P: Mootor jääb käima pärast süüte väljakeeramist
P: Mootor jääb käima pärast süüte väljakeeramist
P: Mootor jääb käima pärast süüte väljakeeramist
Juhtub vahest siis nii, et kui süüte välja keeran siis mootor töötab edasi sekund-paar. Seda juhtub ainult vahest.
Eile kadus paar pütti ka ära, podises hirmsasti, kuni suretasin välja ja peale seda kõik jälle korras. Vahetatud on küünlad ja uued küünla juhtmed.
Eile kadus paar pütti ka ära, podises hirmsasti, kuni suretasin välja ja peale seda kõik jälle korras. Vahetatud on küünlad ja uued küünla juhtmed.
Tegemist on hoopis hõõgsüütega. Hõõgsüüde ja detonatsioon ei ole samad asjad.Risto14 kirjutas:Detoneerib, ehk siis küttesegu süttib ilma küünla sädemeta.
Hõõgsüüde on kütusesegu iseeneslik süttimine sisepõlemismootori silindris, hõõguvatest (tahma)osadest
Detonatsioon on kütusesegu plahvatuslik süttimine temperatuuri ja rõhu mõjul (ehk siis ennem süüteküünla poolt tekitatud sädet). Normaalne kütusesegu põlemiskiirus mootoris on 10...30 m/s, detoneeriv põlemine toimub kiirusel 1500...2000 m/s (ehk siis 100x kiiremini).
Detonatsiooni korral on kuulda mootorist tugevat metalse kõlaga kloppimist. Hõõgsüüte korral mingeid väga ebaharilikke helisid ei pruugi olla, mootor võib töötada praktiliselt nii, nagu tavaliselt.
Mul endal mõlemad asjad läbi elatud mootorrattaga. Detonatsioon kõlas umbes nagu keegi toksiks haamriga vastu kolbi/silindrit. Hõõgsüüte korral muid tundenärke polnud, lihtsalt ei saanud mootorit seisma jätta.
Kui küünlad vahetatud ja on ka õiged küünlad (ei ole liiga "kuumad", vene tähistuses mida väiksem nuber, seda "kuumem", näit. A11, A17, A23...), siis võibolla põlemiskamber tahmane ning tahm hakkab hõõguma. Tahmaseks võib ta saada kui õli satub palju silindrisse kulunud/kinni kiilunud kolvirõngaste tõttu või küttesegu niivõrd rikas, et põhjustab tahmamist.
Millised küünlad peal on?
-
aando
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1166
- Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
- Asukoht: Tartu
- Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif
Kunagi on seda teemat arutatud, äkki on abiks:
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=3178
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=3178
Jõud taga, peab minema.
Nii see on, õnneks teemaalgataja autol tegemist kõigest hõõgsüütega.Arvos kirjutas:Kogemused puuduvad aga detonatsioon pidi ohtlik asi olema ja võivat mootori lõhkuda. Otstarbekam sel juhul koheselt käiguga seisma jätta.
Mul mootorratas sai detonatsiooni tunda mitmeid kordi, kokku võibolla umbes minuti või üle sellegi. Õnneks midagi ei juhtunud. See oli 2-taktiline mootor, millegipärast arvan, et 4-taktilisele võib rängemalt mõjuda.

Kui on õiged küünlad, siis võibolla põlemiskambrid tahma täis ja peaks ära puhastama. See muidugi pole just väga lihtne, sest peab plokikaane maha võtma. Samas tundub imelik, et tahma palju saaks olla kui nii harva niimoodi teeb. Äkki ikkagi küünlad jäävad hõõguma millegipärast, võiks proovida teise firma küünlaid ja võibolla nõks külmemaid.
-
aArvos
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1110
- Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
- Asukoht: Tallinn, Saue
- Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131
Aga mingit jama kütuse sisse valada mis puhastab? Sellega muidugi on kohe oht, et peseb kõik paagi ja torustiku seintele kogunenud kõntsa ka lahti ja siis on karbuss pidevalt umbes. Nii on mõnel juba juhtunud ja häda pärast palju.
