Auto ökonoomsemaks!!!?
Auto ökonoomsemaks!!!?
- juss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 171
- Liitunud: 07 Jaan 2008 19:14
- Asukoht: põlva
- Autod: 2106/2101/2X21011/VTR1000(streetfighter)
Auto ökonoomsemaks!!!?
Eks meil kõigil on käinud läbi idee kuidas oma ladat saad ökonoomsemaks ja ,et selle tulemusel ei väheneks minek.
Sai siis katsetatus ja natuke mõeldud ja tulemuseks keskmine 8,5 eelnevalt oli 9,5. Ja auto lõppkiirus kasvas.
Kindlast tahate teada mida ma tegin?
1. Keerasin süüdet varajasemaks ühe kriipsu võrra ( kui kaks keerasin siis ei olnud enam minekut)
2. Keerasin kiirenduspumba kruvi maha (sain grammi särtsakust juurde kuna ennem kui laba põhja vajutada tõmbas hinge kinni)
3. Ja kõigetähtsam mis annab õkonoomsust ja lõppkiirust: võtsiv vana soojaõhu vooliku ja toppisin selle radika pealt läbi iluvõre taha ja loomulikult teine ots siis õhupuhast otsa. Sealt iluvõre tagant saab mootor jahedat õhku ja suurematel kiirustel hakkab ka õhku siise suruma.
Muidugi seda surumise süsteemi on vaja edasi aretada ja kindlast vahetada välja ka õhufilter.
[Muudetud: 17-5-2007 ando]
Sai siis katsetatus ja natuke mõeldud ja tulemuseks keskmine 8,5 eelnevalt oli 9,5. Ja auto lõppkiirus kasvas.
Kindlast tahate teada mida ma tegin?
1. Keerasin süüdet varajasemaks ühe kriipsu võrra ( kui kaks keerasin siis ei olnud enam minekut)
2. Keerasin kiirenduspumba kruvi maha (sain grammi särtsakust juurde kuna ennem kui laba põhja vajutada tõmbas hinge kinni)
3. Ja kõigetähtsam mis annab õkonoomsust ja lõppkiirust: võtsiv vana soojaõhu vooliku ja toppisin selle radika pealt läbi iluvõre taha ja loomulikult teine ots siis õhupuhast otsa. Sealt iluvõre tagant saab mootor jahedat õhku ja suurematel kiirustel hakkab ka õhku siise suruma.
Muidugi seda surumise süsteemi on vaja edasi aretada ja kindlast vahetada välja ka õhufilter.
[Muudetud: 17-5-2007 ando]
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
samas on siis jälle kiirendus nõrga mootoriga vilets..Algselt postitas: mihkel144
Kindlasti aitaks kütust kokku hoida kiirem ülekanne.Sama kiiruse juures oleks pöörete arv väiksem.
üldiselt ega tasuta sõita ei saa.
kütuse kokkuhoiuks soovitan vahetada kõik mis mootoris sees ja ringi vehib kergemate asjade vastu (kolvid, kolvisõrmed, kepsud, väntvõll kergendada, hooratas kergendada), tõsta surveastet kuni 9,5-ni (E95) või 10,8-ni (E98) samuti kergendada kere - kõik üleliigne välja visata autost.
teha korda pidurid ning rattalaagrid - vabajooks peab autol olema väga hea..
kitsamad rehvid, kergemad valuveljed

karpa ei tohi kõver olla, et kõrvalt õhku ahmib...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
- Kytt
- Ladaklubi Juhatus
- Postitusi: 2067
- Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 4x2102, Jeep & Toyota
viska pilk peale, seal kytusekulu suurenemise põhjustest kirjutatud
http://www.ladaklubi.ee/test/Artiklid/K ... hjused.htm
http://www.ladaklubi.ee/test/Artiklid/K ... hjused.htm
-
iIndy
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 659
- Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
- Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
- Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
- Kontakt:
Kunagi tõlkisin artikli:
Kuidas säästa kütust.
