Turbo ladale...
Turbo ladale...
- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:
Tegelt väljend meelde jäänud 1947 aasta Arseni Palu "Mootorratta õpik-käsiraamatust", tegelt oli seal juttu silindri läbi puhumisest ja selle mõjust mootori võimsusele. Minu viga, võtan süü omaks et ei süvenenud. 
EDIT: MO@teeb.endale.häbi.häbi

EDIT: MO@teeb.endale.häbi.häbi
-
lLaada
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 260
- Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Nokia, Nolada.
1K eeguga vaevalt sissepritset õnnestub leiutada. Kui võtta aluseks odavaimad võimalikud romulahinnad (rääkides siis odavaimast, mehaanilisest pritsest) siis toimivat bensiinipumpa ei õnnestu leida alla1000.- ;pihustit alla 100.- (x4=400); juhtrõhuregulaatorit 250.- ; rääkimata siis "pritsepeast" õhufiltrikopsikust, bensiinifiltrist ja torustikust, hunnikust voolikutest külmkäivituspihustist/andurist jm. Kui oma tuttav muidugi 1000'ga doonorautot ei müü!Esialgne postitaja UssLoom
mis selles turbos jubedat on, lihtsalt maxab oma jagu ning sissepritse maksab ka natukene
lisaks on vaja asi valmis ka teha
sissepritse maxab miski 1k eesti raha orienteeruvalt
Kui sinna lisada veel turbo, radikas, uus väljalase ja veel hulk spets lõdvikuid-torusid siis ei ole alla 10000.- mõtet arvestada. (Ja kui üle 3 päeva tahetakse sellise masinaga sõita siis tuleb vähendada surveastet ja tugevdada kolbe jms) Kuid selle raha eest peaks saama juba turboga masina (muidugi mitte lada) mida pole vaja ehitama hakata. Ladafännide rõõmuks on paljudele fiat'idele pandud turbo. See ka ju peaaegu lada.

PS muidugi tuleb muuta ka sisse- ja väljalaskekraade ning ei tohi unustada ka tohutut-tohutut tööd mis sellise asja ehitamiseks kulub. Ning tulemuseks on ikka kohmakas ja halvasti juhitav lada, mis sellest, et parema kiirendamisvõimega.
-
rrevolutsionäär
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 511
- Liitunud: 19 Mai 2003 19:40
- Asukoht: -
- Kontakt:
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Asi pole mitte rekka turbos vaid turbo suuruses. Mida väiksem on turbo seda väiksem on tall mass. Väiksemat massi saab aga kiiremini pöördesse. Võidusõidu masinatele pandi isegi kaks turbot sellepärast et peale gaasivajutust saaks kiiremini jõu kätte. Esimesed F1-d millele turbo pandi (üks suur) olid peale kurvi viivisega enne kui jõud tuli. Juhid polnud sellega mitte rahul.
C
-
eeffekt
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 225
- Liitunud: 26 Aug 2003 12:39
- Asukoht: kristiine
- Autod: 523i sedaan
- Kontakt:
kaks järiestikust veoki turbot olid ju ka selle soomlase mossel, mis tartus käis. töötas väga hästi
ise küll kohal ei olnud (võistlusel), aga tartus sõitis see aparaat mööda ja siis oli esimene arvamus, et sinna on mingi 6-7 liitrine ameeriklane aistevahele pandud.
ei hakka eraldi postitust tegema... aga alumise jutu kohta ..... selge. seda ma ei ole varem mõelnud. tean ainult, et auto oli igapäeva sõitudeks. (võimalik, et eksisin)
I
I
I
V

ei hakka eraldi postitust tegema... aga alumise jutu kohta ..... selge. seda ma ei ole varem mõelnud. tean ainult, et auto oli igapäeva sõitudeks. (võimalik, et eksisin)
I
I
I
V
jahil
-
lLaada
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 260
- Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Nokia, Nolada.
Väiksem võib ju kiiremini pöördesse minna, kuid ega ta ei tohi ka väljalaskele oluliseks takistuseks muutuda, seetõttu peaks ta ikka paras olema. Loomulikult ei ole mossele rekkaturbot mõtet panna (minuarvates ei ole muidugi üldse mõtet mossele turbot aretada) pigem ikka siis see tillem. Ei ole võidusõidumasinatega eriti kursis, kuid arvan, et seal enamasti V kujulisi mootoreid pruugitakse. Nii, et ka hea tahtmise juures on seal ühte turbot suht raske paigaldada. Seetõttu ka tänava V- mootoritel enamasti 2 turbot kasutusel. (nn biturbo)Esialgne postitaja motamees
Asi pole mitte rekka turbos vaid turbo suuruses. Mida väiksem on turbo seda väiksem on tall mass. Väiksemat massi saab aga kiiremini pöördesse. Võidusõidu masinatele pandi isegi kaks turbot sellepärast et peale gaasivajutust saaks kiiremini jõu kätte. Esimesed F1-d millele turbo pandi (üks suur) olid peale kurvi viivisega enne kui jõud tuli. Juhid polnud sellega mitte rahul.
- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:
Suitsu kohta niipalju, et sõja aeg, tead isegi
. Nende turbotega jah nii et kui selle Sisu oma panna, siis on jah nn turbo lag ehk läheb natuke aega enne kui turbo vungi üles saab, enne seda ei pruugi masin eriti kohaltki liikuda sest surveaste sellistel alati tohutult madal on. Põhimõtteliselt kiirendusaparaati veel saaks teha sellisega. Kas ta liiga suur pole? Alati saab ju klapid vahele panna mis seda rõhku lubatud piires hoiaksid. Selle väiksema turboga ehk veel teeks masina millega ka tänaval kannatab sõita.

