Alumiiniumsulamist hooratas
Alumiiniumsulamist hooratas
-
aArdi Soovik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 839
- Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
- Asukoht: Raplamaa
- Autod: LADAd ca 60tk+1
- Kontakt:
Alumiiniumsulamist hooratas
Suhtlesin sel nädalal ühe Estonia formeliomanikuga.Muuseas läks jutt ka hooratastele.Tal oli idee valmistada hooratas alumiiniumsulamist.Metallist jääks vaid hammasvöö ja siduriketta kokkupuutepind.Ta oli proovinud ka titaanist hooratast,kuid kuna metallist hammasvöö,seal küljes ei püsinud(erinevad temperatuuripaisumised) ja titaanist hammasvöö valmistamine väga töömahukas ülesanne.Et ehk on alumiiniumhoorattal metalliga sama paisumine ja seega kerge hooratta kasutamine võimalik.Praegu kasutavad nad kergeid terashoorattaid.
Estonia formeleid on valmistatud u.300tk,neist eestis on kümmekond ülejäänud kas hävinud või laiali üle endise N Liidu.
Ametlikke võistlusi ei korraldata aastast 2000,kuna ei pidavat vastama mingitele ohutusnõuetele.Kuid mitteametlikke võistlusi korraldavad Estonia omanikud vähemalt kord aastas.
Formelitele ei panda genekaid,seega käitatakse nad vaid aku pealt.Mootorid peavad kannatama valu 8000p/m-ni.
Selle jaoks on ka nookurid kergendatud 15g(servadelt).
Estonia formeleid on valmistatud u.300tk,neist eestis on kümmekond ülejäänud kas hävinud või laiali üle endise N Liidu.
Ametlikke võistlusi ei korraldata aastast 2000,kuna ei pidavat vastama mingitele ohutusnõuetele.Kuid mitteametlikke võistlusi korraldavad Estonia omanikud vähemalt kord aastas.
Formelitele ei panda genekaid,seega käitatakse nad vaid aku pealt.Mootorid peavad kannatama valu 8000p/m-ni.
Selle jaoks on ka nookurid kergendatud 15g(servadelt).
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
-
lLaada
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 260
- Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Nokia, Nolada.
Hooratta enda alumiiniumist tegemisega ei ole vast probleemi, kuid kuidas seda sidurikettaga kokku puutuvat pinda muust metallist valmistada ja siis ketta külge kinnitada? Soojuspaisumisega ei oleks ilmselt tõesti probleemi kuna alumiinium ikka oluliselt rohkem terasest ja malmist paisub.
OT: "alumiinium ja metall" või "titaan ja metall" kõlab umbes nagu "lada ja auto"
OT: "alumiinium ja metall" või "titaan ja metall" kõlab umbes nagu "lada ja auto"

- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:
Täpselt nagu nagu alumiinium ja titaan on metallid, on Lada ka auto...aga see tolleks.Algselt postitas: Laada
OT: "alumiinium ja metall" või "titaan ja metall" kõlab umbes nagu "lada ja auto"![]()
Ameerikas, kus tehasejärgne autode täiustamine, tuunimine ja autosport on sama loomulikud nagu piim toidukõrvale, leidub ka igat sorti jubinaid, samuti pole alumiiniumist hooratas midagi uut. Saab neid kalli raha eest ka Ladale osta. Üks stiilinäide alu. hoorattast asub siin: http://community-2.webtv.net/PAGEBUILDE ... OTIONALUM/ Siin ka hästi näha, kuidas on lahendatud siduri kokkupuutepinna küsimus.
EDIT:
Estoniate peal kasutatavad Ladapõhised mootorid teevad võistlustel ka 9000rpm, aga nende mootorite kohta oskab lähemalt vastata hiljuti registreerunud kasutaja Amper, kes minuteada peaks suht tihedalt nende mootoritega kokku puutuma...Algselt postitas: Ardi Soovik
Mootorid peavad kannatama valu 8000p/m-ni.
See oli üks veneaegne tuuning, kui tehnilised nõudsid standard nukkvõlli. Tagurpidi kumerusega nookuril on see efekt, et klapp on kauem lahti, mis on sama, kui suurema kraadiga nukkvõll. Samas tuleb nuka baasi madalamale lasta sama võrra, mis nookuri kokkupuute pind on langenud ja see võib tingida omakorda klapivedrude põhja madalamaks laskmist.Algselt postitas: elumees
küsimus läheb küll teemast välja aga Ardi tegi juttu nookuritest,et neid kergendati 15g.....
oman nookureid millel oli tehtud kokkupuute kohale rull (see koht kuhu käib nukkvõll vastu),kindlasti vähendab see nukkvõlli kulumist aga ehk oskab siin olijatest keegi (ehk on ka kasutanud selliseid nookureid)kommenteerida nende nookurite plusse ja miinuseid??:yllatunud
endal on need nookurid olemas ja tahax kasutada koos nookuritega kanget nukki aga kuna ei tea nende nookurite kõrval tegureid ja ei tahaks nukka õhtale lasta![]()
See oli üks veneaegne tuuning, kui tehnilised nõudsid standard nukkvõlli. Tagurpidi kumerusega nookuril on see efekt, et klapp on kauem lahti, mis on sama, kui suurema kraadiga nukkvõll. Samas tuleb nuka baasi madalamale lasta sama võrra, mis nookuri kokkupuute pind on langenud ja see võib tingida omakorda klapivedrude põhja madalamaks laskmist.
kas see tähendab siis seda ,et ei saa suure nukiga nukka kasutada nende nookuritega?:(
kas see tähendab siis seda ,et ei saa suure nukiga nukka kasutada nende nookuritega?:(