Surfasin ja arvan,et kasulikku teavet võiks ka teistega jagada...Algallikas:
http://www.kartuning.ru/zavetkarb/index.php?idi=8
Mitte ainult töökindlast,vaid ka ökonoomsest autos unistavad kõik.
Siin on 20 võimalikku põhjust, miks tekib bensiini ülekulu:
Hiline süüde.1° süütenurga muutust suurendab kütusekulu 1%
Ebaõiged süüteküünade elektroodide vahed ja küünalde ülelöögid ? 10%
Lähituled suurendavad kütusekulu 5% ja kaugtuled 10%
Jahutusvedeliku töötemperatuur alla normaalse 10% ja sõit soojenemata mootoriga 20%
Silindri- ja kolvigrupi liigne kulumine,iga alanenud atü ( ühik kompressiooni mõõtmisel) suurendab kulu 10%
Väntvõlli ja kepsulaagrite liigne kulumine ? 10%
Siduri liigne kulumine 10%
Gaasijaotusmehhanismi kulumine ja ka reguleerimata klapivahed -20%
Ülepingutatud rattalaagrid ? 15%
Reguleerimata kokkujooks ? 10%
Alarõhk rehvides- suurendab 9% iga 0,5 kg/cm²
Iga 100 kg lasti 10%
Katuseraam tühjalt 5% ja kaubaga 40%
Järelhaagis ? 60%
Sõidustiil ? 50%
Mitteõigeaegne õhufiltri vahetus (soovituslik vahetusvälp iga 5 tuh. km järel) -10%
Soovitatakse kasutada õhufiltreid, millede õhutakistus oleks võimalikult minimaalne.
Probleemid seoses toitesüsteemiga ? kuni 50% (See punkt vajab eraldi käsitlemist)
Madala oktaanarvuga bensiin (isegi kui tangid 95 ?st, ei tea iial, mida sisse valad) ?
kuni 5%
Deforseeritud mootorid alandatud surveastmega ? kuni 10%
Vastutuul ? kuni 10%
Liiklemine madala haakuvuskoefitsendiga trassil ? kuni 10%
Kuidas säästa kütust.
Surfasin ja arvan,et kasulikku teavet võiks ka teistega jagada...Algallikas:
http://www.kartuning.ru/zavetkarb/index.php?idi=8
Mitte ainult töökindlast,vaid ka ökonoomsest autos unistavad kõik.
Siin on 20 võimalikku põhjust, miks tekib bensiini ülekulu:
Hiline süüde.1° süütenurga muutust suurendab kütusekulu 1%
Ebaõiged süüteküünade elektroodide vahed ja küünalde ülelöögid ? 10%
Lähituled suurendavad kütusekulu 5% ja kaugtuled 10%
Jahutusvedeliku töötemperatuur alla normaalse 10% ja sõit soojenemata mootoriga 20%
Silindri- ja kolvigrupi liigne kulumine,iga alanenud atü ( ühik kompressiooni mõõtmisel) suurendab kulu 10%
Väntvõlli ja kepsulaagrite liigne kulumine ? 10%
Siduri liigne kulumine 10%
Gaasijaotusmehhanismi kulumine ja ka reguleerimata klapivahed -20%
Ülepingutatud rattalaagrid ? 15%
Reguleerimata kokkujooks ? 10%
Alarõhk rehvides- suurendab 9% iga 0,5 kg/cm²
Iga 100 kg lasti 10%
Katuseraam tühjalt 5% ja kaubaga 40%
Järelhaagis ? 60%
Sõidustiil ? 50%
Mitteõigeaegne õhufiltri vahetus (soovituslik vahetusvälp iga 5 tuh. km järel) -10%
Soovitatakse kasutada õhufiltreid, millede õhutakistus oleks võimalikult minimaalne.
