Soendus kraani vahetamine / soojendus klapp

Soendus kraani vahetamine / soojendus klapp

Praktilised nõuanded, kuidas koduste vahenditega ja odavalt midagi ehitada
grimes
Foorumi kasutaja
Postitusi: 910
Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
Kontakt:

#21

Postitus Postitas grimes » 04 Juun 2006 00:49

Siis läks hästi et sellise parema toodangu said. ;)
Endal pole õnneks veel kordagi 5-el ladal kokku lekkima hakanud. PTUI PTUI PTUI üle õla igaks juhuks :spin

Ladarider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 212
Liitunud: 06 Okt 2005 20:30
Asukoht: Tallinn/Õismäe
Autod: vaz 2103 (1300 SL), mb124 200d

#22

Postitus Postitas Ladarider » 11 Juun 2006 16:33

Nii täna, siis sain mina ka seda "rõõmu" tunda, et hakkas salongi dosooli lekkima ja tilgub ka välja kõrvalistuja kohalt:puzzled
Aga tahtsin seda küsida, et kui kraan läbi ja dosooli autosse sisse ajab, siis miks hakkab paisupaak üle ajama ja välja pressima vedeliku, aga kuumus ise normaalne oli kui vaatasin.
Ps. palju kraanid makasvad?

tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

#23

Postitus Postitas tiit » 11 Juun 2006 17:56

Algselt postitas: Ladarider
Nii täna, siis sain mina ka seda "rõõmu" tunda, et hakkas salongi dosooli lekkima ja tilgub ka välja kõrvalistuja kohalt:puzzled
Aga tahtsin seda küsida, et kui kraan läbi ja dosooli autosse sisse ajab, siis miks hakkab paisupaak üle ajama ja välja pressima vedeliku, aga kuumus ise normaalne oli kui vaatasin.
Ps. palju kraanid makasvad?
Plokikaanetihendi vahetus vaja ette võtta. Samal põhjusel (suur rõhk) hakkas ka kraan lekkima

Ladarider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 212
Liitunud: 06 Okt 2005 20:30
Asukoht: Tallinn/Õismäe
Autod: vaz 2103 (1300 SL), mb124 200d

#24

Postitus Postitas Ladarider » 11 Juun 2006 19:17

Algselt postitas: tiit
Algselt postitas: Ladarider
Nii täna, siis sain mina ka seda "rõõmu" tunda, et hakkas salongi dosooli lekkima ja tilgub ka välja kõrvalistuja kohalt:puzzled
Aga tahtsin seda küsida, et kui kraan läbi ja dosooli autosse sisse ajab, siis miks hakkab paisupaak üle ajama ja välja pressima vedeliku, aga kuumus ise normaalne oli kui vaatasin.
Ps. palju kraanid makasvad?
Plokikaanetihendi vahetus vaja ette võtta. Samal põhjusel (suur rõhk) hakkas ka kraan lekkima


Kas see asi kindel:puzzled Ja kas, siis on nii, et mootro ei kuumene üle, aga hakkab tosooli välja pressima?Ja kui plokikaanetihend läbi kas siis õliga ei seguneks tosool?

tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

#25

Postitus Postitas tiit » 11 Juun 2006 19:38

Plokikaanetihend eraldab õli, jahutusvedelikku ja silindreid. Kui ta on katki silindri ja veesärgi vahel siis rõhk silindrist lähebki jahutussüsteemi. Kui on katki jahutussüsteemi ja õlikanali vahelt siis need omavahel segamini. Vesi ja jahutusvedelik võivad ka mujal kokku saada. Kui aga jahutusvedeliku välja lööb norm temperatuuri juures, siis 99,99% plokikaanetihend.

