Mootori ketipinguti ei hoia ketti pinges, milles viga?

Mootori ketipinguti ei hoia ketti pinges, milles viga?

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
m
mopimees12
Foorumi kasutaja
Postitusi: 15
Liitunud: 07 Jaan 2013 19:56

Mootori ketipinguti ei hoia ketti pinges, milles viga?

Postitus Postitas mopimees12 »

Pingutan keti ära nii nagu peab. Umbes 3-5km pärast hakkab kett uuesti klõbisema. Kas tõesti kett on veninud? Kui jah, siis kas oleks võimalik see probleem kõrvaldada ilma, et paneks uue keti?(keevitaks pinguti pikemaks?)
w
Walter
Ladaklubi Liige
Postitusi: 497
Liitunud: 03 Veebr 2006 18:39
Asukoht: Tallinn, Kohila
Autod: 2x2105,Y60,Paskaak.

Postitus Postitas Walter »

Vaheta pinguti ära
MännikuLaiali.
Kasutaja avatar
ROJEV
Postitusi: 307
Liitunud: 27 Apr 2007 11:40
Asukoht: Viljandi linn.
Autod: Ноль шесть, была(((

Postitus Postitas ROJEV »

Proovi pingutada nii ......
Võta sõber appi, ja mootor peab olema töösoe. Tagumine ratas tõsta tungiga maast lahti. Käigukastis neljas ( kui on siis viies) käik sisse. Ise siis kapot lahti ja ketti pinguti kork keerad täitsa maha. Raske on midagi seal näha, leia näpuga nõel mis oli korgi all keskel. Nüüd söber keerab rattast auto sõidu suunas ja sina hojad näpu selle nõela peal. MOOTOR ON KUUM, nii et kindad kätte. Sina pead tundma kuidas nõel liigub edasi-tagasi. Mõni kord nõel upub sügavamale mõni kord mitte, Hetk kui nõel on kõige sügavamas asendis hujad sõbrale et ta peataks ratta keeramist. Nüüd keerad kork tagasi ja rattas maa peale. Valmis!
Hea kui tungiga tõstad tagu.paremat ratast, siis näed palju sõber ratast keerab. Üks asi veel. Kui ketipinguti nõel näpu all vahest liigub vahest mitte (sõber keerab ratast aga sinu näpu all nõel peatub), see tähendab et kett on välja veninud.
Selles mures aitab kolm asja: Ketti vahetus(välja veninud), pinguti vahetus(uus on uus), võib proovida pingutit pikedada.
Pinguti pikendamine on lihtne. 10 võtmega keera kaks mutrit maha mis hojavad pingutit. Võta see välja. Nüüd võta õhupuhasti kaan maha, õhufilter eest ära, 8 võti ja keera kõik neli mutrit naha( mis hojavad õhupuhasti korpust karbussi küljes).Võta korpus karbussi pealt maha. Nüüd korpuses näed metallplaati mille all on kummist tihend. Tihendi sees on neli hültsi, urgitse uks valja. Selle hültsi sisemõõt on sama mis on kettipinguti nõela välismõõt(mitte välis nõel vaid sisene ots mis toetab vastu kettitalda). Toksi hülts nõlale peale. Nüüd kõik kokku tagasi, mootor veidi sojaks(mitte pikalt, sest kett võib olla liiga pinges või hoopis liiga lõtv) ja pingutama nagu mainisin eespool.
Kirjutan suvaliselt, kuulmise järgi!
a
ando
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1166
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif

Postitus Postitas ando »

Pinguti sees on fiksaator, mis võib ka olla kulunud. Keera kork maha ja vaata korgi sisse - poolkooniline jubin on seal sees. Poest vehid endale käte-jalgadega uue ning äkki saad veast lahti.
Jõud taga, peab minema.
m
mopimees12
Foorumi kasutaja
Postitusi: 15
Liitunud: 07 Jaan 2013 19:56

Postitus Postitas mopimees12 »

Ostsin uue pinguti(pikem kui vana), panin peale, pingutasin keti ära nii nagu raamatus öeldud(ROJEVi meetodit kasutada ei saanud kuna polnud tungrauda). Alguses tundus kõik olevat OK, aga siiski, kui gaasi lahti lased, hakkab kett klõbisema. Ma proovin üks päev ROJEVi öeldud meetodit, loodan, et siis asi toimib. Kuid ühele probleemile sooviks kah vastust- käiguga pidurdades käib tagumise ratta(tagant vaadates vasak) juures suur kolks. Mis võib läbi olla?
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

 
mopimees12 kirjutas:Kuid ühele probleemile sooviks kah vastust- käiguga pidurdades käib tagumise ratta(tagant vaadates vasak) juures suur kolks. Mis võib läbi olla?
Kere
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

kas blokist või kaanest on maha ka võetud, mootoril millel kett pingul ei püsi?
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
m
mopimees12
Foorumi kasutaja
Postitusi: 15
Liitunud: 07 Jaan 2013 19:56

Postitus Postitas mopimees12 »

kaanest on 1,2 mm maha võetud.
Kasutaja avatar
Qunts
Foorumi kasutaja
Postitusi: 367
Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
Kontakt:

Postitus Postitas Qunts »

Pane reguleeritav nukaratas ja mure kaob imeväel. (kui madalam kaan siis kett jääb ju pikkaks)
kontrolli üle reaktiiv varda puksid ja kinnitused, äkki põhi mäda ja tagumine ratas tahab salongi sooja pääseda.
Edu noorele entusiastile :lol
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
m
mopimees12
Foorumi kasutaja
Postitusi: 15
Liitunud: 07 Jaan 2013 19:56

Postitus Postitas mopimees12 »

Suured tänud!
Vasta