Probleemid seoses toitesüsteemiga ? kuni 50% (See punkt vajab eraldi käsitlemist)
Madala oktaanarvuga bensiin (isegi kui tangid 95 ?st, ei tea iial, mida sisse valad) ?
kuni 5%
Deforseeritud mootorid alandatud surveastmega ? kuni 10%
Vastutuul ? kuni 10%
Liiklemine madala haakuvuskoefitsendiga trassil ? kuni 10%
-
lLaada
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 260
- Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Nokia, Nolada.
Täiesti asjatundmatu jutt, ilmselt kirjutatud kodaniku poolt kes pole elu sees autodega otseselt kokku puutunud. Selliseid otseseid protsentuaalseid seoseid tuua- no tule taevas appi.Algselt postitas: Indy
Mitte ainult töökindlast,vaid ka ökonoomsest autos unistavad kõik.
Siin on 20 võimalikku põhjust, miks tekib bensiini ülekulu:
Hiline süüde.1° süütenurga muutust suurendab kütusekulu 1%
Ebaõiged süüteküünade elektroodide vahed ja küünalde ülelöögid ? 10%
Lähituled suurendavad kütusekulu 5% ja kaugtuled 10%
Jahutusvedeliku töötemperatuur alla normaalse 10% ja sõit soojenemata mootoriga 20%
Silindri- ja kolvigrupi liigne kulumine,iga alanenud atü ( ühik kompressiooni mõõtmisel) suurendab kulu 10%
Väntvõlli ja kepsulaagrite liigne kulumine ? 10%
Siduri liigne kulumine 10%
Gaasijaotusmehhanismi kulumine ja ka reguleerimata klapivahed -20%
Ülepingutatud rattalaagrid ? 15%
Reguleerimata kokkujooks ? 10%
Alarõhk rehvides- suurendab 9% iga 0,5 kg/cm²
Iga 100 kg lasti 10%
Katuseraam tühjalt 5% ja kaubaga 40%
Järelhaagis ? 60%
Sõidustiil ? 50%
Mitteõigeaegne õhufiltri vahetus (soovituslik vahetusvälp iga 5 tuh. km järel) -10%
Soovitatakse kasutada õhufiltreid, millede õhutakistus oleks võimalikult minimaalne.
Probleemid seoses toitesüsteemiga ? kuni 50% (See punkt vajab eraldi käsitlemist)
Madala oktaanarvuga bensiin (isegi kui tangid 95 ?st, ei tea iial, mida sisse valad) ?
kuni 5%
Deforseeritud mootorid alandatud surveastmega ? kuni 10%
Vastutuul ? kuni 10%
Liiklemine madala haakuvuskoefitsendiga trassil ? kuni 10%
Täiesti loogiline on, et korras masin töötab kõige paremini ja on ka ökonoomne. Süüdet ei tule mitte "kriipsu võrra varajasemaks keerata" vaid süütehetk peab olema ikkagi optimaalne. Täpselt sama teema karburaatori jms häälestamisega. Enamus vanemaid masinaid on lihtsalt korrast ära ja reguleerimata.

-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Veel aitab kaasa eco-driving.
http://www.mnt.ee/atp/?id=1117
Käiguvahetused tagaveolise Lada puhul küll vaieldavad. Nt. 4. käiku ei maksa eriti alla 50 km/h sisse panna. Lada tahab veidi enam pöördeid. Kuid kogemus on näidanud, et 1,2l mootoriga Renault-iga saab täpselt sedasi liigelda.
Üldreegel säästlikuks sõiduks on ikka KORRAS AUTO.
http://www.mnt.ee/atp/?id=1117
Käiguvahetused tagaveolise Lada puhul küll vaieldavad. Nt. 4. käiku ei maksa eriti alla 50 km/h sisse panna. Lada tahab veidi enam pöördeid. Kuid kogemus on näidanud, et 1,2l mootoriga Renault-iga saab täpselt sedasi liigelda.
Üldreegel säästlikuks sõiduks on ikka KORRAS AUTO.