Mina paneks teised küünlad esialgu. Kui nimetatud probleem harva ilmub ja ka pärast küünalde vahetust jätkub, no las ta siis olla.
Mina paneks teised küünlad esialgu. Kui nimetatud probleem harva ilmub ja ka pärast küünalde vahetust jätkub, no las ta siis olla.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
-
aArvos
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1110
- Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
- Asukoht: Tallinn, Saue
- Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131
Seda oled ehk ka lugenud, milleks seda kunagi tehti ja mida sellega üritati? Kui pole, siis - rõngaste lahti ehmatamiseks kui oli kahtlus, et need kinni on.madis1080 kirjutas:Kuskilt olen midagi lugenud, et 3000 pöörde juures vett karbussist sisse lasta hästi vähe haaval. Ise pole proovinud, las targemad komenteerivad.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
Vesi teeb mootori nii puhtaks seest, nagu oleks uued kolvid sisse pandud hiljuti. Kui mul Fiati mootoril plokikaas kõver oli ja mootori lahti võtsin, siis üks kolb läikis ilusti, teised tahmased.Arvos kirjutas: Seda oled ehk ka lugenud, milleks seda kunagi tehti ja mida sellega üritati? Kui pole, siis - rõngaste lahti ehmatamiseks kui oli kahtlus, et need kinni on.
.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS

(OIIIIIIO)
.U........U
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Mootor iseenesest on suht heas korras, surved sai suve algul mõõdetud ja olid üle 10.
Kompresioon peaks ikkagi olema 11,5 ja 12 vahel.
Hõõgsüüde on väga keeruline probleem ning enamasti on probleemiks vale küttesegu koostis (tahmane silinder) õli põlemine silindris (kulunud klapisääred/tihendid ja või kolvigrupp), madala kvaliteediga kütus, vale süüte ajastus, tänu millele töötab mootor ebaefektiivselt. Samuti võib mõni klapitaldriku serv hõõguma jääda näiteks, hilise süüte korral..
Hõõgsüüte probleemi leevendamiseks tekitati 2103/2106/2107 karburaatoritele magnetklapp..
Kompresioon peaks ikkagi olema 11,5 ja 12 vahel.
Hõõgsüüde on väga keeruline probleem ning enamasti on probleemiks vale küttesegu koostis (tahmane silinder) õli põlemine silindris (kulunud klapisääred/tihendid ja või kolvigrupp), madala kvaliteediga kütus, vale süüte ajastus, tänu millele töötab mootor ebaefektiivselt. Samuti võib mõni klapitaldriku serv hõõguma jääda näiteks, hilise süüte korral..
Hõõgsüüte probleemi leevendamiseks tekitati 2103/2106/2107 karburaatoritele magnetklapp..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
olaaf kirjutas: Samuti võib mõni klapitaldriku serv hõõguma jääda näiteks, hilise süüte korral..
Täpselt nii toimus, kui vahetasin 1,6 sierral originaalkaane (vigane, surve veesärgis) remonditu vastu.
Taat, kellelt ostsin oli lihvinud ja soveldanud klapid, vahetanud klapisääretihendid. Vaatasin kohe alguses, et klappide servad on üsna õhukeseks jäänud, aga tol korral oli sellise kaane soetamine hinna poolest ainuõige variant.
Kõik töötas suurepäraselt, surved korralikud, klapid pidasid väga hästi, üleliigsest rõhust veesärgis sain kah lahti. Kokkuvõttes oli oma 6,5l sajale üsnagi öko pill. Super!
Aga jahh, see seismajätmine oli probleemne. Jahuta, kuidas tahad, aga hõõgsüüde toimetas täie raha eest. Igal korral.
Lihtsalt pidingi sedamoodi tegutsema, et koos süüte katkestamisega vabastasin ka esimese käigu sees olles siduri ja teise jalaga muljusin samal ajal piduripedaali.