Ladarider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 212
Liitunud: 06 Okt 2005 20:30
Asukoht: Tallinn/Õismäe
Autod: vaz 2103 (1300 SL), mb124 200d

#26

Postitus Postitas Ladarider » 11 Juun 2006 22:14

Aga kummaline see, et kui eile soojendust autos keerasin peale, siis hakkas sellest momendist nagu probleem just, et ajas salongi ja hakkas ka paisupaagist üle ajama.

tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

#27

Postitus Postitas tiit » 11 Juun 2006 22:22

See on küll väga tõenäoline et kraan just keeramise ajal lekkima hakkab, aga seda sa keerad ju iga päev ;) Kuna eile aga plokikaanetihend juba piisavalt lekkis siis hakkaski kraan ka just eile läbi ajama

Ladarider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 212
Liitunud: 06 Okt 2005 20:30
Asukoht: Tallinn/Õismäe
Autod: vaz 2103 (1300 SL), mb124 200d

#28

Postitus Postitas Ladarider » 18 Juun 2006 11:14

Nüüd kraan vahetatud ja kõik jälle korras ja ei aja enam tosooli ka paisupaagis üle, kõik normis.:)
See, et üle tuli tosooli oli ikka seotud kuidagi sellega, et kraan ajas läbi...

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3921
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#29

Postitus Postitas logman » 18 Juun 2006 21:27

Järelikult sai sealt liiga palju lisaõhku.;)

Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1370
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

#30

Postitus Postitas Mel » 02 Juul 2006 20:16

Mina läksin kraani vahetamisega natukene rohkem hoogu;)
Tegemist 01-ga. (kahjuks ei ole pilte töö algfaasist, kuid kirjeldan veidi)
Võtsin soojenduse mootori "kasti" ära. Käib ära nelja metallklambriga, mis asetsevad külgedel ning üleval servas. Seejärel eemaldasin radiaatori, olles eelnevalt lahti võtnud voolikud nagu motamehe piltidelt näha. Kuna kumbki trossidest ja ka välisõhku sisse laskev luuk ei töötanud võtsin ära ka selle korpuse, kus radiaator sees käib ja mille küljes luuk on. See käib kinni 4 kruviga. Ühtlasi võtsin armatuurlaua tala küljest ära ka soojenduse/tuulutuse hoovad.
Pilt radika korpusest ja välisõhu luugist:

Pilt

Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1370
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

#31

Postitus Postitas Mel » 02 Juul 2006 20:22

Pilt on tehtud avatud sahtlist, kust on näha koht, kus asub radikas ja radika kinnitus:

Pilt

Otse alt üles tehtud pilt. Sealt tuleb õhk salongi. Kui kapott avada, siis on see koht kapoti lukustuse tagune plekist "kõrgendus", mille alt õhk sisse pääseb.

Pilt

Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1370
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

#32

Postitus Postitas Mel » 02 Juul 2006 20:29

Nagu eelnevalt pildilt näha tuli sealt vastu võimas kultuurkiht:P

Millegi pärast oli soojenduse ventika üks labadest hakanud sulama:

Pilt

Võrdluseks uus ja vana tross:

Pilt

Radikast aastast 1974 - aus ja hea. Küljes on veel vana kraan võrdluseks kõrval uus keraamiline kraan.

Pilt

Vahetusse läheb ka "kast" kus radikas sees käib nagu esimeselt minu pildilt ka näha on kast ikka kannatada saanud.

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3921
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#33

Postitus Postitas logman » 02 Juul 2006 20:41

Kindlasti kohenda radikaribid peene kruvikaga sirgeks ja puhu kogu krempel võimalusel suruõhuga tolmust puhtaks.
Peale selle kobadiku suurpuhastust peaks sealt nüüd õhk niimoodi läbi jooksma ,et viskab nokatsi peast.:)

Kasutaja avatar
arvi100
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 837
Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
Asukoht: Jõgeva
Autod: Vaz 2101`73 - Lada 1300 SL `85

#34

Postitus Postitas arvi100 » 02 Juul 2006 21:59

Mul sama töö mõne päeva eest tehtud.Kui sul üksiti kõik juba laiali on,
võta sinist määret ja määri soendus mootor ka ära.Samas saad kontrollida
mootori kollektori puhtust ja harjade seisukorda.
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili

Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1370
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

#35

Postitus Postitas Mel » 03 Juul 2006 08:21

Logmani ja arvi100 öeldu on ka tehtud. Ventikas robises ikka päris hullusti. Peale määrimist läks paremaks, kuid häält teeb ikka, aga eks 32 aastat ja 480 000 km on oma töö teinud.

