Klappide reguleerimine

Klappide reguleerimine

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
2
2107
Suletud kasutaja
Postitusi: 165
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas 2107 »

Mul olemas VAZ-i kaliibri komplekt koos õpetusega.Külmal mootoril 0,15 mm ja soojal 0,20 mm. Soe mootor alates 40 kraadi.
l
Laada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 260
Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
Asukoht: Tallinn
Autod: Nokia, Nolada.

Postitus Postitas Laada »

Esialgne postitaja 2107
Mul olemas VAZ-i kaliibri komplekt koos õpetusega.Külmal mootoril 0,15 mm ja soojal 0,20 mm. Soe mootor alates 40 kraadi.
Veelkord rõhutan, et seda tööd ei saa kunagi kvaliteetselt teha sooja mootoriga! Soe mootor jahtub.
Muidugi võiks ju, väga suure soovi korral klappe just sooja mootoriga reguleerida, teha seda näiteks termokambris kus pidevalt seda "sooja" temperatuuri hoitakse. 40 kraadi on ilmselgelt vähe, selle temperatuuri juures ei teki nii suuri termopaisumisi, et klapivahe 0,05 mm suurem oleks.
Ja siis saaks ka saatesse "usu või ära usu" kandideerida.
2
2107
Suletud kasutaja
Postitusi: 165
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas 2107 »

No kui suurimat täpsust taga ajada ei tohiks vaz-il üldse klappe kaliibriga teha. Vene ajal oli olemas ju rakis kuhu millimeetri kell külge käis. Reegel ikka selline, et natuke suurem klapivahe teeb ainult klõbinat, aga väiksem põletab väljalaske klapid ära.
l
Laada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 260
Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
Asukoht: Tallinn
Autod: Nokia, Nolada.

Postitus Postitas Laada »

Esialgne postitaja 2107
No kui suurimat täpsust taga ajada ei tohiks vaz-il üldse klappe kaliibriga teha. Vene ajal oli olemas ju rakis kuhu millimeetri kell külge käis.
Tehti küll vanasti mikromeetri abil, kuid kaliibri täpsuset piisab täiesti. Kui õieti teha ja nukk/nookurid korras on.
Eks see rohkem selline teema on, et mulle meeldib nii ja talle naa. Kui minul peaks veel kunagi tulema vajadus klappe reguleerida siis ma seda sooja mootoriga ei tee sest nii ei ole õige. Maitse asi.

Reegel ikka selline, et natuke suurem klapivahe teeb ainult klõbinat, aga väiksem põletab väljalaske klapid ära.
Kui sellest teooriast lähtuda siis ei ole enamustel masinatel üldse mõtet klappe reguleerida. Sest nukk,nookur jm kulub reeglina rohkem kui klapi tööpind ja klapipesa ja seetõttu klapivahe tavaliselt väiksemaks ei lähe.
k
Kristo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 292
Liitunud: 22 Nov 2002 11:44
Asukoht: Tartu
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas Kristo »

"Nuki ja nookuri vaheline paisumispilu peab olema nii sisse- kui ka väljalaskeklapil 0,15mm jahtunud mootori korral ja 0,20mm kuuma mootori korral. Pilu erinevus ei tohi olla üle 0,02-0,03mm."
"Kodustes tingimustes on soovitatav reguleerida pilu JAHTUNUD mootoril."

Väljalõiked raamatust "Sõiduauto ®iguli", autorid U.Soodla ja K. Vainola
2
2107
Suletud kasutaja
Postitusi: 165
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas 2107 »

Aga Laada kirjutas enne nii:
Kindlasti tuleks vältida liiga väikese vahe panekut, pigem siis las klõbiseb pisut.
Katsume ikka ühe teema raames ühtset joont ajada.

Mina pole ka kunagi kuumal mootoril klappe reguleerinud, aga see ei tähenda seda nagu niimoodi ei võiks. Ja kui tehas on teinud selleks otstarbeks tööriistagi vastavalt GOST-ile, siis järelikult on selline meetod tootja poolt aktsepteeritud.
Mis puutub klapi pesade kulumisse ja sellega seoses vahe kadumist, siis selliseid mootoreid näen ma oma igapäevases töös vähemalt korra kuus. Need pole küll VAZ-i tehase toodang, aga ikkagi.
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

He hee mul kah sama raamat ja sama tekst vist 3 korda sai regullitud aga ikka jäi midagi klõbisema (õrnalt ) oskab keegi ütelda,et kui vahe on nagu korras ,et kuidas see kaliiber nagu olema peaks kas nagu 2 sõrmega liigutatav või natukese takistusega või nii ,et kuidas vahele läheb. sai nagu vist kõiki mooduseid proovitud ja tulemus selline ,et kõige parem on hääl 0.20 ja soojal mootoril ning selline nõrga takistusega kaliibri liikumise korral. Kas keegi oskab paremat nõu anda ,kuidas klõbinat vähendada? sest olen väga hea häälega autosid kuulnud ja tahaks kah sellist häält.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Sul ilmselt nookuril roopad sees. Siis kaliiber ei mõõda õieti. Kaliiber sinna roopa põhja ei paendu ja vahe jääb suuremaks.
C
k
kenu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 195
Liitunud: 14 Mai 2002 15:37
Asukoht: Valga
Autod: 05
Kontakt:

Postitus Postitas kenu »

Kaliiber peab vahele minema seda raskemini, mida kulunum on mootor. Keskmiselt kulunud mootori korral peab sisse minema meelitades ja välja tõmmates peab umbes kilogrammist jõudu rakendama. kui mootor on väga kulunud (läbisõit veerand mln km) või ära hooratud, siis kaliibriga täpselt paika ei saa. Peab indikaatorkella kasutama
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Algselt postitas: kenu
Kaliiber peab vahele minema seda raskemini, mida kulunum on mootor. Keskmiselt kulunud mootori korral peab sisse minema meelitades ja välja tõmmates peab umbes kilogrammist jõudu rakendama. kui mootor on väga kulunud (läbisõit veerand mln km) või ära hooratud, siis kaliibriga täpselt paika ei saa. Peab indikaatorkella kasutama
isiklik (ja ka klubikaaslaste) kogemus näitab, et kaliiber vahele minna ei tohi peale paika reguleerimist. kui nookurid veidi viltu kulunud siis ka ei saa paika vahet enam korralikult. kaliber tuli ära vahelt tõmmata ~5kg jõuga
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
l
Ladarider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 212
Liitunud: 06 Okt 2005 20:30
Asukoht: Tallinn/Õismäe
Autod: vaz 2103 (1300 SL), mb124 200d

Postitus Postitas Ladarider »

Teab keegi palju klappide reguleerimine maksta võib ja kas kui klapid valesti reguleeritud võtab rohkem bensiini ka?
a
Allar21
Foorumi kasutaja
Postitusi: 200
Liitunud: 05 Mai 2004 22:09
Asukoht: Saaremaa/Salme
Autod: Mazda 626
Kontakt:

Postitus Postitas Allar21 »

Klapid ebatihedad: Mootor jätab vahele, ei anna kätte täit võimsust ja kulutab palju bensiini.
Nii kirjutab raamat "AutoaaBits"
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Algselt postitas: Ladarider
Teab keegi palju klappide reguleerimine maksta võib ....
A mida sa seal maksad? See ju klassikalisel ladal nii lihtne töö. Iga mees peaks hakkama saama. Väheke jantimist on nende kontratega ,aga tunne sellest vaid rõõmu ,kui oma kallikest saad näppida ikka paremaks ja paremaks...
Esivedustel asi väheke keerulisem ,vaja peoga eri mõõdus seibe ,vastavat tööriista ja siis muudkui katsetad ja katsetad...ja mõnuled...:D
Aga eks ta tunnihind ole jällegi.
p
põletaja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 363
Liitunud: 20 Jaan 2003 12:52
Asukoht: järvamaa
Autod: 2105 vs 21213

Postitus Postitas põletaja »

Äkki sa logman pole aru saanud, et ega kõik ei tahagi autot remontida. Mõnel tuleb võibolla mõni muu töö paremini välja ja tal on mõtekam see raha kellelegi maksta ja ise samal ajal muud tööd teha.
ostsid siis sõida
l
Ladarider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 212
Liitunud: 06 Okt 2005 20:30
Asukoht: Tallinn/Õismäe
Autod: vaz 2103 (1300 SL), mb124 200d

Postitus Postitas Ladarider »

Igaksjuhuks ise jamada ei julge päris sellise värgiga.

Ps. ei mulle muidu meeldib väga autot remontida, aga teatud värke lihtsalt ei julge kohe näppima minna:rolleyes
vastus põletaja-le;)
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Ja minu vastus Põletajale ,et kui remontida ei taha ,siis on ju võimalus osta uus auto (teenistust ju on!) ning sellega teeninduste vahet jõlkuda.
Pole nigu siis ju mõtet pidevalt niblimist vajava Lada poole vaadatagi!
Muide ,klapivahesid soovitatakse kontrollida ja vajadusel timmida Ladal 10000km järelt.....
p
põletaja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 363
Liitunud: 20 Jaan 2003 12:52
Asukoht: järvamaa
Autod: 2105 vs 21213

Postitus Postitas põletaja »

Ja sa tõesti arvad, et inimesed ostavad lada sellepärast, et neile seda remontida meeldib?
ostsid siis sõida
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Teemaväline...
Minu postitus teemast:
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 436&page=2
Olen vist nigu jah sedasorti loll ,kes vaid remondiks saani sebinud...:puzzled
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

remondiks või mitte ,kuid remondioskused tulevad ladat omades kasuks.
l
Ladarider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 212
Liitunud: 06 Okt 2005 20:30
Asukoht: Tallinn/Õismäe
Autod: vaz 2103 (1300 SL), mb124 200d

Postitus Postitas Ladarider »

Selline küsimus muidu, et kui klapid pole reguleeritud korralikult kas siis võib ka õlirõhk langeda?Mul selline jama, et kui kuum mootor, siis rõhk 0 aga õnneks veel tuli pole põlema läinud.Külma mootoriga kuskil 2
Vasta