K: Mis vahe on kahe ja nelja taktilisel mootoril?

K: Mis vahe on kahe ja nelja taktilisel mootoril?

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
n
nawu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 27
Liitunud: 13 Nov 2006 15:50
Asukoht: Rapla
Autod: 2101 71' 1700i
Kontakt:

K: Mis vahe on kahe ja nelja taktilisel mootoril?

Postitus Postitas nawu »

Suht palju olen igasuguseid otsinguid kasutanud aga pole midagi leidnud.
Äkkitsi keegi oskab seletada või vähemasti mõne hea lingi anda.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

Neljataktiline: 1. sisselasketakt, 2. survetakt, 3. töötakt, 4. väljalasketakt
Mootori töötsükkel tehakse kahe vända pöörde ajal.

Kahetaktiline: 1. sisselaske- ja survetakt kattuvad, 2. töö- ja väljalasketakt kattuvad, st. ei toimu nii eristatavate protsessidena kui neljataktilises mootoris.
Mootori töötsükkel tehakse ära ühe vända pöörde ajal.

Sisepõlemismootori tööpõhimõtted on samad juba kõvasti üle sajandi. Palju neid klappe seal on ei mõjuta seda, mitmetaktiline mootor ise on. Kui kahetaktilisel on sisselaske- või väljalasketakti hõlbustamiseks mõni klapp pandud ei tee teda veel neljataktiliseks... Neljataktilist mootorit siiski ilma klappideta teha ei saa.
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Kunagi tegi KRAZ tehas 2taktilisi diiselmootoreid,sel olid pumppihustid ja sundkompressor
56506878
f
fanatt
Foorumi kasutaja
Postitusi: 309
Liitunud: 22 Jaan 2006 20:10
Asukoht: saaremaa
Autod: VAZ 2101, 21063, Mitsubishi ECLIPSE

Postitus Postitas fanatt »

2 taktiline diiselmootor on võimsam ka kui 4 taktiline
pidur = kiiruse surm
k
karla99
Foorumi kasutaja
Postitusi: 67
Liitunud: 29 Apr 2004 17:59
Autod: vaz 2101

Postitus Postitas karla99 »

2 taktilise sisepõlemismootori kasutegur on ka suurem kui 4 taktilisel
Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 707
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Postitus Postitas Hulkur »

Algselt postitas: karla99
2 taktilise sisepõlemismootori kasutegur on ka suurem kui 4 taktilisel
Oled ikka kindel??

4 jataktilisel on ju palju parem hingamine. Kolb surub suitusu klappi kaudu minema ja tõmbab vaakumiga uue küttesegu teisest klappist sisse.

2 taktilisel on väljalase ja sisselase ühel ajal. Nii ei ventileeri silindrit korralikult ära.
-
-karla-
Suletud kasutaja
Postitusi: 46
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas -karla- »

2 taktilisel ei tõmmata segu sisse vaid surutakse.
segu tõmmatakse vaakumiga "karterisse" kui kolb ülesse liigub ja kui kolb jälle alla tuleb ei saa segu tagasi karpasse minna ning läheb läbi kanalite kolvi peale.
suhteliselt keeruline teema peab käte ja peaga juures olema et aru saada
Kasutaja avatar
posta84
Foorumi kasutaja
Postitusi: 230
Liitunud: 16 Sept 2004 16:45
Autod: SAMARA

Postitus Postitas posta84 »

Ja kui me veel laeva suurtest 2-taktilistest ristpeaga diiseljõuseadmetest hakkame rääkima siis see teema läheks pikaks...:spin
Mul pole midagi, sul pole sedagi!
Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 707
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Postitus Postitas Hulkur »

Algselt postitas: -karla-
2 taktilisel ei tõmmata segu sisse vaid surutakse.
segu tõmmatakse vaakumiga "karterisse" kui kolb ülesse liigub ja kui kolb jälle alla tuleb ei saa segu tagasi karpasse minna ning läheb läbi kanalite kolvi peale.
suhteliselt keeruline teema peab käte ja peaga juures olema et aru saada
Surutakse, imetakse, puhutakse Vahet sel on. Esimesed sisepõlemismootorid olidki 2 taktilised. Miks siis leiutati 4 ja taktiline? Selleks ikka, et saada kütusest rohkem kätte saada. Korralikult silinder venileerida, et tossu sisse ei jääks uue survetaktiga.

[Muudetud: 5-2-2007 Hulkur]
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

2taktise kulumine on suurem kui 4taktisel.4taktise väändemoment on suurem madalatel kui kahesel.Ja milleks siis tehakse viimasel ajal ka sportrattad 4 taktised.
56506878
Vasta