karburaator ja kaks silindrit

karburaator ja kaks silindrit

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
s
sr_oka
Foorumi kasutaja
Postitusi: 44
Liitunud: 30 Sept 2004 21:35
Asukoht: Tartu
Autod: lada 1111 ja iz27151 ja alfa 156 ;)

karburaator ja kaks silindrit

Postitus Postitas sr_oka »

Küsimus kummaline: Kui kahesilindrilisele samarale ;) oka mootorile panna peale 1,3 samara karbuss, kas siis on vaja ka mingeid düüse muuta. Teoorias peaks ju sisselaske hõrendused ja muud sellised asjad silindri kohta olema samad?
Ja veel milline karbuss võib olla sinna sobilik?
Elu ainult projektide kuhja all :D
w
wax
Foorumi kasutaja
Postitusi: 193
Liitunud: 13 Mär 2002 10:16
Asukoht: Tallinn/Võru
Autod: Ladasid enam pole
Kontakt:

Postitus Postitas wax »

1,3-liitrise karbuss 1,3-liitrisele mõeldud düüsidega uputab selle bäikese mootori hetkega ära. Ikka väiksemaid düüse sinna vaja.
l
Laada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 260
Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
Asukoht: Tallinn
Autod: Nokia, Nolada.

Postitus Postitas Laada »

Algselt postitas: wax
1,3-liitrise karbuss 1,3-liitrisele mõeldud düüsidega uputab selle bäikese mootori hetkega ära. Ikka väiksemaid düüse sinna vaja.
Ma ei tea millest selline väärarvamus on tulnud, et mida suurem mootor seda suuremaid düüse on vaja karburaatorisse toppida. Ei ole need asjad kohe üldse niimoodi. Düüside suurus sõltub ikka ennekõike karburaatorist ja mootorist endast. Tõenäoliselt võiks sellele mootorile 1,3'se lada (samara siis ikka) karbuss väga sobilik olla.
k
kenu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 195
Liitunud: 14 Mai 2002 15:37
Asukoht: Valga
Autod: 05
Kontakt:

Postitus Postitas kenu »

Mootori töömahtude erinevus eri karbusside juures ei mängi vist erilist rolli, sest karbuss annab niipalju segu, kui palju mootor seda sisse ahmib, segu koostist saab suurtes piirides muuta.

Oma kogemustest 2,5 GM (aut.kastiga -- eriline tähtsus korralikul tühikäigul!) ärkoolnud monopritse asemele karbussi aretades oskan soovitada ainult mosse karbussi (K125H). Sai katsetatud igasuguseid Lääne elektrilisi (pesukott, sirje ja nissan), gaz-53 (K-135) ja Ziguli 1,3 oma, aga asi hakkas hästi tööle tööle ainult mosse karbussiga. Võib olla oli viga ka selles, et ei osanud ise seadistada. Mosse karpa on piisavalt lihtne ja lollikindel ning kahe segukruviga lihtne välja reguleerida.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

kiirenduspumba tootlikust pead vähendama!
üldiselt töötab väga eduliselt..

vähemalt 1,7 solex töötab 1,3 peal va kiirenduspumba ületootlikus
samuti tekkivad teatud probleemid sellega et hõrendus pole karburaatori teatud reziimidel piisav.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Karba valikul peaks lähtuma ühe silindri suurusest. Ikkagi tõmbab ju ainult üks silinder korraga läbi lõõri õhku. Kahe tõmbe vahel lihtsalt suurem paus 2 silindrilisel mootoril.
C
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Algselt postitas: olaaf
kiirenduspumba tootlikust pead vähendama!
üldiselt töötab väga eduliselt..

vähemalt 1,7 solex töötab 1,3 peal va kiirenduspumba ületootlikus
samuti tekkivad teatud probleemid sellega et hõrendus pole karburaatori teatud reziimidel piisav.
....ja küttesegu kvaliteet kannatab selle tõttu. Madalatel pööretel ei pruugi jõudu enam niipalju olla.
m
Mike
Foorumi kasutaja
Postitusi: 81
Liitunud: 28 Apr 2002 11:13
Asukoht: Tallinn
Autod: Subaru Forester 116kW
Kontakt:

Postitus Postitas Mike »

Karpade puhul on nii, et mida väiksem mootor siis tuleb ka suurem düüs.
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Düüs on vastavalt karbussile.Mida väiksem mootor seda kitsam lõõr.Suure lõõriga karbuss väikseel mootorile tühikäiguga ei suuda valmistada vajaliku koostisga segu kuna hõrendus on liiga tilluke.Sama lugu tekib väikse karbussiga suurel mootori suurtel pööretel,siis on hõrendus ülearu kõrge ja samuti segu koostis läheb paigast.Aga suure lõõriga karbussile teiste düüsede paigaldus ja vastupidi pole lahendus.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
s
sr_oka
Foorumi kasutaja
Postitusi: 44
Liitunud: 30 Sept 2004 21:35
Asukoht: Tartu
Autod: lada 1111 ja iz27151 ja alfa 156 ;)

Postitus Postitas sr_oka »

Aga seda järeldades sobib ju samara karbuss oka mootorile, kuna hõrenduse tekitab üks silinder korraga ja silindri mahud on neil samad?
Elu ainult projektide kuhja all :D
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Algselt postitas: sr_oka
Aga seda järeldades sobib ju samara karbuss oka mootorile, kuna hõrenduse tekitab üks silinder korraga ja silindri mahud on neil samad?
aga keskmine segu tarbimine on kõikidel pööretel poole harvem..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
l
Laada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 260
Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
Asukoht: Tallinn
Autod: Nokia, Nolada.

Postitus Postitas Laada »

Algselt postitas: sr_oka
Aga seda järeldades sobib ju samara karbuss oka mootorile, kuna hõrenduse tekitab üks silinder korraga ja silindri mahud on neil samad?
"Ise küsin, ise vastan". Lõpuks jõudsid täpselt õigele järeldusele. Muide, kas neil auto moodi asjadel polegi mitte originaalis samasugune karburaator?
Vasta