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 50
Liitunud: 16 Mai 2003 13:08
Asukoht: Lõuna Läänemaa
Autod: 85a. 21061

Postitus Postitas hellzix »

Huvitav mul nagu töötades mootor ikka soojeneb mitte ei jahtu.Ja soojenedes asjad sääl ikka paisuvad.Saab regullida nii soojalt kui külmalt. Ise olen pannud külma mootoriga kuskil 0,02...0,03mm juurde.Oli ka üks hea kataloog kus täpsemalt mõõdud sees aga ei mäleta selle nime.
Sinu jaoks on see ainult Ziguli.
NEEGER

http://www.isms.ee/in.php?id=sly
a
Arno
Foorumi kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: 19 Sept 2003 11:43
Asukoht: Saku
Autod: 03

Postitus Postitas Arno »

väike pilt kataloogist nimega Ziguli 21xx ustroistva ii remont
pilt

raamatuid tuleb rohkem lugeda mehed!!!:) ega neid naljapärast ei kirjutata.
Töö tegi ahvist inimese. Inimene ostis ?iguli
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Huvitav oleks teada mis kataloogist sa need andmed võtsid.
Minu andmed pärinevad Lada originaalmanuaalist ja kontrollitud autokataloogist mida kasutavad kõik autoteenindused pea üle maailma. Nimeks AUTODATA.
Seal ei ole midagi huvitavat et su mootor töötades soojeneb. Nii on see kõigil.
C
l
Laada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 260
Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
Asukoht: Tallinn
Autod: Nokia, Nolada.

Postitus Postitas Laada »

Klapivaheks 0,2mm pannes jääb asi reeglina juba klõbisema. Ikka kindlasti 0,15, jahtunud mootoriga ja hoolikalt paika sättida.
Ja mis veel üsna oluline: lada puhul tuleks kasutada laia kaliibrit kuna seal mõõdetakse pilu nukkvõlli ja nookuri vahelt. Kindlasti tuleks vältida liiga väikese vahe panekut, pigem siis las klõbiseb pisut. Üldiselt see töö ilma eelneva mutrikeeramise kogemuseta ei tarvitse hästi õnnestuda. Nagu mainisin olid ka omal ajal tegelased kes seda tööd tegid ja teised tegelased kes seda tööd hästi teha oskasid.
Vasta