Surveaste vs oktaanarv
Surveaste vs oktaanarv
-
ppavlik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 163
- Liitunud: 17 Nov 2005 15:29
- Asukoht: Tartu
- Autod: VAZ 21011 '78 / VIS 2346 '03 / ZAZ 965 '61
Surveaste vs oktaanarv
Kasutasin küll otsingut, kuid vastust oma probleemile ei leidnud. Küsimus järgmine: milline oleks Lada mootoril kriitiline surveaste millega annaks veel 95E bensiini kasutada? Minu masinal on peal 1300 cm3, kuid kuna plokikaan (loe põlemiskambri kuju) on kõigil mootoritel sama, siis kasulikku infot annavad ka teiste Lada mootoritega saadud kogemused. Plaan klapid-nukkvõll-karburaator jätta originaalid ja lihtsalt veidi surveastet tõsta (pluss muidugi poleerimised-sobitamised, kui jõuallikas nagunii juppideks lahutatud on), et mootori poolt ära joodud bensiinist maksimaalne energia kätte saada. Samas tahaks ka edaspidi kasutada 95-t, sest 98 on ikkagi märkimisväärselt kallim (tudengi mured). Oma tarkus ütleb, et see piir peaks olema kuskil 10 kandis, tahaks siiski täpselt teada (eriti kuna üks mees just kurtis foorumis muret, et tal detoneerib).
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Ehk saad siit abi: http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=5872
Sügavalt subjektiivne arvamus ütleb ,et üle 9,5 pole mõtet 95-ga sõites surveastet ajada. Paljud arvavad teisiti.
[Muudetud: 18-1-2007 logman]
Sügavalt subjektiivne arvamus ütleb ,et üle 9,5 pole mõtet 95-ga sõites surveastet ajada. Paljud arvavad teisiti.
[Muudetud: 18-1-2007 logman]
-
ppavlik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 163
- Liitunud: 17 Nov 2005 15:29
- Asukoht: Tartu
- Autod: VAZ 21011 '78 / VIS 2346 '03 / ZAZ 965 '61
Logmani viidatud teemat lugesin juba enne oma teema tegemist ja väga palju targemaks ei saanud. Aga Mel sinu jutt tundub veidikese imelik, sest minu 8,3 surveastmega 011 mootori jaoks kipub 95E pigem rammusavõitu olema. Palju sul eelsüütenurk on ja mis karburaator (mis düüsidega) sul on? Niva pildi järgi võiks arvata, et mootor on 1600 cm3?
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Niva küll 1,7, aga "probleem" on just 1,6-se mootoriga. Karpa on 2107 vaakumiga ja düüsid täpselt raamatu järgi. Süüde on pandud paika täpselt märkide järgi, aga siis regullid süüdet nn tunde järgi jagajat keerates varasemaks. Sõites siis gaasi vajutades erk ja üldjuhul ei detoneeri.
Sõites saab proovida sedasi, et neljas käik ja kiirus kuskil 45 km/h ja järsul gaasi vajutamisel käib korra detonatsiooni klõbin läbi, siis ok
(Vanad remondimehed õpetanud sellise nipi). Kui sellelt piirilt süüdet veel varasemaks, kasvõi sutikenegi, keerata, siis hakkab käivitamine juba raskemaks muutuma, tahab hakata nn tagasi lööma.
Mõnikord satub aga viletsam bens, millega kipub detoneerima tavasõidul. Kasutades 98 kaob probleem.
Muidu mu 011-l - 1,3-se mootoriga on kõik nii nagu peab ja pole täpselt maksimaalselt varast süüdet taga ajanud, ei ilmne just erilisi probleeme. Kannatas isegi 91-ga sõita, hirmus tuim oli küll:(
Sõites saab proovida sedasi, et neljas käik ja kiirus kuskil 45 km/h ja järsul gaasi vajutamisel käib korra detonatsiooni klõbin läbi, siis ok

Mõnikord satub aga viletsam bens, millega kipub detoneerima tavasõidul. Kasutades 98 kaob probleem.
Muidu mu 011-l - 1,3-se mootoriga on kõik nii nagu peab ja pole täpselt maksimaalselt varast süüdet taga ajanud, ei ilmne just erilisi probleeme. Kannatas isegi 91-ga sõita, hirmus tuim oli küll:(