mingi ajaga võib see lihtsalt mootorile saatuslikuks saada,kuid see peaks kindlasti töötama,et pöördeid tõsta keera ka süüdet käimise ajal varasemaks,niipalju et ta mootorit päris knni ei hakkaks lööma.kuid sellisel juhul peab aku olema käivitamiseks täiesti täis,sest muidu ei suuda ta mootorit ringi vedada.
- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:
Nojah, kestvusega on kindlasti probleeme. Kui just "välismaalase" molekule ei kasuta. Mis pööretesse puutub, siis turbo nagu just rohkem selle mõttega teha, et madalamal ja keskmistel see magusaim tõmme oleks,tänaval mõttekam, kui väga ära tehtud vabalthingav. Seda, et starteril probleeme tekiks, ma ei kardaks kuna starterikiirusel turbo mingit erilist mõju ei avalda.
Ainult seda ma veel ei tea, kas otto- ja diiselmootorite turbotel mingi määrav erinevus ka on
Ainult seda ma veel ei tea, kas otto- ja diiselmootorite turbotel mingi määrav erinevus ka on

- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1733
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Sattusin siis Auto-Moto foorumis peale sellisele asjale..tegemist küll kompressoriga, kuid äramärkimist vajab küll...
Link - Kompressor 2107-mel
Kui keegi oskab sealt veel informatsiooni välja lugeda, siis üsnagi teretulnud oleks see ka siin ära märkida...(enda vene keel longab üle künga...
)
Mõned pildid kah...





El. ventikas enam mootoripoole ära ei mahtunud...

Link - Kompressor 2107-mel
Kui keegi oskab sealt veel informatsiooni välja lugeda, siis üsnagi teretulnud oleks see ka siin ära märkida...(enda vene keel longab üle künga...

Mõned pildid kah...





El. ventikas enam mootoripoole ära ei mahtunud...

-
rrookierice
- Suletud kasutaja
- Postitusi: 7
- Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00
Turbo lisamine karburaatorist loobumata on keerukam aga kompressoreid ei leidu jälle vanematel atodel(romulas) nii palju vast. Muidu kompressoril see hea,et ta töötab edukalt pärast karburaatorit kuna tee silindrisse ananb sellest hoolimata küllalt lühike hoida.(Mida pikem teekond seda suuremad piisad ehk kehvem põlemine):(
-
rrookierice
- Suletud kasutaja
- Postitusi: 7
- Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00
Kõrvalmõju eest maskad tanklas. Alla 0,5bari ülelaaderõhku peavad tehasemootorid vasu,lada puhul võiks ju näiteks 0,4ga piirduda. Netis peaks olema teoreetilisi kalkulaatoreid ka,et palju mingi ülelaaderõhk juurde annab aga vastus tuleks väga umbkaudne. Kompressoriga on ka see probleem,et ei saa vahejahutit kasutada,mis turbo puul väga abiks.
Üldiselt kuskil 3kohalise obearvu piirile peaks reaalne olema jõuda.
Üldiselt kuskil 3kohalise obearvu piirile peaks reaalne olema jõuda.

See asi ei toimi ja kui hakkabki tööle, siis väikse rõhu korral. Durbo põhimõte on, et garburaator on kinnine ja ei võta kõrvalt õhku. Kui on suur surve ei saa bensiini korralikult kätte. Durbot on proovitud ziguli mootorile peale panna, anti viis korda rohkem õhku kui ta vabalt hingab. Tagajärg oli, et golvid lendasid läbi mootori ja bloki pea pragunes. Ei soovita katsetada, heal juhul 2 korda. Peaks, siis vastu pidama, pole proovinud.
- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:
Ja nüüd kannate selle lagunemise Lada juppide kehva kvaliteedi arvele või?Algselt postitas: jaan
Durbot on proovitud ziguli mootorile peale panna, anti viis korda rohkem õhku kui ta vabalt hingab. Tagajärg oli, et golvid lendasid läbi mootori ja bloki pea pragunes. Ei soovita katsetada, heal juhul 2 korda. Peaks, siis vastu pidama, pole proovinud.