Kasutaja avatar
Suska
Foorumi kasutaja
Postitusi: 340
Liitunud: 25 Juul 2006 10:59
Asukoht: Eesti
Autod: 2103

#36

Postitus Postitas Suska » 05 Jaan 2007 10:59

Kiire küsimus: salongi ventilaatoril tuleb korpusest välja 3 juhet, sinine + mustad triibud, punane ja must. Kas must tuleb ka siis massi ühendada? Mul nimelt see juhe nii ära näritud, et mõtlen kas see on üldse ühendatud olnud. kuid kas tuleb ikka massi viia? Kust sealt siis mass võtta? Eraldi juhet sinna selle jaoks ei tulnud, kas kusagil kere küljes on special koht?

Omal see "tuulutus klapp" alguses töötas trossiga ilusti, ladusin kogu tehnika kokku nüüd on kinni, tross liigub ainult mingi 1cm. Lahti küll vist enam võtma ei hakka, jälle nii palju tosooli läheb raisku ja võtab viimasegi närvi raku ära :lol

[Muudetud: 5-1-2007 Suska]

[Muudetud: 5-1-2007 Suska]

Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1370
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

#37

Postitus Postitas Mel » 05 Jaan 2007 11:51

Ma kardan, et sul tross kinnitusest lahti libisenud.
Kas tross jäi ikka sama nurga alla kui enne oli?

Kasutaja avatar
Suska
Foorumi kasutaja
Postitusi: 340
Liitunud: 25 Juul 2006 10:59
Asukoht: Eesti
Autod: 2103

#38

Postitus Postitas Suska » 05 Jaan 2007 12:08

Algselt postitas: Mel
Ma kardan, et sul tross kinnitusest lahti libisenud.
Kas tross jäi ikka sama nurga alla kui enne oli?


Ei ole täiesti kindel, et jäi sama nurga alla. Samas kui ma ajan näpud klapi juurde kapoti alt siis saan klappi liigutada, ja tross liigub ka, muidu liikus ikka tross pmst ühest otsast teise.

Kasutaja avatar
IceStorm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 254
Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
Asukoht: Saaremaa
Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04

#39

Postitus Postitas IceStorm » 05 Jaan 2007 13:05

Algselt postitas: Suska
Kas must tuleb ka siis massi ühendada? Mul nimelt see juhe nii ära näritud, et mõtlen kas see on üldse ühendatud olnud. kuid kas tuleb ikka massi viia? Kust sealt siis mass võtta? Eraldi juhet sinna selle jaoks ei tulnud, kas kusagil kere küljes on special koht?


Must juhe käib soojendusradikat hoidva musta kopsiku kinnitusmutri vahele (kokku 4 kinnitust). Harilikult ühendatud kõige juhipoolsema kinnituse külge.
Meli kõige roostesemal pildil:D need kinnituskohad näha ka.

[Muudetud: 5-1-2007 IceStorm]
Iga ilmaga aktsioonis!

Kasutaja avatar
Suska
Foorumi kasutaja
Postitusi: 340
Liitunud: 25 Juul 2006 10:59
Asukoht: Eesti
Autod: 2103

#40

Postitus Postitas Suska » 05 Jaan 2007 14:51

Algselt postitas: IceStorm
Algselt postitas: Suska
Kas must tuleb ka siis massi ühendada? Mul nimelt see juhe nii ära näritud, et mõtlen kas see on üldse ühendatud olnud. kuid kas tuleb ikka massi viia? Kust sealt siis mass võtta? Eraldi juhet sinna selle jaoks ei tulnud, kas kusagil kere küljes on special koht?


Must juhe käib soojendusradikat hoidva musta kopsiku kinnitusmutri vahele (kokku 4 kinnitust). Harilikult ühendatud kõige juhipoolsema kinnituse külge.
Meli kõige roostesemal pildil:D need kinnituskohad näha ka.

[Muudetud: 5-1-2007 IceStorm]


Nojamh, mul pole sellist otsa mida sinna panna, tinutan otse keresse..


Mine “Teeme ise”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist