Mõtteid oli igasuguseid. Kuna igati odavam oleks selline auto osta, siis ka neid asju uurisin. Ei leidnud aga sellist väga sobivat varianti.
Minupoolsed tahtmised oleks - kast peaks olema piisavalt suur, kastis rattakoobaste vahe 120cm, peaks olema piisavalt pehme nii koormaga kui ka tühjalt.
Alustasin siis materjalide kokkuajamist. Sai ostetud tutikas Lada põhi, õhkpadjad, Niva tagasild.
ARK sai võetud ümberehitusluba. Lubatud on teha pikemaks, kastikaks ja paigaldada laiem sild (Niva). Eeskirjade järgi ei ole keelatud kasutada vedrustuseks õhkpatju. Kandevõime tuleneb auto tühikaalust. Täismass on tehase poolt ette antud. Kaalude vahe ongi kandevõimeks. Seoses sellega tuleb masin ehitada võimalikult kerge.
Lada põhi sai pooleks lõigatud ja garaasi tassitud (tagaosa). Sellest pidi saama uus tagumine kastiosa. Keskosa läheb olemasoleva esiosa põhja lappimiseks. Õhkpadja ära mahutamiseks tuli loobuda silla reaktiivvarrastest. Silda hakkab kohal hoidma moskvitsi lehtvedru. Lõikasin, mis ma lõikasin aga õhkpatja (veoka tagapadi) kohe kuidagi sinna ära ei mahuta. Sai siis nuputatud lehtvedrude peale süsteem (ikka koormaga ja ilma pehme) ja edasi tegutsetud. Lehtvedrude kandeks tuli paigaldada lisaraame. Sealt edasi aretades tulin lõpuks järeldusele, et lihtsam ja kaaluliselt kergem on hoopiski teha tagaosa raami peale. Siis tuli kohe meelde VIS Lada kastikas. Nii seal ongi tehtud.
Raamiks kasutan õhukeseseinalisi nelikant torusi. Nüüdseks on põhi garaasist välja visatud ja ettevalmistused raami tegemiseks käivad. Selleks tuleb ära lappida 04 põhi. Sealt hakkavadki raamid edasi minema. Ka on õhkvedru osas uued mõtted. Püüan kasutada veoka kabiinipatja lisavedruna. Põhivedruks (tühjalt) jääb mosse paar lehte ja abivedruna hakkab toimima padi. Kabiini patju küll veel ei ole aga otsingud käivad.
Välja visatud töö
[Muudetud: 17-12-2007 motamees]
